Merida'nın da daha yakın yıllarda maşası karbon ama bu yıllarda alu. Yabancı kaynaklara göre grupseti de Tiagra olmalı. Yaygın modelden farklı olarak 105 set ile alındıysa, 105 set olması kulağa hoş geliyor ama 10'lu eski seri, bazı parçaları Tiagra bileşenlerinden tamamlanabilse de kollarında sorun olursa parça temini kolay değil. Düz gidona uygun yol seti kolları pek bulunmuyor, bulunabilenler Claris ve Tiagra, ikisi de bu sete uymaz. Arıza durumunda diğer markalardan parça tamamlamak ya da arızanın olduğu tarafın (ön/arka) setini komple değiştirmek gibi yollara başvurmak gerekebilir. Belki de arka attırıcı sonradan 105 ile değiştirilmiştir, diğer bileşenler görünmediğinden fikir yürütmek çok zor. Frenler orijinalde Tektro, kalitesini bilmiyorum, bunda frenlerin aynı olup olmadığı görünmüyor. Tiagra'lı orijinal modelin arka attırıcısı kısa bacak, rublesi 11-28. Bu bisikletteki 105 de kısa bacak gibi görünüyor, rublesi belli değil. O da 11-28 ise İzmir sahil çevresinde sorun olmaz ama yokuşlu güzergahlarda zorlayıcı olabilir. 50-34 aynakolu hız için güzel, yol bisikleti olarak düşündüğümüzde yokuş için de normal, trekking/tur bisikleti standartlarında yokuş için pek iyi değil. Beraberinde gelen ekipmanlardan çanta ve bagaj Topeak marka, güzel ürünler. Arka lamba güzele benziyor ama tam belli değil, ön lamba sadece görünürlük için, km saati günümüz standartlarının çok altında. Elcikler uzun yola hiç uygun değil (aslında günlük kullanım için de iyi değil), muhtemelen ergonomik barendler bu konudaki eksikliği kapatmak için takılmış. Marka iyi, kadro güzel. 10.6 kg ağırlığı 12.5-13.5 kg civarlarında gezen trekking modellerine göre gayet iyi.
Specialized 2013 Sirrus Elite'nin 50-39-30 aynakol ve 11-30 ruble, eski nesil Tiagra arka attırıcı, Sora kollu daha sportif bir modeli olsa da ilandaki satıcının ifadesine göre daha yaygın olan 48-36-26 aynakol, 11-32 ruble, 390 serisi Alivio ön-arka attırıcı ve vites kollu model. Bu durumda teorik maksimum hızı Merida'dan düşük, yokuş performansı daha iyi. Yedek parça uyumluluğu sorunu olmaz, eski-yeni çeşitli 3x9 Altus, Acera, Alivio, Deore bileşenleri kombinlenerek kullanılabilir. Karbon maşasıyla Merida'dan az daha hafif, farklı kaynaklara göre 10.2-10.4 kg civarı. Orijinal lastikleri 700x28, bence kullanılacağı şartlar için iyi ama daha kalın lastik istenirse hangi genişliğe kadar takılabileceğine bakmak lazım, fazla bir pay var gibi görünmüyor. 2013 üretimi bisikletin ne kadar daha önce üretildiği belli olmayan lastiklerinin en az 11 yıldır ne şartlarda beklediğini bilmediğimizden ne kadar kullanılabileceğini de bilmiyoruz. Satıcı hem orijinal hem üstündeki lastikleri verirse daha iyi olur. Bisiklet oldukça temiz. Marka iyi, kadro güzel ama burada bahsi geçen eski-yeni 4 model arasındaki tek V frenli model. Ben V freni severim, pratik ve yeterli bulurum ama dört mevsim kullanımda disk frenli olması daha iyi olurdu.
Her iki bisiklette de kare mil aynakol var, Merida'daki belli değil, Specialized'deki rulmanlı. Yeni iki bisiklette ise hollowtech göbekler var. İlanlardaki iki bisikletin orijinal bileşenleri ne kadar iyi bakılmış olursa olsun 8-11 yıllık. Hareketli parçalarda çeşitli seviyelerde yıpranma olmuştur. Yenilerde ise bu sıkıntı yok. Eskilerin marka popülerliği yenilerden daha iyi, muhtemelen kalite ve işçilikleri de öyledir. Yeni yerli yaygın marka kadro mu, eski ama global olarak tanınmış marka kadro mu daha iyi olur kararı biraz kullanıcıya bağlı. Ben eski ve ünlü kadroyu tercih edebilirim ama bunu yazarken çok da emin olduğumu söyleyemem. Güzel bir kadroyu yeni bileşenlerle yenilemek zevkli bir proje olur ama Sirrus sadece V frene uygun kadrosuyla daha yeni ve üst setlere güncelleme konusunda sınırlı.
Mosso x20'deki set yeni trendin neredeyse tepe modeli, Bianchi'deki ise yakın geçmişin tepe modeli. Bianchi'yi tam Shimano setli bulsam X20 ve T0011X3 arasında kararsız kalabilirdim ama Promax fren ve Prowheel aynakollu güncel modelle X20 arasında bence X20 kazanır. Bulunacakları fiyata da bağlı tabii.
Kadro boyu olarak 50 daha uygun gibi duruyor. Ben 174 boy/81 iç bacak ile 46 kadro Legarda kullanıyorum ama 51 de kullanabiliyorum. 54 nasıl olur bilemiyorum, emin olmak için denemek şart. Nasılsa eski bisikletler İzmir'de, yeni olanları da bulmak zor olmaz, en azından bulunabiliecek herhangi bir Legarda Pro modeli ya da başka Bianchi modelleri ile boy denemesi yapılabilir.