Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Arkadaşlar iki tur bisikletim var birini topladım diğeri creme lungo her ikisinde 9 lu sistem ikisi de cromoly.
dawes olan 26 jant 44 32 22 aynakol ve 11 36 dişli ( yavaş kalıyor , vites oranları yoruyor yada çok falzla pedal çevirdiğim halde düşün hızda seyir oluyor belki 26 jant olmasından yada aynakol oranını yanlış seçtim )
Creme lungo 28 jant 9 lu sistem tiagra , 700 x 28 gibi en fazla lastiği destekliyor . Hızlı ama fazla efor gerektiriyor 51 ayna kol olması nedeniyle .
Yeni nesil cues aktarıcılı modeller veya 30 lu vites sisteme geçmiş olsam bana ne katar , uçurum var mı değer mi, crt word tarzı modeller olsaydı daha mı iyi olurdu .
 

Dosyalar

  • B9D02219-DDD0-46B9-B71B-8407B4E21E7D.jpeg
    B9D02219-DDD0-46B9-B71B-8407B4E21E7D.jpeg
    42 KB · Okunma: 27
  • 30FBBACE-A007-484B-81BF-BB8A26E1B146.jpeg
    30FBBACE-A007-484B-81BF-BB8A26E1B146.jpeg
    327,6 KB · Okunma: 26
  • IMG_1395.jpeg
    IMG_1395.jpeg
    286,7 KB · Okunma: 26
  • IMG_0902.jpeg
    IMG_0902.jpeg
    367,1 KB · Okunma: 28
Scudo
Merhabalar,

Şehir içi ve Caddebostan sahilde kullanmak amaçlı bisiklet arayışındayım. Şu ikisi arasından kararsız kaldım. Modelleri bilen / kullananlardan tavsiye rica etsem ?


Scott Sub cross 10
Trek DS3 Gen 5

 
Merhabalar,

Şehir içi ve Caddebostan sahilde kullanmak amaçlı bisiklet arayışındayım. Şu ikisi arasından kararsız kaldım. Modelleri bilen / kullananlardan tavsiye rica etsem ?


Scott Sub cross 10
Trek DS3 Gen 5


Süspansiyon istiyor musunuz? Buna karar vermeniz birinden birini eler.
Scott'un 10'larına çıktığınızda Trek DS3 Gen 5'in karşısına Scott Metrix 10'u koymanız daha doğru olur, o zaman Scott Metrix 10, şehir / sahil kullanımı için Trek DS3 Gen 5'i pataklar.
Trek DS3 Gen 5 tencere kapağı kıvamındaki rublesiyle pek şehirle, sahille işi olan bir bisiklet değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurcakici
Süspansiyon istiyor musunuz? Buna karar vermeniz birinden birini eler.
Scott'un 10'larına çıktığınızda Trek DS3 Gen 5'in karşısına Scott Metrix 10'u koymanız daha doğru olur, o zaman Scott Metrix 10, şehir / sahil kullanımı için Trek DS3 Gen 5'i pataklar.
Trek DS3 Gen 5 tencere kapağı kıvamındaki rublesiyle pek şehirle, sahille işi olan bir bisiklet değil.
Matrix 10 dediniz mi, Sub cross 10 veya DS3'ün iki katı fiyatı var..

Süspansiyon konusunda kararsızım..
 
Son düzenleme:
Matrix 10 dediniz mi, Sub cross 10 veya DS3'ün iki katı fiyatı var..

Süspansiyon konusunda kararsızım..
Evet, ben fiyata bakmadım. 20, 30, 40'ların fiyatları Sub Cross ve Metrix'lerde birbirine yakın, 10'da epey farklıymış. Düz maşa Sub Cross'lardan da yerelde yok.
O zaman Scott Sub Cross 10'un karşısına benzer özelliklerde bir Trek modeli koyayım dedim, bulamadım.
Güncel trende bakarsak, Shimano'nun da yönlendirmesiyle yeni şehir bisikletleri DS3'ün tarzında. Hız için yeterince büyük olmasa da çok da küçük olmayan tekli aynakol, bu aynakolun kaybettirdiği tırmanma yeteneğini kazandıran büyükçe bir ruble ve karbon maşa. Sub Cross 10, eski tarz üst sınıf. Hem hıza hem tırmanmaya uygun 3'lü aynakol, süspansiyon ile abartılmış konfor ama arada bir hafif arazi kaçamaklarına daha uygun.
Süspansiyon konusunda karar verince alternatiflere farklı modeller de eklenebilir.
 
Evet, ben fiyata bakmadım. 20, 30, 40'ların fiyatları Sub Cross ve Metrix'lerde birbirine yakın, 10'da epey farklıymış. Düz maşa Sub Cross'lardan da yerelde yok.
O zaman Scott Sub Cross 10'un karşısına benzer özelliklerde bir Trek modeli koyayım dedim, bulamadım.
Güncel trende bakarsak, Shimano'nun da yönlendirmesiyle yeni şehir bisikletleri DS3'ün tarzında. Hız için yeterince büyük olmasa da çok da küçük olmayan tekli aynakol, bu aynakolun kaybettirdiği tırmanma yeteneğini kazandıran büyükçe bir ruble ve karbon maşa. Sub Cross 10, eski tarz üst sınıf. Hem hıza hem tırmanmaya uygun 3'lü aynakol, süspansiyon ile abartılmış konfor ama arada bir hafif arazi kaçamaklarına daha uygun.
Süspansiyon konusunda karar verince alternatiflere farklı modeller de eklenebilir.

