Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Single Speed Custom Bisikletler

http://yeniteyp.com/wp-content/uploads/2015/06/bisiklet-parcalari-5d43cf.gif
 
Scudo
@deniziko Rica ederim ve 300 euro bulmuş olmanız güzel.Bahsettiğim jantlar'ın ne yazık ki bazıları tek başına 800 euro gibi fiyatlara ulaşabiliyor.Şimdiden hayırlı olsun :hhhhhh:
 
@Uptown Cyclist Yani direk Aerospoke un sitesinde buldum hem de :)

Olsun 400 olsun ona da varım :p

Ama 800 de vermem yani. hehe yoksa sadece jantla takılmam gerekebilir :))

@Anonim Evet bunları da arıyorum cunku su an elimde sadece ilk postta paylaştığım zincir bulunuyoır :))

Fakat bunlar fix boyutlarda mı yoksa ölçüleri değişiyor mu? Demin attıgınız linktekilere bayıldım hemen alabilirim nerdeyse :))
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Crank – Crankset = Aynakol
Stem = Gidon Boğazı
Forks = Amortisör
Grips = Elcik
Handdlebars = Gidon
Hubs = Göbek
Pedal = Pedal
Saddles = Sele
Seatposts = Sele Borusu
Frame = Kadro
Rim Brake = V Fren
Disc Brake = Disk fren
Front Derailleur = Ön attırıcı
Rear Dellailleur = Arka Attırıcı
Chain = Zincir
Shifter = Vites Değiştiricisi
Cassette =Arka Dişli (ruble)
Toe Clips: Kalpiye

http://fixieshop.ch/shop/2054-thickbox_default/dosnoventa-houston-frameset.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: sadık özer
Bir buluşmamızda Gökhan Kutluer'in şurada (link) bahsettiği ve resmini koyduğu Raleigh fixed'ını kullan(ama)mış birisi olarak fixed kullananları takdir ediyorum :)

Şahsi fikrim -benim de son dönemde benimsediğim- cyclechic felsefesine en uyan bisiklet tipi olsa da, özellikle İstanbul'da becerebileceğime kanaat getiremediğim için çok heveslenmeme rağmen, cesaret edemedim. (Onun yerine şu an başka bir proje üzerinden gidiyorum bakalım, Mayıs gibi hazır olacak) Bunun belirli sebepleri var: a) alışkanlık. b) istanbul'un eğimli yollarındaki düşük vites ihtiyacı.

"a" şıkkı elbette kullanılarak üstesinden gelinebilecek birşey. Ama ciddi pratik istiyor gibi göründü bana. Özellikle tamamen frensiz bir fixed'te, ki Gökhan'ınki öyleydi, hissedilen -ve aslında çoğu zaman keyfin ta kendisi olan- güvensizlik hissi ve adrenalinin tarifi zor :) Yine de bir kaç kez eski alışkanlıklardan dolayı komik şekilde düşme tehlikesi atlattığımı itiraf etmeliyim. Hele ki önceden hiç denememiş olduğum Skid yapmaya çalıştığım kısımlar komedi filmine döndü.

"b" şıkkı ise başka bir tercih meselesi aslında. Ben Erenköy'de oturmama rağmen hemen aşağıdaki sahil yoluna gitmek için bile az da olsa bir eğim ile karşılaşıyorum, dönüşte elime alıp çıkmak da bir opsiyon olabilir belki ama bisikletin şık bir aksesuar olarak da kullanımını oraya kadar götürmek de istemiyorum.

Size görsel açıdan da güzel birşey ortaya çıkartmaya çalıştığınız bu yolda başarılar. Yollarda cyclechic'lerin arttığını görmek güzel :)
 
evet son olarakta

(link)
 
@Mert E. Selamlar,

Ben de Göztepe' de oturuyorum o yuzden beni az buçuk anlıyorsunuzdur.

Bu sebeple en azından frenli olan yani Single Speed bir bisiklet için canla basla arastırma yapıyorum.

Sonunda bundan anlayan insanları bulma cabam sonuclarını gostermeye basladı :))

Cunku arkadaslarım bıkmıstı benden hiçbiri anlamıyor ve ilgi duymuyor buna.

Gittiğim bisikletçiler sadece ellerindekini satmak istiyor.

Ama bence artık dogru yerdeyim :))

Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert E.
@deniziko Göz kararı baktım fiyatları daha da uygunu bulunur amazona bir de etsy ye falan da bakmak lazım... @Insansevmem tüm parçaların ingilizcelerini yazmış başlarına pink yazıp arattırın bir sürü şey çıkıyor...Sıkıştığınız yerde burdan yazın yardımcı olurum... Bu ara Barcelona ya gittiğinize göre La rambla da tapas yemişsinizdir mutlaka :)
 
Fixed gear olayı benim de çok dahil olmak istediğim bir olaydı. yol bisikleti ile geçirdiğim ufak bir kaza sonrası fixed beni korkuttu biraz açıkçası. Fren kullanmayı düşünmüyordum çünkü. Freni olanda bu oluyorsa olmayanda ne yaparım dedim :) Neyse size gelirsek zaten SS düşünüyormuşsunuz.

