Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şiddetle merak etmekteyim. Seat tube uzun, üst boru kısa kadro geometrisi

İsmail ATALI

Aktif Üye
Kayıt
7 Ağustos 2014
Mesaj
170
Tepki
127
Yaş
50
Şehir
istanbul
Bisiklet
Cannondale
Arkadaslar bazı bısıkletlerde seat tube kısa ust boru uzun bazılarında tam tersı..bazıları da taktıben aynı uzunlukta oluyor..seat tube u 56 ustborusu 54.5 alın borusu 15,5 cm olan bır kadronun geometrısı ne amaclıdır ? Hız mı , rahatlık mı ? Yoksa bu kotu bır geometrı mıdır ? )) mesela bu mosso 722 nın kadrosu bahsettıgım geometrıde...nasıldır ? Ve ne amaclıdır ?
http://imageshack.com/a/img661/2198/AAl2tb.jpg
 
Scudo
56 cm seat tube kullanacak boyda biri için 54,5 üst boru biraz kısa. Bu yönden giriş seviyesi veya konfor amaçlı bir geometri diyebilecek iken, alın borusuna bakıyoruz 15,5 cm. Bu da bir 56 kadro için kısa. Ya da hadi çok agresif diyelim. Bana, iyi veya kötü değil de, biraz kafası karışmış bir geometri gibi geldi :) Uzanma mesafesi kısa ama alçak.
 
@Berk Karaca
valla yazdıklarına katılmamak mumkun degıl ama bı cok bısıklette kullanılıyor bu geometrı sanırım..
 
@Atalı
Evet, benim de ilk yol bisikletim 56 cm Focus Variado idi ve geometrisi buna çok yakındı. Demek ki giriş sınıfı denilebilecek bir geometri. Tüm spacerları çıkarıp alçak bir pozisyona geçseniz bile fazla uzanmayı engellemek amaçlı.
 
@Berk Karaca

fazla uzanmak hız kaybettırmıyor mu sence? sattıgım yol bısıkletımde 11 cm gıdon bogazı ve 57 cm ust boru uzunlugu vardı..alın borusu da 20 falandı sanırım seat toube 54..tam aerodınamık sekle gıremıyordum..seleyı en one alıp ucuna oturunca rahat edıyordum..alcak ve kısa ust boru ıle bısıkletı daha altınızda hıssetmez mısınız ? sadece mantık yurutuyorum ))
 
@Atalı
Seleyi en öne alıp ucuna oturmanız pedallara en efektif biçimde güç verebilmek için miydi yoksa gidona uzanma rahatlığı açısından mı? Eğer ilk seçenek geçerliyse ya bu kadronun seat tube açısı sizin için fazla yatıkmış ya da sele borunuzun setback (geriye eğim) ölçüsü fazla gelmiş. İkinci seçenek geçerliyse kadro size büyükmüş ve bunu seleyi öne alarak kapatmak çok çok yanlış bir ayar ;)

Her insanın vücut ölçülerine göre kullanabileceği minimum ve maksimum üst boru uzunluğu vardır. Atıyorum, 1,80 m biri 54,5 cm üst boru da kullanabilir 56 cm üst boru da. Birinde daha az uzanarak rahat bir pozisyonda kullanır, diğerinde ise biraz daha rahatsız ama daha aerodinamik bir pozisyonda olacaktır. Ama bu ölçünün üzerinde de rahatsız olacak ve kontrol kaybı yaşayacaktır. Giriş seviyesi ve pro geometriler arasındaki temel fark da bu zaten.
 
@Berk Karaca
boyum 185 sanırım pedala daha fazla guc vermek ıcın...ıste ust boru daha kısa olsa oturarark pedala max guc verır mıyım dıye tablolarda benım bedenım gorunen L yerıne M bır bısıklet almayı dusunuyorum.yokusları daha rahat cıkabılmek ıcın de..yanlıs mı dusunuyorum..

bu arada bısıkletım trıban 3 tu..btwın ))) seat tube 54 ust boru 56.5 ya da 57 )) gıdon boynuda 11 cm ))

bır de soyle bır durum var..alın borusunun uzunlugu ve kısalıgı oturus rahatlıgını ve ya aerodınamısını etkıleyen faktor galıba..seat tube ne kadar yuksek ya da alcak olursa olsun..sonucta sele ayarınız aynı oluyor..seat tube yuksek ve alcaklıgı ust borunun yere paralel mı egımlı mı yuksek mı alcak mı olacagı ıle alakalı degıl mı ? seat tube alcak olunca bu sefer arka catalın acısı yataylasıyor...bu agresıflıkten kaybettırıp rahatlık mı verıyor yoksa tam tersı mı ? ))
 
@Atalı

Aslında pedala efektif güç verebilmeniz gidona uzanma mesafenizden çok totonuzun nerede konumlandığı ile alakalı :) Ben sattığınız bisiklette gidona uzanmakta zorluk çektiğinizi, dolayısıyla oradan yeterince güç alamadığınızdan pedala yeterince güç veremediğinizi düşündüğünüzü düşünüyorum. Üst boru ve gidon boynu daha kısa olsaydı seleyi o şekilde ayarlamazdınız muhtemelen. Kadro boyu kendine uygun bir sürücünün seleyi o kadar önde kullanacağını hiç sanmıyorum.

