Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sele baskısı ve zararı

ya armstrong kısır olsaydı 3 çocuk nasıl olurdu bu adamın üstelik tek testisi var.Sizce kısır olsa o olmaz mıydı?
 
Scudo
@sea84

Kitaplarini okuyanlar, Lance'in sahip oldugu cocuklarinin, tedavisinden önce alinip dondurulan spermlerinden tüb bebek yöntemiyle yapildigini biliyordur saniyorum.
 
@HaliliOzturk

tedaviden önce alınmış olabilir ama o zamana kadarda bisiklette baya bir geçmişi var.Tamam onun ki öyle oldu diyelimm mario cipolini var İtalyan sprinter onunda bir kız çocuğu var.Bildiğimiz Türk sporcularda var uzun yıllar bu işle uğraşmış ve şu an çocuğu olan
 
Arkadaslar uyusukluk kesin oluyor, yani en azindan 30km gittiginizde hafif hafif basliyor, ben padli tayt kullaniyorum ve arada sele uzerindeki konumumu degistirmeye calisiyorum, selenin uzerinde once oldugumu hissedersem, arakasina daha arkaya dogru oturmaya calisiyorum, bisiklet surdugum pozisyonu degistirmeye calisiyorum, uyusukluk genelde bisikletin ustune iyice egildiginiz, hizinizi arttirdiginiz bir pozisyonda uzun sure gidince basliyor. Bunlari yapinca, genelde, uyusma onleniyor, en azindan benim icin.
 
Sele uzerinde eger sadece sabit olarak oturursaniz tabii ki uyusma kesinlikle olacaktir..Ama arada bi ayaga kalkip ya da selede ki oturus pozisyonunuzu degistirirseniz ve de en onemlisi kaliteli pedi olan bi tayt kullanip iyi de bi sele kullaniyosaniz hic bi sorun kalmiyacaktir diye dusunuyorum..Ayrica en iyi yontem pede antrenman oncesi krem surulup kullanilmasidir..
 
pendin iç kısmına mı süreceğiz kremi ve ne tür bi krem arko olurmu ayrıca uzun yolda ellerin uyşması için neler yapabiliriz bi öneriniz olursa yazarmısınız teşekkürler
 
Aklima gelen birsey daha var, selenin uzerine bir kitap koyarsaniz, teknik adini da bilmiyorum ama insaat islerinde kullanilan, dogru bir sekilde yatay durdugunda ortasinda bir baloncukla egim olmadigini gosteren bir alet var, onu da kitabin ustune koyup, sele ayarini onunla duzgun bir bicimde yapabilirsiniz, one ya da arkaya dogru egim olmadan oturabilirsiniz. Bildigim kadariyla ayaklar pedallar asagida oldugunda yaklasik 75-80 derece bir aciyla gergin bir konumda olacak ve pedal saat 9:00 konumundayken , diziniz ayak burnunuzla ayni dikey duzlemde bulusur sekilde bir konumda bulunacak, bu sele ayarinizin cok onde ya da arkada olmadiginin bir olcumu.
 
@reti

arkadasım tıbbi olarak testislerin beslendiği damarlar iç organlardan ana atardamarımız denilen aortadan arteria testicularisden gelir. ve testislere girdiği bolge ile senin seleye oturduğun bolge arasında ilgi alaka yoktur.
sinirsel yapılar ise yine bu damar yumağının içinden ilerler testislere vucudumuzun on tarafından girer yani karnından simdi asağıdaki linkte bakabilirisin :
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: civil ve msavsa
dostum karıştırıyorsun,
burada bahsedilen testisin damarı değil penisin damarıdır, ereksiyonu sağlayan damarıdır, testis başka yerden kanlanır penis başka yerden. testis aortanın (ana damar) dalından ayrılır, pudenter arter kasık arterlerinden.
yani sele basısı testitse giden damarlara bası yapmaz doğru, çünkü testise giden damarlara değil penise giden damarlara bası yapar.


@cyclefun
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökteki Yerli
@efesli

bisikletimdeki sele budur,
(link)
gittiğim en fazla mesafe 47km,
genellikle 15-20km yol yapıyorum şehiriçinde,

bende 3-4 saat sonra ağrılar başlıyor, ayakta pedal çeviriyorum, hatta yokuş aşağı da inerken artık çevirmeden bırakıyorum serbestçe.

