Ben de son görüşlerimi yazayım. Bisiklet 2000km'yi geçti. Bu süre zarfında yol bisikleti gruplarıyla performans turları yaptık. İlk olarak dikkatimi çeken nokta, jantlar oldukça ağır olduğu halde(2200gr) kadro 1350 gr civarında olduğu için özellikle ayağa kalkıp yapılan hızlanmalarda bisikleti eforsuz bir şekilde kendinize çekip yanlara yatırabiliyorsunuz. Aerodinamik bir kadro olmadığı halde, sprint antremanı yapmaktan oldukça keyif aldım diyebilirim. Kadro bu atikliğini tırmanışlarda ayağa kalkınca da gösteriyor. 4700 tiagra ise oldukça yeterli ve iş görür bir set. Bisikleti alırken 105 set için fazladan 450 lira vereceğime, üstüne biraz daha koyup daha hafif bir jant alırdım diye düşünüyordum. Şayet oldukça doğru bir karar vermişim, kadroya yatırım yapmakla. Tiagra'nın vites geçişleri şıkır şıkır, frenleri ciddi anlamda geliştirilmiş ve grupsetin 6700 ultegra zincir ile gelmesi ayrıca bir avantaj.
Son dönemlerde tt pozisyonunda fazlaca antreman yapmamdan dolayı gözüm merida reacto'lara kaysa da, ulaştığım ortalama hızlar çok fazla olmadığı için, 735 şimdilik tırmanışlarda atikliği ve çevikliği ile ne geçiyor diye düşünüyorum. Belki jantlar ömrünü tamamlayınca, gruplarda kaçanı kovalamak için daha hafif bir jant setine geçebilirim. Ama şunu da samimi olarak söylemem gerekiyor. Mosso'nun orjinal 32 telli jantları ağır olmalarının yanında aşırı sağlam bir jant seti. Benim gibi yol bisikletine ilk defa binen bisikletçiler için, yol bisikletine uyum sürecini oldukça hızlandırdı diyebilirim. Yol bisikletine geçtiğim ilk zamanlarda konfor anlamında rahat etmek için lastikleri 100psi basınçta kullanıyordum, ve ağırlık olarak sırt çantasıyla birlikte 95-100kg civarında olduğum düşünülürse jantlar vazifesini oldukça iyi yaptı diyebilirim. Artık yuvarlanma direncini ve enerji verimliliğini arttırmak adına 120psi kullanıyorum ve jant setinde hala akort bozukluğu yok.
Bir de suluk mevzusu var tabi. Arkadaşlarımın sulukları hep koktuğu için farklı bir alternatif arıyordum ve sonunda çözümü buldum. Tupperware! Piyasa fiyatı 30-35 civarında olan bu suluğun 750ml olanları suluk kafesine tam oturuyor. Diğer suluklar gibi sıkma imkanı olmasa da kapak sürüş esnasında tek elle açılıp kapatılabiliyor. Koku ise hiç yok.
Lastik konusunda da bir iki kelam etmek isterim. CST CZAR EPS 700x23 lastikler 2000km'yi geride bıraktı. Bu zamana kadar sadece 3 kere lastik patlağı yaşadım ve 3'ü de jant bandından dolayıymış. Jant bandını değiştirdikten sonra problem tamamen çözüldü. Henüz hiçbir diken lastiğe saplanamadı bile...
Bisikletle ilgili tek memmuniyetsizliğim ise sele. Esasında ritchey kaliteli bir sele olsa da, sele ölçüleri bana uygun olmadığı için kendisiyle bir türlü anlaşamadık. Sonraki selem biraz daha sert, arkası hemen hemen aynı genişlikte ve ön kısmı biraz daha geniş bir sele olacak muhtemelen.
Herkese kazasız sürüşler diliyorum...