Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı

Amortisör konforlu ve faydalı birsey olsa gravel bisikletlerde amortisör olur. Dağ bisikletletinden bile amortisör kalkıyor artık.
Nasıl değil abi . 50 kilodayım . Gravelimde var arnavut kaldırıma girince her titreşimi hissediyorsun. Çift amörtisörlü market mtb'siyle giriyorum pamukk . Hissetmiyorsun bile.

Maliyet artışının önüne nasıl geçeriz adlı çalışmayı görüyoruz bence.
 
Scudo
Nasıl değil abi . 50 kilodayım . Gravelimde var arnavut kaldırıma girince her titreşimi hissediyorsun. Çift amörtisörlü market mtb'siyle giriyorum pamukk . Hissetmiyorsun bile.

Maliyet artışının önüne nasıl geçeriz adlı çalışmayı görüyoruz bence.

Market bisikletiyle markete gidilirse sorun yok.
50 + ve yokuş yukarı çıkarsan konforu o zaman görürsün 😃
Etkisi var ama tam nedeni değil. Daha minimal gidon ve sele borusu süspansiyonları kullanılmaya başlandı
Screenshot_20230613-162326_Instagram.jpg
Bişey diyorsak yapmışızdır😃
 
Son düzenleme:
Amortisörlü alacaksanız kaliteli amortisör olmalı. 1 senelik bisikletimin kilit sistemi bozuldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Market bisikletiyle markete gidilirse sorun yok.
50 + ve yokuş yukarı çıkarsan konforu o zaman görürsün 😃
Etkisi var ama tam nedeni değil. Daha minimal gidon ve sele borusu süspansiyonları kullanılmaya başlandı
305769 dosyayı görüntüle
Bişey diyorsak yapmışızdır😃
Abii tebrik ediyorum . Uzun yola hiç çıkmadım arkadaş şehir içini sorunca o açıdan cevap verdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
bende
Çok bozuk yerlerde sürmeyecekseniz düz maşa tercih edin. Düz maşanın atikliği daha iyi. Bozuk yerlerde kolunuzu, bedeninizi esnek tutmak yeterli oluyor genelde.

bozuk arazide yavaş sürünce sıkıntı olmuyor bende düz maşa tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Bisiklette:

Yüksek Konfor+Düşük maliyet= Yüksek Ağırlık
Düşük Konfor+ Yüksek Maliyet= Düşük Ağırlık

Ağırlığın önemini herkes biliyor zaten.


Bisiklet ile tamamen ne yapacaginiza bağlı.
Herkesin tarzı ve bisiklete ayırdığı bütçesi ile ilgili değisken bir konu olduğundan, şu ve ya bu denemez, kişiye özeldir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Biraz da parayla ağırlık takıntısı da varsa karbon maşa 3. Bir seçenek olarak akla gelmeli derim. Hem.daha hafif bir bisikletiniz olur hemde titreşimi biraz sönümler.
 
Amortisör konforlu ve faydalı birsey olsa gravel bisikletlerde amortisör olur. Dağ bisikletletinden bile amortisör kalkıyor artık.

Ben gravel bisikletlerin referans alınacak bisikletler olduklarını düşünmüyorum. Gravel bisikletler ile amortisörlü mtb leri karşılaştırmak bile abesle iştigaldir. Bana göre gravel, yol bisikleti binmek isteyip yoldan dışarı çıkamadığınız fark edince biraz bozuk yollarda da gidebileyim diyerek geçilen bir ara modeldir. Mtb lerden bile amortisör kalkıyor dediğinize bir kaç örnek verebilir misiniz. Ya da şöyle sorayım, ormanda dağda taş toprak yolda saatte 30-35km/h ile traktör yarıkları, ağaç kökleri, odunlar olan bir yolda hangi gravel ile biniş yapılabilir. Gözümde canlandırırken bile kırdım bisikleti şimdiden.
 