Dediğiniz gibi alın borusu uzunluğu oturma pozisyonunun agresifliğini belirleyen bir ölçü. Gerçi bunu spacerlar ile de ayarlayabiliyorsunuz tabi. Seat tube uzunluğu çok önemli bir veri değil. Üretimciler tasarım tercihlerine göre daha uzun veya kısa yapabiliyor ve bu da dediğiniz gibi üst borunun eğimli mi düz mü olduğu ile alakalı. Üst borusu eğimli olan kadrolar için bu yapının daha esnemez olduğuna dair bir sav var. Ön ve arka üçgenler küçüldüğü için kadro daha rijit oluyor diyorlar ama genel geçer olarak kabul edilmiş bir iddia değil.
 
@Berk Karaca
bır de soyle bır entersan durum var.mesela bu bısıkletın ust boru uzunlugu M bısıkletın ust boru uzunlugu ıle aynı..bu aslında hem L hem M bır kadro oluyor sanırım :D ust borunun duz olması da aerodınamı ıcın bır artı ...daha az rıjıt ama hava dırencıne karsı daha pozıtıf..rıjıtlıgı de sertlıkle kapatabılıyolar..mesela bu mosso 7005 mıs..dedıgıne gore daha rıjıtmıs 6060 alemınyumdan...Aman neyse bu ıs cok bılınmeyenlı denklem )) netıce de bu bısıklet alınır mı hocam ? 105 5700 setlı..8.5 kg..masa dahıl olmak uzere alumınyum...2000 tl rs01 shımano jantlar ıle..
 
@Atalı

Hocam ben kullanıyorum bu bisikleti ve gayet memnunum şu an ama orjinal jantlarını değiştirdim bunun dışında keyfi değişiklikler yapıyorum ve karbon maşa almayı düşünüyorum :)
 
@Burak Fidangül
ben de alıp bende olan cole rollen jantları takmayı dusunuyorum da..maşaya da ayrı para verınce ne anlamı var dıye de dusunmuyor degıl ınsan...gercı ben karbon ve alımunyum masa arasındakı farkı cok hıssedemedım ))) trıban3 vardı ben de alımunyum masa..fıt 5 var karbon maşa..farkı hıssetmıyorum cok ))) ben de bı anormallık var sanırım :D
 
valla bana da pek inandırıcı gelmedi :D
@Kahveci107
 
Eski jantlarıyla (lastiksiz halleri 2400-2450 gr geliyordu kendileri) 9,2 ağırlığındaydı jant ve lastik değişi mi yaptım lastiklerden yaklaşık 300 gr kadar jantlardanda 400-450 gr geliyor yani teorik olarak şu an yaklaşık 8,5 kg ama tekrardan hiç tartmadım açıkcası :)
 
Aklın yolu bir. :)

Sorma amacım şu, 8,5 ya da 9 olması o kadar önemli değil yarışçı değilseniz ama eğer size yanlış bilgi veren bir satıcıyla alış verişe girmek üzereyseniz bir daha düşünün.
 
@Kahveci107
aslında kadro geometrısı benım ıcın daha onemlı..o yuzden actım konuyu..seat tube un bu adar uzun ust boru ve alınborusunun kısalıgı ne gıbı avantaj ve ya dezavantaj olusturuyor..daha rıjıt mı,daha esnek mi daha hızlı mı daha konforlu mu yoksa hıc bırı mı v.s v.s :))
 
Düşününce seat tube ya da alın borusunun uzun ya da kısa olması sürüşe etki etmemeli, sadece gidon ve seleyi kullanabileceğiniz minimum ve maksimum değerleri değiştirecektir. Yani maksimum ya da minimum yükseklik ayarlarında kullanmıyorsanız size bir etkisinin olduğunu düşünmüyorum.
 
@Kahveci107
geometrık sekıller bı amaca gore verılıyor yanılmıyorsam..ust boru yerden yukseldıkce bısıkletın serılıgı azalıyor kanımca ama bunda da on tarafı yere yakın..baska bır kafanın geometrısı bu )))
 
Siz bu iki parçanın uzunluğundan değil de, açısından bahsediyor olabilir misiniz? Bu bahsettiğiniz parçaların açıları dediğiniz gibi geometriyi değiştirerek farklı sonuçlar verirler, ama bu parçaların uzunluklarının geometriye etki etmeyi nasıl başaracağını kafamda canlandıramadım açıkçası. Ya da konuyu çok yanlış anlamış da olabilirim, geometri konusunda daha bilgili arkadaşlar cevaplayacaktır.

Benim dikkat çekmek istediğim nokta, satıcı ile olan münasebetinizdi. :)
 
@Kahveci107
parcaların uzunlugunun bırbırıne oranı acıları etkıler halı ıle ondan dostum..mesela bu bısıklette seat tube daha kısa olsaydı arka masa ust borusu ıle daha genıs bır acı olusturacaktı..ve ust boru yere tam paralel degıl soldan saga yukarı dogru egımlı olacaktı v.s v.s ..sagol hassasıyetın ıcın ayrıca...
 
Geri