Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Slime rezaleti

Kayıt
24 Temmuz 2014
Mesaj
77
Tepki
59
Yaş
42
Şehir
izmir
Bisiklet
Salcano
Selam arkadaşlar, bisikletten çok anlamam aslına bakarsanız, salcano city fun 60 sahibiyim. geçenlerde sasalı bisiklet yolundaki dikenler yüzünden iki lastiğim aynı anda patlayınca ve yama tutmayıp sürekli hava kaçırınca iç lastik değiştirmeye karar verdim. kemeraltındaki ismi büyük bir yerden 2 iç lastik aldım ve ikisinin içine slime koymayı önerdi 20tl de buna ödedim. dediğine göre artık lastik dikenden patlarsa hemen kendini tedavi edecekmiş.

neyse, eve geldim lastikleri taktım ama dediğim gibi uzman değilim. ters takmışım yani dış lastik yönleri ters, bu yüzden havalarını söndürüp tekrar takayım dedim lastikleri söküp. nitekim öyle yaptım ama bu slime denilen sıvı sibopları tıkadı sanırım. şimdi lastikleri şişiremiyorum, hatta ilk şişirirken pompanın içini de tıkamış, pompayı güç bela temizledim ama sibopları temizleyebilecek miyim bilmiyorum.

Ne olacak şimdi? suç benim mi slime denilen maddenin mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan
Scudo
Ben bu konu da yeterince (fazlaca) araştırma yapmıştım. Patlak önleyici sıvıyı enjekte ettiğinde iç lastik üzerinde katmanlaşarak kesinlikle iç lastiğin söküldüğü takdirde kullanılmasını engelliyor. tyre protector firmasının MTB ve yol bisikletleri için ürettiği FORMULA X ürünü patlamaya çok çok daha elverişli ve kullanımı çok daha iyi. Slime kullanan arkadaşlarla da görüştüm patlamaya karşı çok etkili değil. Sizin anlattığınız sibobu tıkama mevzusu da dediğim gibi tamamen slime den kaynaklı. oralara da nüfuz ederek patlamayı engellemeyi amaçlıyor. TAVSİYE ETTİĞİM ÜRÜNDEN BENDE ALDIM, SLİME GÖRE ÇOK DAHA KULLANIŞLI. YOUTUBE videolarına bakabilirsiniz. Geçmiş olsun.

Ancak kalıcı ve kaliteli çözüm istiyorsanız, patlak önleyicilere göre Rubena'nın ya da schalwe'nin zırhlı lastiklerini hem çok daha kaliteli ve hem de çok daha güvenilir buluyorum. Çünkü patlak önleyici sıvılar minimum 150 gr tekerlere ek ağırlık külfeti getiriyor.
 
Cevap için teşekkür ederim, bu ürünleri inceleyeceğim. Açıkçası daha bisikleti kullanmadan iç lastiklerim pert oldu sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: GrandHan
Aynen, o sıvıları kullandıktan sonra iç lastikler kullanılamaz hale geliyor. Benim yukarıda bahsettiğim şekilde zırhlı lastikler emin olun fiyat olarak çok çok daha hesaplı oluyor. Ben hem schalwe'nin hem rubenın lastiklerini kullandım, bir kere alıyorsunuz ve lastikler size güven veriyor. Lastiklere batan dikenleri çıkartın yola devam edin. Zırhlı lastik en iyisi.
 
slime kullanyorum. ilk kullandığım zaman bneimde sibobu tıkadığı için artık dikkatli kullanıyorum. henüz sibobum tıkanmadı. herzaman unutmamak şartı ile hava basarken sibobu yukarı tarafa çekip bi iki bisikletin yere vuruyorum ve tekeri yımrıhlıyorum. gerçi ara sıra hava basarken bi an slime sibobtan azçık fışkırıyo. ama şimdiye kadar sorun olmadı.
 
@sinemaperdesi Abi, schwable marathon plus kullandım 5.000 km kadar. Evet bir kere bile yama yapmadım ama, marathon için konuşayım (luganoyu kullanan yolcu arkadaşlarda aynını diyor) schwablelerde yağmur ve viraj emniyeti biraz zayıf. Şimdi maxxis detonator aldım. 5 gün oluyor. 600 kmyi gördü. 1 kere patladı sadece. Ama yol tutuşu efsane.

Slime muhabbetini hiç bilmiyorum. Ama iç lastikle dış lastik arasına çekilen koruyucu bantlarda baya iş görüyor hocam.
 
Slime zaten şişirmeden önce lastiğin içine dökülür. Lastik takılı hatalar kontrol edilir hatta bir kez şişirir iç lastiğin düzgün oturduğundan emin olur sonra slime konur ve tekrar şişirilir. Aslında alkol ile rahat çözülür ama bazıları alkole de dayanıklı.
Slime biraz extreme durumlar için çok el değmemiş veya çok sert parkurlarda çok uzun turlar için kullanılır. Temelinde yapıştırıcıdır ve delikten çıkıp Kısmen katılaşır ve hava kaçağını azaltır. Kendi kendini temir ettiği için bir kere takılır ve lastik eskiyip daha büyük yaralar açılana kadar değişmez. Ama bir gün mutlaka değişmesi gerektiğinde jantınızın içindeki pislik dış lastiğe ve janta yapışmış iç lastik süprizi olacaktır.
 