Tekrar selam. Araştırdım, inceledim; süspansiyondan vaz geçtim. İşin trajik tarafı; kaliteli bir bisiklet almak için o kadar çok kafa karıştırıcı kısım varki :/
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Arkadaşlar iki tur bisikletim var birini topladım diğeri creme lungo her ikisinde 9 lu sistem ikisi de cromoly.
dawes olan 26 jant 44 32 22 aynakol ve 11 36 dişli ( yavaş kalıyor , vites oranları yoruyor yada çok falzla pedal çevirdiğim halde düşün hızda seyir oluyor belki 26 jant olmasından yada aynakol oranını yanlış seçtim )
Creme lungo 28 jant 9 lu sistem tiagra , 700 x 28 gibi en fazla lastiği destekliyor . Hızlı ama fazla efor gerektiriyor 51 ayna kol olması nedeniyle .
Yeni nesil cues aktarıcılı modeller veya 30 lu vites sisteme geçmiş olsam bana ne katar , uçurum var mı değer mi, crt word tarzı modeller olsaydı daha mı iyi olurdu .
Harika toplamışsın dostum güzel günlerde kullan.Ben de cro molly kadro arayışındayım 2 aydır. Lakin istediğim kadroyu bulamadım henüz. Airbrush boya ile boyayıp 105 ile toplamak istiyorum. Maşayı karbon yapabilirim. Boyayı toz boya üzerine vernik yapmak hem ucuz hemde daha sağlıklı ama airbrush boyada 4.5 rengi karıştırmak daha kolay ve görsel olarak da harika geliyor bana.tabi maliyeti var 10 15 bin TL arası. Ayırdığım bütçe ile şu an rahatlıkla sıfır bir ürün alabiliyorum ama tur için eksi yanları var.bunun için bütçemi birazda olsa aşmasını düşünerek istediğim ürünü ortaya çıkarmak ve uzun vadede sorunsuz kullanmak çok daha mantıklı geliyor. Sağlıcakla👍🖐
 
Bisiklete en son 90'li yillarda biniyordum, ilk bisikletim bianchi aspid dag bisikletiydi. Aradan gecen bisikletsiz 30 yilin sonunda simdi carraro sportive 250 sehir bisikleti aldim. Bisiklet teknolojisi de oldukca degismis gecen zaman icinde. Bu bisikleti kullanmak icin dogru duzgun aksesuar'im yok. Ne tarz aksesuarlar almami tavsiye edersiniz?
 
Bianchi newtourer hakkında bilgisi olan varmıdır? İtalyan üretimi mi Türkiye üretimi mi? En büyük kadrosu 51 kadro. Kadro detay ölçülerini hiç bir yerde bulamadım. Bisikleti almak istediğimiz kişi 115 kilo. 182 boy 85cm bacak arası ölçüsü. 51 kadro küçük mü kalır. Sele yüksekliğini en üstte kullanan bir kişi. Hali hazırda kullandığı bisikletin orta göbek üstünden sele bağlantı noktasına ölçüsü 73cm. Kullandığı kadro 55cm, sele borusunun dışarıdaki kısmı 18cm. Bunu alırsa, sele borusunun dışarıda kalacak uzunluğu 22cm olacak ve kadroya bir zarar verir mi? Bisiklette sele borusu kısa olsada kendi 40mm sele borusu alıp takar ancak yine de kadroya zarar verme ihtimali var mı kilodan dolayı.

İşin doğrusu 1hafta - 10 gündür bazı sitelerde 10bin lira indirimli satılıyor, aklımızı çeliyor.

(link)
 
Bisiklete en son 90'li yillarda biniyordum, ilk bisikletim bianchi aspid dag bisikletiydi. Aradan gecen bisikletsiz 30 yilin sonunda simdi carraro sportive 250 sehir bisikleti aldim. Bisiklet teknolojisi de oldukca degismis gecen zaman icinde. Bu bisikleti kullanmak icin dogru duzgun aksesuar'im yok. Ne tarz aksesuarlar almami tavsiye edersiniz?
Çamurluk al. Ön ve arka ışık al şarjlı olsun. Bagaj taktir. Lastikleri zırhlı al. Pedalları rulmanlı platform pedal ile değiştir. Koltuğunu selle royal marka ya da brooks marka al. Bilek destekli elcik taktir.
 
Bianchi newtourer hakkında bilgisi olan varmıdır? İtalyan üretimi mi Türkiye üretimi mi? En büyük kadrosu 51 kadro. Kadro detay ölçülerini hiç bir yerde bulamadım. Bisikleti almak istediğimiz kişi 115 kilo. 182 boy 85cm bacak arası ölçüsü. 51 kadro küçük mü kalır. Sele yüksekliğini en üstte kullanan bir kişi. Hali hazırda kullandığı bisikletin orta göbek üstünden sele bağlantı noktasına ölçüsü 73cm. Kullandığı kadro 55cm, sele borusunun dışarıdaki kısmı 18cm. Bunu alırsa, sele borusunun dışarıda kalacak uzunluğu 22cm olacak ve kadroya bir zarar verir mi? Bisiklette sele borusu kısa olsada kendi 40mm sele borusu alıp takar ancak yine de kadroya zarar verme ihtimali var mı kilodan dolayı.

İşin doğrusu 1hafta - 10 gündür bazı sitelerde 10bin lira indirimli satılıyor, aklımızı çeliyor.

(link)
Bu bisiklet yüksek ihtimalle Türkiye'de üretilen bir model. 2021 sonrası Bianchi Collection Book denen broşürlerde yok. Sele borusu ne kadar dışarıda kalırsa, tabi ki "Seat tube" için son noktaya o kadar basınç aktarılacaktır. Kelepçeyle bence dayanımı karşılar. Canlı görmeden almayın. Bence 51 kadro küçük gelecektir.
 
Merhabalar. Şehir içinde kullanabileceğim bir bisiklete ihtiyacım var. Ekstradan çocuk koltuğuda takmak istiyorum. Okula vs bırakıp alacağım çocuğu. Bunun dışında arada 5 10km yol yapacağım diyebilirim. Süspansiyon isteğim yok. Maks bütçem 20bin ama daha aşşağıda olursa benim için daha iyi.
 
