Shimano XTR göbegi ile DT Swiss 350 göbegi arasindaki akiciligi anlaya bilmeniz icin iki göebegi de kullanmak gerek.
XTR göbek bilyali göbektir ve bakimi biraz eziyetlidir, (Sökmesi, bilyalari yaglayip yerine otutturmasi, ayarlamasi vs. vs.)
Bu durum da DT Swiss ise rulmanli olusu daha iyi ve az bakim isteyen bilyalardir.
XTR Vidali oldugu icin sökmeye göbek anahtarlari gerekiyor. (Iki agizli ama dar anahtarlar, normal araba tamiri icin kullanilan iki agizli anahtarlar degil)
DT Swiss ise hic anahtar gerektirmeyen sadece gecmeli mekanik üzeri yapilmis. Yani rubleyi sekmek isteseniz sadece rublenin büyük dislisinden sert bir sekilde parmaginizla bastirinca cikmasini saglaya bilirsiniz, tek eksisi bilyalari presli oldugu icin sadece özel pres anahtari ile söküp takabilirsiniz.
Hub sesune gelince XTR shimano oldugu icin sessiz calisan bir sistem. Hub sesini cikaran sistem tirnaktir ve upgrade olasiligi da yoktur.
DT Swiss ise RAtchet sistem yani iki dislinin biribirine sütmesinden cok güzel sesi vardir. 350 göbegin orjinal ratcheti 18 disli dir ve bunu 36 veya 564 disliye kadar upgrade yapma sansiniz vardir.
XTR de QR olayi degismiyor yani 9mm QR alirsaniz adaptörle falan 10mm, 12mm vs. cikarma sansiniz yotur.
DT Swiss ise adaptörle istenilen sokma mile dönüstürüle bilir.
Shimano XTR DT Swiss den biraz daha agirdir.
Son olarak ikisi de iyi göbeklerdir ama benim tavsiyem DT Swiss almaniz yönün de olacaktir cünkü DT Swiss candir. Bir de bisikletin akisi sadece göbege bagli degildir, mesela aldiginiz lastikler akici lastik degildir ve dünyanin en akici göbegini taksaniz akiciligini biraz olsun etkileyecektir. Bisikletin akiciligini sadece göbege baglamayin, akicilik bir kac seyden ileri gelen birseydir bisiklet de. TAbiki en önemlisi göbek ama en az göbek kadar lastigin akici olmasi da önemlidir.
Biraz fazla yazdim herhalde, kusura bakmayin basinizi agrittim ama siz yine de gidin DT Swiss alin ve sonra pisman olmayin.