Scudo Sports

Shimano XTR mi DT Swiss 350 s mi?

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
286
Arkadaşlar sizlere bir sorum var. Shimano XTR jant göbeği ile Dt Swiss 350 s jant göbeğini kıyaslarsak, hangi marka göbekler daha akışkan? Ayrıca dayanıklılık yönünden hangisi üstün? Sizlerden gelen cevaplara göre sipariş vereceğim. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo
Çok zor bir soru iki modelin karşilaştirilmasi icin bagimsiz labaratuar gerekiyor.
 
@Semih Temiz

XTR açık bilyeli, 350s kapalı rulman.
350s daha seyrek bakım gerektirir. Göbeği söker kendim bakımını yaparım diyorsanız XTR bakımı yapması daha kolay.
 
Bende full XT donanımlı Mosso bisiklet var. Bisikleti 2 ay önce aldım. Göbek akışkanlığından pek memnun değilim. Göbekleri değiştireceğim. Gelen cevapları değerlendirip ona göre sipariş vereceğim.

Dış lastikleri değiştirdim. Şu anda bisiklette Schwalbe Maraton Plus 26X1.50 var. Bisikletin yoldaki akışkanlığı arttı ancak jant göbeklerini de değiştireceğim.
 
Akışkanlık o seviyede jantta umrumda olmaz sağlamlık ve hub sesine bakarım.
 
Shimano XTR göbegi ile DT Swiss 350 göbegi arasindaki akiciligi anlaya bilmeniz icin iki göebegi de kullanmak gerek.

XTR göbek bilyali göbektir ve bakimi biraz eziyetlidir, (Sökmesi, bilyalari yaglayip yerine otutturmasi, ayarlamasi vs. vs.)
Bu durum da DT Swiss ise rulmanli olusu daha iyi ve az bakim isteyen bilyalardir.

XTR Vidali oldugu icin sökmeye göbek anahtarlari gerekiyor. (Iki agizli ama dar anahtarlar, normal araba tamiri icin kullanilan iki agizli anahtarlar degil)
DT Swiss ise hic anahtar gerektirmeyen sadece gecmeli mekanik üzeri yapilmis. Yani rubleyi sekmek isteseniz sadece rublenin büyük dislisinden sert bir sekilde parmaginizla bastirinca cikmasini saglaya bilirsiniz, tek eksisi bilyalari presli oldugu icin sadece özel pres anahtari ile söküp takabilirsiniz.

Hub sesune gelince XTR shimano oldugu icin sessiz calisan bir sistem. Hub sesini cikaran sistem tirnaktir ve upgrade olasiligi da yoktur.
DT Swiss ise RAtchet sistem yani iki dislinin biribirine sütmesinden cok güzel sesi vardir. 350 göbegin orjinal ratcheti 18 disli dir ve bunu 36 veya 564 disliye kadar upgrade yapma sansiniz vardir.

XTR de QR olayi degismiyor yani 9mm QR alirsaniz adaptörle falan 10mm, 12mm vs. cikarma sansiniz yotur.
DT Swiss ise adaptörle istenilen sokma mile dönüstürüle bilir.

Shimano XTR DT Swiss den biraz daha agirdir.

Son olarak ikisi de iyi göbeklerdir ama benim tavsiyem DT Swiss almaniz yönün de olacaktir cünkü DT Swiss candir. Bir de bisikletin akisi sadece göbege bagli degildir, mesela aldiginiz lastikler akici lastik degildir ve dünyanin en akici göbegini taksaniz akiciligini biraz olsun etkileyecektir. Bisikletin akiciligini sadece göbege baglamayin, akicilik bir kac seyden ileri gelen birseydir bisiklet de. TAbiki en önemlisi göbek ama en az göbek kadar lastigin akici olmasi da önemlidir.

Biraz fazla yazdim herhalde, kusura bakmayin basinizi agrittim ama siz yine de gidin DT Swiss alin ve sonra pisman olmayin.
 
@Murat Cömez
Akıcılıkta bi diğer faktör kilo ve aerodinamik sürüs pozisyonularıda var. Eklemek istedim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Murat bilgi küpü olduğunu hemen belirteyim.Hızır gibisin.Saygılar, Sevgiler.

@Murat Cömez
 
@Semih Temiz bence o kadar ugrasacina elindeki bisikleti satip direkt cube topenah pro al. Üzerinde zaten dt swiss jant gobek seti var. Xt aksamlı. Senin bisikletçide ördürdüğun jant göbek seti asla fabrikada makinenin ördüğü jant seti gibi olmıcak. Elde örülen jant setinde Milimetrik te olsa hata kalıcak. Ama fabrikada makine jant teli boyunu en ufak nanometresine göre örüp kesiyor. O zaman xtr jant seti alman lazım oda 2-3 k vardır.
 
@Aerocycle Hiçbir fabrikada nanometre hassasiyetinde jant örümü yapacak donanım olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta 1 metrenin milyarda biri kadar bir hassasiyetten söz ediyorsunuz nanometre deyince.
 
@Mehmet Altuğ lafin gelisi yani nanometre kastettigim şey çok hassas düzeyde jant teli boyunun ayarlamsiydi.
 
Shimano janttan uzak dur kardeşim. shimano vites üretsin başka işe karışmasın beceremiyor.
 
@Murat Cömez
O kadar guzel anlattin ki reis de te sivis alasim geldi harbiden :D eyvallah sen bu forumun Nadide cicegisin. Saygiyi sonuna kadar hakeden cok az isimden birisin
 
Arkadaşlar yazdığınız mesajlar için hepinize de teşekkür ederim. Verilen cevapları inceledim ve DT Swiss 350 s almaya karar verdim.
 
Bana kalırsa gerek akıcılık gerek "göbeğin" sesi yönünden hope pro 4 lerden tercih etmenizi öneririm.


 
@Murat Cömez
Schwallbe Maraton Plus 26X1.50 nin fazla akışkan olmadığını belirtmişsiniz. Açıkçası ben dış lastik konusunda fazla bilgili sayılmam. Ben sadece lastik ebatına ve lastik diş yapısına bakıp karar verdim ve Schwalbe aldım. Siz bu konuda hangi marka ve model lastikleri tavsiye edersiniz? Tavsiyenizi dikkate alacağım.
 
bildiğim kadarıyla Shimano halen rulman sistemine geçmiş değil
Konik rulman sisteminide kullandım kapalı rulman sisteminide
Deneyimlerimden yola çıkarak bakım dayanıklılık akıcılık ve sağlamlık açısından kapalı rulman öneririm

Konik rulmanda kapalı rulman kadar akıcı ve sağlam olması için ayarlarının harika bir usta tarafından yapılması lazım
Yeterli ekipmanım olmasına rağmen bazen kendi verdiğim göbek ayarından bile tatmin olamıyordum
Sonuç olarak imkanın elveriyorsa kesinlikle dswiss almanı öneririm kapalı rulman sistemi olduğu için büyük bir rahatlıkla sürebilirsin ayrıca hub sesinide göz önünde bulunduracak olur isek kesinlikle dt swis sende ve çevrende hayranlık uyandıracaktır
 
Geri