Ben gravel bisikletlerin referans alınacak bisikletler olduklarını düşünmüyorum. Gravel bisikletler ile amortisörlü mtb leri karşılaştırmak bile abesle iştigaldir. Bana göre gravel, yol bisikleti binmek isteyip yoldan dışarı çıkamadığınız fark edince biraz bozuk yollarda da gidebileyim diyerek geçilen bir ara modeldir. Mtb lerden bile amortisör kalkıyor dediğinize bir kaç örnek verebilir misiniz. Ya da şöyle sorayım, ormanda dağda taş toprak yolda saatte 30-35km/h ile traktör yarıkları, ağaç kökleri, odunlar olan bir yolda hangi gravel ile biniş yapılabilir. Gözümde canlandırırken bile kırdım bisikleti şimdiden.
Sayın Burak Uğurlu bey bana karşı bir husumetiniz bir gıcıklığınız var sebebi her neyse bilmiyorum lütfen beni engelleyin.
Sizde çok iyi biliyorsunız bir çok mtb kullanıcısı düz maşa kullanıyor. Sadece google biraz araştırma yapsanız karşınıza çıkar. Dünyanın iyi bisiklet markalarından birinin linkini bırakıyorum
(link)
(link)
Gerisini bir zahmet araştırın.
35 km hızla traktör yarığına giren bir canlının ve amortisörün sağ çıkamayacağını tahmin ediyorum.
Gravel konusuna gelince niye referans alınmadığını anlayamadım gravel (çakıl) demek bozuk yol bisikleti demek. Kötü yollarda tur yapan turcular için tasarlanmış bir bisiklet. Kendim tecrübe etmediğim hiç birşeyi tavsiye etmem bozuk yollarda tur bisikletimle amörtisörlü ve düz maşa arasında farkı yaşadığım için düz maşa diyorum.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20230615-232607_Gallery.jpg
    Screenshot_20230615-232607_Gallery.jpg
    73,2 KB · Okunma: 29
  • Screenshot_20230615-232532_Gallery.jpg
    Screenshot_20230615-232532_Gallery.jpg
    103 KB · Okunma: 29
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Sayın Burak Uğurlu bey bana karşı bir husumetiniz bir gıcıklığınız var sebebi her neyse bilmiyorum lütfen beni engelleyin.
Sizde çok iyi biliyorsunız bir çok mtb kullanıcısı düz maşa kullanıyor. Sadece google biraz araştırma yapsanız karşınıza çıkar. Dünyanın iyi bisiklet markalarından birinin linkini bırakıyorum
(link)
(link)
Gerisini bir zahmet araştırın.
35 km hızla traktör yarığına giren bir canlının ve amortisörün sağ çıkamayacağını tahmin ediyorum.
Gravel konusuna gelince niye referans alınmadığını anlayamadım gravel (çakıl) demek bozuk yol bisikleti demek. Kötü yollarda tur yapan turcular için tasarlanmış bir bisiklet. Kendim tecrübe etmediğim hiç birşeyi tavsiye etmem bozuk yollarda tur bisikletimle amörtisörlü ve düz maşa arasında farkı yaşadığım için düz maşa diyorum.
Cevabınızı görünce şaşırdım, husumetim ya da gıcıklığın yok. Daha önceden başka bir konuda denk geldiysek de hatırlamıyorum. Gravel (çakıl) bozuk yol evet buna bir itirazım yok. Kullanım amacına göre amortisörsüz mtb olabilir buna itirazım yok ama amortisör konforlu değil hatta yakında kullanımdan kalkacak söylemi bana mantıksız geldi. Şahsen 25 yıl boyunca hardtail bisiklete bindim, son 3 yıldır ön ve arka amortisörlü bisiklete de biniyorum. Bazı durumlarda hardtail belirgin şekilde rijit olurken downhill esnasında enduro daha az zıplaması sebebi ile daha tutarlı sürüş imkanı veriyor.

Not: 35km/h ile traktör yarığına dik açı ile değil teknelerin dalgaya girmesi gibi çaprazlama olarak. Ve ebet 30-35 ile giderken ağaç kökü, devrilmiş ince ağaç gövdesi vs bir çok şey çıkabiliyor karşınıza.

