Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Merhaba
Bende aranızda yeniyim. Bir bisiklet almayı düşünüyorum. Bütçem 5000 TL. Sehirici ve Şehirlerarası kullanacağım. Yardımlarınız için teşekkürler.
 
Scudo
@Aybek Cihan
Evet dediğiniz gibi model yıllarının farkındayım. Fuji de 2017 model çok kullanılmamış gibi görünüyor. Çok fazla bilgi sahibi değilim aslına, belki anlayan bir arkadaş bunları boşver şunu alabilirsin daha iyi olur diye düşündüm.
 
@horatio
Yilina takilmayin beğendinizse alin. Yil meselesini sadece pazarlik unsuru olarak kullanabilirsin. Bisikletler teneke peyniri degildir 3yil beş yil durunca ekşimezler
 
Merhaba,

Şehir bisikleti almak istiyorum. Specialized crosstrail hydro disc düşünüyorum. Frenlerin Hidrolik sıvılı bir fren olması ileride başıma iş açar mı. Ayrıca ürünü internetten alsam. Kendim kurulumunu yapabilirmiyim? Elim anahtar tornavida tutar :)

Çok teşekkürler.
 
Merhaba arkadaşlar ikinciel bisiklet alıcamda kararsız kaldım seçenekler şunlar;

1- BTWİN 340 2016 model - 400 TL
2- SALCANO NG750 2017 MODEL - 400TL
3- ÜMİT SPARTAN 2018(SANIRIM) - 500 TL
4- Bianchi 226 rcx xlc -500TL
Şimdiden teşekkürler.
 
Kesinlikle V fren tavsiye ederim. Disk fren gereksiz ağırlık bakımı sorun ekstra maliyet .
 
@Erdierdi Kesinlikle hidrolik fren tavsiye ederim. Yağmurdan ve tozdan etkilenmez. Ani durman gereken zamanlarda çok etkilidir (Fren mesafesi kısadır). Zaten kaliteli hidrolik frenler sürekli tamir de gerektirmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker.prime
Merhabalar, bisiklet satın almayı düşünüyorum. Bir kaç gündür araştırma yapıyorum haliyle ve bir tanıdıkta bisiklet al-sat yapıyormuş. Kendisiyle bi görüştüm elimde bana uygun SALCANO ASTRO 26v ve BIANCHI ASPID 29v bisiklet modellerini önerdi. İnternetten biraz araştırınca ''Dağ Bisikleti'' kategorisinde olduklarını gördüm.

Ben, alacağım bisikleti her gün ortalama 5-10 km yol için ve arada bir keyfi 20-30 km yol yapmak için almayı düşünüyorum. Sizce bu yazdığım modeller benim için uygun mudur? Başka bir tavsiyeleriniz var mıdır? Bu ikisi kesinlikle şart değil ama öncelikli düşüncem bunlar o yüzden bu iki bisikletten hangisini tercih etmeliyim?

Boy : 1.90
Kilo : 95

Edit : Her gün işe giderken kullanacağım ve aşağı markete giderken bile kullancağım bi bisiklet istiyorum.

BÜTÇE MAX 1200 ikince el olması sorun değil
 
Şu anda aktif bir şekilde Dağ bisikleti kullanmaktayım. Gelecek sene için planım bir şehir bisikletine yani bir trekking bisiklete geçiş yapmak. Peki şehir bisikletlerinin avantajları ve dezavantajları nelerdir? Örneğin yaşadığım şehirde kavşaklardaki trafik lambalarının elektrik tesisatının yolun altından geçen kısmının üstünü(yaklaşık 10 cm genişliğinde boydan boya çizgi çukur olarak düşünün) açık bırakmışlar. Paldır küldür geçmek zorundasın yani. Bunların üstünden geçerken dağ bisikletimin akort ayarı milimlik bozuluyor. Tabi biraz kalitesiz olduğundan olabilir. Şehir bisikletinde bu tarz sıkıntılar daha da büyür mü örneğin? Eğer dezavantaj kısmı ağır basarsa mecbur daha kaliteli bir dağ bisikletine geçip yol lastiklerine geçmeyi düşünüyorum.
 
Merhaba. Şehir bisikleti alicam .Bugun Mosso legarda 1921 mdm (51 kadro boylu) denedim . boyum 1.86 iç bacak boyum 85 cm . Bana 51 kadro boyu uygun gibi geldi .satici 1200 tl ye bıraktı en son. Sizce nasil? Kullananlar bisikletin ve kadro boyunun hakkında fikir verebilir mi ?
Alternatif olarak carraro sportive 220 denedim yine 51 kadro fiyat da 1290 tl
Sizce hangisi daha mantıklı olur ?
 
Boy 190. İç bacak boyu 98. Günlük şehir içi kullanım ve 200km ye kadar uzun yol yapmak için mosso legarda alacağım. 56 kadro boyu küçük gelir mi?
 
Son düzenleme:
1000-2000 TL bütçe arasında Şehir-Tur kategorisinde bisiklet arayan arkadaşlar için:

(link)

(link)

(link)
 
@ExKyotoo ön kaldırarak geçersen sıkıntı olmaz diye düşünüyorum
 
@zxcvbnm
Aynı ölçülere sahibiz hatta ben 2 cm daha uzunum 56 kadro mosso legarda kullanıyorum eğer bütçen fazla değilse zaten daha büyük kadroya sahip bisiklet bulamazsın.
 
@Ysfkaraca
Henüz onu yapacak kadar güven görmüyorum kendimde. Küçük bile olsa kaldıramıyorum daha. Ayrıca arka teker ne olacak o sırada? :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
sadece bir tane mi var bu bahsı geçen şeyden
 
@Ysfkaraca
Kavşakların neredeyse %80'i yolun sağ kenarından orta refüje uzanan 10 cm genişliğinde çukurlara sahip. Otobandaki gişeye yaklaşırken koyulan beyaz çizgili kabartmaların tam tersi gibi düşünün ama biraz daha derin.
 
@ExKyotoo
Eğer mevcut bir bisiklete şehir bisikleti lastiği takmak istiyorum deseydiniz bir şey diyemem, epey ucuza etkin bir çözüm olacaktır. Ben de öyle yaptım ve memnun da kaldım. Ama şehirde kullanmak için kaliteli yeni bir dağ bisikleti alıp modifikasyon yapmanızı önermem. Neden derseniz her şeyden önce yazık. Yepyeni lastikleri değiştirmeniz lazım. Şehir için olan çamurluk, bagaj, vs takamazsınız kolaylıkla, zaten masraf. Benim dağ bisikletinde ön maşada çamurluk teli için delik yoktu örneğin. Arkada da bagaj deliği yoktu. Sele ayar halkasını değiştirerek çözdüm. Ayrıca iyi dağ bisikletinde açılar biraz daha agresif, fiyat daha yüksek, gidon düz ve çok geniş ve sele de daha rahatsız oluyor. Bence eğer arada ormana falan giderim demiyorsanız amortisörlü şehir bisikleti işinizi daha iyi görür, ama siz bilirsiniz tabi.

Çukurlar için şişik lastik ve çift kat jant olması önemli, akort ve patlak problemi azalıyor.
 
Geri