Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Seramik rulman farkı

EnginK.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2012
Mesaj
642
Tepki
1.481
Yaş
50
Şehir
izmir
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bilyalı sistemden çelik rulmana, çelik rulmandan seramik rulmana. İşte seramik rulman farkı:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: kingoffuh ve bua
Scudo
vay be full seramic sanki uzayda dönüyor
 
Model arabalarla uğraşanlar bilir farkı. Pahalı ama değer ;)
 
kaç para ulan bi rulman

bizim bisikletlerdeki ne
 
Aynı göbek, aynı jant çemberi, aynı jant teli sayısı ve jantlara hareket veren kişinin aynı F kuvvetinden söz edemediğimiz bir test çok Dürüst bir sonuç veremez.. Seramik rulman, seramik yatak, bilya vs kalitesini ezmiyorum ama ortadaki misal sibop ağırlığını bile hissediyorsa zaten çelik de kötü sayılmaz..
 
Geçen gün Dünya Şampiyonası’nı izliyorduk, ilk 12 kişi aynı saniyenin içindeydi. Böyle bir durum yoksa ben standart olanla devam ederim - marjinal kazanım Team Sky için 😊
 
Rulmanlı bir çemberin çevrildiğinde ne kadar uzun süre dönmeye devam edeceğini belirleyen bir numaralı faktörün rulman içindeki yağ tipi, miktarı ve yoğunluğu olduğunu düşünüyorum. Bir zamanlar "stres çarkı" diye bir zımbırtı patlamıştı. Uyduruk rulman kullanan üç kuruşluk bir şeydi ve fırıl fırıl dönüyordu, çünkü kullanılan rulmanların içindeki yağı temizliyorlardı. Yük taşımadığı içinde sorun olmuyordu.
 
Rulmanlı bir çemberin çevrildiğinde ne kadar uzun süre dönmeye devam edeceğini belirleyen bir numaralı faktörün rulman içindeki yağ tipi, miktarı ve yoğunluğu olduğunu düşünüyorum. Bir zamanlar "stres çarkı" diye bir zımbırtı patlamıştı. Uyduruk rulman kullanan üç kuruşluk bir şeydi ve fırıl fırıl dönüyordu, çünkü kullanılan rulmanların içindeki yağı temizliyorlardı.
Aslinda yag, rulmanin akiciligini azaltan bir faktor. Rulman bilesenleri (bilezikler ve bilyalar) yuksek karbonlu celik olmasindan dolayi paslanmaya cok musait. Bu sebepten, bu elemanlari yaga bulamak zorunda kaliyoruz. Tamamen seramik (yani hem bilezikleri ve hem bilyalari seramik) rulmanlarin en akici rulmanlar olmasinin sebebi de bu. Hersey seramik oldugundan, iceride paslanacak bir eleman yok, dolayisiyla yaglamaya gerek yok, bu da daha iyi akicilik demek.
 
Seramik rulmanlar hakkında bilye yatağı aşındırmaktan, yanlış kullanıma bağlı bilye dağılmasına kadar bir sürü söylenti dolaşıyor. Çelik bilyenin yüksek mukavemeti karşısında seramik bilyenin sertliğinin daha çok olması daha nazik kullanım gereksinimi yaratabilir.
Patenler de bilyeleri yağlanmadan gelir. Vitrinde sanki yağ gibi kayar ama bir kez bozuk yola çıksanız bir daha kullanılmaz hale gelir. Kimse yapmaz ama tekerleklerini söküp bir bir rulmanlarını yağlamanız gerekir ilk günkü halini muhafaza etsin isterseniz ki, işini bilen zaten bunu yapmadan asla kullanmaz.
 
Aynı göbek, aynı jant çemberi, aynı jant teli sayısı ve jantlara hareket veren kişinin aynı F kuvvetinden söz edemediğimiz bir test çok Dürüst bir sonuç veremez.. Seramik rulman, seramik yatak, bilya vs kalitesini ezmiyorum ama ortadaki misal sibop ağırlığını bile hissediyorsa zaten çelik de kötü sayılmaz..
Bundan birkaç sene önce heves ettim seramik orta göbek almaya. Bağlı olduğum klübünde sponsoru olan bisiklet mağazasına gidip seramik orta göbek almak istiyorum dedim (sanırım 400 euro falandı değeri ozaman) mağaza sahibi bana orta göbeği satmak yerine, ne yapacaksın bir işine yaramaz onun yerine güzel kaliteli bir tayt al sürüş keyfini arttır demişti. :koptum:
 
Bundan birkaç sene önce heves ettim seramik orta göbek almaya. Bağlı olduğum klübünde sponsoru olan bisiklet mağazasına gidip seramik orta göbek almak istiyorum dedim (sanırım 400 euro falandı değeri ozaman) mağaza sahibi bana orta göbeği satmak yerine, ne yapacaksın bir işine yaramaz onun yerine güzel kaliteli bir tayt al sürüş keyfini arttır demişti. :koptum:

Katılıyorum abi, bakımları iyi yapılmış çelik ya da en kötü hibrit rulman ya da göbekler, ömür açısından da daha avantajlı olabilir.. Arka ya da ön jant göbeğinde hissedilir bir etki bırakır mı bilemiyorum ama orta göbek için çok gerekli değil..

