Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

...trek ds1 bana yeter mi ya da fx 2 mi almalıyım ? ...

DS 1: (link)
FX 2: (link)

İkisi arasında seçim yapmak için önce süspansiyon isteyip istemediğinize karar vermeniz lazım. Süspansiyona dair görüşüm ve bazı linkler aşağıdaki son cevabımda 👇

Bileşen olarak her alanda FX 2 modeli DS 1'den daha iyi.

...Disk frenli almak dezavantaj mıdır ?....

Duruma göre. Bakımı/tamiri kendiniz yapabilirseniz ya da disk frenden gerçekten anlayan bir bisikletçi bulursanız ve bu tür sorunlar gözünüzü korkutmuyorsa hidrolik disk alabilirsiniz. Ben bakım-tamiri kendim yaptığım için, V frenle fren yetersizliğinden dolayı hiçbir sorun yaşamadığım için, daha fazla işçilik ile yüksek ilk alım ve sürdürme maliyetlerinden kaçındığım için pabuçlu frenleri tercih ediyorum. Yine de beğendiğim modelde tek seçenek disk fren olsaydı çekinmeden alırdım. Her zaman sorun çıkacak diye bir şey yok, çıksa da mutlaka çözülür.


...disk frenli trek fx 2 , v frene çevirilebilir mi ?...

Kadroda tadilat yapmadan ve ön maşayı değiştirmeden çevrilemez. V frene çevirmek için kadroda ve maşada V fren ayaklarının takılması için pivotların veya onların takılabileceği yuvaların olması gerekiyor.


...Amortisör şehir içinde gerekli midir ? ...

Daha önce yaptığım bir yorumdan şöyle bir alıntıyı paylaşabilirim:
"Neredeyse tüm süspansiyonlu modellerde sertlik ayarı ve kilit var, ağırlığın çok sorun olacağını sanmıyorum ama çok sertleştirilmiş ya da kilitlenmiş bir süspansiyon gereksiz taşınan ağırlıktan başka bir şey değil. Çok bozuk yol ve arazide kullanılmayan, kaldırımlara -rampa dışında- inilip çıkılmayan bir bisiklette, özellikle belli bir süspansiyon kalitesinin üstüne çıkmadıkça süspansiyon pek de konfor sunmuyor ki bunlar yapılacaksa alınması gereken zaten dağ bisikleti. Maşa seçimi için şu eski konulardaki tartışmaları incelemek kullanım şekline göre ihtiyacı daha iyi şekillendirmek için faydalı olabilir: Şehir bisikletinde ön amortisörun olması avantaj mı dezavantaj mı? , Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı ve Düz maşa mı? amortisör mü?

Birkaç yıl önce düz maşalı şehir/trekking bisikleti bulmak oldukça zorken, modeller oldukça sınırlıyken şimdi neredeyse her modelin hem düz hem süspansiyonlusunun sunuluyor olması bence genel eğilimin düz maşaya doğru yöneldiğini gösteriyor.
"
 
  • Beğen
Tepkiler: speedymammy
Scudo
24 vitesli hiç yok, 21 viteste tam shimano olmayanlar ya da çelik kadrolular var.
(link) (ruble, ön attırıcı, aynakol ve vites kolları Shimano değil)
(link) (çelik kadro, aynakol Shimano değil)
(link) (21 vitesli bisiklette 6x arka attırıcı kullanılması nedeniyle önermiyorum; aynakol, ön attırıcı ve vites kolları Shimano değil)
(link) (çelik kadro; aynakol, ön attırıcı, vites kolları ve ruble Shimano değil)
(link) (çelik kadro; aynakol Shimano değil)
(link) (çelik kadro; aynakol Shimano değil)
bu model hakkında ne düşünüyorsunuz?
(link)
ön arka aktarıcı tourney kalan çoğu organ microshift ya da noname galiba. 15kg nin altında olması ve fiyatı avantaj gibi geldi bana üstelik çift jant. 3500tl ye kadar kaliteler çok oynamıyor gibi güncel bisikletlerde
 
bu model hakkında ne düşünüyorsunuz?
(link)
ön arka aktarıcı tourney kalan çoğu organ microshift ya da noname galiba. 15kg nin altında olması ve fiyatı avantaj gibi geldi bana üstelik çift jant. 3500tl ye kadar kaliteler çok oynamıyor gibi güncel bisikletlerde