Pratik çözümü var aslında, amortisörsüz bir mtb alın, gelin bizimle bir haftasonu Belgrad Ormanına, yaklaşık 3 saat süren 20-23km lik bir parkurda deneyelim. Ukalalık yapmıyorum ciddiyim. Arka amortisör olmaması olabilir ama ön amortisör olmadan çok zor.


Neden kişisel husumet algıladığınızı anlamadım.

İyi akşamlar.


Edit:

Paylaştığınız linkten devam ederek bu alıntıyı paylaşmak istedim. Tam da demek istediğim şey yazıyor aslında.

Screenshot_20230616_005206_com.android.chrome_edit_691924760473585.jpg
 
Son düzenleme:
Mtb ile merdivenlerden inip, kaldirimlardan ziplayamayacaksan, kayalik toprak yuksek rakımdan hızlı inişler yapmayacaksan, neden Mtb kullanirsin ki? Cakilli yada stabilize yollardan tirmanislar surusler yada uzun tur tarzi surusler icin trekking bir bisiklet hayli hayli isini gorur.

Bazen videolar izliyorum, sehirde freestyle tarzi kullananlari goruyorum, uzun merdivenlerden ucarcasina iniyorlar kaldirimlardan atliyorlar, teker yapip ucuyorlar falan, yada dik inisler, kumlu tasli agacli patikalar, kayaliklar buralardan son sürat iniyorlar inanin canım cekiyor,keske yaş ve sagligim el versede yapabilseydim bunlari.

Her neyse amortisorsuz Mtb komik olur, sacma olur, zor parkurlarda kullanmiyorum deseniz bile Mtb tek teker ister, aksiyon ister arada. Amortisorsuz bir bisikletle mumkun degil bunlari yapmaniz. Kısa surede ya sagliginizdan ya bisikletinizden olursunuz yapmaya calissaniz bile.

Kıssadan hisse Amirtisorsuz Mtb yi savunmak havanda su dövmek gibidir. Gravel konusuna hic girmeyeyim zaten 😅 Drop bar olayi beni benden aliyor bisiklette en nefret ettigim gidon turudur, Mtb tarzi aksiyon kullanimlarinada hic ama hic uygun degildir, ee birde amortisor yok bu gravellerde sonuç; Kel başa şimşir tarak 😅

Genelde her mesajimin sonunda belirttigim gibi, kimseye ithafen bir dusuncem yoktur, yazdiklarim tamamen benim sahsi fikirlerim, ve dusuncelerimdir, kimseyi baglamaz, sadece beni baglar.

Saygılar.
 
Konu şehir bisikletine amortisörlü maşa mı ?düz maşa mı? Ben de dedim ki gerekli değil şehir dışında bile (tercihe göre) kullanılmıyor.
Bununla ilgili linkte bıraktım" tony, jony, hans, herkel bir araya gelmiş bunu tartışmış olurunu olmazını yazmış zaten.
Ben iktidara gelince amortisör kaldıracağım demedim.
Kendi tecrübeme göre yazdım. Parkur bisikletcisi değilim 52 yaşından sonra kimseyle birsey de dikte edemem, merdivenden, kaldırımdan atlamam, ön teker kaldırmam, gurup sürüşleri yaparken gizli gizli yarışmam. Maskülen tavırlarım yoktur.
Herkes mutlu olduğu yerde kalsın.
Amortisör güzelmiş benane 😀
 
