Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sele yüksekliği ayarı

Boyum 1.77 Bisikletim 52 kadro
Teorik hesaplama yöntemleriyle (0.833 - 1.09) sele yüksekliğimi ayarladım ama rahat pedal çeviremedim.

Topuğumu koyup dizimi kilitleyerek ayarladım. Bu kez daha rahat pedal çevirdim.
Ama sele yüksekliği fazla oldu. Lambalarda vs. durduğumda seleden inmeden ayağım yere değmiyor. Bisiklete binerken de pedalın üzerine basarak oturabiliyorum. Şehir içinde sürdüğüm için in/bin sık oluyor. Bu da yaramadı sanırım.

Selenin gidona olan uzaklığına mı müdahale etmem gerekli acaba?
Seleden inmeden ayağınız yere değmemeli diye biliyorum ben, bisikletin üzerine bindiğinizde üst boru bacaklarınızın arasına temas ediyor mu?
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
Seleden inmeden ayağınız yere değmemeli diye biliyorum ben, bisikletin üzerine bindiğiniz üst boru bacaklarınızın arasına temas ediyor mu?
Boyum 1.77 Bisikletim 52 kadro
Teorik hesaplama yöntemleriyle (0.833 - 1.09) sele yüksekliğimi ayarladım ama rahat pedal çeviremedim.

Topuğumu koyup dizimi kilitleyerek ayarladım. Bu kez daha rahat pedal çevirdim.
Ama sele yüksekliği fazla oldu. Lambalarda vs. durduğumda seleden inmeden ayağım yere değmiyor. Bisiklete binerken de pedalın üzerine basarak oturabiliyorum. Şehir içinde sürdüğüm için in/bin sık oluyor. Bu da yaramadı sanırım.

Selenin gidona olan uzaklığına mı müdahale etmem gerekli acaba?
hocam YouTube’dan çağrı terzioğlu ve asla durma Fatih beyin bununla ilgili videoları mevcut .Matematiksel ayarlarla ölçüp yapıyorlar elinize bir metre alıp kanalı açıp ordan yönergelerden hareketle yapabilirsiniz
 
@mkfygt

Bisikletten ayakta inilir. Oturarak değil. Ayağınızın yere değmemesi normal. Pratik yaparak alışmaya çalışın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Feunard
Seleden inmeden ayağınız yere değmemeli diye biliyorum ben, bisikletin üzerine bindiğinizde üst boru bacaklarınızın arasına temas ediyor mu?

Hayır, o şekilde ayakta durabiliyorum.
 
Boyum 1.77 Bisikletim 52 kadro
Teorik hesaplama yöntemleriyle (0.833 - 1.09) sele yüksekliğimi ayarladım ama rahat pedal çeviremedim.

Topuğumu koyup dizimi kilitleyerek ayarladım. Bu kez daha rahat pedal çevirdim.
Ama sele yüksekliği fazla oldu. Lambalarda vs. durduğumda seleden inmeden ayağım yere değmiyor. Bisiklete binerken de pedalın üzerine basarak oturabiliyorum. Şehir içinde sürdüğüm için in/bin sık oluyor. Bu da yaramadı sanırım.

Selenin gidona olan uzaklığına mı müdahale etmem gerekli acaba?

Oturduğunuz yerden inemezsiniz. O çocukluğumuzda kalmış bisiklet boylarına ait. :)
Pedal tam yere dik pozisyondayken, ayak ucunuz pedalda olacak şekilde hafif kırık kalmalı. Topuğu koyduğunuzda da bacak dümdüz olmalı. Siz bu ayarı yaptınız ve rahat sürüşe geçtiyseniz, ayağa kalkarak inmeyi alışkanlık haline getirin. Ben mesela yavaşlayıp seleden hafifçe öne kayıp rahat bir pozisyonda tek ayağımı yere basarak duruyorum.
Alttaki görsel ayar için yardımcı olabilir.
1623132647807.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Feunard ve erman35

İlk olarak zaten bu şekilde ayarlayıp denedim. Mesajımda belirttiğim 0.833 - 1.09 sayıları bu hesapların formülü.
Ama dediğim gibi pedal çevirirken rahat olmadığımı hissettim.
Topuğumu pedala koyarak dizimi kilitlediğimde, sele biraz daha yüksek oldu ama sürüşüm daha rahat.

İniş binişteki zorluğa da alışacağız artık.
 
İlk olarak zaten bu şekilde ayarlayıp denedim. Mesajımda belirttiğim 0.833 - 1.09 sayıları bu hesapların formülü.
Ama dediğim gibi pedal çevirirken rahat olmadığımı hissettim.
Topuğumu pedala koyarak dizimi kilitlediğimde, sele biraz daha yüksek oldu ama sürüşüm daha rahat.
Sayılar yanıltabiliyor. Ben de zamanında sayılarla uğraştım ama sonunda anladım ki, bacak boyumu yanlış ölçmüşüm :D. Ondan beridir en rahat ve stabil sürüşüm nasılsa o şekilde devam ettim. Bence de sayılara takılmayın, rahat sürüşünüze odaklanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Feunard
Sayılar yanıltabiliyor. Ben de zamanında sayılarla uğraştım ama sonunda anladım ki, bacak boyumu yanlış ölçmüşüm :D. Ondan beridir en rahat ve stabil sürüşüm nasılsa o şekilde devam ettim. Bence de sayılara takılmayın, rahat sürüşünüze odaklanın.

Kafasında soru işareti olanlar, kesinlikle alternatifler denesinler.
Çarp, böl, kendimde yanlışlık olduğunu düşünüp o yüksekliğe alışmaya çalışmıştım. Oysa yanlış yapmışım.
Kesinlikle farklı açılar, yükseklikler deneyip (çok extreme olmamak kaydıyla) en iyi pozisyonu tespit etmek gerekiyor.
 
Geri