Ön-arka attırıcılar dışındaki vites ve fren bileşenleri Sunrun. Microshift olsa daha iyiydi. "3500tl ye kadar kaliteler çok oynamıyor" değil, küçük fiyat farklarıyla değişen bileşenler büyük farklılıklar yaratabiliyor. Sunrun setli olması da çok sorun değil aslında. Bendeki bisikletlerden biri attırıcılar dahil Sunrun setli, vitesler hiç sorunsuz tıkır tıkır çalışıyor. İşin sırrı özenli ayar ve düzgün bakım. Dolayısıyla bütçe o bileşenlere yetiyorsa alınır, düzgün bakım ve özenli kullanımla uzun süre kullanılır.
Dağ bisikleti modellerini takip etmiyorum, şehirde günlük kullanım için mantıklı da bulmuyorum, o yüzden dağ modellerine hiç bakmadım. Genel olarak özelliklerine bakınca listede verdiğim Ümit modellerinin ya da Carraro Active serisinin bile altında kalıyor, onlardan belirgin daha ucuza bulunabiliyorsa alınabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: observer
Spartiat hocam bilgiler için çok teşekkür ediyorm.Ağzınıza sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Şuan burası yeri mi bilmiyorum ama şöyle bir sorum olacak. Aldığım bisikletin üzerinde 14-28 shimano tz 500 var. Yıllardır kas rahatsızlığım da mevcut, dik yokuşları zaten çıkamıyorum fakat hafif yokuşlarda 500 600 mt kadar çıkabiliyorum. Bisikletin diğer aksamlarında değişiklik yapmadan tz500 14-34 taktırabilir miyim. Hatta üzerinde olan 14-28 de (14-16-18-20-22-24-28) şeklindeyken 14-34 de (14-16-18-20-22-24----34) olarak değişiyor. yani aradaki 28 in yerini 34 dişli alıyor. Benim düşündüğüm eğer imkan varsa 14 - 28 den en küçük dişli olan 14 ü çıkarıp 28 in önüne 34 takmak. Bu mümkün müdür. Yoksa direk 14-34 alıp taksam sorunsuz kullanabilir miyim. Şuan bisikleti kullanırken 1. vitese aldığımda bazen iki vites daha hafif olsa diyorum. Hatta daha ileri gideyim 14 ve 16 yı çıkarıp 28in önüne 32 ve 34 takılabilir mi? Tecrübeli arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
 
Şuan burası yeri mi bilmiyorum ama şöyle bir sorum olacak. Aldığım bisikletin üzerinde 14-28 shimano tz 500 var. Yıllardır kas rahatsızlığım da mevcut, dik yokuşları zaten çıkamıyorum fakat hafif yokuşlarda 500 600 mt kadar çıkabiliyorum. Bisikletin diğer aksamlarında değişiklik yapmadan tz500 14-34 taktırabilir miyim. Hatta üzerinde olan 14-28 de (14-16-18-20-22-24-28) şeklindeyken 14-34 de (14-16-18-20-22-24----34) olarak değişiyor. yani aradaki 28 in yerini 34 dişli alıyor. Benim düşündüğüm eğer imkan varsa 14 - 28 den en küçük dişli olan 14 ü çıkarıp 28 in önüne 34 takmak. Bu mümkün müdür. Yoksa direk 14-34 alıp taksam sorunsuz kullanabilir miyim. Şuan bisikleti kullanırken 1. vitese aldığımda bazen iki vites daha hafif olsa diyorum. Hatta daha ileri gideyim 14 ve 16 yı çıkarıp 28in önüne 32 ve 34 takılabilir mi? Tecrübeli arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

Bisikletinizdeki ruble vidalı ve vidalı rublelerin dişlileri tek olarak değişmiyor, yekpare bir grup olarak bütün ruble değişiyor (kaset olanların da istediğiniz gibi önden bir tane sök arkaya bir tane tak şeklinde değişmiyor, o ayrı). 14-34 megarange ruble alıp öncekinin yerine takabilirsiniz ama attırıcının desteklemesi lazım. Attırıcınız 34t desteklemiyorsa en ekonomik seçeneklerden biri (link), daha iyisi (link), 7 vitese de uygun belki de en iyi seçenek ise (link).
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetkincal
Arka artırıcım ty 300. vites kolu tourney mandallı frenle birlikte olan. Bu şartlarda 14-34 ruble alıp takarsam zincir vb başka değilime gerek kalmadan kullanabilir miyim. Bir de 24 den 34 e geçerken bir soru yaratır mı?
 
