Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı

2 senedir yokum hala tartismalar değişmemiş. Bozuk yollarda vs amortisman şart diyen arkadaşlar ufancacik bmx bisikletlerle neler yapıldığına bi baksin bi zahmet. Ayrıca üst seviye bi amortisor yoksa bisiklette tamamen fazlalik bi parcadir " amortisman"

Bende Mariokaldato ile aynı fikirdeyim. Basit amortisörlerin pek faydası yok.

onun yerine jant ve sürüş zevkimiz uygunsa daha kalın lastik takıp daha düşük hava basarak (örn 3-5 psi) daha konforlu bir sürüş elde edebiliriz.
Mesela Schwalbe lastik markası bu tarz lastikleri balloon tires diye pazarlıyor.

çünkü bu lastikler daha darbe lastiğe ulaşır ulaşmaz darbeyi emiyor ve bisiklete yansıtmıyor. Düşük basınçlı lastik candır.

bir diğer örnek otomotivden:

mercedes araba (c serisi) ile önce asfalt sonra parke yolda test sürüşü yapmıştım.
araba her ikisinde evde kanepede oturur gibi..:koptum::koptum: hiç yolu hissettirmiyordu.

meğersem arabanın ön tarafında sensör varmış ve sensör bozuk yolu algılayıp lastik havalarını düşürüyormuş. Yani düşük basınç bozuk yolu hallediyor.:)
 
Scudo
Hortlattığım için özür dilerim. Şehir bisikleti alacağım ve bazen asfalt bazen bozuk yolda bazen arnavut kaldırımda süreceğim ormana dağa gitmem. Kaldırımdan caddeye falan atlarım. Ön amortisörlü mü almalıyım sabit maşalı mı?
Amortisörün dağ, tepede, derede vb. yerlerde faydaları anlatılmakla bitmez, adamlar o amortisörler ile tepe inişi yapıyorlar ki ben cesaret edemem, gelgör ki şehirde bence hiç gerek yok, yol fazla rahatsız ediyorsa zaten lastik basıncını düşük tutup bu sorunu çözebilir siniz.
Bu arada kullanım tarzınızda çok önemli derseniz ki ben rahatlığımdan ödün vermem tamam, yok ben performanslı ve hızlı olacağım diyorsanız amortisörün görevini eklemlerim görüyor. İyi sürüşler.
 
meğersem arabanın ön tarafında sensör varmış ve sensör bozuk yolu algılayıp lastik havalarını düşürüyormuş. Yani düşük basınç bozuk yolu hallediyor.:)
Böyle bir şey olması mümkün değildir diye düşünüp bir kaç farklı mercedes c serisi kitapçığını inceledim ve elektronik lastik hava basıncı kontrolü sistemi dışında hiç bir şey göremedim. O da lastiklerden biri ya da bir kaçı basınç kaybına uğradığında ikaz veren bir sistem. Bahsettiğiniz sisteme en yakın gördüğüm "merkezi lastik şişirme sistemi" adında sonradan araçlara takılabilen bir sistem var, yalnız bunlar da iş makineleri, traktörler gibi araçlarda daha çok kullanılıyor. Lastiklerin havalarını sürekli kontrol edip inmesi durumunda otomatik olarak eşitleyen bir sistem.

Bahsettiğiniz, c serisinde olan, 38psi hava basıncı ile ilerlerken parke taşı yola geldiğinde bunu algılayıp 33psi ye havaları indiren sitemin linkini paylaşabilirseniz memnun olurum. Bu tarz yeniliklerle çok ilgileniyorum. İncelemek isterim. Özellikle merak ettiğim kısmı ise parke taşlı yolda 33psi ile (psi değerini kafadan atıyorum c serisi genelde 38psi öneriyor tam yüklü, biraz indirse 33 olur diyerekten) giderken birden asfalt yola çıktığında az önce bozuk yola girdiğini hissederek verdiği havayı şimdi tersine işletip düzgün yola çıktığında nasıl lastiklere geri pompalayacağını çok merak ediyorum.

