Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

...specialized-sirrus-x-40-sehir-bisikleti (link paylaşamıyormuşum :( yalnızca ismini yazabildim...
(link)
(link)
(link)
F/P olmaktan çok uzak gibi. Yukarıda yazılanlara katılıyor ve böyle bir bisikleti almak için geçerli bir neden göremiyorum.

...elektrik destekli derken de şöyle bişey kastetmiştim...
carraro-e-sportive-x-elektrikli-sehir-bisikleti-s-48cm...
(link)
(link)

...elektrikli bisikleti kullanmaya başladıktan sonra ağırlığından dolayı "keşke diğerini tercih etseydim" dersem üzülürüm. uzun süre tecrubesi olan arkadaşların bu konudaki görüşleri benim için çok değerli...
Ağırlığın fazlasını zaten motor taşıyacak, yeter ki bataryası yolculuğa yetsin.

...Bence e-bikeların en büyük handikapı motorunun ve pilinin arkada olması. ...

Ortadan motorlu elektrikli bisikletlerde öyle değil. Motor ortada, pil az önünde kadroda. İkisi de ağırlık merkezi konusunda sorun yaşatmayacak şekilde iyi planlanmış yerde.
Elektrikli motosiklete dönüştürülmüş katlanır bisikletlerle elektrikli bisiklet olarak üretilmiş ortadan motorlu modelleri karşılaştırmak pek gerçekçi değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Y. B. Tekin
Scudo
Ağırlığın fazlasını zaten motor taşıyacak, yeter ki bataryası yolculuğa yetsin.
Evet o işte kişinin ne kadar uzun tura çıkacağına kalıyor artık, 30-35 km bence yeterli bir menzil.


Ortadan motorlu elektrikli bisikletlerde öyle değil. Motor ortada, pil az önünde kadroda. İkisi de ağırlık merkezi konusunda sorun yaşatmayacak şekilde iyi planlanmış yerde.
Elektrikli motosiklete dönüştürülmüş katlanır bisikletlerle elektrikli bisiklet olarak üretilmiş ortadan motorlu modelleri karşılaştırmak pek gerçekçi değil.
Tabii evet orası öyle de onlar biraz daha pahalı diye biliyorum. Sadece şeyi isterdim yani bunlarda, sonuçta maliyet değişmezdi. Ya pili gidon kolunun önüne, ya da -ki bence bu daha mantıklı olurdu- motoru arkaya değil ön tekere takılması. Ekstra maliyet olmadan ağırlık dengelenmiş olurdu
 
Tabii evet orası öyle de onlar biraz daha pahalı diye biliyorum. Sadece şeyi isterdim yani bunlarda, sonuçta maliyet değişmezdi. Ya pili gidon kolunun önüne, ya da -ki bence bu daha mantıklı olurdu- motoru arkaya değil ön tekere takılması. Ekstra maliyet olmadan ağırlık dengelenmiş olurdu
Dediğin türde modeller var. Sonradan bisikleti elektrikliye dönüştürme kitleri olarak satılıyor. Kullananların yorumlarına youtube'tan bakabilirsin. Genel olarak memnunlar. Pil de aşırı ağır değil. 1.2 kg ağırlığında. (link) firmasının pili normal bisikletlerde gidona, katlanırlarda alın borusuna takılıyor. Motor da ön tekerin göbeğinde.
 