Merhabalar herkese. İzmir'de yaz-kış her gün işe giderken kullanacağım hafta sonları da 40-50 km'lik turlara çıkabileceğim bir hibrit/fitness tarzı bir şehir bisikleti arayışım var. Yaşım 37. Güzergahım yaklaşık 10 km ve ağırlıklı olarak sahilde bisiklet yolu. Hali hazırda bunu katlanır Dahon bisikletimle yapıyorum ama sahildeki ters kafa rüzgarı beni oldukça zorluyor. Bu nedenle de katlanır bisikletimi satıp daha hafif, akıcı ama bagaj da takabileceğim bir yeni bisiklet arayışındayım. Gravel da ihtimallerim arasında bulunuyor.

Forumda daha önce yazılan @Sinyor , @Spartiat gibi ve daha birçok tecrübeli forum üyemizin hemen hemen tüm yazılarını okuyarak oldukça faydalı bilgiler edindim. Kendimce yaptığım araştırmada benzer fiyatlara 2. el 2016 model bir Merida Speeder 330D, 2. el karbon maşa 2013 model bir Specialiezed Sirrus Elite (Link eklemeye site izin vermediğinden ekleyemiyorum), sıfır olarak ise; Mosso Legarda X20 Pro, Bianchi T011X3 ve Gravel olarak da Triban RC500 modellerini buldum. Bunun yanında evde ayrıca 1 senedir pek kullanmadığım bir Carraro Sportive 321 bisikletim var. Yeni bir bisiklete para harcamak yerine bu bisikleti daha az ya da benzer maliyetle daha akıcı, hafif ve hızlı hale getirebilir miyim?

Değerli tecrübelerinizi paylaşır ve bu konuda yol gösterirseniz çok sevinirim.
 
Merhabalar herkese. İzmir'de yaz-kış her gün işe giderken kullanacağım hafta sonları da 40-50 km'lik turlara çıkabileceğim bir hibrit/fitness tarzı bir şehir bisikleti arayışım var. Yaşım 37. Güzergahım yaklaşık 10 km ve ağırlıklı olarak sahilde bisiklet yolu. Hali hazırda bunu katlanır Dahon bisikletimle yapıyorum ama sahildeki ters kafa rüzgarı beni oldukça zorluyor. Bu nedenle de katlanır bisikletimi satıp daha hafif, akıcı ama bagaj da takabileceğim bir yeni bisiklet arayışındayım. Gravel da ihtimallerim arasında bulunuyor.

Forumda daha önce yazılan @Sinyor , @Spartiat gibi ve daha birçok tecrübeli forum üyemizin hemen hemen tüm yazılarını okuyarak oldukça faydalı bilgiler edindim. Kendimce yaptığım araştırmada benzer fiyatlara 2. el 2016 model bir Merida Speeder 330D, 2. el karbon maşa 2013 model bir Specialiezed Sirrus Elite (Link eklemeye site izin vermediğinden ekleyemiyorum), sıfır olarak ise; Mosso Legarda X20 Pro, Bianchi T011X3 ve Gravel olarak da Triban RC500 modellerini buldum. Bunun yanında evde ayrıca 1 senedir pek kullanmadığım bir Carraro Sportive 321 bisikletim var. Yeni bir bisiklete para harcamak yerine bu bisikleti daha az ya da benzer maliyetle daha akıcı, hafif ve hızlı hale getirebilir miyim?

Değerli tecrübelerinizi paylaşır ve bu konuda yol gösterirseniz çok sevinirim.

Merida: (link)
Specialized: (link)

Merida'da eski 2x10 105 var, fit-bike sınıfında sayılır. Fotoğraflar çok kötü, bisikletin durumu ve özellikleri hakkında pek fikir vermiyor. Açıklamada hiç özellik bilgisi yok.

Specialized'in fotoğrafları da çok kötü ama en azından bisikletin çok temiz olduğu belli. Açıklama çok zayıf. Az kullanılmış olsa da 11 yıllık lastiklerle gelecekmiş. Düzgün bir çift lastik için bisikletin fiyatını 2-3 bin TL fazla düşünmek lazım.

Her iki bisikletin de özelliklerine dair detay bilgisi bulabilirseniz yorumlamak daha kolay olur. Yabancı sitelerden bakmıyorum çünkü yılları kesin değil ve Türkiye'ye çok farklı donanımlarla gelebiliyorlar. Bir de iki bisikletin kadro boyları farklı. Size hangi kadro boyunun uygun olduğuna göre bunlardan birini ya da ikisini birden eleyebilirsiniz.

Bence Mosso Legarda X20 Pro MSM ve Bianchi T0011X3 bu ikinci el bisikletlerin her ikisinden de daha iyi tercihler olur.

(link)'ü gravel bisikleti olarak görmekte zorlanıyorum. Tamamen yol bisikleti teknik özelliklerinde ama biraz kalın lastikli bisikletleri gravel saymak çok doğru değil bence. Kullanım koşullarıniz için bir gravel gerekli değil, hatta gerçek bir gravel o şartlarda kullanışsız. Bu tür kalın ya da normal lastikli bir yol bisikletleri trekking bisikletlerinin yerine tercih edilebilir.

(link) için kolayca yapılabilecek çok fazla bir şey yok. Tüm vites sistemi, arka göbek, jant, lastik ve maşa değişiklikleriyle iyileştirilebilir ama satıp daha iyi bir bisiklet almak daha hesaplı olur.
 
Merida'da eski 2x10 105 var, fit-bike sınıfında sayılır. Fotoğraflar çok kötü, bisikletin durumu ve özellikleri hakkında pek fikir vermiyor. Açıklamada hiç özellik bilgisi yok.

Specialized'in fotoğrafları da çok kötü ama en azından bisikletin çok temiz olduğu belli. Açıklama çok zayıf. Az kullanılmış olsa da 11 yıllık lastiklerle gelecekmiş. Düzgün bir çift lastik için bisikletin fiyatını 2-3 bin TL fazla düşünmek lazım.