Edit: senin de söylediğin gibi, 400 euro luk, etkin bir maliyet ama kazanç eminim daha çok psikolojik olur..
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Benim arka göbeğe (dt swiss 240s) seramik rulmanlar 15.000 km civarı falan dayanıyor. Sonra başlıyor boşluklar. (düzenli ve doğru bakım yapılıyor). İlk Kogel marka kullandım. Sonra uyduruk bir marka. İkisi de aynı süre dayandı. Şimdi boşluk yine başladı. Performans olarak da bir fark göremedim. Bunlar hibrit rulmandı şimdi full seramik bir şeyler denemek istiyorum ama jant göbeği çok darbe alıyor dayanır mı emin değilim. Rotor orta göbeğimde endura marka rulman var ondan çok memnunum jant göbekleri için de endura ya sans vermek istiyorum.
 
Farklı bir şey sormak istiyorum. Aliexpress de satılan (link)lar hakkında bir tecrübeniz ve yorumunuzu duymak isterim. Ne fark hissederim? Sadece görüntü mü?

Farklı bir şey sormak istiyorum. Aliexpress de satılan (link)lar hakkında bir tecrübeniz ve yorumunuzu duymak isterim. Ne fark hissederim? Sadece görüntü mü?
Link patlamış. (link)
 
Ceramicspeed kogel gibi markalar için bütçeniz yoksa zır çin yerine kcnc yi öneririm yada stock kalsın bende seramic pulley kullanıyorum performansa yönelik bir fark hissedemedim illa bir update yapacaksanız jant göbekleri orta göbek den başlayın
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Ceramicspeed kogel gibi markalar için bütçeniz yoksa zır çin yerine kcnc yi öneririm yada stock kalsın bende seramic pulley kullanıyorum performansa yönelik bir fark hissedemedim illa bir update yapacaksanız jant göbekleri orta göbek den başlayın
Meali:
Ceramicspeed, Kogel gibi markalar için bütçeniz yoksa zor. Çin yerine KCNC'yi öneririm, ya da üstündeki (ing. stock) kalsın. Ben de seramik rulmanlı makara (ing. ceramic pulley) kullanıyorum. Performansa yönelik bir fark hissedemedim. İlla bir yükseltme yapacaksanız jant göbekleri ile orta göbekten başlayın.
 
Novaride kullandım , şimdi ceramic speed aldım görsel dışında bir performans hissiyatım olmadı. Hatta bi çok inceleme izledim hiç biri performans etkisini ıspatlayamadı. Orta göbek de seramik rulmanlar için yapılan testlerde ufak watt katkıları var ben orta göbeği de ceramicspeed kullanıyorum hissiyatta yine bi etkisini görmedim.
 
Teşekkür ederim.
 
Farklı bir şey sormak istiyorum. Aliexpress de satılan (link)lar hakkında bir tecrübeniz ve yorumunuzu duymak isterim. Ne fark hissederim? Sadece görüntü mü?

O attırıcı değil, sadece bacak. Attırıcılarla uyum listesine dikkat etmek lazım. Sizinki hangi model bilmiyorum ama 7000'e de 8000'e de uyumlu değil, eski-yeni Tiagra ve eski 105 ile Ultegra'lara uyumlu.
Rulman kalitesi, haifliği bir yana, teoride dişlilerin büyümesi bile avantaj ama Çin ürünlerinin malzeme/işçilik kalitesi nedeniyle şüpheyle yaklaşmak lazım.
 
Farklı bir şey sormak istiyorum. Aliexpress de satılan (link)lar hakkında bir tecrübeniz ve yorumunuzu duymak isterim. Ne fark hissederim? Sadece görüntü mü?

Yeni nesil bisikletler ya da aero bisikletlerde özelliklle bu şekilde profillenmiş arka aktarıcı kolundan kazanım elde edildiği açıklandı.. Shimano nun 9000 serilerinden sonrakilerde mekanik iyileştirmeler yanında arka aktarıcı kolu değil de mekanizması için daha aero yapı elde edilmesi için uğraşıldığı söyleniyor. Bir karbon bacak ya da hala seramik rulmansız dura ace ler dururken böyle şeylerle uğraşması, shimano dan beni daha da soğutuyor. Arka aktarıcı kolundan ben de aldım ve yeni bisikletimde kullanacağım. Tecrübelerimi paylaşırım fakat makaranın büyük olması ve rulmanların seramik olması kesinlikle avantaj..Faydası kesinlikle vardır ama bunu bizim gibi fanilerin anlayabilmesi için kuyumcu hassaslığında bir bilinç-kas kordinasyonu olması lazım....Bu arada ceramic speed arka aktarıcı olarak arattığınızda çıkan 1-2 satıcının ürün açıklamasında detaylı bilgiler paylaşılmış..
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Geri