Son düzenleme:
Atosoy bisikletin trekking bisikleti dolayısıyla ondaki masa da ona göre takılmış bir masa. Dolayisiyla o masa çok bozuktoprak zemin, taşlı (yumruktan büyük sık aralıklı) yollardan ziyade parke, oturmuş toprak yol, öylesine asfalt dökülmüş koy yolları icin.. Dolayisiyla en sen en akıllıca olanı yapıp düz masaya geçmişsin ve ona göre olan yollarda kullanarak düz masa diyorsun. Bi dağ bisikleti için amartisor herseydır. (zoom masadann bahsetmiyorum. Başlangıç seviyesindeki )
Ne olursa olsun bisikletleri surulecek zemin durumuna göre tercih ediyoruz.. Buna amartisor (tekli veya ikili), Lastik ebati, basıncı ve diş yapısı da dahil..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Atosoy bisikletin trekking bisikleti dolayısıyla ondaki masa da ona göre takılmış bir masa. Dolayisiyla o masa çok bozuktoprak zemin, taşlı (yumruktan büyük sık aralıklı) yollardan ziyade parke, oturmuş toprak yol, öylesine asfalt dökülmüş koy yolları icin.. Dolayisiyla en sen en akıllıca olanı yapıp düz masaya geçmişsin ve ona göre olan yollarda kullanarak düz masa diyorsun. Bi dağ bisikleti için amartisor herseydır. (zoom masadann bahsetmiyorum. Başlangıç seviyesindeki )
Ne olursa olsun bisikletleri surulecek zemin durumuna göre tercih ediyoruz.. Buna amartisor (tekli veya ikili), Lastik ebati, basıncı ve diş yapısı da dahil..
Ahh ah hocam benim rock shock maşalı mtbem var zaten. Arazi şürüşü yapıyorum. Neyin ne olduğunu biliyorum.
Tur bisikletiyle down hill yapmıyorum. Gittiği yere kadar giderim gitmediği yerde iner yürürüm çok abartmaya gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Aynı bisikletin 3 farklı versiyonunun fotoğrafını buraya atıyorum. En soldaki ilk hali ile istediğiniz araziye istediğiniz yola kafanız rahat bir şekilde girebilirsiniz. Benim zorlu arazi şartlarında işim olmadığı için gittim düz maşa aldım. Bisiklet 2 kilo hafifledi. Ortadaki resimde lastik 40 mm ve slick. Şehir içinde amortisör olmadan hiçbir sıkıntı yaşamıyorum. Amortisör varken kaldırımlardan inip çıkarken kafam rahattı ama bu maşaya geçince daha yavaş inmeye başladım. Sonuçta normal bir kullanıcıyım insan gibi kullanıyorum. En sağda ise 50 mm dişli arazi lastiği var. Bulunduğum yerde Kocadağ diye yüksek bir yer var. Slick lastik taşlı ve toprak yolda kayıyor özellikle tırmanış esnasında yola tam tutunmuyor. Bisiklet şu an düz gidonlu gravel bisikleti gibi oldu hem de gravel bisikletlerden daha hafif. Kaliteli jant ve lastik alırsam bisiklet 9 kiloya kadar iner. Şu an 10 kilo.

Sonuç olarak bu iş tamamen tercih meselesi. Kimin neye ihtiyacı varsa, sürüş tarzı nasılsa ona göre tercih yapmalı. Ben performans içeren ve teknik olmayan tırmanışları sevdiğim için amortisöre ihtiyacım yok.

Sedona.JPGDSC_6569_1.JPGDSC_7292 (1).JPG
 
Ahh ah hocam benim rock shock maşalı mtbem var zaten. Arazi şürüşü yapıyorum. Neyin ne olduğunu biliyorum.
Tur bisikletiyle down hill yapmıyorum. Gittiği yere kadar giderim gitmediği yerde iner yürürüm çok abartmaya gerek yok.
2 senedir yokum hala tartismalar değişmemiş. Bozuk yollarda vs amortisman şart diyen arkadaşlar ufancacik bmx bisikletlerle neler yapıldığına bi baksin bi zahmet. Ayrıca üst seviye bi amortisor yoksa bisiklette tamamen fazlalik bi parcadir " amortisman"

 
2 senedir yokum hala tartismalar değişmemiş. Bozuk yollarda vs amortisman şart diyen arkadaşlar ufancacik bmx bisikletlerle neler yapıldığına bi baksin bi zahmet. Ayrıca üst seviye bi amortisor yoksa bisiklette tamamen fazlalik bi parcadir " amortisman"