Her iki bisikletin de özelliklerine dair detay bilgisi bulabilirseniz yorumlamak daha kolay olur. Yabancı sitelerden bakmıyorum çünkü yılları kesin değil ve Türkiye'ye çok farklı donanımlarla gelebiliyorlar. Bir de iki bisikletin kadro boyları farklı. Size hangi kadro boyunun uygun olduğuna göre bunlardan birini ya da ikisini birden eleyebilirsiniz.

Bence Mosso Legarda X20 Pro MSM ve Bianchi T0011X3 bu ikinci el bisikletlerin her ikisinden de daha iyi tercihler olur.

Triban RC500'ü gravel bisikleti olarak görmekte zorlanıyorum. Tamamen yol bisikleti teknik özelliklerinde ama biraz kalın lastikli bisikletleri gravel saymak çok doğru değil bence. Kullanım koşullarıniz için bir gravel gerekli değil, hatta gerçek bir gravel o şartlarda kullanışsız. Bu tür kalın ya da normal lastikli bir yol bisikletleri trekking bisikletlerinin yerine tercih edilebilir.

Sportive 321 için kolayca yapılabilecek çok fazla bir şey yok. Tüm vites sistemi, arka göbek, jant, lastik ve maşa değişiklikleriyle iyileştirilebilir ama satıp daha iyi bir bisiklet almak daha hesaplı olur.
Öncelikle hızlı geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Specialized için Arka alivio ön acera 3*9 vites set olduğu bilgisini verdi sahibi. Orijinal lastikleri neredeyse hiç kullanmadığını, sıkıntısız kullanılabileceğini söyledi. Bu modelde karbon maşa olması beni çekmişti açıkçası. Merida'da ise 2x10 vites 105S set olduğu bilgisi verildi. Sahibi daha önceleri uzun süre işe gidip gelmiş ve tur yapmış bisiklet ile. Zincirleri orijinali ile değişmiş. Yaklaşık 1 senedir kullanılmıyormuş. Fotoğraftaki çanta vs. gibi ekipmanlar da bisikletle verilecekmiş. Hiçbir sıkıntısının olmadığını ve temizlenip direkt kullanılacak bir bisiklet olduğunu söyledi.

Kadro boyu konusunda ise; her marka model için farklı veriler olduğu için emin olamıyorum. Boyum 1,76-1,77, kilom 80, iç bacak boyu 78 cm. Kimi markada 54 kadro önerilirken kimi markada 49-50 kadro boyu bana uygun çıkıyor. Aslında bu konuda da fikirlerinizi alabilirsem çok sevinirim.

Mosso ve Bianchi'leri de Sundu Bisiklette 19-20 bantlarına bulabiliyorum şu an. Hemen hemen hepsi 19-20 bantlarına geliyor şu an için. Tüm bu bilgiler ışığında hangisi mantıklı olur sizce?
 
Öncelikle hızlı geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Specialized için Arka alivio ön acera 3*9 vites set olduğu bilgisini verdi sahibi. Orijinal lastikleri neredeyse hiç kullanmadığını, sıkıntısız kullanılabileceğini söyledi. Bu modelde karbon maşa olması beni çekmişti açıkçası. Merida'da ise 2x10 vites 105S set olduğu bilgisi verildi. Sahibi daha önceleri uzun süre işe gidip gelmiş ve tur yapmış bisiklet ile. Zincirleri orijinali ile değişmiş. Yaklaşık 1 senedir kullanılmıyormuş. Fotoğraftaki çanta vs. gibi ekipmanlar da bisikletle verilecekmiş. Hiçbir sıkıntısının olmadığını ve temizlenip direkt kullanılacak bir bisiklet olduğunu söyledi.

Kadro boyu konusunda ise; her marka model için farklı veriler olduğu için emin olamıyorum. Boyum 1,76-1,77, kilom 80, iç bacak boyu 78 cm. Kimi markada 54 kadro önerilirken kimi markada 49-50 kadro boyu bana uygun çıkıyor. Aslında bu konuda da fikirlerinizi alabilirsem çok sevinirim.

Mosso ve Bianchi'leri de Sundu Bisiklette 19-20 bantlarına bulabiliyorum şu an. Hemen hemen hepsi 19-20 bantlarına geliyor şu an için. Tüm bu bilgiler ışığında hangisi mantıklı olur sizce?
Merida'nın da daha yakın yıllarda maşası karbon ama bu yıllarda alu. Yabancı kaynaklara göre grupseti de Tiagra olmalı. Yaygın modelden farklı olarak 105 set ile alındıysa, 105 set olması kulağa hoş geliyor ama 10'lu eski seri, bazı parçaları Tiagra bileşenlerinden tamamlanabilse de kollarında sorun olursa parça temini kolay değil. Düz gidona uygun yol seti kolları pek bulunmuyor, bulunabilenler Claris ve Tiagra, ikisi de bu sete uymaz. Arıza durumunda diğer markalardan parça tamamlamak ya da arızanın olduğu tarafın (ön/arka) setini komple değiştirmek gibi yollara başvurmak gerekebilir. Belki de arka attırıcı sonradan 105 ile değiştirilmiştir, diğer bileşenler görünmediğinden fikir yürütmek çok zor. Frenler orijinalde Tektro, kalitesini bilmiyorum, bunda frenlerin aynı olup olmadığı görünmüyor. Tiagra'lı orijinal modelin arka attırıcısı kısa bacak, rublesi 11-28. Bu bisikletteki 105 de kısa bacak gibi görünüyor, rublesi belli değil. O da 11-28 ise İzmir sahil çevresinde sorun olmaz ama yokuşlu güzergahlarda zorlayıcı olabilir. 50-34 aynakolu hız için güzel, yol bisikleti olarak düşündüğümüzde yokuş için de normal, trekking/tur bisikleti standartlarında yokuş için pek iyi değil. Beraberinde gelen ekipmanlardan çanta ve bagaj Topeak marka, güzel ürünler. Arka lamba güzele benziyor ama tam belli değil, ön lamba sadece görünürlük için, km saati günümüz standartlarının çok altında. Elcikler uzun yola hiç uygun değil (aslında günlük kullanım için de iyi değil), muhtemelen ergonomik barendler bu konudaki eksikliği kapatmak için takılmış. Marka iyi, kadro güzel. 10.6 kg ağırlığı 12.5-13.5 kg civarlarında gezen trekking modellerine göre gayet iyi.

