Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sonunda Mosso 735TCA Tiagra'mı aldım.

Scudo
Hayırlı olsun abi kazasız belasız inşallah

Ben şehir bisikleti sürüyorum da arada bir toprak yola girdiğim oluyor yol bisikleti ile girsem janta zarar gelir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
735 tiagra gerçekten çok güzel bir paket bu yılın bisikletlerine göre. fiyat olarak da çok makul. richtey kompanent, güzel bir kadro için fiyat gayet iyi. jant olarak artık en azından r501 verseler güzel olurdu ama diğer bisikletlerle arada ki fiyat farkıyla güzel bir jant seti alınabilir.

735tca'nın kadrosu bilhassa gayet güzel. Ben merak edip ümit bisiklete mail atıp kadro fiyatını sordum ama her zaman yaptıklarını yaptılar, tabi ki maile geri dönmediler.
 
Binerken keyif aldığınız her bisiklet güzeldir, fazla detaylara takılmayın.
Satın alma süreci zor bir süreç ama satın aldıktan sonrada orası burası esnedi, bu rijit değil falan çok anlamsız.
Benimde listemdeydi bu model, çok güzel bir ürün.
Ben sırf renklerini beğendiğim için La Pierre aldım mesela, ne özellik baktım ne komponent, 15 dakikada karar verdim. :)
 
@gokberk88
Orjinal lastikleri güzel. Ben patlak riskini azaltmak için değiştirmiştim...

@dark eagle
Birşey olmaz hocam :D

@Tolga Uşaklı
Haklısınız hocam. Bisiklet alınırken işin teknik boyutuna fazla kaçılıp, duygusal boyutun atlandığına düşünüyorum. O yüzden hangi bisiklet beğenilirse o bisiklet alınmalı diyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cagdas81
Hocam gidon bandi nette mavi gozukuyordu siyahmi geliyo yoksa
 
@blackhack92

58 kadro diğer modellerden daha geç geldiği için sargısız geldi. Promosyon değil de benim için geldiği için ben bisikleti sargısız gördüm. Mavi sardırdım...
 
Orijinal lastikleri basıncını sürekli 100/110 basmama rağmen patlatıyorum. Üç tane içlastik değiştirdim. Bir sürüde yama cabası. Sizde durum nedir acaba? Her sürüş patlakla son buluyor neredeyse.. 180cm boy/78kg ağırlığım var. Dış lastiğimi değiştirsem bilemedim, israf gibi geliyor yepyeni lastikler.
 
@osmanfeza
Bisikleti alırken orjinal lastiklerini zırhlı modelle değiştirmiştim. Belki sizin dış lastikte diken kalmış olabilir. Bu kadar sık lastik patlatmanız normal değil gibi. Ben 90kg olduğum halde sadece 1 kere patladı, o da jant bandı düzgün sarılmamış, üstüne bir kat iç lastikten bant yaptım. O günden beri hiç patlamadı. O kadar yol yapmama rağmen dikenlerden yana hiç patlak yaşamadım...
 
Merhaba size birşey sormak istiyorum bende yol bisikleti alacağım ama çok kararsiz kaldım bu üç model arasında gidip geliyorum
Mosso 735 tca tiagra
Salcano xrs 30 tiagra
Merida scultura 300 tiagra

Mosso kullanıcısı olarak düşüncelerinizi alabilir miyim?
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Mosso al bence, kablolar kadroda içeriden gidiyor, merida da asimetrik jant var akor kaçarsa uğraştırır, salcona kadro kalitesi bence iyi değil.
Mosso al sonra lastik ve jantları değiş,süper 9kg bisikletin olsun. Sele eski bisikletinden varsa aktarmanı tavsiye ederim, richey sele beton gibi.

Bende mosso almıştım 2015 senesinde bu sene yeni kadrodan aldım, jantları rs11 ile degiştim, lastikleri gp 4000 ile demiştim. Yeni sele aldım ama şimdilik eski selemi kullanıyorum. Yeni sele gelince değişirim.
Birkaç değişiklikle mosso akar :harika:
 
