Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sınırsız bütçe mükemmel tur bisikleti

@emre önenAslında denklem çok basit:

* Her bisiklette arkaya daha çok yük biner, ama tur bisikletinde bu durum iyice abartılıdır. Dolayısıyla tur bisikletinin arka tekeri öne göre çok daha sağlam inşa edilmelidir. Bu konuda görüş birliği var.
* Tur bisikletinde göbekten vitesin, derailleur arka vitese olan üstünlüğünde de genel konsensus var. (Kısaca derailleur vitesin arka tekeri çürütmesi ve kendisinin de çürük olması)
* Tur bisikletinin ekstra geniş vites aralığına sahip olması gerektiğinde de görüş birliği var.

* Geriye bunları makul fiyata elde etmek kalıyor. İşte burada tur bisikleti imalatçıları -bence- çuvallıyorlar. Ya iyi bir tur bisikletini %526'lık Rohloff hub kullanarak uçuk fiyatlara mal ediyorlar, veya fiyatı aşağı çekebilmek için arkaya derailleur vites koyarak kötü bir tur bisikleti yapıyorlar. Piyasadaki ciddi tur bisikletlerine bakarsanız tasarımlar hep bu şekilde.

Bu adamlar nasıl oluyor da düşük vites aralıklı olsa da makul fiyatlı bir göbek vites (mesela Alfine-500) ile üçlü aynakolu birleştirmeyi akıl edemiyorlar, bunu bir tur bisikleti tasarımcısı bana izah edebilse...

Bu adamlar nasıl oluyor da arka tekere ön tekerden daha fazla tel koymayı akıl edemiyorlar, bunu da arada izah edebilse...

Kelli felli markalar, onca Ar-Ge yatırımı yapıyorlar, kadro geometrisi, mesafeleri, açıları için kılı kırk yarıyorlar, ama bu kadar basit konularda çuvallıyorlar. Acaba ben mi bir şeyi göremiyorum diye her açıdan bakmaya çalışıyorum, bir şey bulamıyorum. Bu tur bisikleti imalatçıları ne yapmaya çalışıyorlar anlayamıyorum.

aynakol arka ve ön değiştiriciler , ayrıca kotra frenli bir sistem ise arka fren kaliperi , fren kolu , kabloları vs. elemanların alayı devre dışı kalacağından ağırlık olarak da aşağı yukarı göbekten vites ile aynı ağırlıkta oluyor hatta daha hafif bile olabilir diye düşünüyorum.Diğer hepsinde katılıyorum ama kontra-pedal fren hakkında olumsuz düşünüyorum. Vitesli hublarda kontra-pedal fren opsiyonu hem daha pahalı, hem de ağırlığı 500 grama yakın arttırıyor - belki de bağımsız V frenin ağırlığına denk geliyor. En mühimi, göbeğin transfer kaybı (sürtünme kaybı) artıyor. Ayrıca fren mekanizması daha kompleks, tamiri daha zor ve pahalı. Buna karşın, V frene göre daha az arıza çıkarması ve bakım gerektirmemesi gibi artıları da var.

Hepsini alt alta topladığımda, kontra-pedal fren, minimum bakım/ayar ile "idare eder" düzeyde transfer kaybı sağladığı için, şehir bisikletlerine daha uygun bence. Bir tur bisikletinde sadece vites içeren (pedal frensiz) göbek kullanmaktan yanayım.
 
Scudo
merida crossway 100 var elimde biraz malzeme de aldım sınırsız bütçen varsa konuşabiliriz :)

Hem böylece ticarete adım atmış olurum.

Aldığım fiyat+ manevi değer + sendeki paranın bolluğu+ vergisini verdiğim bisikletin sana satarken tekrar vermemeyi düşündüğüm vergisi ve son olarak pompa ile birlikte her şey dahil 17.000 TL sana son oluru.

Düşünürsen konuşalım.
 
trek fx 7.3 sahibiyim tavsiye ederim.Hollandalı bir arkadaşım aynı bisikletle hollandadan türkiyeye geldi buradanda rotası uzakdoğu asya ve çin.Kızıltoprak velespitte bakımı yapıldı zinciri değişti şu an karadenizde en son sinop tarafındaydı.
 
Konu biraz hortlamış gibi olacak ama yazmadan edemeyeceğim. Nexus 8 ve 3 lü aynakollı bir sistemi yakın zamanda topladım. Aynakolum 22-32-44, arka dişli 21li, göbek te nexus 8 rollerbrake yani silindirik fren versiyonlu. Bu şekilde yanlış hesap etmediysem sanırım yaklaşık %614 gibi bir vites oranına sahibim. Yani rohlofftan daha fazla. ESki sistemdeki arka aktarıcım olan acerayı da zincir gergisi olarak kullanıyorum. Biraz enteresan oldu ama harika bir sürüş zevki var. Kadrom eski bisan modellerinden atlanta. 28 jantlı bir model. Çamurluk ve bagajı da takınca çoook keyifli bir bisiklet oldu.

Ben Fethiye'de yaşıyorum. Buraları bilen bilir. Düz bir yerleşimi olduğu kadar etrafı oldukça dağlık bir arazidir. %12'ye kadar olan meyilli yollarda hiç zorlanmadan ıslık çalarak gezinmek harika bir duygu. Bisikletimin birkaç fotosu da var hatta.