Amortisörün dağ, tepede, derede vb. yerlerde faydaları anlatılmakla bitmez, adamlar o amortisörler ile tepe inişi yapıyorlar ki ben cesaret edemem, gelgör ki şehirde bence hiç gerek yok, yol fazla rahatsız ediyorsa zaten lastik basıncını düşük tutup bu sorunu çözebilir siniz.
Bu arada kullanım tarzınızda çok önemli derseniz ki ben rahatlığımdan ödün vermem tamam, yok ben performanslı ve hızlı olacağım diyorsanız amortisörün görevini eklemlerim görüyor. İyi sürüşler.

Yanlışım varsa lütfen düzeltin. Bisikletle yolda ilerlerken sürücünün kilosuna göre yaklaşık olması gereken bir değerde hava basıncı olması gerekir. En azından ben öyle biliyorum. Şimdi sorum şu, sırf biraz darbeleri emsin diye hava basıncını düşürdüğünüz zaman o lastiklerin frenleme yaparken ya da biraz alırken meydana getireceği tepklerde gecikme/yığılma olmuyor mu. Bu da bir şekilde tehlikeye atmış olmaz mı. Aynı şekilde aşırı sert lastikler de tehlikeli oluyor. Eklemlerin amortisör görevi görmesi aynı zamanda akıcılık da sağlar bence. Yalnız tek bir sıkıntı var. Bisiklet sürerken esnetemeyeceğimiz ve bir süre sonra titreşim ve sertlikten bayağı bir rahatsızlık yaratabilecek olan bileklerimiz. Bilekler düz maşa bisikletlerde bozuk yolda çok titreşime maruz kalıyor bazen de uyuşma olabiliyor.
 
Bende Mariokaldato ile aynı fikirdeyim. Basit amortisörlerin pek faydası yok.

onun yerine jant ve sürüş zevkimiz uygunsa daha kalın lastik takıp daha düşük hava basarak (örn 3-5 psi) daha konforlu bir sürüş elde edebiliriz.
Mesela Schwalbe lastik markası bu tarz lastikleri balloon tires diye pazarlıyor.

çünkü bu lastikler daha darbe lastiğe ulaşır ulaşmaz darbeyi emiyor ve bisiklete yansıtmıyor. Düşük basınçlı lastik candır.

bir diğer örnek otomotivden:

mercedes araba (c serisi) ile önce asfalt sonra parke yolda test sürüşü yapmıştım.
araba her ikisinde evde kanepede oturur gibi..:koptum::koptum: hiç yolu hissettirmiyordu.

meğersem arabanın ön tarafında sensör varmış ve sensör bozuk yolu algılayıp lastik havalarını düşürüyormuş. Yani düşük basınç bozuk yolu hallediyor.:)
hayatımda ilk defa mercedes c serisinde (hemde c serisi :) ) böyle bir şey duydum. böyle bir sistemi olan araba da duymamıştım.
 
Ankara ve İzmir yollarında, yokuş inerken sürpriz çukurlara veya yol bozukluklarına karşı amortisör. Yokuş çıkarken düz maşa. Özetle kilitlenebilir amortisör candır.
 
  • Beğen
Tepkiler: by0ne ve seko35.50
Arkadaş iyi sallamış, otomotiv sektöründe henüz böyle bir teknoloji yok. Basınç sensörü havası normalin altına inen lastikleri uyarmak içindir, yolu algılayıp hava basma indirme gibi bir sistem henüz keşfedilmedi. Bahsettiği sistem airmatik'tir. Süspansiyon sertliğini ayarlıyor. Lastiklerle hiçbir ilgisi yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
bir diğer örnek otomotivden:

mercedes araba (c serisi) ile önce asfalt sonra parke yolda test sürüşü yapmıştım.
araba her ikisinde evde kanepede oturur gibi..:koptum::koptum: hiç yolu hissettirmiyordu.

meğersem arabanın ön tarafında sensör varmış ve sensör bozuk yolu algılayıp lastik havalarını düşürüyormuş. Yani düşük basınç bozuk yolu hallediyor.:)
Bu artik Ziya olayini da gecti.:koptum::koptum::koptum::koptum:

(link)

Hadi oda göremezya, yinede hayvanat bahcesinden falan kacan aslan olduysa görme sansi var. Ama C-Serisini gectim G-Klas Serisinin (Gercek bir SUV) 2024 modelinde bile yoktur, olmayan bir seyi burada söylemek. Nebileyim :kötü:
 