Kadro konusunda @Berk Mercancı gibi vintage bir kadro ile mi, yoksa modern bir kadro ile mi toplayacaksınız ona karar vermeniz lazım. Vintage kadrolar bence daha çok yakışıyor SS/Fixed Gear felsefesine. Yeni kadro alacaksanız da bana söylenen çelik düşünüyorsan hi-ten olmasın, cro-moly tercih edilmesi yönündeydi.
Türkiyede kendinize uygun vintage bir kadro bulursanız( 160 boyundayım demişsiniz, asıl önemli olan iç bacak boyu kadro olayında.
(link) bu linkten uygun kadro boyunuzu bulabilirsiniz.) toplu almaktan daha ucuz ve tamamen kendi zevkinize göre dizayn edebilirsiniz.

Aerospoke jantları yurtdışından getirmekten başka şansınız yok muhtemelen. Türkiyede jant olarak purefixin jant setleri var ama yabancı forumlarda kaliteli olmadığına dair yorumlar var. Onun dışında pedal bisiklette vardı bi iki parça, bir de sahibindende ikinci el ürünler var.

Son olarak ben fixed için araştırma yaparken önüme gelen markaları söyleyeyim belki yardımı dokunur. Michenin crankseti ve hubları kaliteli oluyor bildiğim kadarıyla. Fiyat/performans odaklı diyelim. fixed gear için sugino 75 ve sram omnium crank fixed gearın son noktası deniyor ama anladığım kadarıyla siz keyfi sürücüsünüz bunlara pek gerek yok gibi. Gayet pahalı ürünler çünkü.

Çember için de aliexpress ve ebayı kullanmanızı önerebilirim. aliexpressten alışveriş yaparsanız yorumları dikkate alın. geribildirimleri okuyarak alışveriş yaparsanız kafadaki abi bu çin malı ya düşüncesini bir nebze atabilirsiniz. Aliexpresste cidden çok fazla ürün çeşidi var bunun yanında kaliteli ürün satan kullanıcılar da yok değil. Yani araştırma sağlam olursa iyi sonuç alırsınız.

Ara ara fixed geara kaçtım kusra bakmayın aklım oraya kayıyor sürekli :D Bu arada arka göbek tercihini flip-flop yaparsanız canınız isteyince fixed canınız isteyince SS olarak sürebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: enqinHLC
@Insansevmem 2.230 TL' ye tekabül ediyor.
Bunu alsam boyatması etmesi + aerospoke jant ki bu jant 1K TL
Cok pahalıya geldi bu sekilde.

Ama daha ucuz yerlerde araştırılıp bu yol izlenebilir
 
@Anonim ahaha annem ingiliz babam Türk dolayısı ile hayatım boyunca ingilizce düşünüp Türkçe konuştum. Bir de bildiğim sevdiğim bir konu olunca yazdım. Pink yazmadım bir şeylerin başına yani :) Sevgiler.
 
@Turan Selamlar,

İstediğim kadro kesinlikle şu . Hatta istediğim bisiklet bu :)
Önce Jantı alayım diyorum, cunku nasılsa bunu bulmak kolay.
ama ölçü olarak 26 jant lazım bana sanırım.

İç bacak olçmeyi ögrenip ölçecegim. cunku simdilik yalnızca total boyumu biliyorum :)
e.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: Erkan_007
Kadro boyu küçük olsa da 28 jant bulabilirsiniz ve bence 26 almayın lastik bulmanız biraz zor olabilir jant örümü ise çok zor bişe değil iyi bi bisikletçi yapabilir istediğiniz janta istediğiniz göbeği takmanıza olanak sağlar jant örmek
 
@deniziko Bu bir bisanın pembeye boyanmış aerospoke takılmış hali..

@Anonim Hayat zordu abi ev başka ülke, dışarsı başka ülke her yerde azınlıksın:) Dışardan gelince de öyle zordur.
 
Tr yollarında biraz zor iş. Dişlileri ona göre seçmek gerek. 5kol jant(aerospoke) 1200tl, 3kol hedler ise 2100tl gibi bir fiyata geliyor gümrük dahil. Eğer kadro alacaksanız sağlam birşey alın Çin mallarına bulaşmayın. Track kadro trde bulmanız hele hele size uygun boyda bulmanız zor.
Forumda referans alabileceğin birçok çalışma var göz atabilirsin yardımcı olacaktır. Fixed olayında aklıma @Doğukan Aksu dan başka biri de gelmez. Paylaşımlarına bir bak. Birara bende kafayı sıyırıyordum. Az izlemedim Macaframa çekimlerini.
İşiniz zor kolay gelsin.
 
@deniziko

Önce kadroyu tedarik etmeye bakın. Jant, lastik, finishing kit gibi tüm diğer ekipmanı kadroya göre belirlemeniz gerek.

Vintage kadrolardan yapılan single speed makineler hoşuma gitse de, kadrodaki fazlalıkların traşlanıp boyanın profesyonelce yapılması gerekecek. En güzeli tam ölçülerinize uygun bir custom kadro tabi .
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Geri