Arka artırıcım ty 300. vites kolu tourney mandallı frenle birlikte olan. Bu şartlarda 14-34 ruble alıp takarsam zincir vb başka değilime gerek kalmadan kullanabilir miyim. Bir de 24 den 34 e geçerken bir soru yaratır mı?

(link) 34 diş destekliyor. Hiçbir başka değişiklik yapmadan 14-34 kullanılabilir. Sadece ön en büyükteyken arkada da en büyüğe geçmeyip bacak dişliye çarpabilir ama zaten normalde de önde büyük - arkada büyük kadar çapraza düşürmemek lazım.
24'ten 34'e geçerken sorun olmuyor ama o kadar fark beni rahatsız ediyor. Rampada 24'ün yetmediği yerde 34'e alınca aşırı yumuşayıp boşa çevirme hissi oluşuyor, o bocalama rampayı çıkmayı zorlaştırıyor. Ben arkayı 8'li yaptığımda 11-34'teki 26'dan 34'e geçerken de rahatsız oldum, o yüzden son 2 dişlisi 28 ve 32 olan 11-32'ye geçtim. Vidalı 7'lide başka şans olmadığından 24'ten 34'e geçmeye alışmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetkincal
Merhaba,

Basligi bir suredir takip ediyorum, ozellikle @Spartiat beyin rehberligi icin cok tesekkurler.

Sehir ici kullanim ve 1 aydan uzun turlar icin bir bisiklet ariyorum. Baslikta okuduklarima istinaden Legarda modellerine niyetlenmistim ama rijit masa v fren modellerde ekipman ve vites oldukca asagi geliyor sanirim. Rijit masa ve v frene sahip modellerden fiyat/performans olarak en makulu hangisi olabilir? 10bin liraya kadar butce ayirabilirim.

Pesinen tesekkurler.
 
  • Beğen
Tepkiler: wrmsty ve Spartiat
Merhaba,

Basligi bir suredir takip ediyorum, ozellikle @Spartiat beyin rehberligi icin cok tesekkurler.

Sehir ici kullanim ve 1 aydan uzun turlar icin bir bisiklet ariyorum. Baslikta okuduklarima istinaden Legarda modellerine niyetlenmistim ama rijit masa v fren modellerde ekipman ve vites oldukca asagi geliyor sanirim. Rijit masa ve v frene sahip modellerden fiyat/performans olarak en makulu hangisi olabilir? 10bin liraya kadar butce ayirabilirim.

Pesinen tesekkurler.

V fren ve düz maşalı en iyi seçenek sanırım Sportive 327: (link)

V frenden vazgeçince seçenekler çoğalıyor:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Uzun tur denince o bütçede bir de bu var tabii ama şehir içi kullanıma pek uygun değil: (link)
 
Teşekkür ederim kafamdaki soruları aydınlattınız. Keşke 28 32 ve 34 ün de içinde bulunduğu vidalı bir 7li set olsa. 28 den sonra 32 de bana yeterli gelmeyebilir, deneme şansım olsaydı karar vermek daha kolay olurdu. Hem 34 olsun isterken bir yandan da 28 den olmak istemiyorum Malesef ki bir yerden ödün vermek gerek. Sağolun.
 
Teşekkür ederim kafamdaki soruları aydınlattınız. Keşke 28 32 ve 34 ün de içinde bulunduğu vidalı bir 7li set olsa. 28 den sonra 32 de bana yeterli gelmeyebilir, deneme şansım olsaydı karar vermek daha kolay olurdu. Hem 34 olsun isterken bir yandan da 28 den olmak istemiyorum Malesef ki bir yerden ödün vermek gerek. Sağolun.

Shimano'da sadece TZ500 ve TZ510 14-28 ve 14-34 rubleler var ama yurtdışından başka markaların farklı oranları bulunabilir belki. Mesela bunun 13-32'si (13-15-17-21-24-28-32) varmış: (link)

İleride arka göbeğin değişmesi gerekirse kaset rubleye uygun göbekle değiştirilip (link) (12-14-16-18-21-26-32) rubleye geçilebilir.

