Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Scudo
@aydoge
Hanimefendi buyuk bi bisikletin katlanir olmasinin pek bir espirisi yok. Bir yere sigmayacak zaten arabaya vs . Tasirkende siz zorlanacaksiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve aydoge
@sağlıkçı44Denedim evet, kilitleseniz bile esneme yapiyor. Amortisör kalitesiyle ilgili ise forumu birazcık arastirirsaniz dahada bilgi edinebilirsiniz.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@aydoge
Boyle bisey dusunur musunuz ?
 
Bugün 1500 ₺'ye Mosso Legarda 1827 MSM H aldım. Bisiklet gayet güzel duruyor. Kullandıkça yorumlarimi paylaşırım.

@uussff hocam amortisör taşımaya değmez demişsin ama almış bulunduk daha önce amortisörlü hiç kullanmadım nasılsa kitlenebiliyor diye düşündüm.

Bir de V fren mi alsam diye çok düşündüm ama diskli aldım.
Bu 27 viteslerde 21 den farklı olarak orta aktarıcı da tourney yerine altus. Ne kadar farkeder bilmem.

Bir de merak ettiğim Diskler ve Amortisör olmasa kaç kilo kazancın olurdu acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@FireAnt
En az 3 kilo ki ciddi bir rakamdir :)
 
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Bir treeking bisikleti almaya karar verdim ve iki model arasıda kaldım.
SEDONA 300 2016 (mağazadan sıfır 2 sene garantili)
MOSSO LEGARDE 1824V (mağazadan sıfır 2 sene garantili)
bütçem 1000-1400 arası bu fiyatlarda başka öneriniz varmı yada bu ikisinden hangisini lmamı önerirsiniz. Mossodan dayanıklılık olarak endişeliyim kullanan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: kvnc52
@Yunus24emre

Iki secenek de cok iyi. Hangisini secerseniz secin, hata yapmis olmazsiniz. Dayaniklilik konusunda endise etmeyin. Bu kadrolarla dag tas binlerce kilometre yapanlar var.

Mosso’nun donanimi biraz daha iyi gibi ama Sedona da cok yakisikli. Ben olsam Sedona’yi alirdim. Bence cok kararsiz kaldiysaniz hangisinin bedeni size daha uygunsa onu alin.
 
@mariokaldato
Sağolasın hacı abi, arada böyle ilham geliyor. :) Bu tarz gidonlarda görüntü benim pek hoşuma gitmiyor, yoksa oldukça konforlu görünüyorlar. Bu arada bu eski bisiklet toplama işi beni sarmadı. :D

@sağlıkçı44
Kesinlikle hocam, çünkü bisiklet tavsiyelerinde genellikle insanlar kullandıkları bisiklet türünü tavsiye ediyor. Bisiklete yeni başlayan kardeşlerimiz/abilerimiz en azından neye göre bisiklet seçiliyor?, hangi parça nerede avantajlıdır? Vb. şeylere bakıp kendileri karar verirler. Ayrıca teşekkür ederim hocam. :)

@ventiol
Teşekkür ederim hocam. :)
Gidon konusunda tecrübem düz gidonla sınırlı olduğu için bu başlıkta gidon tecrübelerimi aktaramazdım. Bu arada turcu diyince akla Gürkan abi geliyor, bir-iki kısım hariç yüzlerce sayfa yazısını okudum. Kendisi gerçekten çok iyi bir insan ve tecrübeleri benim için çok önemli çünkü onun yolunu takip etmek istiyorum. :)

@mcb
Hocam merhaba, yazımda daha çok uzun tur bisikletçiliğini ele aldığım için göbekten viteslilere pek değinmedim. Yüksek derecelerde sistemin içindek yağ akışkanlığını kaybediyormuş diye Gürkan abinin sayfasında okumuştum galiba, ayrıca herhangi bir bozulma durumunda dışarıdan müdahale şansımız yok maalesef. Ki kul yapımı sonuçta bozulmayacağınında garantisi yok. Normal şehir bisikleti kullanımlarında doğru düzgün ayarı yapıldıktan sonra bakım derdi olmadan çok güzel kullanılır orası başka. :)

@aydoge
Katlanır bisikletler hakkında maalesef pek bir tecrübem yok hocam, tecrübemde olmadığı için size tavsiyede bulunamam maalesef. Ama kabataslak 12-13 kilo ağırlığında, 1X8/1X9 vites, katlanınca daha az yer kaplayan ve kolay katlanan bir model alırsanız işinizi görür kesinlikle. :)