Alıntı yapmayayım. Herkes bu konuda derin bilgi sahibi.
yoldaki bozukluklara göre lastik basıncını ayarlama olayını Mercedes personeli söyledi. Ben onların yalancısıyım.:)
 
Böyle bir şey olması mümkün değildir diye düşünüp bir kaç farklı mercedes c serisi kitapçığını inceledim ve elektronik lastik hava basıncı kontrolü sistemi dışında hiç bir şey göremedim. O da lastiklerden biri ya da bir kaçı basınç kaybına uğradığında ikaz veren bir sistem. Bahsettiğiniz sisteme en yakın gördüğüm "merkezi lastik şişirme sistemi" adında sonradan araçlara takılabilen bir sistem var, yalnız bunlar da iş makineleri, traktörler gibi araçlarda daha çok kullanılıyor. Lastiklerin havalarını sürekli kontrol edip inmesi durumunda otomatik olarak eşitleyen bir sistem.

Bahsettiğiniz, c serisinde olan, 38psi hava basıncı ile ilerlerken parke taşı yola geldiğinde bunu algılayıp 33psi ye havaları indiren sitemin linkini paylaşabilirseniz memnun olurum. Bu tarz yeniliklerle çok ilgileniyorum. İncelemek isterim. Özellikle merak ettiğim kısmı ise parke taşlı yolda 33psi ile (psi değerini kafadan atıyorum c serisi genelde 38psi öneriyor tam yüklü, biraz indirse 33 olur diyerekten) giderken birden asfalt yola çıktığında az önce bozuk yola girdiğini hissederek verdiği havayı şimdi tersine işletip düzgün yola çıktığında nasıl lastiklere geri pompalayacağını çok merak ediyorum.



Yanlışım varsa lütfen düzeltin. Bisikletle yolda ilerlerken sürücünün kilosuna göre yaklaşık olması gereken bir değerde hava basıncı olması gerekir. En azından ben öyle biliyorum. Şimdi sorum şu, sırf biraz darbeleri emsin diye hava basıncını düşürdüğünüz zaman o lastiklerin frenleme yaparken ya da biraz alırken meydana getireceği tepklerde gecikme/yığılma olmuyor mu. Bu da bir şekilde tehlikeye atmış olmaz mı. Aynı şekilde aşırı sert lastikler de tehlikeli oluyor. Eklemlerin amortisör görevi görmesi aynı zamanda akıcılık da sağlar bence. Yalnız tek bir sıkıntı var. Bisiklet sürerken esnetemeyeceğimiz ve bir süre sonra titreşim ve sertlikten bayağı bir rahatsızlık yaratabilecek olan bileklerimiz. Bilekler düz maşa bisikletlerde bozuk yolda çok titreşime maruz kalıyor bazen de uyuşma olabiliyor.
Merhaba,
Aracın donanım seviyesine göre (AMG vb. üst donanım paketleri) elektronik ayarlı amortisörler olabiliyor, bence odur arkadaşın bahsettiği. Yani lastik basıncı düşür-çıkart demek S klas araçlarda bile yok benim bildiğim. Amortisör sistemi çok iyi olduğunda gerçekten yoldaki bozukluk ve engelleri araç içerisinde hissettirmiyor yolcu ve sürücüye. Diğer türlü bir sistem ben duymadım , otomobillerle de biraz ilgili birisiyim.
selamlar
 
Alıntı yapmayayım. Herkes bu konuda derin bilgi sahibi.
yoldaki bozukluklara göre lastik basıncını ayarlama olayını Mercedes personeli söyledi. Ben onların yalancısıyım.:)
Alinti yapsanda olur yapmasanda olur.