Alternatif olarak aynakol 48-38-28 ise 48-36-26, (link), (link) veya (link) ile değiştirerek yokuş performansı arttırılabilir ama bu da ek masraf tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetkincal
Merhaba arkadaşlar ben foruma bugün üye oldum.İstanbul'da yaşıyorum.1.85 cm boyum ve 77 kg ağırlığım var.Trek fx2 almayı düşünüyorum.Sadece şehirde süreceğim.Sizce trek ds1 bana yeter mi ya da fx 2 mi almalıyım ? Disk frenli almak dezavantaj mıdır ? disk frenli trek fx 2 , v frene çevirilebilir mi ? Amortisör şehir içinde gerekli midir ? .Yokuşta bisiklete abanmayı çok seviyorum.(yokuş yukarı çıkarken son gaz pedal çevirmeyi kasttetim)Hız yapmayı da seviyorum..Bisikleti hobi amaçlı değil spor yapma amacıyla kullanmak istiyorum.Sorularımı cevaplayabilirseniz çok sevinirim.
DS modelini kullanmadım o yüzden bir yorum yapamayacağım. FX2 2022 kullanıyorum kış ayından beri, haftalık 150-300km yol yapıyorum gezi,tur spor vb amaçlı eğer çok bozuk dağ yollarına girmez iseniz sizi her yolda götürebiliyor lakin çok engebeli ve çukurlu yerlerden kaçınmak lazım. Bisikleti almadan önce size şunu söylemek isterim bisikletin boyası çok hassas veya adi diyebilirim en ufak şeyde anlamsız bir şekilde boyası çiziliyor. %10 Eğime sahip olan rampaları FX2 ile çıkabilirsiniz tabi bacak kuvveti çok önemli bu konuda.

FX2 ile hız yapabilirsiniz eğer kuvvetli bacaklara sahip iseniz saatte 25-30km/h ile gidebilirsiniz, ben kuvvetli bacaklara sahip olmadığım için 20km/h gidebiliyorum uzun sürüşlerde.

Eğer FX2 almayı kararlaştırır iseniz bu üründen muhakkak alın derim, hayat kurtarıyor.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: speedymammy
Şehir içinde günlük kullandığım ve düzenli bakım yaptığım bir BTWIN Riverside 100 bisikletim var. Ön-arkaya plastik dandik birer çamurluk, arkaya bagaj, ellerimi arada pozisyon değiştirip dinlendirmek için taktığım aliminyum bir de barent var. 28 Jant, Hibrit, %100 çelik kadro. Çevirmeli 6 vites, V fren, Duro Cordoba min 2,1 max 3.5 bar, 700x1,75 tekerler. Deneyimli ve bilgili arkadaşlardan öğrenmek istediğim şu; bu bisiklet ile ilçelere gidip gelmeyi düşünüyorum. Min 50 km gidiş, 50 km geliş gibi. Kondisyonum iyi. Arkada yük bağlı şekilde rüzgara karşı ve yokuş yukarı bol bol sürdüğümden dayanıklılığım ister istemez arttı. Benim için en büyük şüphe yaratan şey tekerler. İyi durumdalar ama uzun yol için dayanıklı olduklarını düşünmüyorum. Yarı yolda patlayıp müşkül durumda bırakırlar gibime geliyorlar, güven verdiklerini söylemem çünkü şehir içi sürerken bile defalarca iç lastik patladı. Diğer güven vermeyen şey ise zincir. Çevirmeli vites pratik ancak herhangi bir performansı yok. Vites geçişlerinde bazen zincir tam atlamıyor, vites geçmiyor. Vites düşüp tekrar atmak zorunda bırakabiliyor bu da zinciri gereksiz kasıyor. Birgün dağılacak sanki. Soruma gelecek olursam; bu bisikletin tekerlerini tavsiye edeceğiniz bir tekerle değişsem uzun yol yapacak hale gelir mi? Başka ne gibi değişiklikler yapmak gerekir? Çevirmeli vitesi komple söktürüp vites yenilemem gerekir mi? Ne önerirsiniz? Ya da “hiç uğraşma bununla, harcadığın paraya değmez, sat bu bisikleti yerine şunu al işini görür” dediğiniz bisiklet modeli nedir? (Bu bisikleti 1500 tlye almıştım, şuan sıfırı 3200 olmuş)
 