Dediğin türde modeller var. Sonradan bisikleti elektrikliye dönüştürme kitleri olarak satılıyor. Kullananların yorumlarına youtube'tan bakabilirsin. Genel olarak memnunlar. Pil de aşırı ağır değil. 1.2 kg ağırlığında. (link) firmasının pili normal bisikletlerde gidona, katlanırlarda alın borusuna takılıyor. Motor da ön tekerin göbeğinde.
Var evet ben de görüp izledim güzellerdi gerçekten. Bu dediğim fabrikasyon üretenler için daha çok
 
Merhaba Giant resmi sitesinde CİTY ESCAPE 3 bisiklet yani 21 vites tourney v frenli bisiklet şu an 21k civarında fiyat ile satılıyor. Diğer taraftan Salcano, Carraro, Bisan gibi yerli bisikletlerin bu fiyata en azından hidrolik fren 28-30 vites ve birçok değişiklik ile daha üst düzey bisiklet satıyor. Aradaki fark buna değer mi gerçekten? Yurt dışı üretim bisikletler kadro mu? Döviz kuru farkı mı yoksa gerçekten bilmediğim bir yanı varmı merak ediyorum.
 
Merhabalar bianchi t0011 x3 30v
Mosso lagerda 2327 düz maşalı
Carraro sportive 328
Bu üç modelden hangisini tavsiye edersiniz. Kullananlar yorum yapabilir mi. Bianchi kağıt üzerinde güzel görünüyor ama mağazada incelemedim. Kullananlar veya inceleyenler yorum yaparsa sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre3489
Merhaba Arkadaşlar, Birazcık tecrübelerinizden faydalanmaya geldim. Yeni bir bisiklet kullanıcısıyım aklımda iki model var biraz araştırdım bu modeller carraro sportive 328 diğeri mosso legarda 2327 bir şehir bisikleti alıcam şahsımca beğendiğim bunlar bütçem fazla yok max 18 bin civarında amacım spor yapmak ve üniversiteye gidip gelmek bulunduğum yerler bol yokuşlu (üsküdar) mossonun youtubede hiç videosunu bulamadım bu iki markadan hangisini önerirsiniz yada önerebileceğiniz başka bir marka varmıdır? Deneyimlerinizi merak ediyorum iyi akşamlar.
Merhabalar bianchi t0011 x3 30v
Mosso lagerda 2327 düz maşalı
Carraro sportive 328
Bu üç modelden hangisini tavsiye edersiniz. Kullananlar yorum yapabilir mi. Bianchi kağıt üzerinde güzel görünüyor ama mağazada incelemedim. Kullananlar veya inceleyenler yorum yaparsa sevinirim.
Bende bu bisikletlere bakınıyorum arada kaldım ve canlı bir şekilde göremedim eğer bir deneyiminiz olursa benimlede paylaşabilirmisiniz?
Merhaba Arkadaşlar, Birazcık tecrübelerinizden faydalanmaya geldim. Yeni bir bisiklet kullanıcısıyım aklımda iki model var biraz araştırdım bu modeller carraro sportive 328 diğeri mosso legarda 2327 bir şehir bisikleti alıcam şahsımca beğendiğim bunlar bütçem fazla yok max 18 bin civarında amacım spor yapmak ve üniversiteye gidip gelmek bulunduğum yerler bol yokuşlu (üsküdar) mossonun youtubede hiç videosunu bulamadım bu iki markadan hangisini önerirsiniz yada önerebileceğiniz başka bir marka varmıdır? Deneyimlerinizi merak ediyorum iyi akşamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Leonidas4888
Bianchi temin edebilirseniz onu tercih edin. O olmazsa Carraro. Kendimde Mosso kullanıcısıyım ama şu 36 tel jant olayını bir türlü bırakmadı. :) Parça temini zorlu.
 
2 ay önce bianchi t0011x3 aldım. İlk aldığım bisiklet , diğerleri hakkında karşılaştırma yapabilme şansım yok. Ama iki aylık tecrübeme dayanarak
Bianchi yi tavsiye edebilirim. Sürmesi keyifli bir bisiklet, şu ana kadar da herhangi bir problemle karşılaşmadım.
 
Boyum 164cm ve kilom 98kg, çocukken BMX bisikletimi çok severek kullanırdım.
Katlanabilir bisikletler benim kilomu (ekstra sırt çantası ile) taşımayacaklardır. Ama şimdi katlanabilir bisiklet almak istiyorum. (Olmasa normal bisiklet)
Önerilerinizi alabilirmiyim?
 