Ben meslegimi Stuttgart da mercedes servisinde 3 1/2 sene yaptim (Sene 1989-1992) ve basari ile bitiridim. Meselegimden sonra bir kac senen o serviste calismaya devam ettim ve sonra isimi degstirdim. Ama 2021 deki kalp krizi sonucu ve acilk kalp ameliyati olana kadar yine cumartesi günleri is cok oldukca ufak bir mercedes servisinde yardim etmeye devam ettim. Sonra hastaligim nedeni ile ek isi birakmak mecburiyetinde kaldim. Evet mercedes ve VW üzerine bilgi sahibiyim. 2021den sonra ise arkadaslarima yardimci olmak icin arabalarini yine ben tamir ediyorum.
Yegenim ise Sindelfingende Mercedesde Fabrikasinda calisiyor ve ona sordum hani belki yeni modellere hava kazani takip havayi icine cekip sonra yine lastigi sisire bilen bir sistem varmi diye ama malesef böyle bir icat daha yapilmamis.

Bu forumda herkes salak yada akilsiz degil, mecedesden de anlayan var bisiklettende, motordanda, gemidende arabadan da anlayan hatta uzmani olanlar var.
Eger o mercedes personeli @SSCC arkadasin dedigi eletronik süspensiyon sistemini söylemis ise dogrudur ama gercekten lastigin havasini indiren ve sisiren sensör var dedigse o kisiye araba teslim olmaz.
 
Geçen sene Mosso Legarda aldım. İlk satın aldığım bisiklet olunca, maalesef kendi kullanım tarzıma uymayan amortisörlü bisiklet tercih ettim. Üstte de yazdım 1 senede kilit sistemi bozuldu ki bisikleti titiz kullanırım ve çok kullanmadım bozulan şalteri zaten. Üstünde ki amortisörün galiba markası bile yok sitesinde de yazmıyor. Sonra düşündüm ki en iyisi benim için düz maşa. Şimdi düz maşayla oldukça mutluyum. Yollar iyi olmasa da hep asfalt ve beton türü yolda gittiğim için amortisörün benim sürüş tarzıma uymadığını pahalı bir şekilde anladım. Kısacası bisiklet alacaksanız oturup düşünmeniz ve ne tür bisiklete ihtiyacınız olduğuna karar vermeniz gerekiyor. Amortisörlü almaya karar verirseniz amortisörü kaliteli bisiklet almalısınız.
 
Mosso'nun maşalı bir modelini aldım daha 1 ay olmadı ve her pedal çevirişimde bir gıcırdama geliyor maşadan çok pişmanım yağ falan da damlattım ama fayda etmedi
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Sedona 340 bisikletim var. Gelişmiş bir sistemi var. Amortisör isteyen yerlerde uyarı veriyor. Totomu uyuşturacak kadar titreştirerek...
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
@Murat Cömez

hocam beni ne iş yaptığın ilgilendirmiyor.
forumda tanıdığım, yüzünü dahi görmediğim birisi beni yalanlıyor.
Benim bilgi aldığım yer, kartvizitini aldığım firma personeli.
Kendisi bisikletçi sporcu, ama sağlığını bozmuş, kalp rahatsızlığı geçirmiş. Kendi içinde bile çelişkili.

dolayısı ile engellendin.
 
@Murat Cömez

hocam beni ne iş yaptığın ilgilendirmiyor.
forumda tanıdığım, yüzünü dahi görmediğim birisi beni yalanlıyor.
Benim bilgi aldığım yer, kartvizitini aldığım firma personeli.
Kendisi bisikletçi sporcu, ama sağlığını bozmuş, kalp rahatsızlığı geçirmiş. Kendi içinde bile çelişkili.

dolayısı ile engellendin.
Vaay ve "engellendin" ne güzel hareket. Bence önce bilgi sahibi olan insanlara saygı duymayı öğrenin. Ona buna yalakalık yapacağım diye saçma sapan kulaktan dolma bilgi kırıntıları ile ortalığı bulandırıp, doğru dürüst cevap yazanlara "beni yalanlıyor" demek. Çok cahilce kusura bakmayın.
 
@Murat Cömez

hocam beni ne iş yaptığın ilgilendirmiyor.
forumda tanıdığım, yüzünü dahi görmediğim birisi beni yalanlıyor.
Benim bilgi aldığım yer, kartvizitini aldığım firma personeli.
Kendisi bisikletçi sporcu, ama sağlığını bozmuş, kalp rahatsızlığı geçirmiş. Kendi içinde bile çelişkili.

dolayısı ile engellendin.
Kalp rahatsizligi gecirmem benim aklimi basimdan aldigi anlama gelmiyor o yüzden de kendi icimde hic de celiskili degilim. Sagligimi ben kendim de bozmadim, bunuda bilmis ol. Umarim ki insallah benim gecirdigim kalp rahatsizligini sen gecirmesin.