(link)

(link)

(link)

ciddiyetle soruyorum bu soruyu; başka bir başlıkta (bu sayfa içinde) selenin üstüne sensör konmuş, üstüne bir adam oturtup test yapmışlar, ortası yarık seleye göre ortası dolgun yani normal tümsekli selenin tercih edilmesi gerektiği sonucuna vardılar.

Piyasada ortası çukurlu ve yarıklı seleler daha pahalı.

Bu konu oldukça ciddi bir konu, seçilmesi gereken seleler konusunda sizlere resimle örnek gösteriyorum, şahsen kısa yolculuk yapmaktayım ama kilom fazla olduğundan da kendime göre uygun seleyi seçmem gerekecek.
En sağlıklı sele hangisi oluyor bu durumda?

bendeki mi? gösterdiğim diğer seleler mi? yoksa hiçbiri değil de önerebileceğiniz farklı sele mi var?
 
dostum ortası delik ya da çukur selelerin daha fazla bası yapabildiğini gösteren çalışmalar var, orada bahsedilen şey şu, her kezin anatomisi farklı olabildiği için, ortası çukur, bu çukurun kenarları tümsek olan seleler kullanıldığında, bir kimsede kavernöz damarlar çukur kısma denk gelirken başka bir kimsede (çünkü herkezin vücut yapısı bir diğerinkinden farklı) tam da o tümsek bölgelere denk gelip ekstra basıya neden olabiliyor. bu nedenle ortası çukur ya da delik seleler önerlimiyor.
yapılacak en uygun şey, yan kısımları olabildiğince geniş bir sele kullanmak, popomuzu ne kadar geniş bir yüzey üstüne koyarsak, bası da o boyutta yayılacak, sadece bir yerde toplanmayacaktır. ancak sele genişledikçe hem sürük konforu hem de görüntüsü kötüleşebiliyor. bu seçim de kullanıcıya kalmış. bir de tabi ki daha daönemlisi bisikleti olabildiğince ayakta kullanmak. seleye sadece dinlenmek için oturmak.
brn kısa mesafede kullanıyorum (ev-okul arası) ve bisikleti yüksek viteste ayakta sürüyorum. hem bu şekilde bisikleti daha hızlı (hızlı ama gene de dikkatli :) kullanıyorum, sürüş daha keyifli oluyor.

@celil.mayaoglu
 
Eğer bahsedilen konu kısırlıksa(sperm sayı ve kalitesinde bozulma) şu anki tıbbi teknoloji ile bu problem çözülmüş durumda. Tartışılan konu erektil fonksiyon kusuru (sertleşme problemi) ise, ABD 40-70 yaş arası erkeklerde bu durumun insidansının (görülme sıklığı) %7-%10 arasında değişmekte. Yani hepimiz şu an bisikleti bıraksak yada hiç bisiklet binmemiş olsak zaten %10 umuz 40-70 yaş arasında bu sıkıntıyı yaşayacağız. Olaya birde düzenli sporun (aşırıya kaçmamak kaydı ile) cinsel performansa olan olumlu etkisi açısından bakmak gerek diye düşünüyorum. Zira Ege bölgesinin en büyük hastanelerinden birinde çalışmaktayın ve hastanemin androloji polikliniği önünde kaskla bekleyen hiçkimseyi görmedim :) Bisikletin kısırlık ve iktidarsızlık yaptığını iddia eden arkadaşlarda 40 lı yaşlardan sonra kuvvetle muhtemel metabolik sendrom, kalp hastalığı, sigara kullanımı ve kondüsyon eksikliği yüzünden cinsel performans düşüşü yaşayacaktır...
 
yinede pad kullanmakta fayda var

ayrıca bel bölgesindeki kasları ve karın alt kaslarını çalıştırma aynı zamanda üst vücududa çalıştırma bacaklara çok yüklenmemek için daha fazla öne ağırlık vererek bisiklet kullanmak zorunda kalınacağından kollarında çalışmasına faydalı olacağından sürüşleri elden geldiğince ayakta yapmakta hem bu baskıyı ortadan kaldırdığı için hemde tüm vücudu çalıştırdığı için faydalı bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
İlk mesajında bu kadar önemli bir konu açarak birçoğumuzun bilgi alışverişini sağlayan arkadaşa teşekkürler (düğmeye bastım :))

Aslında mesajların tamamını okuduğumuzda senteze varabiliyoruz fakat kendimce özetlemek gerekirse:

Bisiklet kullanımında dikkatsiz davranılırsa üreme organlarına geçici, bazı durumlarda da kalıcı hasar vermek olası. Bunun önlemleri:

1- Doğru kadro seçimi. Özellikle büyük gelen kadrolar, gidona ulaşmak için vücudumuzu daha çok öne eğmemize, dolayısıyla sele baskısının vücudun ön tarafına doğru artmasına sebep olabilir. O yüzden önce doğru kadro kullanmalıyız.

