Burak Uğurlu
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 15 Kasım 2020
- Mesaj
- 1.172
- Tepki
- 3.921
- Yaş
- 42
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Burak Uğurlu
- Başlangıç
- 1993—94
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Asıl soru sen burada bisiklet sporu ile ciddi uğraşan, buna emek veren insanların sözüne mi inanacaksın. Yoksa İzleme ve reklam tıklaması üzerinden para kazanan youtube içerik üreticilerine mi? Burada maddi kaygı içermeksizin kendi deneyimlerini söyleyen insanlar var. Sende hala ısrarla deneyime karşılık el alemin çektiği youtube videoları üzerinden karşılık vermeye çalışıyorsun. Ya arkadaş! Senin derdin ne? SPD'ye geçmek mi, yoksa SPD kullananları düz pedala geçirmek mi?Kullanıcı yorumlarının objektifliği tartışmalı ve net fikir vermiyor. Bir üstteki arkadaşın 12-15 den 25-30 a çıkmasını sadece SPD ye bağlaması gibi. Belli ki iki sürüş arasında sadece SPD değil, tarih ve çok ciddi kondüsyon farkı da var.
Günümüzün imkanları %20-30 verim artışı iddiasının test edilmesine fazlasıyla olanak sağlıyor ve doğru olmadığı anlaşılıyor. Hatta flat pedalın azıcık daha önde olabildiği ortaya çıkıyor. SPD asıl cazibesini burada kaybediyor. Ayakta sprint avantajı ve diğer gerekçeler ile getirisi götürüsü düşünüldüğünde pek çekiciliği kalmıyor.
"yol bisikletine downhill pedalı takmışsın, o ne öyle yaa, ne zaman geçeceksin spd'ye" diye arkadaşım eğleniyor. İnsanlar neden spd takmıyorsun diye soruyor. Yani işin bir tabu olma ve mahalle baskısı tarafı da var.
Konu bilimsel bir dayanağa oturmuyor. Deneyimlemek ise en azından 4-5bin TL'ye maloluyor.
Daha önce SPD yada SPD-SL pedal kullandınız mı? Yoksa sadece izleyerek edindiğiniz tecrübeler mi bu yazdıklarınız? Tak çıkar konusunda emin olun ayağınızı düz pedala koyarken harcadığımız kadar süre anca gidiyor alışma sürecinden sonra.Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.
SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.
Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.
Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.
Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.
Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
Evet alacağın ayakkabıya takılacak. Mtb ayakkabısı uygun ama yol bisikleti modeli olup bu kall ile kullanılabilir modellerde mevcut.298698 dosyayı görüntüle
merhaba pedallerim geldi ve çok güzeller şanslıydım. peki bunlar kal mi oluyor ve alacağım ayakkabıya mı takılacak ? mtb 42 43 numara ayakabbı satmak isteyen de bana ulaşabilir.
Öncelikle bastığınız yüzey alanı daha fazla olduğu için çok daha iyi bir his alırsınız. Ben MTB pedalı ve ayakkabısını 1 gün denedim ve ertesi gün çıkardım. SPD hem daha güvenli hemde çok daha tepkili .Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.
SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.
Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.
Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.
Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.
Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
Mtb pedalı çıkarttım spd daha iyi derken? Çıkarttım dediğiniz pedal hangisi?Öncelikle bastığınız yüzey alanı daha fazla olduğu için çok daha iyi bir his alırsınız. Ben MTB pedalı ve ayakkabısını 1 gün denedim ve ertesi gün çıkardım. SPD hem daha güvenli hemde çok daha tepkili .
Kullanmadım, ancak normal bir kullanıcı için düz pedal yeterli. Bacak ve kondisyon önemli. Bir de fazlasıyla pahalı.Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.
SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.
Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.
Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.
Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.
Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
deneyim kazanıp tekrar yorum yapmanızı rica ediyorum bakkal veya market ihtiyacı hariç neden bisiklet den inip yürüyorsunuz ki ? hiçbir şekil de komik durmuyor bu arada siz videolar dan örnek gösteriyorsunuz biz yaşayarak tecrübe ediyoruz hatta şöyle söyleyeyim yol bisikletim de mtb spd sini ve ayakkabı sını kullanıyordum 8.sene de ayakkabı hafif yırtılmaya başladı direk yol spd ve karbon tabanlı bir ayakkabı ya geçtim onların arasında bile fark var hissedilirŞu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.
SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.
Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.
Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.
Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.
Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
MTB pedalı bir gün kullanabildim. Sanki poşet lastiği tutuyor hissi veriyorMtb pedalı çıkarttım spd daha iyi derken? Çıkarttım dediğiniz pedal hangisi?
Anlamak için arkadaşın profil resmine bakman yeterli, yol bisikleti kullanıcısı. Sizce bu attığınız resimlerden performans yapan bir adam kaç tanesini yada hangisini kullanır ki?Mtb pedalı derken neyi kastettiğinizi anlamıyorum. Foto var mı ?
- geniş platform pedal mı?
298752 dosyayı görüntüle
- calepied pedal mı ?
298753 dosyayı görüntüle
- spd mtb pedal mı ?
298754 dosyayı görüntüle
Değil mi.. Mesela @Adil ÜNALDI Zwift yaparken takunya kullanıyor püfür püfür hava alsın diye ayaklarıBence bu konu çok uzadı ve abuk sabuk bir yöne doğru gitmeye başladı. Bırakın isteyen istediğini kullansın.
Ayağımı iyice öne itip parmak uçlarımla takunyayı iyice kavrıyorum. 70 watt kazanım sağlıyorum.Değil mi.. Mesela @Adil ÜNALDI Zwift yaparken takunya kullanıyor püfür püfür hava alsın diye ayakları
😁 Müdür bildiğin MTB ayakkabısı işte.en altta gözükenler.Mtb pedalı derken neyi kastettiğinizi anlamıyorum. Foto var mı ?
- geniş platform pedal mı?
298752 dosyayı görüntüle
- calepied pedal mı ?
298753 dosyayı görüntüle
- spd mtb pedal mı ?
298754 dosyayı görüntüle
Dediğiniz pedalı iki yıla yakın kullandım ama sıradışı bir sorun yaşamadım. Hatta amacınız spor değilse kullanımı daha konforlu geldi.😁 Müdür bildiğin MTB ayakkabısı işte.en altta gözükenler.