Ben sana ne isle mesgulum yada ne is yaptigimi anlatmaya calismadim, senin su yaptigin yoruma "Alıntı yapmayayım. Herkes bu konuda derin bilgi sahib" cevap verdim. Senin yalanci olarak ta tek ben görmedim, benden baska üyelerde var. Arti sen yalanci degilsen sana yanlis bilgiyi veren yalanci. Arti karvizitini aldindiye o firmada calisanlar mühendis vs mi oluyor. Kartvizit dedigin kagit parcasi burada dilencilerde de var.

Simdi beni engelledigin icin de cok üzüldüm, ne olur engelleme ya. Senin gibi üstün bilgili kartvizitli arkadaslari olan kisilere ihtiyacimiz var. :koptum: :koptum: :koptum: :koptum:


Vaay ve "engellendin" ne güzel hareket. Bence önce bilgi sahibi olan insanlara saygı duymayı öğrenin. Ona buna yalakalık yapacağım diye saçma sapan kulaktan dolma bilgi kırıntıları ile ortalığı bulandırıp, doğru dürüst cevap yazanlara "beni yalanlıyor" demek. Çok cahilce kusura bakmayın.
Bosver Burak kardes, bunlarda ne saygi olur nede ona benzer birseyler. Bunlar ancak yerinde sayiklamasini bilir ama klavye arkasindan lafa gelince ceneleri durmaz ve herzaman son lafa sahip olmak isterler.
Bosver bunlarla basa cikilmaz, he senin dedigin gibi de gec. :)
 
@Murat Cömez

..Kendisi bisikletçi sporcu, ama sağlığını bozmuş, kalp rahatsızlığı geçirmiş. Kendi içinde bile çelişkili.

dolayısı ile engellendin.
Yukarıda bahsettiğiniz teknolojiyi ben de ne gördüm ne de duydum. Eğer bir şey söylüyorsanız arkasında durmalısınız. Böyle saçmasapan bir üslupla yazamazsınız. Bahsettiğiniz sistemi geçtim, konuşmalarınızı geçtim de şu son söylediğiniz sözler ahlaka uygun sözler değil. Sizi kınıyorum. Her insanın sağlığı bozulabilir ve bu bizlerin iradesinden bağımsız şekilde gerçekleşebilir. Yarın bir gün bizim başımıza gelmeyeceğinin garantisi var mı? Muhattabınızdaki kişinin sağlığıyla ilgili bu tür ifadeler kullanamazsınız.
 
Yukarıda bahseliden yolu algılayıp lastik basıncı ayarlayan herhangi bir sistem yok. Pek çok araçta artık lastik basınç sensörü olsada, basıncı değiştirme gibi bir işlevi yok. Benim bildiğim sivil kullanımı olan iki araçta var içeriden lastik basıncının ayarlanabildiği biri g63 6x6 diğeri, hummer h1. Onun dışında lastik tekerli çoğu askeri araçta var zaten bu iki araçta askeri amaçla üretilen ama sivil versiyonu da olan araçlar.


Yolu algılayıp lastik basıncını değil ama süspansiyon sertliği ayarlayan sistem ise yine benim bildiğim sadece s class'da var.


Lastik basıncını düşürüp süspansiyona gerek yok demek de çok mantıklı değil, zaten otomobillerde konfor bu şekilde artırılmıyor. Basıncı düşürdüğünüzde sürtünmeyi artırırsınız, lastiğin yanağı yere basar ve jantınızın lastiği kesme olasılığı artar hatta jantınız kırılabilir. Onun yerine lastiğin et kalınlığını artırabilirsiniz bununda avantajı dezavantajı var tabi.


@Bisiklet ulaşım aracıdır : Ortaya attığınız iddianın yanlış olduğu belirtilince neden ergence triplere giriyorsunuz anlamadım.
 
Geri