2- Doğru sele seçimi: Çok çeşitli seleler var piyasada. Anatomik özelliklere göre her insanın rahat edeceği sele farklı olabilir. Kayak ayakkabılarını örnek verebiliriz. Her ne kadar ayak numarasına göre seçilseler de, profesyonel kayakçılar ayak kalıplarını aldırarak özel yapım ayakkabılar yaptırmaktadırlar... Demek ki, geniş, dar, ortası delik filan değil, doğru yerlerden destekleyen selemizi seçmeliyiz. Yarış selesi ile antreman selesi, hatta gezi selesi gibi değişik seleler de edinmek faydalı olabilir. Yarış selesi mümkün olduğunca hafif olmalı mesela, rahatlık onlarda geri plandadır...

3- Doğru sele montajı: Kadro doğru, sele de doğru, peki montaj? en ideal seleyi bile yanlış bir açıyla monte edersek sıkıntı yaşarız. Kısaca ön bölümü baskı yapmayacak kadar aşağıda, öne doğru kaymayacağımız kadar da yukarıda olmalı.

4- Uygun kıyafet kullanımı: Pedli bisiklet taytları kullanmanın konfora ve sağlığa faydası olduğu kesin. Genelde iççamaşırı giyilmemesi söylenir, bence bu da anatomik özelliklere göre değişken bir konu. Bayanlarda spor sütyeninin sağladığı rahatlığı, erkeklerde de spor külotu sağlayacaktır.

5- Doğru bisiklet kullanımı: Herşeyi ile bizim için ideal bisikleti kullanıyoruz. Artık geriye kalan bisikleti doğru kullanmak. Mesela ağırlığımızın tamamını sürekli olarak seleye vermemek. En rahat sandalyede bile 1 saat kıpırdamadan otursak bir yerler uyuşur, hatta ofis çalışanlarının uzun süre oturmadan kaynaklanan bel ve sırt ağrıları, hatta basur gibi sorunları olabileceği konusunda bilimsel yazılar mevcut. Basınç noktalarını milimetrik de olsa değiştirmek, düzenli aralıklarla biraz ayağa kalmak (veya sadece aerodinamik pozisyonu bozmadan seleden biraz ayrılmak)... Bir de tabii ki tümsek ve çukurlarda mutlaka seleden ayrılmak!

Bunlara dikkat edildiğinde, bisiklet kullanımından kaynaklanacak bu konuda kalıcı bir rahatsızlık yaşanmayacağı kanaatindeyim.
 
Öncelikle çok saçma şeyler söylenmiş: Hiç birşey olmaz, Çin çok kalabalık ama bisiklete biniyor, Avrupa'nın soyu tükenmeliydi, X bisikletçinin çocuğu var falan. Bisiklet yeni bir spor sayılır, yakın zamanda daha çok araştırma yapılır.

Zaten bu konuda yapılan tıbbi deneylerde bisiklete bindin mi hayatın kaydı , diye sonuçlar çıkmıyor. Damar ve sinirlerin sıkışması sonucunda performans düşüklüğünden bahsediliyor. Çocuğun olabilir ama performansda düşme de olabilir. Zaten kimsenin buraya "ben bisiklete bindikten sonra tık yok" diye yazmasını beklemeyin. Ben de bu konuları araştırmıştım.

Konuyu genel olarak özetleyen mtbtr'den bazı yazıları paylaşayım:

(link)
(link)
 
Biz çocukken mahallede herkesin bisikleti vardı ve biz o bisikletleri günde en az 5-6 saat kullanırdık.Sene 1983 falan.O zamanlarda bizim kullandığımız bisikletlerle şu an kullandığımız bisikletlerle sele teknolojisi bakımından dağlar kadar fark vardır herhalde.Bir nesil böyle yetişti.Eğer bir etki var ise çocukken ve tam gelişim tamamlanmadan olacak hasarlar yetişkinlikte olacak hasarlardan daha büyük olacaktır düşüncesindeyim
 
  • Beğen
Tepkiler: İlker Bayraklı
@Emrehan TÜZÜN

mtbr deki yazıyı bize ilettiğiniz için çok teşekkürler.harika bir yazı olmuş
 
Geri