Merhaba değerli arkadaşlar, bisiklet kullanmak istiyorum,araştırma yaptım ancak tecrübeli arkadaşların fikirleri çok önemli.
Öncelikle kullanım amacım,şehir içi ulaşım,imkan dahilinde doğaya kavuşmak ,bir süre sonra belki küçük kızımı arka koltuğa oturtup dolaşmak ve en fazla 30-40 kmlik turlar.Trekking,gravel ve fitness modelleri araştırdım.Şehir hibrit-şehir tur ideal geldi bana tabi ki fikirlerinizi bekliyorum.Bir kaç model arasında kaldım bütçem 15bine kadar tabi ki esnerim biraz ama 15bin olmak zorunda da değil.İleride hobim olursa ve batmazsak(malum ülkenin durumu)yükseltebilirim belki ekipmanları değiştirebilirim, o yüzden beni sinir krizlerine sokmayacak,keyif verecek bir şey arıyorum.İzmir'deyim.
carraro-sportive-350
carraro-cr-t-trail
escape-1-disc
Bütçemi zorlar ama değer mi?
giant-roam-4 Böyle uygun bir şey var ama üzer mi?
carraro-gravel-g0-28-16-v-md donanımları düşük ama üst olmasına gerek var mı?
Trek ds1 ve trek fx1 de olabilir.
Kafam karışık biraz ama yardımlarınızla bu işi halledeceğim,umarım:) Link veremedim forumda biraz süre geçirmem gerekiyormuş.
 
l
Tekrar merhabalar.Arkadaş ortamında ''ne yaptın ,hangi bisikleti almaya karar verdin '' diye hemen hemen herkese sorulmuştur.Aynı soruyu bana da sordular.Trek fx 2 alacağımı söyledim.Tamam ,fiyatı ne kadar dediler.18.000 tl diyince hepsinin gözü açıldı.Ne!Bu kadar para verip bisklet mi alınır ? Git üç-dört bin tl'lik bisiklet al .Gerek yok bu kadar para vermeye dediler.Kafam iyice karıştı.Onları dinlemeli miyim sizce bu konuda .Bisikleti boş zaman öldüren gereksiz bir araç olarak gören ,spordan uzak bu insanların söyledikleri doğru mudur ?Kafam iyice karıştı.Yardımlarınızı bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Bizim 18.000 para birimimiz, gavurun 1000 para birimine eşitlenlyor.

Ucuz mu pahalı mı?

Kime göre?

Lüküs mü!

Derin düşünceler....
 
V fren ve düz maşalı en iyi seçenek sanırım Sportive 327:

V frenden vazgeçince seçenekler çoğalıyor:


Uzun tur denince o bütçede bir de bu var tabii ama şehir içi kullanıma pek uygun değil:

Cok tesekkurler. Sanirim sonradan bagaj vs masraflar yapmamak icin CR T daha makul, sehirici kullanimda da gereksiz ekipmanlari soker kenara koyarim.

Tekrar merhabalar.Arkadaş ortamında ''ne yaptın ,hangi bisikleti almaya karar verdin '' diye hemen hemen herkese sorulmuştur.Aynı soruyu bana da sordular.Trek fx 2 alacağımı söyledim.Tamam ,fiyatı ne kadar dediler.18.000 tl diyince hepsinin gözü açıldı.Ne!Bu kadar para verip bisklet mi alınır ? Git üç-dört bin tl'lik bisiklet al .Gerek yok bu kadar para vermeye dediler.Kafam iyice karıştı.Onları dinlemeli miyim sizce bu konuda .Bisikleti boş zaman öldüren gereksiz bir araç olarak gören ,spordan uzak bu insanların söyledikleri doğru mudur ?Kafam iyice karıştı.Yardımlarınızı bekliyorum

Bana sorarsaniz bisikletle tam olarak ne yapmak istediginize ve bunlari yaparken ne kadar konfor istediginize bagli bir konu. 2014 yilinda 2. el bir Sedona XC 761'e 1150 lira gibi bir para vermistim (ki o zaman icin iyi paraydi ve dogruyu soylemek gerekirse kaziklanmistim). Cevremdekiler ayni bahsettiginiz gibi "bisiklete o kadar para mi verilir?" diye cok konusuyorlardi ama yalnizca ilk senesinde bile ise/gezmeye/alisverise git gel benzin masrafindan yaptigim tasarrufla (20 km yaricapindaki her yere bisikletle giderim) maliyetini fazlasiyla cikarmistir ki gunumuzdeki benzin fiyatlariyla mukayese etmeye gerek bile yok. Dolayisiyla masrafin buyuklugu bence gozunuzu korkutmamali.

