SerdarCYCoo2Bursa
Jiroskopik Kararlılık
- Kayıt
- 4 Nisan 2021
- Mesaj
- 1.468
- Tepki
- 3.491
- Yaş
- 34
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Serdar
- Başlangıç
- 2009—10
- Bisiklet
- Pinarello
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Aşağıdaki gönderilerde AeroKnight'ın Shimano'cu olduğunu gösteren bişey yok bence. Kaldı ki, Shimano'cu olmak suç mu? "SRAM mı Shimano mu?" konusu ne alaka?
Konuyu aslında güncel haberler kısmına açmıştım... Malum hepimiz biliyoruz, Campagnolo ya da Sram ' ı toplasak, belki ikisinin toplam grup seti satış adetleri, Shimano'nun satış adetlerini elde edemez.. Ortalama kriterlerde, -zaten bu yüzden fazla kullanılıyor- ortalama puan alan bir marka olarak Shimano'nun, özellikle daha küresel ve buna bağlı olarak da yedek parça konusunda daha ulaşılabilir oluşundan, piyasaya hakim olduğu belli(ydi)... Göz ucuyla haberlere bakarken de, bu konu başlığı denk geldi ve paylaşmak istedim.. Büyükten büyük, küçükten küçük gider... Konunun özü bu.. Toefl puanı ya da Erasmus ya da İskoç aksanı, İngiliz aksanı gibi gibi gibi saçmalıklarla alakası yok..... Konu, buraya taşınmış... Sonrası ortada zaten... 3-5 mesaj yukarıda...
Konunun anlattığı şey gayet basit... Az önce çerçevesini çizdiğim şeyler, zamanında Shimano'ya iyi ekmek yedirmiş de olsa, artık aynı sebepler sadece Shimano için değil, ilgili ilgisiz pek çok firma için de büyük handikaplar oluşturuyor... Araba markalarından örnek vermek gerekirse; örneğin wolksvagen... Her oto dergisinde adı illa geçer ya da youTube da ve ben gıcık olurum... Neymiş, passattan iyi mi? Golf kadar iyi mi? Poloyu tahtından edecek mi? Şimdi bakıyorum, sınıfında en ucuzu değil. En donanımlısı değil. En az yakanı değil. En dayanıklısı değil.... Eeee? Bir başka örnek de aynı sınıf ve aynı pazarda yer almak adına sıfırdan tesis, fabrika, iş gücü, lojistik destek, ar-ge, vb yatırım yapmak yerine ortak bulmak daha mantıklı, efektif, verimli, olmaya başladı;mesela Fiat,Citröen,Peugeot,Opel,Toyota gibi firmalar Stelliantis çatısı altında birleşti ve aynı fabrikalarda, aynı pazarlarda, kısmen farklı araçlar üretiyorlar.. Oysa Shimano da buna dayanmak zorunda ya da bir şekilde bazı konularda taviz vermek, esnemek zorunda... Konu bisiklet sektörü olunca; elbette Shimanoi'ya göre pozisyon alan firmalardan biri de SRAM... Campagnolo ise daha bir butik kaldı bu rekabette...
Sormuşsun; SRAM-Shimano ne alaka? Diye, konunun taşındığı yer olarak bu başlığa bakarsan, Shimano neden rakipsiz? ifadesi artık fazla iddialı... Yurt dışında çok daha teknik incelemeler yapılıyor, bizde ise malesef hala sponsorluklara yaranma çabası olduğundan, tüzel kişiler ya da bireysel kullanıcılar; çok fazla şey söyleyemiyor..Shimano neden rakipsiz olsun? Andromeda galaksisinden mi geliyor bu ürünler? Sram apex grup seti kullanıyorum, geçmişte de ilgilenmiştim, Shimano'da Tiagra rakiptir. Sram Apex 400 gr kadar hafif ve ondan daha hızlı vites geçişlerine sahip..2X10 lu olmasına rağmen, belki (yıl bazlı seri olarak 5800 2x11)105'ten de hafif... Şimdi bu Shimano'yu rakipsiz mi yapar? Ya da SRAM RED 2x11 mekanik son nesil olan sistemi de diğer bisikletimde kullanıyorum. Bunun ile Dura Ace 9100 kıyasında; SRAM ın arka akt gövdesi karbon, rulmanları da seramik... Yine kollar ve ayna kol da karbon... Dura Ace aliminyum diye hatırlıyorum ama en iyi ihtimalle kompozittir.. Ama bu Shimano'yu elbette kötü yapmıyor.. Yukarıda da ifade etmeye çalıştım, bir alanda en iyisi olabilmek için ya da rakipsiz; tartışılan kriterlerde ya da beklentilerin ne kadarının karşılandığı ile ilgili en yüksek sonuçları elde edebiliyor olması ölçü alınmalı.....Başlığı atınca olmuyor... Hadi bunları da geçtim... Campagnolo için 2-3 mekanikçiyle konu açıldığında konuştum, adamlar hiç bozulmasın diye yapıyorlar demişlerdi... Vites ayarı, zincir, kolların kalitesi vs 2-3 yılda bir, iyi bakılırsa belki kadro değişimine kadar idare edecek mukavemette olduğunu söylemişlerdi.. İşte burda Campagnolo, aynı müşteriden belki 2 defa ekmek yerken, Shimano grup setli bisiklete sahip bir kullanıcıdan, Shimano 10 defa ekmek yiyiyordur... Burada; ölçüler çok değişken olabilir... Kimisi için yedek parça ve ortalama en önemli kriter iken, kimisi için ise performans/hız önemli hale gelebilir.... Herkesin tercihleri çok farklı olabilir...