Specialized 2013 Sirrus Elite'nin 50-39-30 aynakol ve 11-30 ruble, eski nesil Tiagra arka attırıcı, Sora kollu daha sportif bir modeli olsa da ilandaki satıcının ifadesine göre daha yaygın olan 48-36-26 aynakol, 11-32 ruble, 390 serisi Alivio ön-arka attırıcı ve vites kollu model. Bu durumda teorik maksimum hızı Merida'dan düşük, yokuş performansı daha iyi. Yedek parça uyumluluğu sorunu olmaz, eski-yeni çeşitli 3x9 Altus, Acera, Alivio, Deore bileşenleri kombinlenerek kullanılabilir. Karbon maşasıyla Merida'dan az daha hafif, farklı kaynaklara göre 10.2-10.4 kg civarı. Orijinal lastikleri 700x28, bence kullanılacağı şartlar için iyi ama daha kalın lastik istenirse hangi genişliğe kadar takılabileceğine bakmak lazım, fazla bir pay var gibi görünmüyor. 2013 üretimi bisikletin ne kadar daha önce üretildiği belli olmayan lastiklerinin en az 11 yıldır ne şartlarda beklediğini bilmediğimizden ne kadar kullanılabileceğini de bilmiyoruz. Satıcı hem orijinal hem üstündeki lastikleri verirse daha iyi olur. Bisiklet oldukça temiz. Marka iyi, kadro güzel ama burada bahsi geçen eski-yeni 4 model arasındaki tek V frenli model. Ben V freni severim, pratik ve yeterli bulurum ama dört mevsim kullanımda disk frenli olması daha iyi olurdu.

Her iki bisiklette de kare mil aynakol var, Merida'daki belli değil, Specialized'deki rulmanlı. Yeni iki bisiklette ise hollowtech göbekler var. İlanlardaki iki bisikletin orijinal bileşenleri ne kadar iyi bakılmış olursa olsun 8-11 yıllık. Hareketli parçalarda çeşitli seviyelerde yıpranma olmuştur. Yenilerde ise bu sıkıntı yok. Eskilerin marka popülerliği yenilerden daha iyi, muhtemelen kalite ve işçilikleri de öyledir. Yeni yerli yaygın marka kadro mu, eski ama global olarak tanınmış marka kadro mu daha iyi olur kararı biraz kullanıcıya bağlı. Ben eski ve ünlü kadroyu tercih edebilirim ama bunu yazarken çok da emin olduğumu söyleyemem. Güzel bir kadroyu yeni bileşenlerle yenilemek zevkli bir proje olur ama Sirrus sadece V frene uygun kadrosuyla daha yeni ve üst setlere güncelleme konusunda sınırlı.

Mosso x20'deki set yeni trendin neredeyse tepe modeli, Bianchi'deki ise yakın geçmişin tepe modeli. Bianchi'yi tam Shimano setli bulsam X20 ve T0011X3 arasında kararsız kalabilirdim ama Promax fren ve Prowheel aynakollu güncel modelle X20 arasında bence X20 kazanır. Bulunacakları fiyata da bağlı tabii.

Kadro boyu olarak 50 daha uygun gibi duruyor. Ben 174 boy/81 iç bacak ile 46 kadro Legarda kullanıyorum ama 51 de kullanabiliyorum. 54 nasıl olur bilemiyorum, emin olmak için denemek şart. Nasılsa eski bisikletler İzmir'de, yeni olanları da bulmak zor olmaz, en azından bulunabiliecek herhangi bir Legarda Pro modeli ya da başka Bianchi modelleri ile boy denemesi yapılabilir.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: zıpkıncı
Herkese selamlar.
Ne çok bisiklet tutkunu varmış, ne geniş bir dünyaymış bu bisiklet dünyası. Yaklaşık 20 senedir uzak kalınca hiç haberi olmuyor tabi insanın.
En son kırmızı Bisan mountain cat bisikletim vardı 90 ların başında doğan her çocuk gibi. Lise zamanlarımda çalınınca ben de kapatmıştım bu defteri. Ara ara yeğenlerin bisikletlerini sürmüşlüğüm oldu tabi ya da kiralayıp mesire yerlerinde sürmüşlüğüm. Şimdi birkaç haftadır bir heves geldi ki anlatamam size. Sahi niye bu kadar uzak kalmışım kendime şaşıyorum şimdi. Çok da severdim bisiklet sürmeyi tepesinden inmezdik.
Şimdi araştırmaya girişince hiçbir bilgimin olmadığını fark ettim tabi. Sizden yardımcı olmanızı rica edeceğim. Boy 181, kg 90, bacak boyu 83.
Öncelikle spor ve semt içi gezinme amaçlı şehirde kullanacağım bazen de arabaya atıp çevre ilçelere götürüp uygun patika yollarda sürebilceğim bir bisiklet arayışındayım. Birkaç model çıkarttım kendimce burda okuduklarım doğrultusunda.
Bütçem 15-20 bin tl.
Amortisörlü olsun istiyorum (düz maşa yeter amortisör gerekmez derseniz söyleyin lütfen)
Hidrolik disk düşünüyorum (V fren yeter sana derseniz söyleyin lütfen)