Önceki iç lastiklerime kendim doldurmuştum. İndirip şişirme işlemini her iki lastiğe de 2 kez yaptım yanlış hatırlamıyorsam. Şimdikileri ise hazır dolu olanlardan aldım. 1 kez arka lastiği indirip şişirdim. Bende böyle bir sorun olmamıştı. @chnkrmz dediği gibi sibopun yukarıda kalması önemli. İlk seferde az bir miktar sıvı çıkmasını her indirişimde yaşadım ama tıkama vs. problem yaşatmadı hiç.
 
Selamun aleykum beyler benim salcano ng 650 yeni kasa bisikletim var.Lastik en ufak dikende bile patliyor samrelleri yenilemek zorunda kaldim.Slime onerdiler ama az once sizden okudum sıkıntılıymis.Samrel banti alcaktim arkadasim sadece alt tarafini korur yanlardan gelen tehlikeleri onlemez desi .Bana acil yardim lazim Ne almami ne yapmami onerirsiniz.Bide lastik degiscektim benim lastikte pahali dag lastigi oldugu icin atamadim da satamadimda.Benim bisiklet suan 800 lira sifiri ben 600 e aldim 5 ay once.Satip yenisini alsam dahami iyi oluf samrele bisey takmaktansa.Onerilerinizi bekliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Hic dusunme FORMULA X jel al. 5 aydir kullaniyorum, havasi bile hic azalmadi lastiklerimin.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Alemdar
(link) bundan bitane alsam yetermi.Bide nasil kullanicam yardimci olursan cok iyi olur @GrandHan

Daha uygunu varsa link at kardes internetten siparis edicem guvenilir bir yer olsun.
 
@The_Alemdar
Kardeşim lastiğini değiştir. Bende de ng650 var. Lastikleri çok ince
 
Bunlardan hangisi benim lastigime uygundur hem on hem arka lastige yapicam ona gore.Bide bunu uapatken samreli cilaricazmi bi tarif edin. Samreldeki yamalar sorun olurmu?

@Yusuf !!WOW!!
Aynen cok incede pahali lastik atsan atilmaz satsan satilmaz
 

Dosyalar

  • Screenshot_2016-03-29-20-46-35.png
    Screenshot_2016-03-29-20-46-35.png
    28,2 KB · Okunma: 44
@The_Alemdar

NG650 tekerlek patlamasıyla ilgili konularım var. Bisikletten soğumuştum. Sanırsam hepsinde böyle. İlllalah ettirmişti beni. Yaz sıcağında 10 km ve daha fazla eve yürüdüğüm oldu :D Salcano pişmanlıktır.


Bu konuyla ilgili cevabım. Slime karalama. Tamamen kendi tecrübesizliğin ve hatan bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@BicycleLover
Slimei karalamiyorum haci sadece parami en dogru sekilde degerlendirip sorunu kokten duzeltmeye calisiyorum 10 yildir bisiklet kullaniyorum neyin tecrubesizligi.

Senin ng650 yi aldigib zaman actigin konuyu okudum cogusu bendede oldu ama hem servisim sagolsun ilgilendi hemde bukadar erken olmadi.Ben mart ayinda aldim gecen sene sorunlarin tamami nedense eylulde okul yolunda basladi lastik patladi makaradan ve pedaldan garip sesler geldi zincir orta aktaricinin altina sıkısti fln ama hepsi duzeldi patlak duzelmedi :( @BicycleLover
 
@The_Alemdar

Yok ben onu konuyu açan arkadaşa dedim. Sana değil. :) (tecrübesizliği)
 
Lastik var birde lastikçik var..
Ben daha önce lastikçik kullanıyordum iç lastikte en son 9 yama vardı.2.ci seviye zırhlı lastik aldığımdan bu yana 2300 km dir lastilk patlamadı.
Salçano ?
No-Salça No-Cry :)
 
@The_Alemdar


Ben de ayni linkten 2 sise aldim. 1 lastik icin 1 sise kullaniyorsun. Ama ben kendim uygulamayi beceremedim, direksiyon soforlugu zor zanaat :)

Lastik olcusune gore Formula X miltari degisiyor. Istersen alttaki Facebook sayfasindan bir gorus kendileriyle ,
(link)

Yerinde olsam yeni ic lastik de alirdim.
 
SEVGİLİ YENİ ÜYE ARKADAŞLARIMIZ :)

Konuları araştırsanız aslında bu sorularınızın cevaplarını çok rahat bulacaksınız ;) Buyrun arkadaşlar, forumun en etkin köşe yazarlarından biri olarak daha önce köşemde paylaştığım videolar:


 
IMG-20160327-WA0001.jpeg şundan aliyorsunuz birtane... Bir de 10'lu jet sıcak yama... kesin çözüm.
Zırhlı lastikte faydali evet.
Lakin o sıvılardan hiç hazzetmedim. Oto lastigi icinde var. Kullanmadim. Kullanipta memnun kalan da gormedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Geri