Boyum 164cm ve kilom 98kg, çocukken BMX bisikletimi çok severek kullanırdım.
Katlanabilir bisikletler benim kilomu (ekstra sırt çantası ile) taşımayacaklardır. Ama şimdi katlanabilir bisiklet almak istiyorum. (Olmasa normal bisiklet)
Önerilerinizi alabilirmiyim?

İyi markaların ürünleri bisiklet + sürücü + yük toplamı 120 kg'ye kadar taşıyor. Bisiklet 14 desek, sürücü 98, 8 kg'ye kadar çanta taşır. Başlarda dikkatli olunur, zayıfladıkça risk azalır.
 
25bin TL butceye uygun elektrikli bisiklet tavsiyeniz olabilir mi?
 
Bugün bisikletçiye gittim ve şu 3 bisiklet arasında kaldım. İstanbul içinde kullanacağım önceden kron xc 250 kullanıyordum bana ait değildi. Kullanım şekli olarak zaman zaman kaldırıma çıkıp sonra yola iniyorum. Bu yüzden dağ bisikleti modelleri sanırım bana daha uygun diye düşündüm. Aşağıdaki üç modelden
öneriniz hangisi olur? Veya farklı bir öneriniz olur mu?

Salcano ng 750 12500 TL hidrolik fren
kron xc 75 9000 TL hidrolik fren
carraro force 900 11000TL V fren.
 
Bugün bisikletçiye gittim ve şu 3 bisiklet arasında kaldım. İstanbul içinde kullanacağım önceden kron xc 250 kullanıyordum bana ait değildi. Kullanım şekli olarak zaman zaman kaldırıma çıkıp sonra yola iniyorum. Bu yüzden dağ bisikleti modelleri sanırım bana daha uygun diye düşündüm. Aşağıdaki üç modelden
öneriniz hangisi olur? Veya farklı bir öneriniz olur mu?

Salcano ng 750 12500 TL hidrolik fren
kron xc 75 9000 TL hidrolik fren
carraro force 900 11000TL V fren.

Bunlar şehir/tur bisikleti değil, MTB olduğundan dağ bisikleti tavsiyeleri konusunda yazmanız daha iyi olurdu ama gerçek MTB kalitesinde bileşenlere sahip olmadıklarından, şehir/trekking bileşenleri kullandıklarından ve siz de şehirde kullanacağınızdan buraya yazmanız da normal tabii.

Öncelikle hiçbiri yeterince dikkatli ve yavaş olmadıktan sonra rampasız kaldırıma çıkmaya-inmeye uygun değil. Kalın lastikler sayesinde şehir bisikletlerinden biraz daha dayanıklı ama o kadar.

(link)
(link)
(link)

Kron XC75'te belirgin kötü özellik olarak çevirmeli vites kolları, bisiklet 3x7 olmasına rağmen 6 vites uyumlu olan (link) arka attırıcı, friksiyonlu/sürtünmeli (link) ön attırıcı var. Bu modeli almak vites ayar sorunlarını baştan kabul etmek demek. Biraz kötü özellikler olarak da markasız aynakol, markasız maşa, Logan HD freni sayabilirim. Toplamda bu model listedeki en kötü model.

1726330175928.png

İçlerinden en iyi seçim Salcano NG 750. Force 900 ile oldukça benzer (aslında küçük farklarla Force 900 fren hariç daha iyi) ama güncel bir MTB'de HD fren olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kassady
Bunlar şehir/tur bisikleti değil, MTB olduğundan dağ bisikleti tavsiyeleri konusunda yazmanız daha iyi olurdu ama gerçek MTB kalitesinde bileşenlere sahip olmadıklarından, şehir/trekking bileşenleri kullandıklarından ve siz de şehirde kullanacağınızdan buraya yazmanız da normal tabii.