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Konu şehir bisikletine amortisörlü maşa mı ?düz maşa mı? Ben de dedim ki gerekli değil şehir dışında bile (tercihe göre) kullanılmıyor.
Benim size ilk yanıtım böyle bir cümle üzerine değildi. Buradaki tabirinize diyecek bir söz zaten olmaz, çünkü doğru bir ifade. Yalnız sizin dediğiniz bu değildi. Şuydu: "Amortisör konforlu ve faydalı birsey olsa gravel bisikletlerde amortisör olur. Dağ bisikletletinden bile amortisör kalkıyor artık." sonra bana size gıcık olduğumu vs ifade ettiniz. Samimiyetle soruyorum yukarıda yazan iki ifade aynı mı. Şehir içinden bahsediyorum deyip, amortisör konforlu bir şey olsa gravel de olmazdı deyip topu taca atmış olmuyor musunuz. 🙂

2 senedir yokum hala tartismalar değişmemiş. Bozuk yollarda vs amortisman şart diyen arkadaşlar ufancacik bmx bisikletlerle neler yapıldığına bi baksin bi zahmet. Ayrıca üst seviye bi amortisor yoksa bisiklette tamamen fazlalik bi parcadir " amortisman"


Bmx bisikletler akronatik hareketler yapmak için kullanılan bisikletlerdir. Genellikle önceden hazırlanmış half pipe ya da çeşitli parkurlarda varyasyonlar yapılmaya yönelik bisikletler. Bir Bmx ile 300mt yükseklik kazanımı 20km lik bir mtb parkuru yapmayı düşünmek bile yorucu. Ayrıca şehir içinde çukur, çıkıntı, kaldırım (atlamak şart değil) bir çok saçma sapan darbeye yol açacak unsur da bulunuyor. Buna göre amortisör kullanımı tercih edilebilir de, edilmeyebilir de. Kalitesiz amortisör gereksiz ağırlık size katılıyorum. Amortisörkerin yanlış kullanımı da efor kaybına yol açıyor.

Selamlar.
 
Benim size ilk yanıtım böyle bir cümle üzerine değildi. Buradaki tabirinize diyecek bir söz zaten olmaz, çünkü doğru bir ifade. Yalnız sizin dediğiniz bu değildi. Şuydu: "Amortisör konforlu ve faydalı birsey olsa gravel bisikletlerde amortisör olur. Dağ bisikletletinden bile amortisör kalkıyor artık." sonra bana size gıcık olduğumu vs ifade ettiniz. Samimiyetle soruyorum yukarıda yazan iki ifade aynı mı. Şehir içinden bahsediyorum deyip, amortisör konforlu bir şey olsa gravel de olmazdı deyip topu taca atmış olmuyor musunuz. 🙂



Bmx bisikletler akronatik hareketler yapmak için kullanılan bisikletlerdir. Genellikle önceden hazırlanmış half pipe ya da çeşitli parkurlarda varyasyonlar yapılmaya yönelik bisikletler. Bir Bmx ile 300mt yükseklik kazanımı 20km lik bir mtb parkuru yapmayı düşünmek bile yorucu. Ayrıca şehir içinde çukur, çıkıntı, kaldırım (atlamak şart değil) bir çok saçma sapan darbeye yol açacak unsur da bulunuyor. Buna göre amortisör kullanımı tercih edilebilir de, edilmeyebilir de. Kalitesiz amortisör gereksiz ağırlık size katılıyorum. Amortisörkerin yanlış kullanımı da efor kaybına yol açıyor.

Selamlar.
Hocam senin egonla, kaprisinle uğraşamam engelle beni işine bak. dediğimin arkasındayım cevap verme bana muhatap olmayacağım seninle
 
Hocam senin egonla, kaprisinle uğraşamam engelle beni işine bak. dediğimin arkasındayım cevap verme bana muhatap olmayacağım seninle
Benim egom mu. Bir aynaya baksana sen. bir dediğin bir dediğini tutmuyor. Hoşuna gitmiyorsa sana gerçekleri söyleyenler. Bas engeli sen. Ben bayılırım senin gibilerle uğraşmaya çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Geri