@mariokaldato
Hacı abi düşündüğüm şeyi tam olarak gerçekleştiremezsem bir sonraki bisikletim düz maşa olacak büyük ihtimal. :) Benim dağ bisikletinin tekerlerini sınırlara yakın bir yere kadar şişirdim, konfor falan kalmadı ama bisikletimin tepkileri ciddi manada değişti. Eee madem lastikleri sonuna kadar şişirince konfor gidiyor o zaman ne diye amortisörlü maşayla uğraşayım değil mi? :D Tabi maşa iyi bir havalı maşaysa orada herşey değişir bak. :)
 
@TORUKOJİN

100bin km garantili Rohloff olsun Shimano Nexus olsun artık turcular tarafından fazlasıyla kullanılıyor. Bunu bence uzun tur açısından alternatif değil gibi söylememiz çok doğru olmaz günümüzde. Bozulma durumunda haklısın dışarıdan müdahale edemezsin, dağ başında bozulursa kaldın demektir ancak dağ başında bagaj bağlantının, jant telinin vs. kopmayacağının hatta jantın yamulmayacağının da garantisi yok onlar da kul yapısı :) Dolayısıyla risk her bisiklette ve her yolda var. Hele ki vites ayarı gerektirmeyen (bozuk ayarlı olsa 5 saniyede ayarlanır), bakım olarak sadece yağ eklediğin o da 5bin km’de bir, zincirin atma derdi olmadığı, çok daha uzun aralıklarla yağlandığı, sistemi temizlemek zorunda olmadığın bir sistem takdir edersin ki turcular için çok daha az zahmetli. Rohloff her yerde bulamazsın belki ancak Shimano’yu uzun turda zaten derayerli sistemde parça değiştirmen gereken hemen her noktada bulabilirsin. Derayerde bakım ve değişim aralıkları kısa olduğu için de sürekli aklında zaten bir sonraki servis noktası vardır. Gürkan’ın Afrika öncesi zula yapması gibi. Yağ akışkanlığına gelirsek direkt dışarıda olan sistem üzerindeki yağ akışkanlığını kaybetmiyorsa kapalı kutu içindeki yağ hiç kaybetmez. Gürkan’ın böyle bir yazısını okumadım ben ama nedenini öğrenmek isterim böyle bir şey varsa. Teknik açıdan bana mantıklı gelmedi. Çok fazla tırmanış yapacaksan ve/veya aşırı garanticiysen bir tane yedek atıp çantana dünyayı turlarsın Rohloff’la ki yapanlar çokça mevcut. (Hiçbiri yedek bile almıyor yanına) Yokuşlarda da vites aralıkları fazlasıyla yeterli. Ya da yolun sürekli bir tırmanış içermiyordur alırsın bir Nexus ya da Alfine. Bozulursa bozulduğu noktada bulursun yenisini takarsın ki bozulduğu çok çok nadirdir. Bence ,özellikle Rohloff için konuşuyorum, konu daha çok pahalı olmasından ve dolayısıyla servis ağının Shimano kadar yaygın olmamasından kaynaklanıyor. Bir de uzun turcular genelde sponsorluklarla çalışıyor ve doğal olarak ona göre ekipman seçiliyor. Rohloffun sponsorlukları da var, diğer markaların da. Yine burada alışkanlıklar da söz konusu. Yıllarca derayerli sistem kullanmış, her türlü ayarını, tamiratını bilen biri için göbekten vites korkutucu ya da gereksiz olabilir. Tam tersine sürekli göbekten kullanmış biri de derayerli tercih etmeyebilir. Burada bence kişisel tercihler ve en önemlisi de rota söz konusu. Mesela kuzey Almanya, Hollanda, Belçika, Danimarka turu yapacaksan vitese bile gerek yok. Gereksiz ağırlık, bakım maliyeti falan. Takarsın single speed sıfır yokuşlu ülkeleri gezer gelirsin ;)
 
@mcb
Hocam normal şartlarda bende öyle biliyordum ama eminim Gürkan abinin böyle bir yazısını hatırlıyorum ki bu adam -57 görmüş adam. Normal şartlarda zaten bizim görebileceğimiz şartlar değil. Bu arada o viteslerle uğraşmak zaten bana haz veriyor hocam, ayar istemeyen vitesi ben ne yapayım? :D Gürkan abi göbekten vitesli sistemleri test edecek zaten, hatta belki test etmiş bile olabilir ki disk frenleri test edip v frene geri dönmüştü.
 