Benim anlamadığım bu kadar güzel olan göbekten vitesler neden Türkiye'de yaygınlaşmıyor ve hakkında neden doğru dürüst bilgi dahi yok? Gerçekten inanılmaz kullanışlı ve güzel bir sistem. Vite sistemini daha yeni toplamama rağmen bu bisikletimle deniz seviyesinden 1000 metre rakıma orman yollarından tırmanışla beraber günlük yaklaşık 90 kmlik turlar da yaptım, orman içi patika yollarda da sürdüm, şehir içinde her gün işe gidip gelmek için de kullanıyorum, her işimi de bu bisikletimle görüyorum. Herkese bir göbekten vitesli bisiklet edinmesini tavsiye ederim. Ama 3 lü aynakol desteğiyle...
 

Dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    116,3 KB · Okunma: 234
  • image.jpg
    image.jpg
    113,2 KB · Okunma: 221
  • image.jpg
    image.jpg
    122,3 KB · Okunma: 208
@ozgurgokalp
oldukça mantıklı ve başarılı bir çalışma olmuş
insanın kendi çözümlerini üretebiliyor olması güzel bir şey
tebrik ederim.
 
Bu altından yapılma yol bisikleti olabilir. :)
(link)
 

Dosyalar

  • golden-bicycle-whatastrange-3.jpg
    golden-bicycle-whatastrange-3.jpg
    48,9 KB · Okunma: 65
@MehmetAliB.
yukarıdaki ifadenize dayanarak uzun süredir kafamı kurcalayan bazı soruları sormak için doğru muhatabın siz olduğunuzu görüyor ve başlıyorum:
1-alfine 8 cantilever frenle kullanılamaz mı, disk fren zorunlu mudur?
2-alfine 8 veya nexus 8 i standart kadrolarla kullandığımızda zincir gergisi gerekli oluyor ve fakat bu da göekten sistemin sadeliğiyle uyuşmuyor, zincir gergisi kullanmak istemeyen biri için tek seçenek singıl speed kadrolar mıdır ve ayrıca sizin de sahibi olduğunuz scott sub 35 singil speed kadrosu olmadığı halde zincir gergisi kullanılmadan bu sorun nasıl aşılmış?
3-alfine 8 i dropbarla kullanmak isteyen için shimano versa vrs 8'i üretmiş bu sistem dekatlonun triban 500 bisikletlerinde kullandığı microshift ile aynı sanırım , doğru mudur?
4-son olarak günün birinde toplamayı düşündüğünüz saykılkrosu nasıl bir kadro ve hangi bileşenlerle inşa etmeyi düşünüyorsunuz?
 
@emir yakup bulut
1- Göbekten viteste disk fren veya başka fren zorunlu değil. Kadro uyumuna ve keyfinize göre istediğinizi kullanabilirsiniz.
2- Zincir gergisi bence de sadeliği bozuyor. Bu gergi zincir gevşekse tansiyonu ayarlamaya yarıyor. Benimkinde ideal mesafede olduğundan gergiye ihtiyaç yok. Elinizdeki kadronuzun zincir gergisi isteyip istemediğini göbekten vitesli bisikletlerin kadrolarındaki alt boruların uzunluğuna bakarak anlayabilirsiniz. Aslında kolay bir yöntem var. Zincir baklalarına ekleme-çıkarma yaparsınız olur biter. Veya 25 tl karşılığı arka dişli sayısını (Sram'ın var ve uyuyor) değiştirirsiniz.
3- Bilmiyorum. Böcek anteni görüntüsü olmasaydı ben de dropbarlı yapacaktım.
4- Şu kadroya yapacaktım:
141128_1.jpg
IsoSpeed dropbarlı ve Canyon vcls post 2.0 sele borulu olacaktı. Ve tabiki göbekten vitesli. Fakat endurance yol bisikleti alınca vaz geçtim. Scott SUB'la beraber cyclocrosa zaten gerek duymuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut
(link)


bundan hiç gören var mı yolda falan? çok gereksiz bir alete benziyor kendisi. 10 bin tl yaw dile kolay. araba alıyo la millet o paraya :D
 
Elliptigo eliptik bisiklet Geçen sene Caddebostanda tanıtımı vardı. Test sürüşü yaptım. fiyatın yanında, iki tekerlek arası çok uzun olması dönüş manevralarında beni biraz rahatsız etti. tabi belki zamanla alışılabilinir.... kronospor satışını yapıyor. (link)
 
Uzun turlarda bisiklet degil.bisikletcinin pskilojisi ve yolda kullanacagi ekipmanlar onemli deore donanimli celik bir surly ile tum dunya kathedilir ama colun ortasinda susuzluktan cisini aritabilecek bir cihazin yoksa 12 bin tllik tur bisikletin sana mutluluk katmaz tur bisikletinin genel prensibi saglamlik kullanim kolayligi biz herseyi abartmayi seviyoruz polonyadan gelen turist arkadasin bisikletindeki bagaj kirikti bisiklet dokukuyordu ama mutluydu yaninda tavlasi lokumu ve oltasi vardi isimiz gucumuz hava civa hep en iyisini istemek. Almanyada turk mahallelerinde en luks arabalar varken almanyanin geneli oyle degil genlerimiz arizali bence...bence sinirsiz mutlulukla nasil pedallarim onu planla bisiklet kokay is dostum
 
Geri