@Fatihacr
Bu üç model arasında mosso 735 diyorum. Ama eğer merida scultura yerine reacto serisini düşünürseniz hiç düşünmeden reacto derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih.acar
@uguryilmaz144 Reacto beni aşıyor malesef mosso da bana cazip geliyor ama işte ilk yol bisikletim olacağı için karar veremedim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@Fatihacr hocam vallahi içiniz rahat edicek bisikleti alın. Size hangisi hitap ediyorsa.. Sonradan pişman olmayın.
Bende '15 model Mosso tca 730 var üzerinde Campagnolo Zonda jant seti + 105 carbon pedal ile 8,8 KG bisiklet. Geçenlerde tarttırdım bende merak edip.
Mosso' nun fiyat aralığı evet diğer bisiklet markalarına göre bir tık daha düşük fakat bence fiyat performansında gayet başarılı. Bisikletten açıkçası çok memnunum, şuana kadar hiç bir şikayetim olmadı bisiklet ile ilgili. 4 Kere Kartepeye çıktım, 3-4 kere 200 + yol yaptım üzmedi hiç.
 
Ben de son görüşlerimi yazayım. Bisiklet 2000km'yi geçti. Bu süre zarfında yol bisikleti gruplarıyla performans turları yaptık. İlk olarak dikkatimi çeken nokta, jantlar oldukça ağır olduğu halde(2200gr) kadro 1350 gr civarında olduğu için özellikle ayağa kalkıp yapılan hızlanmalarda bisikleti eforsuz bir şekilde kendinize çekip yanlara yatırabiliyorsunuz. Aerodinamik bir kadro olmadığı halde, sprint antremanı yapmaktan oldukça keyif aldım diyebilirim. Kadro bu atikliğini tırmanışlarda ayağa kalkınca da gösteriyor. 4700 tiagra ise oldukça yeterli ve iş görür bir set. Bisikleti alırken 105 set için fazladan 450 lira vereceğime, üstüne biraz daha koyup daha hafif bir jant alırdım diye düşünüyordum. Şayet oldukça doğru bir karar vermişim, kadroya yatırım yapmakla. Tiagra'nın vites geçişleri şıkır şıkır, frenleri ciddi anlamda geliştirilmiş ve grupsetin 6700 ultegra zincir ile gelmesi ayrıca bir avantaj.

Son dönemlerde tt pozisyonunda fazlaca antreman yapmamdan dolayı gözüm merida reacto'lara kaysa da, ulaştığım ortalama hızlar çok fazla olmadığı için, 735 şimdilik tırmanışlarda atikliği ve çevikliği ile ne geçiyor diye düşünüyorum. Belki jantlar ömrünü tamamlayınca, gruplarda kaçanı kovalamak için daha hafif bir jant setine geçebilirim. Ama şunu da samimi olarak söylemem gerekiyor. Mosso'nun orjinal 32 telli jantları ağır olmalarının yanında aşırı sağlam bir jant seti. Benim gibi yol bisikletine ilk defa binen bisikletçiler için, yol bisikletine uyum sürecini oldukça hızlandırdı diyebilirim. Yol bisikletine geçtiğim ilk zamanlarda konfor anlamında rahat etmek için lastikleri 100psi basınçta kullanıyordum, ve ağırlık olarak sırt çantasıyla birlikte 95-100kg civarında olduğum düşünülürse jantlar vazifesini oldukça iyi yaptı diyebilirim. Artık yuvarlanma direncini ve enerji verimliliğini arttırmak adına 120psi kullanıyorum ve jant setinde hala akort bozukluğu yok.

Bir de suluk mevzusu var tabi. Arkadaşlarımın sulukları hep koktuğu için farklı bir alternatif arıyordum ve sonunda çözümü buldum. Tupperware! Piyasa fiyatı 30-35 civarında olan bu suluğun 750ml olanları suluk kafesine tam oturuyor. Diğer suluklar gibi sıkma imkanı olmasa da kapak sürüş esnasında tek elle açılıp kapatılabiliyor. Koku ise hiç yok.

Lastik konusunda da bir iki kelam etmek isterim. CST CZAR EPS 700x23 lastikler 2000km'yi geride bıraktı. Bu zamana kadar sadece 3 kere lastik patlağı yaşadım ve 3'ü de jant bandından dolayıymış. Jant bandını değiştirdikten sonra problem tamamen çözüldü. Henüz hiçbir diken lastiğe saplanamadı bile...

Bisikletle ilgili tek memmuniyetsizliğim ise sele. Esasında ritchey kaliteli bir sele olsa da, sele ölçüleri bana uygun olmadığı için kendisiyle bir türlü anlaşamadık. Sonraki selem biraz daha sert, arkası hemen hemen aynı genişlikte ve ön kısmı biraz daha geniş bir sele olacak muhtemelen.

Herkese kazasız sürüşler diliyorum...
 
Geri