Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Serbest şekliyle arka tekerin ön tekerden daha önce durması

Efe ÇEPEL

Daimi Üye
Kayıt
19 Haziran 2013
Mesaj
292
Tepki
942
Yaş
33
Şehir
Bursa
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
arkadaşlar yine bir derdini şaapayım sorusuyla buradayım. daha önce açılmış bir konu veya bu konuda bir yazı bulamadığım için konu açarak sormaya gerek duydum.

(link)


videoda görüleceği üzere arka teker, ön tekerden daha önce duruyor. sıfır bisiklet ve fren teli boşta. yani sürtme yok. bu normal bir durum mudur, yoksa bu işte bir terslik mi vardır?

bu takıntı olabilir ama eğer normal değilse bu daha fazla yorulmak anlamına gelebilir. o yüzden birçok kişi için aydınlatıcı bir durum olabilir. en azından ben öyle düşünüyorum 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Scudo
Newton un 2.hareket kanununa göre
F=m.a formülün göre
Birincisi elinizle gelişigüzel çeviriyorsunuz. Yani ön veya arka tekerlere uyguladığınız kuvvet(F) belli değil, daha da önemlisi iki teker için de sabit değil. Karşılaştırma yapmak için her iki tekere de aynı F yi uygularsak.(sürtünme de sabit olsun)
Ön tekerin kütlesi, arka tekerin kütlesinden küçük olacağından ön teker daha çok döner.(ivmesi daha fazla)
Terslik gibi durum yok, düşünülecek bir şey de yok. Sonuçta bisiklet çift çeker değil bi şey değil. Normal şartlar altında fren diskleri sürtmesin göbekler akıcı olsun kafanıza takılacak bir durum yok.
 
İki teker arasında akıcılık farkı var. Bir kaç olası faktör var. Arka tekerde disk pabuçlara çok az da olsa sürtüyor olabilir. Yatak boşluğu az bırakılmış olabilir. Bazı flibberların içindeki yaylar çok sert oluyor ve freewheel modda (yani pedal çevirmezken) fazladan enerji kaybı yaratıyor bu olabilir.
 
Ön tekere göre arka tekerde daha fazla sürtünme yaratan eleman var. Arka haznenin içindeki çıt çıt sesini çıkartan tırnaklar gibi. Dolayısıyla daha çabuk durması normal. Belki teker mandallarının fazla sıkılması da bir parça etki edebilir diye düşünüyorum bu yüzden arka tekeri söküp bir de elle milden tutup denerseniz belki aradaki farkı belirleyebilirsiniz.
 
Flibber'ın sürtünmesi ve arka göbeğin ağırlığı dışında küçük etkiler olarak fosfor var (ki dengeyi ve sürtünmeyi etkilediğine inandığımdan takmam, olanı sökerim), hava akımı açısından önde sadece maşa arası varken arkada birden çok daralan alan var
 
Sırf freehub mekanizmasından dolayı arka tekerde daha çok karşı kuvvet olur diye düşünüyorum. Daha önce durmasa şaşırtıcı olurdu. Bunun dışında da bir sürü etken var, rulmanların içindeki yağın özelliklerine kadar. Ama asıl farkı oluşturan şey, bisikleti harekete geçiren mekanizmaların arka tekerdeki karşı kuvvetleridir bence.
 
Ben bunun sebebinin belirtildiği üzere arka göbekteki tırnak sürtünmelerinden kaynaklandığını düşünüyorum. Önceki bisikletimde çok farkına varamazdım fakat yeni bisikletimin arka göbeği gürültülü olduğundan tırnakların yarattığı zorluğu kavrayabiliyorum.

@hamlet2006 ivmesi büyük olan hareketlinin daha çabuk hızlanıp daha çabuk yavaşlaması da gerekmez mi?(İvmeleri farklı hareketlilerin hemen hemen aynı sürede dönmesi gerektiğini kastediyorum.) Yani hız zaman grafiğinde grafik eğiminin fazla olması anlamına gelir ivmenin fazla olması. Bu durumda daha dik vaziyetteki grafiğin aynı sürede ivmesi düşük olan hareketliye göre daha yüksek hızlara ulaşması mümkün olacaktır. Aynı mantığı yavaşlarken de kuramaz mıyız?
 
Ben bunun sebebinin belirtildiği üzere arka göbekteki tırnak sürtünmelerinden kaynaklandığını düşünüyorum. Önceki bisikletimde çok farkına varamazdım fakat yeni bisikletimin arka göbeği gürültülü olduğundan tırnakların yarattığı zorluğu kavrayabiliyorum.