@TORUKOJİN

Evet v fren konusunu hatırlıyorum ki çok da haklı bence. Hem maliyeti ucuz, hem hafif, hem bakımı kolay, hem de turlarda ısınma yapmadığından daha iyi performans sunuyor bir yerden sonra. Dikkat ettiysen orada da bakım kolaylığı önemli [emoji1] Kişisel olarak haz verebilir elbette ama tur rehberinde bunu alternatif olarak sunmamak olmaz hele ki artık rehberin güncellenmesi lazım günümüz teknolojisine göre diye giriş yaptıktan sonra [emoji4] ben de en çok single speed seviyorum ve özlüyorum mesela ama Türkiye gibi tepelerin bol olduğu bir yerde mümkün değil :/ bir de her gün 80-100km gidiyorsan bir yerden sonra temizliği, ayarı, bakımı haz vermez bence. Bu nedenle bisikletin gerçekten bir ulaşım aracı olduğu yerlerde derayerli sistem günlük hayatta daha az görürsün [emoji6] yağ akışkanlığı olayına da bir bakacağım, teknik bir açıklaması varsa duymak isterim açıkçası, ilginç geldi bana çünkü.
 
@mcb
Hocam yazıyı yazdıktan sonra birkaç gün geçtiği için güncellenemiyor artık, ki güncellemelerle fotoğraflar falanda koyardım aslında parçaların altına. Ayrıca bisiklette her türlü malzemede parça bulunur ama göbekte çok zor hocam, zaten önemli olan parça bulmak değil mi? Tabi normal bir tur bisikletçisi için göbekten vitesli bisikletler iyi olabilir. Ayrıca göbekten vitesli sistemlerde hiç ucuz sistemler değil ve ucuz olanlarıda genellikle yüklü şekilde yokuş çıkmak için gerekli oranları sağlayamıyor. Zengin değilsek tur mantığına aykırı bir durum pahalı modeller, kimse sadece göbeğe bir bisiklet parası vermez, onun yerine ekipman bakılır. :)
 
Merhaba eşime Mosso 1821 LDM almayı planlıyoruz. İç bacak boyu 72 cm Boy 1.58. 41cm ve 46 cm ilk iki kadro seçeceği var. Hangisini önerirsiniz?
 
@TORUKOJİN

Aslında tablet ya da telefonuna Tapatalk indirebilirsin. İstediğin zaman güncelleme yapabiliyorsun ve yine fotoğraf ekleyebiliyorsun. İlerisi için aklında olabilir ;)

Rohloff zor bulursun tabii ama Shimano’lar hem ucuz (Alfine 8 vites bile 400 lira) hem de bulunması kolay. Ucuzluk da yine göreceli. Bununla alakalı Bisiklet Gezgini’nin sitesinde bir karşılaştırma var. Uzun vadede Rohloff bile daha uyguna geliyor. Bir de nerede olduğunla alakalı. Mesela Küba’da tur yapacaksan her şeyin yedeğini almak zorundasın. Ama Almanya’daysan her yerde her parçayı bulursun. Tabii yükle yokuş çıkmak için Shimano 11 vitesli ya da Rohloff 14 vitesli modeller çok daha konforlu olacaktır. Bunlar ancak eninde sonunda bütçe meselesi. 100 dolarlık bisikletle de dünya turu yapan var, 10bin dolarlık bisikletle de. Bana kalırsa ikisi de tur ruhuna aykırı değil, kişisel ve bütçesel tercihler sadece.

Burada benim demek istediğim şey böyle bir alternatif de olduğu. Sonuçta rehber olacaksa tur ve/veya şehir bisikleti alacaklara bu alternatiften de bahsetmek gerek bence.
 
@Hamdi bayrak41 daha uygun olur diye dusunuyorum. Deneme firsatiniz varsa denemenizde yarar var.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ghost square cross 4.8 aldım arkadaşlar 3750tl ye 9 taksit. 1500-2000-2500 derken bütçe aldı başını gitti. İnşallah doğru bir seçim yapmışımdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: mertznc
Geri