SPORTIVE 225
SPORTIVE 227
SPORTIVE 227C

LEGARDA 2324 MSM H
LEGARDA 2327 MSM H
LEGARDA PRO X24 MSM
LEGARDA PRO X20 MSM

Trx 8500
 
Herkese selamlar.
Ne çok bisiklet tutkunu varmış, ne geniş bir dünyaymış bu bisiklet dünyası. Yaklaşık 20 senedir uzak kalınca hiç haberi olmuyor tabi insanın.
En son kırmızı Bisan mountain cat bisikletim vardı 90 ların başında doğan her çocuk gibi. Lise zamanlarımda çalınınca ben de kapatmıştım bu defteri. Ara ara yeğenlerin bisikletlerini sürmüşlüğüm oldu tabi ya da kiralayıp mesire yerlerinde sürmüşlüğüm. Şimdi birkaç haftadır bir heves geldi ki anlatamam size. Sahi niye bu kadar uzak kalmışım kendime şaşıyorum şimdi. Çok da severdim bisiklet sürmeyi tepesinden inmezdik.
Şimdi araştırmaya girişince hiçbir bilgimin olmadığını fark ettim tabi. Sizden yardımcı olmanızı rica edeceğim. Boy 181, kg 90, bacak boyu 83.
Öncelikle spor ve semt içi gezinme amaçlı şehirde kullanacağım bazen de arabaya atıp çevre ilçelere götürüp uygun patika yollarda sürebilceğim bir bisiklet arayışındayım. Birkaç model çıkarttım kendimce burda okuduklarım doğrultusunda.
Bütçem 15-20 bin tl.
Amortisörlü olsun istiyorum (düz maşa yeter amortisör gerekmez derseniz söyleyin lütfen)
Hidrolik disk düşünüyorum (V fren yeter sana derseniz söyleyin lütfen)

SPORTIVE 225
SPORTIVE 227
SPORTIVE 227C

LEGARDA 2324 MSM H
LEGARDA 2327 MSM H
LEGARDA PRO X24 MSM
LEGARDA PRO X20 MSM

Trx 8500
Listenizdeki Sportive 225, Legarda 2324 MSM H ve Legarda Pro X24 MSM de birbirinin dengi ve listenizdeki en alt seviye modeller.
TRX 8500, Legarda 2327 MSM H ve Sportive 227 birbirinin dengi ve yukarıdakilerden bir üst seviye modeller.
Sportive 227C, eski 3x9'lara denk sayılan, yeni CUES setli modellerin temsilcisi. Bir üstteki 3x9 vitesli modellere denk ama yeni nesil diye tanımlanabilir.
Legarda Pro X20 MSM set bakımından yukarıdakilerin tamamından üstte kalıyor.
Bütçenin yettiği en iyisi için, X20 > 227C > 227~2327~8500 > X24 ~ 225 ~ 2324 sırasıyla tercih edebilirsiniz. Ekonomik olması öncelikli olduğunda bu modellerin hepsi yeterli. Eski kadrolu 2324 yerine aynı set yeni kadrolu X24 almak daha mantıklı olduğundan 2324 liste dışı kalabilirdi ama gördüğüm kadarıyla neredeyse aynı bisikletler olmasına rağmen X24 yeni olduğu için 2324'ten epey pahalıya satılıyor, o nedenle çok iyi fiyata bulunursa 2324 de alınabilir. Vidalı rubleli 21 viteslilere düşmedikçe hepsi yeterli ama vites seti yükseldikçe diğer bileşenlerin kalitesi de yükseliyor ve bileşenleri sonradan yükseltmek baştan yükseğini almaya kıyasla çok pahalıya geliyor. O nedenle bütçenizin yettiği en iyi modeli almak aslında daha hesaplı.
 
Merida'nın da daha yakın yıllarda maşası karbon ama bu yıllarda alu. Yabancı kaynaklara göre grupseti de Tiagra olmalı. Yaygın modelden farklı olarak 105 set ile alındıysa, 105 set olması kulağa hoş geliyor ama 10'lu eski seri, bazı parçaları Tiagra bileşenlerinden tamamlanabilse de kollarında sorun olursa parça temini kolay değil. Düz gidona uygun yol seti kolları pek bulunmuyor, bulunabilenler Claris ve Tiagra, ikisi de bu sete uymaz. Arıza durumunda diğer markalardan parça tamamlamak ya da arızanın olduğu tarafın (ön/arka) setini komple değiştirmek gibi yollara başvurmak gerekebilir. Belki de arka attırıcı sonradan 105 ile değiştirilmiştir, diğer bileşenler görünmediğinden fikir yürütmek çok zor. Frenler orijinalde Tektro, kalitesini bilmiyorum, bunda frenlerin aynı olup olmadığı görünmüyor. Tiagra'lı orijinal modelin arka attırıcısı kısa bacak, rublesi 11-28. Bu bisikletteki 105 de kısa bacak gibi görünüyor, rublesi belli değil. O da 11-28 ise İzmir sahil çevresinde sorun olmaz ama yokuşlu güzergahlarda zorlayıcı olabilir. 50-34 aynakolu hız için güzel, yol bisikleti olarak düşündüğümüzde yokuş için de normal, trekking/tur bisikleti standartlarında yokuş için pek iyi değil. Beraberinde gelen ekipmanlardan çanta ve bagaj Topeak marka, güzel ürünler. Arka lamba güzele benziyor ama tam belli değil, ön lamba sadece görünürlük için, km saati günümüz standartlarının çok altında. Elcikler uzun yola hiç uygun değil (aslında günlük kullanım için de iyi değil), muhtemelen ergonomik barendler bu konudaki eksikliği kapatmak için takılmış. Marka iyi, kadro güzel. 10.6 kg ağırlığı 12.5-13.5 kg civarlarında gezen trekking modellerine göre gayet iyi.