Ote yandan Sedona'yi alirken niyetim bir Avrupa turu yapmakti, fakat kadroda bagaj monte etmek icin gerekli yuvalarin olmadigini tum hazirliklari yaptiktan sonra aci icinde ogrenmistim :). Ayni zamanda agirlikli olarak sehir icinde kullandigim ve kisa turlarda da cogunlukla asfalttan ayrilmadigim icin Rock Shox masaya hem gereksiz para verdigimi hem de bosuna kendime yuk ettigimi dusundum bisiklete her bindigimde (tek faydasi trafikte kaldirim vb yerlerden atlayip ziplamayi kolaylastirmasi oldu). Uzun lafin kisasi, ilk alirken eger bilgili olsaydim daha fazla para verip adam gibi bir tur bisikleti alirdim ya da eger tura cikamayacagimi bilseydim daha az para verip rijit masa hafif kadro bir sehir bisikletiyle isimi gorurdum. Eger siz de yalnizca sehir ici kisa mesafeler kullanacaksaniz bence daha ucuz modellere bakabilirsiniz.
 
l
Tekrar merhabalar.Arkadaş ortamında ''ne yaptın ,hangi bisikleti almaya karar verdin '' diye hemen hemen herkese sorulmuştur.Aynı soruyu bana da sordular.Trek fx 2 alacağımı söyledim.Tamam ,fiyatı ne kadar dediler.18.000 tl diyince hepsinin gözü açıldı.Ne!Bu kadar para verip bisklet mi alınır ? Git üç-dört bin tl'lik bisiklet al .Gerek yok bu kadar para vermeye dediler.Kafam iyice karıştı.Onları dinlemeli miyim sizce bu konuda .Bisikleti boş zaman öldüren gereksiz bir araç olarak gören ,spordan uzak bu insanların söyledikleri doğru mudur ?Kafam iyice karıştı.Yardımlarınızı bekliyorum.

"Neden Trek FX 2" sorusuna kendiniz cevap verebiliyorsanız ve paranız yetiyorsa alın. Bisikletten anlamayanların lafına bakacak olsak market bisikletlerinden yukarısını kullanamayız.

Aşağıdaki sorulara net cevap verebiliyor musunuz?
- Trek FX2'yi örneğin (link) veya (link) gibi bisikletlerle kıyasladığınızda gördüğünüz fark sizce aradaki fiyat farkını hak ediyor mu? "Şundan dolayı evet" diye net olarak bu farkları söyleyebilir misiniz?
- Bisiklette yakın geleceğinizin trekking bisikletlerinde geçeceğinden emin misiniz, gözünüz/gönlünüz biraz yol bisikletlerine ya da başka bir bisiklet türüne kayıyor mu?
 
l
Tekrar merhabalar.Arkadaş ortamında ''ne yaptın ,hangi bisikleti almaya karar verdin '' diye hemen hemen herkese sorulmuştur.Aynı soruyu bana da sordular.Trek fx 2 alacağımı söyledim.Tamam ,fiyatı ne kadar dediler.18.000 tl diyince hepsinin gözü açıldı.Ne!Bu kadar para verip bisklet mi alınır ? Git üç-dört bin tl'lik bisiklet al .Gerek yok bu kadar para vermeye dediler.Kafam iyice karıştı.Onları dinlemeli miyim sizce bu konuda .Bisikleti boş zaman öldüren gereksiz bir araç olarak gören ,spordan uzak bu insanların söyledikleri doğru mudur ?Kafam iyice karıştı.Yardımlarınızı bekliyorum.
Üç bin liralık bisiklet ile FX2 kıyaslaması tofaş şahin vs nissan r35 gtr kıyaslaması ne kadar saçma ise o kadar saçma. Paran var iken lamborghini gallardo almak var iken neden tofaş şahin alasın?

Aynı araba daki gibi ne kadar fiyat artarsa o kadar beklenti ve kalite artar. Bisikletten anlamayan insana sorsan spotçudan 18kg lik çelik bisikleti al geç der.
 
Geri