Fatih Çetin
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Mayıs 2013
- Mesaj
- 709
- Tepki
- 665
- Şehir
- İstanbul-Maltepe
- Bisiklet
- Focus
Eylül ayından beri okuduğum onlarca yazı, izlediğim onlarca videodan sonra 2013 Model Focus Mares AX 3.0 almaya karar vermiştim. Fakat piyasada az olması ve 2014 yılının yaklaşması sebebiyle uygun kadro boyunu bulamadığım için 2014 modellerini beklemektek başka çare yoktu. Ki 2014 modeller mart ayı sonunda geleceği bilgisini almıştık. Eylülden beri beklediğimiz için 2 ay daha sabrederiz diye düşündük.
Göztepe'deki Bisiklet Cumhuriyeti ile iletişim kurup 2014 model için sıkı bir fiyat pazarlığı yapıp anlaştıktan sonra niyetimizin ciddi olduğunu belirtmek amacıyla geçen hafta cumartesi günü kapora bırakmaya gitmiştik. Bu esnada bayi sahibi Hasan Bey ile de reelden tanışma fırsatımız oldu.
Sohbet esnasında 2014 modellerinin bazılarında gecikme olacağını, Türkiye'ye gelmesinin nisan ayını bulabileceğini söyleyince hayal kırıklığı yaşasak ta vazgeçmek niyetimiz yoktu
Kaporayı hazırlayıp istediğimiz kadro boyunu belirtince Hasan Bey elinde 54 kadro 2013 model sıfır Focus Mares AX 1.0'dan bahsetti. Fakat bu sefer de 2 sorun ile karşı karşıya kaldık.
1-) Aynı anda 2 bisiklet alacaktık ama ortada sadece 1 tane vardı.
2-) Bahsettiği modelin liste fiyatı 1595 Euro olduğundan bütçemizi aşan bir meblağ idi ve cebimizdeki para yetmiyordu.
Arkadaş renk sebebiyle 2014 modelini bekleceğini belirtince ilk sıkıntı çözüldü. Hasan Bey de fiyat konusunda piyasadaki Salcano, Scott, Cube, Cannondale ve diğer markaların cyclocross modellerine nazaran uygun fiyat, kalite ve ödeme kolaylığı sağlayınca pazartesi günü bisikleti teslim almak üzere anlaştık.
6 aydır sabretmek kolaymış ama 2 gün beklemek oldukça zor geçti. Askerde bile böyle şafak saymadım desem yeridir.
Gelelim resimlere...
Kurulum esnasında;
http://i.imgur.com/OU1jeza.jpg
http://i.imgur.com/gUoLX4e.jpg
Eve getirdiğim an.
http://i.imgur.com/vbvUxBq.jpg
http://i.imgur.com/qsrt3P6.jpg
Donanım
2013 Focus Mares AX 1.0
Kadro: Mares Cyclocross Aluminyum
Maşa: Mares Cyclocross Karbon
Jant seti: Fulcrum WH-CEX 6.5 CX
Vites kolları: Shimano Ultegra
Arka aktarıcı: Ultegra Grey
Ön aktarıcı: Ultegra
Aynakol: FSA Gossamer Focus 46/36
Ruble: Shimano 12/27
Vites Sayısı: 2x10
Gidon: Fsa Vera
Fren Sistemi: Avid Shorty 4
Lastikler: Continental Cyclocross 700x35
Pedallı ağırlık: 9,50 (Shimano A530 pedal)
Gidon sargısı: Prolog
Sele: Concept EX
Bugün uzun soluklu test edebildim.
Öncelikle belirteyim. Kadroda bagaj deliği yok. Gidonun üstünde ikinci fren kolu bulunmuyor. MTB'den sonra en çok garip gelen nokta dropbar gidon ve sti kollar olmasına rağmen çabuk alıştım. Vites geçişleri (özellikle de seri geçişler) çok hızlı. 2 yapraklı aynakol olmasına rağmen ufak rampalarda hiç zorlanmadığım gibi mtb'den daha rahat çıktım.
Narin bir bisiklet değil. İlk etapta biraz çekinsem de kaldırımlardan rahatça inebiliyorum. Tabi sabit maşa sebebiyle biraz sarsıntılı oluyor. Cyclocross sınıfı bir bisiklet olması sebebiyle Continental'in dişli lastikleri asfalt zeminde uğultu yapsa da 2,10 kalınlığındaki lastiğin sesiyle kıyaslanamaz Yağmurların bitmesiyle birlikte aynı kalınlıkta slick lastik düşünüyorum. Zira yazın mevcut lastikleri heba etmeyip kışa saklamak daha iyi olacaktır. Islak zeminde çok sert olmayan ani dönüşlerde lastikler kaymadı. Lastikleri inceltmek mümkün ama sanırım jantlar 700x25'ten aşağısı için uygun değil gibi. (Emin değilim)
Yol bisikleti geometrisine yakın olduğu için hız yapmaya müsait. Düz yolda 2x7 vitesteyken çok yüksek olmayan bir kadansta 50 km'ye yakın hıza rahatça görebildim. Ara hızlanma yapmak ta mümkün.