Specialized 2013 Sirrus Elite'nin 50-39-30 aynakol ve 11-30 ruble, eski nesil Tiagra arka attırıcı, Sora kollu daha sportif bir modeli olsa da ilandaki satıcının ifadesine göre daha yaygın olan 48-36-26 aynakol, 11-32 ruble, 390 serisi Alivio ön-arka attırıcı ve vites kollu model. Bu durumda teorik maksimum hızı Merida'dan düşük, yokuş performansı daha iyi. Yedek parça uyumluluğu sorunu olmaz, eski-yeni çeşitli 3x9 Altus, Acera, Alivio, Deore bileşenleri kombinlenerek kullanılabilir. Karbon maşasıyla Merida'dan az daha hafif, farklı kaynaklara göre 10.2-10.4 kg civarı. Orijinal lastikleri 700x28, bence kullanılacağı şartlar için iyi ama daha kalın lastik istenirse hangi genişliğe kadar takılabileceğine bakmak lazım, fazla bir pay var gibi görünmüyor. 2013 üretimi bisikletin ne kadar daha önce üretildiği belli olmayan lastiklerinin en az 11 yıldır ne şartlarda beklediğini bilmediğimizden ne kadar kullanılabileceğini de bilmiyoruz. Satıcı hem orijinal hem üstündeki lastikleri verirse daha iyi olur. Bisiklet oldukça temiz. Marka iyi, kadro güzel ama burada bahsi geçen eski-yeni 4 model arasındaki tek V frenli model. Ben V freni severim, pratik ve yeterli bulurum ama dört mevsim kullanımda disk frenli olması daha iyi olurdu.

Her iki bisiklette de kare mil aynakol var, Merida'daki belli değil, Specialized'deki rulmanlı. Yeni iki bisiklette ise hollowtech göbekler var. İlanlardaki iki bisikletin orijinal bileşenleri ne kadar iyi bakılmış olursa olsun 8-11 yıllık. Hareketli parçalarda çeşitli seviyelerde yıpranma olmuştur. Yenilerde ise bu sıkıntı yok. Eskilerin marka popülerliği yenilerden daha iyi, muhtemelen kalite ve işçilikleri de öyledir. Yeni yerli yaygın marka kadro mu, eski ama global olarak tanınmış marka kadro mu daha iyi olur kararı biraz kullanıcıya bağlı. Ben eski ve ünlü kadroyu tercih edebilirim ama bunu yazarken çok da emin olduğumu söyleyemem. Güzel bir kadroyu yeni bileşenlerle yenilemek zevkli bir proje olur ama Sirrus sadece V frene uygun kadrosuyla daha yeni ve üst setlere güncelleme konusunda sınırlı.

Mosso x20'deki set yeni trendin neredeyse tepe modeli, Bianchi'deki ise yakın geçmişin tepe modeli. Bianchi'yi tam Shimano setli bulsam X20 ve T0011X3 arasında kararsız kalabilirdim ama Promax fren ve Prowheel aynakollu güncel modelle X20 arasında bence X20 kazanır. Bulunacakları fiyata da bağlı tabii.

Kadro boyu olarak 50 daha uygun gibi duruyor. Ben 174 boy/81 iç bacak ile 46 kadro Legarda kullanıyorum ama 51 de kullanabiliyorum. 54 nasıl olur bilemiyorum, emin olmak için denemek şart. Nasılsa eski bisikletler İzmir'de, yeni olanları da bulmak zor olmaz, en azından bulunabiliecek herhangi bir Legarda Pro modeli ya da başka Bianchi modelleri ile boy denemesi yapılabilir.
Emek verip bu kadar detaylı yazdığınız için çok teşekkür ederim. V fren konusunda kesinlikle sizin gibi düşünüyorum. En azından aynı fiyatlara hidrolik disk muadilleri de varken Specialized V fren biraz mantıksız geldi. Hem biraz daha eski model olması, hem kullanılan set olarak biraz daha geri kalması, hem de tip olarak beni çok çekmemesi nedeniyle karbon maşa ve darbe emici artılarına rağmen Specialized'ı eledim gibi diyebilirim.

Bianchi ve Mosso'yu da gidip canlı gördüm. Bianchi biraz daha ağır gibi geldi bana. Dizayn olarak da çok beğenmedim. İkisi arasında kalsam çok büyük ihtimalle Mosso'yu tercih ederim. Ama Merida ciddi anlamda beni dürtüyor şu an :) Dediğiniz gibi daha iyi, daha hafif ve daha albenisi olan bir kadro, daha iyi marka imajı, Tiagra-105 set çekiciliği, bagaj/çanta vs. gibi artıları (biraz araştırdığımda üstündeki ekstra malzemelerin 4-5 bin TL tutabileceğini hesapladım.) ve tip/dizayn olarak da beni kendine çekmesi Merida'ya fazlaca yaklaştırıyor. Bu tarz bir bisikleti yavaş yavaş yükseltme ve bir bağ kurma projesi de daha heyecanlı geliyor. Mosso, Bianchi ve hatta Carraro donanım olarak güzel bisikletler evet, ama neredeyse herkeste bu bisikletler olmaya başladı. Biraz farklılık ve işin içine emek/hikaye katma fikri daha çekici geliyor :)

Muamma olarak bahsettiğiniz konuları da sordum. Satan kişi bisikletin ilk sahibiymiş. Bisiklet konusunda oldukça titiz bir kişiye benziyor. Yol, şehir, mrb olarak üç bisikleti varmış daha önce. Şu an yaş itibarıyla motora geçmiş ve yaklaşık 1 senedir bisiklet kullanmıyormuş. Bir kere bisikleti bakım yapılırken bisikletçide çizildi diye tüm bakımlarını kendi yapmaya başlamış. Düzenli olarak bisikletin bakımlarını yaptığını söyledi.

Önde Tiagra, arkada 105 set varmış. Alındığında orjinli bu şekildeymiş bisikletin. bir değişiklik olmamış. Bu tabloda da bahsettiğiniz parça uyumsuzluğu durumu oluşabilir mi? Frenler Tektro'ymuş dediğiniz gibi ve orijinal frenlermiş. Arka ruble 10x28'miş. Elcikler dediğiniz gibi değiştirilebilir dedi. Çok rahat olmadığını kendi de belirtti. Bisikleti almam durumunda elcik konusunda ne önerirsiniz?

Özetle; Merida'ya ciddi şekilde yakınım şu an. Sizlerin de son düşünceleri ve görüşleri doğrultusunda son kararımı vereceğim. Emeğiniz ve desteğiniz için tekrar teşekkür ederim.
 