Öncelikle hiçbiri yeterince dikkatli ve yavaş olmadıktan sonra rampasız kaldırıma çıkmaya-inmeye uygun değil. Kalın lastikler sayesinde şehir bisikletlerinden biraz daha dayanıklı ama o kadar.



Kron XC75'te belirgin kötü özellik olarak çevirmeli vites kolları, bisiklet 3x7 olmasına rağmen 6 vites uyumlu olan arka attırıcı, friksiyonlu/sürtünmeli ön attırıcı var. Bu modeli almak vites ayar sorunlarını baştan kabul etmek demek. Biraz kötü özellikler olarak da markasız aynakol, markasız maşa, Logan HD freni sayabilirim. Toplamda bu model listedeki en kötü model.

321413 dosyayı görüntüle

İçlerinden en iyi seçim Salcano NG 750. Force 900 ile oldukça benzer (aslında küçük farklarla Force 900 fren hariç daha iyi) ama güncel bir MTB'de HD fren olmalı.
Çok teşekkürler. Başlık yanlış yerdeyse kusura bakmayın bu hafta birkaç mağaza daha gezeceğim. Max 12k olacak şekilde istanbul içinde bol bol kaldırımdan yola yoldan kaldırıma atlayıp zıplayan 178 boyunda bir sürücü için önerebileceğiniz şehir bisikleti varsa tavsiyelerinizi de almak isterim. :)
 
Çok teşekkürler. Başlık yanlış yerdeyse kusura bakmayın bu hafta birkaç mağaza daha gezeceğim. Max 12k olacak şekilde istanbul içinde bol bol kaldırımdan yola yoldan kaldırıma atlayıp zıplayan 178 boyunda bir sürücü için önerebileceğiniz şehir bisikleti varsa tavsiyelerinizi de almak isterim. :)

O kullanım şekline uygun belli bir model bilmiyorum. Mosso'lardaki gibi 36 tel jantlar (aslında daha iyisi neredeyse tüm şehir/trekking ve giriş seviyesi MTB'lerdeki gibi 19 mm iç genişlikli jantlar yerine daha kalın ve sağlam olanları), takılabilecek en kalın lastikler ve iyi bir akort yardımcı olur, göbekler dağıldıktan sonra daha dayanıklılarıyla değiştirilir.
 
Bir yıldır Specialized sirrus 4.0 full karbon şehir bisikleti kullanıyorum, Gianant FastRoad Advanced1 ile birlikte şehir içi hatta ilçeler arası sürüler de dahil alınabilecek en iyi iki bisikletten biri.
Specialized sirrus 4.0 serilik ve sürüş konforu açısından kusursuza yakın. Tabi ki de bu yarış veya yok bisikleti değil.
Yarış bisikletlerine göre sürüş açısı biraz daha dik ve rahat.
 
Bianchi t11x3'ün kronik bir sorunu var mı arkadaşlar?
 
Bianchi t11x3'ün kronik bir sorunu var mı arkadaşlar?

Aynakolu Deore ve frenleri Shimano olan mı, aynakolu Prowheel ve frenleri Promax olan mı? Her ikisi de piyasada bulunabiliyor, ondan soruyorum. İlki çok güzel, hiç sorunsuz; ikincisinde aynakol çabuk yıpranıyor ve frenler vasat.
 
  • Beğen
Tepkiler: sauron
Aynakolu Deore ve frenleri Shimano olan mı, aynakolu Prowheel ve frenleri Promax olan mı? Her ikisi de piyasada bulunabiliyor, ondan soruyorum. İlki çok güzel, hiç sorunsuz; ikincisinde aynakol çabuk yıpranıyor ve frenler vasat.
Bakmak lazım, teşekkürler eğer promax vs. varsa Mosso'nun yeni pro serisinden x20 nasıldır? 20 bin bütçe var. Bu iki modelden birisi alınacak da.
 
Geri