@hamlet2006 ivmesi büyük olan hareketlinin daha çabuk hızlanıp daha çabuk yavaşlaması da gerekmez mi?(İvmeleri farklı hareketlilerin hemen hemen aynı sürede dönmesi gerektiğini kastediyorum.) Yani hız zaman grafiğinde grafik eğiminin fazla olması anlamına gelir ivmenin fazla olması. Bu durumda daha dik vaziyetteki grafiğin aynı sürede ivmesi düşük olan hareketliye göre daha yüksek hızlara ulaşması mümkün olacaktır. Aynı mantığı yavaşlarken de kuramaz mıyız?
Biz burada F yi harekete geçiren kuvvet olarak alıyoruz. Eylemsizliği, verdiğimiz F kuvveti ile bozuyoruz.
X=Vo.t+1/2. at2 formülünden ivmesi büyük olan aynı t sürede daha fazla yol alır. Bunları biliyorsun zaten. (Bisikletin ters dönmüş halini konuşuyoruz unutmayalım)

Sorduğun kısımda gelirsek kütlesi küçük olanın ivmesi büyük, o zaman niye daha hızlı yavaşlamıyor. Şöyle ki eğer biz hem ön tekere hem arka tekere aynı F kuvveti ile yavaşlatıcı t kuvvet uygulasaydık bu sefer yine ön tekerin negatif ivmesi fazla olacağından ön teker önce duracaktı.Ama dikkat et biz yavaşlatıcı sabit bir kuvvet uygulamıyoruz.Biz harekete geçirmek için kuvvet uyguluyoruz. O da sürtünme kuvveti ile sıfırlanana dek tekerleği döndürüyor ve duruyor.
 
Peki ağırlık farkıda durmasını artı yönde etkilemez mi? Sonuçta ön teker arkadan daha hafif.
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
Ön teker nereye giderse arka teker oraya gider. Ama yavaş ama daha yavaş.
 
Kısacası göbek farkı . İçlerindeki mekanizma farklı.
 
Arka göbekte ön göbekten daha fazla rulman var. Ne kadar sürtünme o kadar yavaşlama. Misal kendi jantımdan örnek vereyim. Önde 2 rulman var ama arkada 2 göbekte 2 flipperda olmak üzere 4 rulman var. Zinciri söküp rublenin jantla beraber dönmesini sağlarsanız daha fazla döneceğini görürsünüz
 
Biz burada F yi harekete geçiren kuvvet olarak alıyoruz. Eylemsizliği, verdiğimiz F kuvveti ile bozuyoruz.
X=Vo.t+1/2. at2 formülünden ivmesi büyük olan aynı t sürede daha fazla yol alır. Bunları biliyorsun zaten. (Bisikletin ters dönmüş halini konuşuyoruz unutmayalım)

Sorduğun kısımda gelirsek kütlesi küçük olanın ivmesi büyük, o zaman niye daha hızlı yavaşlamıyor. Şöyle ki eğer biz hem ön tekere hem arka tekere aynı F kuvveti ile yavaşlatıcı t kuvvet uygulasaydık bu sefer yine ön tekerin negatif ivmesi fazla olacağından ön teker önce duracaktı.Ama dikkat et biz yavaşlatıcı sabit bir kuvvet uygulamıyoruz.Biz harekete geçirmek için kuvvet uyguluyoruz. O da sürtünme kuvveti ile sıfırlanana dek tekerleği döndürüyor ve duruyor.
Haklısınız kaçırdığım noktalar olmuş.
 
tırnakların ve zincirin mukavemetine bağlı olarak arka tekerin ön tekerden daha önce duruyor olmasını normal bir durum olarak değerlendirip bisiklet hayatıma devam ediyorum. bisikletforum ailesine, yapılan beyin jimnastiğinden dolayı teşekkür ediyorum. 2022 bol pedallı ve keyifli olsun 😊
 
Arka tekerin duruş süresini anlamak için tekeri çıkarın, iki elinizle mil uçlarından tutarak ve eliniz rubleye falan sürtmeden havada çevirin. Bu durumda ruble de tekerle birlikte dönerken flibber devre dışı kalacağından tırnaklar da devre dışı kalmış olacaktır. Tırnaklar serbest dönüş hızını önemli ölçüde frenler. Zaten arka teker zincire takılıyken daha çabuk durmazsa asıl o zaman sorun var demektir.
 
Biz burada F yi harekete geçiren kuvvet olarak alıyoruz. Eylemsizliği, verdiğimiz F kuvveti ile bozuyoruz.
X=Vo.t+1/2. at2 formülünden ivmesi büyük olan aynı t sürede daha fazla yol alır. Bunları biliyorsun zaten. (Bisikletin ters dönmüş halini konuşuyoruz unutmayalım)

Sorduğun kısımda gelirsek kütlesi küçük olanın ivmesi büyük, o zaman niye daha hızlı yavaşlamıyor. Şöyle ki eğer biz hem ön tekere hem arka tekere aynı F kuvveti ile yavaşlatıcı t kuvvet uygulasaydık bu sefer yine ön tekerin negatif ivmesi fazla olacağından ön teker önce duracaktı.Ama dikkat et biz yavaşlatıcı sabit bir kuvvet uygulamıyoruz.Biz harekete geçirmek için kuvvet uyguluyoruz. O da sürtünme kuvveti ile sıfırlanana dek tekerleği döndürüyor ve duruyor.
Bu flıbbermı neyse yani rubleden dolayı ek sürtünme bundan dolayı arka önden çabuk durmaz mi. olay ağırlık değilde ek sürtünme? ağırlık olsa zaten bu soru olusmazdı
 
Geri