Emek verip bu kadar detaylı yazdığınız için çok teşekkür ederim. V fren konusunda kesinlikle sizin gibi düşünüyorum. En azından aynı fiyatlara hidrolik disk muadilleri de varken Specialized V fren biraz mantıksız geldi. Hem biraz daha eski model olması, hem kullanılan set olarak biraz daha geri kalması, hem de tip olarak beni çok çekmemesi nedeniyle karbon maşa ve darbe emici artılarına rağmen Specialized'ı eledim gibi diyebilirim.

Bianchi ve Mosso'yu da gidip canlı gördüm. Bianchi biraz daha ağır gibi geldi bana. Dizayn olarak da çok beğenmedim. İkisi arasında kalsam çok büyük ihtimalle Mosso'yu tercih ederim. Ama Merida ciddi anlamda beni dürtüyor şu an :) Dediğiniz gibi daha iyi, daha hafif ve daha albenisi olan bir kadro, daha iyi marka imajı, Tiagra-105 set çekiciliği, bagaj/çanta vs. gibi artıları (biraz araştırdığımda üstündeki ekstra malzemelerin 4-5 bin TL tutabileceğini hesapladım.) ve tip/dizayn olarak da beni kendine çekmesi Merida'ya fazlaca yaklaştırıyor. Bu tarz bir bisikleti yavaş yavaş yükseltme ve bir bağ kurma projesi de daha heyecanlı geliyor. Mosso, Bianchi ve hatta Carraro donanım olarak güzel bisikletler evet, ama neredeyse herkeste bu bisikletler olmaya başladı. Biraz farklılık ve işin içine emek/hikaye katma fikri daha çekici geliyor :)

Muamma olarak bahsettiğiniz konuları da sordum. Satan kişi bisikletin ilk sahibiymiş. Bisiklet konusunda oldukça titiz bir kişiye benziyor. Yol, şehir, mrb olarak üç bisikleti varmış daha önce. Şu an yaş itibarıyla motora geçmiş ve yaklaşık 1 senedir bisiklet kullanmıyormuş. Bir kere bisikleti bakım yapılırken bisikletçide çizildi diye tüm bakımlarını kendi yapmaya başlamış. Düzenli olarak bisikletin bakımlarını yaptığını söyledi.

Önde Tiagra, arkada 105 set varmış. Alındığında orjinli bu şekildeymiş bisikletin. bir değişiklik olmamış. Bu tabloda da bahsettiğiniz parça uyumsuzluğu durumu oluşabilir mi? Frenler Tektro'ymuş dediğiniz gibi ve orijinal frenlermiş. Arka ruble 10x28'miş. Elcikler dediğiniz gibi değiştirilebilir dedi. Çok rahat olmadığını kendi de belirtti. Bisikleti almam durumunda elcik konusunda ne önerirsiniz?

Özetle; Merida'ya ciddi şekilde yakınım şu an. Sizlerin de son düşünceleri ve görüşleri doğrultusunda son kararımı vereceğim. Emeğiniz ve desteğiniz için tekrar teşekkür ederim.

O yılların 105 ve Tiagra'sının, yani 105-5700 ve Tiagra-4600'ün tel çekme miktarları aynıymış, bu durumda uyum sorunu olmaz. Ancak güncel olarak 2x10 uyumlu tek set Tiagra 4700 ve bu setin tel çekme oranları 5700 ve 4600'ün her ikisinden de farklı. Tüm 10'lu rubleler ve arkada 10'a uygun aynakollar tüm 10'lu setlerle uyumlu ama kollar ve attırıcılarda bir sorun olduğunda 3 seçenek var:
- Bu eski setlerin parçaları bulunmalı, 105-5700 ve Tiagra-4600'ün
- Parçası bozulan tarafı (ön-arka) yeni Tiagra'ya güncellenmeli, Tiagra-4700'e
- Tüm set (bu seçenekte ruble ve aynakol da dahil) daha güncel ve daha geniş uyuma sahip bir sete güncellenmeli, örneğin 2x11'li 105-5800, 105-R7000, Ultegra-6800, Ultegra-R8000, Dura Ace-9000 setlerinin tüm parçaları birbiriyle uyumlu. Burada değişiklik tüm set üzerinden yapıldığından alternatif olarak yol yerine MTB ya da lifestyle serilerine geçiş de yapılabilir.

Ruble 10-28 değil, 11-28 olmalı.

Benim Mosso Legarda'da kullandığım elcik şu: (link)
Bunun içi farklı renkte olanları da var, örneğin bunun içi mavi: (link), bunun içi de siyah: (link)

Bu türde alternatifler:
(link)
(link) *
(link)
(link)
(link) *

Elcikte önemli olan bir konu, kullanırken gidon ekseninde dönmemesi. Dönmezse ergonomikliği sağlayan yüzey verdiğimiz açıda kalır, dönerse sürekli düzeltmekle uğraşırız. Elciği doğru açıda kilitlemek için bazı elciklerde sıkıştırma vidası var. Yukarıdakilerden yanına yıldız işareti koyduklarımda bu vida yok, diğerlerinde var. Düz gidon yapısında kolumuz elciğe ve parmaklarımız frene uzanırken el ve kolun üst kısmı düz durmalı, aşağıdaki şekildeki bir tutuş çeşitli bilek rahatsızlıkları ile karpal tünel sendromuna kadar gider:
karpal-tunel11-bisiklopedi.jpg

Tabii fren kollarının açısı da oğru ayarlanmalı. Yukarıdaki resimdeki gibi olursa elciğin açısı ne olursa olsun kurtarmaz.

Şu tür kendinden barendli elciklerden kaçının, çünkü ergonomiyi sağlayan yüzeyle barendin uzanma açısını bir arada doğru şekilde konumlandırmak mümkün değil. Barend yataydan %15 civarı bir açıyla uzanmalı, barend bu açıdayken ergonomiyi sağlayan yüzey bileğin yukarıdaki resimden bile kötü bir açıyla durmasına neden oluyor:
(link)
(link)
(link)
 
Geri