Bugün 65 km yol yapmama rağmen yormadı desem yeridir. Sele rahatlığı konusunda şüphelerim de kalmadı.
Daha geniş bir zamanda detaylı gözlemlerimi konu altında belirteceğim.
Göztepe'deki Bisiklet Cumhuriyeti ile iletişim kurup 2014 model için sıkı bir fiyat pazarlığı yapıp anlaştıktan sonra niyetimizin ciddi olduğunu belirtmek amacıyla geçen hafta cumartesi günü kapora bırakmaya gitmiştik. Bu esnada bayi sahibi Hasan Bey ile de reelden tanışma fırsatımız oldu.
Sohbet esnasında 2014 modellerinin bazılarında gecikme olacağını, Türkiye'ye gelmesinin nisan ayını bulabileceğini söyleyince hayal kırıklığı yaşasak ta vazgeçmek niyetimiz yoktu
Kaporayı hazırlayıp istediğimiz kadro boyunu belirtince Hasan Bey elinde 54 kadro 2013 model sıfır Focus Mares AX 1.0'dan bahsetti. Fakat bu sefer de 2 sorun ile karşı karşıya kaldık.
1-) Aynı anda 2 bisiklet alacaktık ama ortada sadece 1 tane vardı.
2-) Bahsettiği modelin liste fiyatı 1595 Euro olduğundan bütçemizi aşan bir meblağ idi ve cebimizdeki para yetmiyordu.
Arkadaş renk sebebiyle 2014 modelini bekleceğini belirtince ilk sıkıntı çözüldü. Hasan Bey de fiyat konusunda piyasadaki Salcano, Scott, Cube, Cannondale ve diğer markaların cyclocross modellerine nazaran uygun fiyat, kalite ve ödeme kolaylığı sağlayınca pazartesi günü bisikleti teslim almak üzere anlaştık.
6 aydır sabretmek kolaymış ama 2 gün beklemek oldukça zor geçti. Askerde bile böyle şafak saymadım desem yeridir.
Gelelim resimlere...
Kurulum esnasında;
http://i.imgur.com/OU1jeza.jpg
http://i.imgur.com/gUoLX4e.jpg
Eve getirdiğim an.
http://i.imgur.com/vbvUxBq.jpg
http://i.imgur.com/qsrt3P6.jpg
Donanım
2013 Focus Mares AX 1.0
Kadro: Mares Cyclocross Aluminyum
Maşa: Mares Cyclocross Karbon
Jant seti: Fulcrum WH-CEX 6.5 CX
Vites kolları: Shimano Ultegra
Arka aktarıcı: Ultegra Grey
Ön aktarıcı: Ultegra
Aynakol: FSA Gossamer Focus 46/36
Ruble: Shimano 12/27
Vites Sayısı: 2x10
Gidon: Fsa Vera
Fren Sistemi: Avid Shorty 4
Lastikler: Continental Cyclocross 700x35
Pedallı ağırlık: 9,50 (Shimano A530 pedal)
Gidon sargısı: Prolog
Sele: Concept EX
Bugün uzun soluklu test edebildim.
Öncelikle belirteyim. Kadroda bagaj deliği yok. Gidonun üstünde ikinci fren kolu bulunmuyor. MTB'den sonra en çok garip gelen nokta dropbar gidon ve sti kollar olmasına rağmen çabuk alıştım. Vites geçişleri (özellikle de seri geçişler) çok hızlı. 2 yapraklı aynakol olmasına rağmen ufak rampalarda hiç zorlanmadığım gibi mtb'den daha rahat çıktım.
Narin bir bisiklet değil. İlk etapta biraz çekinsem de kaldırımlardan rahatça inebiliyorum. Tabi sabit maşa sebebiyle biraz sarsıntılı oluyor. Cyclocross sınıfı bir bisiklet olması sebebiyle Continental'in dişli lastikleri asfalt zeminde uğultu yapsa da 2,10 kalınlığındaki lastiğin sesiyle kıyaslanamaz Yağmurların bitmesiyle birlikte aynı kalınlıkta slick lastik düşünüyorum. Zira yazın mevcut lastikleri heba etmeyip kışa saklamak daha iyi olacaktır. Islak zeminde çok sert olmayan ani dönüşlerde lastikler kaymadı. Lastikleri inceltmek mümkün ama sanırım jantlar 700x25'ten aşağısı için uygun değil gibi. (Emin değilim)
Yol bisikleti geometrisine yakın olduğu için hız yapmaya müsait. Düz yolda 2x7 vitesteyken çok yüksek olmayan bir kadansta 50 km'ye yakın hıza rahatça görebildim. Ara hızlanma yapmak ta mümkün.
Bugün 65 km yol yapmama rağmen yormadı desem yeridir. Sele rahatlığı konusunda şüphelerim de kalmadı.
Daha geniş bir zamanda detaylı gözlemlerimi konu altında belirteceğim.