Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Spd avantaj ve dezavantajları


Buna bir bakın, 5.dk itibari ile baksanız da olur.
 
Scudo
Kullanıcı yorumlarının objektifliği tartışmalı ve net fikir vermiyor. Bir üstteki arkadaşın 12-15 den 25-30 a çıkmasını sadece SPD ye bağlaması gibi. Belli ki iki sürüş arasında sadece SPD değil, tarih ve çok ciddi kondüsyon farkı da var.

Günümüzün imkanları %20-30 verim artışı iddiasının test edilmesine fazlasıyla olanak sağlıyor ve doğru olmadığı anlaşılıyor. Hatta flat pedalın azıcık daha önde olabildiği ortaya çıkıyor. SPD asıl cazibesini burada kaybediyor. Ayakta sprint avantajı ve diğer gerekçeler ile getirisi götürüsü düşünüldüğünde pek çekiciliği kalmıyor.

"yol bisikletine downhill pedalı takmışsın, o ne öyle yaa, ne zaman geçeceksin spd'ye" diye arkadaşım eğleniyor. İnsanlar neden spd takmıyorsun diye soruyor. Yani işin bir tabu olma ve mahalle baskısı tarafı da var. :komik:

Konu bilimsel bir dayanağa oturmuyor. Deneyimlemek ise en azından 4-5bin TL'ye maloluyor.

Asıl soru sen burada bisiklet sporu ile ciddi uğraşan, buna emek veren insanların sözüne mi inanacaksın. Yoksa İzleme ve reklam tıklaması üzerinden para kazanan youtube içerik üreticilerine mi? Burada maddi kaygı içermeksizin kendi deneyimlerini söyleyen insanlar var. Sende hala ısrarla deneyime karşılık el alemin çektiği youtube videoları üzerinden karşılık vermeye çalışıyorsun. Ya arkadaş! Senin derdin ne? SPD'ye geçmek mi, yoksa SPD kullananları düz pedala geçirmek mi?
 
Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.

SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.

Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.

Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.

Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.

Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
Daha önce SPD yada SPD-SL pedal kullandınız mı? Yoksa sadece izleyerek edindiğiniz tecrübeler mi bu yazdıklarınız? Tak çıkar konusunda emin olun ayağınızı düz pedala koyarken harcadığımız kadar süre anca gidiyor alışma sürecinden sonra.
 
IMG-20221221-WA0019.jpeg
merhaba pedallerim geldi ve çok güzeller şanslıydım. peki bunlar kal mi oluyor ve alacağım ayakkabıya mı takılacak ? mtb 42 43 numara ayakabbı satmak isteyen de bana ulaşabilir.
 
SPD veya SPD-SL candır.

Yol bisikletini ilk aldığımda (triban 500) düz pedallarla gelmişti hiç unutmam , bir süre bindim öyle . Sonra SPD pedalı keşfettim , daha da geri dönmem herhalde.

Kattığı güven hissi , bisikletle bütün hissetme , kontrolü artırması , itme-çekme kuvveti avantajı (yokuş ve sprint farkı) bana göre muazzamdır. Kullanmadan yorum yapmak doğru değil benim düşüncem.

Bence bir deneyin bir süre -ki alışma sürecinden sonra ayaklar otomatikleşiyor , aradaki farkı görün , yine olmadı bende değişiklik derseniz zaten flat pedallara dönersiniz ama döneni daha görmedim ben şahsen. Varsa örnek olan arkadaş , tecrübelerini aktarması hepimize bilgi katacaktır.
 
298698 dosyayı görüntüle
merhaba pedallerim geldi ve çok güzeller şanslıydım. peki bunlar kal mi oluyor ve alacağım ayakkabıya mı takılacak ? mtb 42 43 numara ayakabbı satmak isteyen de bana ulaşabilir.
Evet alacağın ayakkabıya takılacak. Mtb ayakkabısı uygun ama yol bisikleti modeli olup bu kall ile kullanılabilir modellerde mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.

SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.

Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.

Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.

Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.

Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
Öncelikle bastığınız yüzey alanı daha fazla olduğu için çok daha iyi bir his alırsınız. Ben MTB pedalı ve ayakkabısını 1 gün denedim ve ertesi gün çıkardım. SPD hem daha güvenli hemde çok daha tepkili .
 
Öncelikle bastığınız yüzey alanı daha fazla olduğu için çok daha iyi bir his alırsınız. Ben MTB pedalı ve ayakkabısını 1 gün denedim ve ertesi gün çıkardım. SPD hem daha güvenli hemde çok daha tepkili .
Mtb pedalı çıkarttım spd daha iyi derken? Çıkarttım dediğiniz pedal hangisi?
 
Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.

SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.

Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.

Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.

Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.

Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
Kullanmadım, ancak normal bir kullanıcı için düz pedal yeterli. Bacak ve kondisyon önemli. Bir de fazlasıyla pahalı.
 
Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.

SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.

Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.

Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.

Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.

Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
deneyim kazanıp tekrar yorum yapmanızı rica ediyorum bakkal veya market ihtiyacı hariç neden bisiklet den inip yürüyorsunuz ki ? hiçbir şekil de komik durmuyor bu arada siz videolar dan örnek gösteriyorsunuz biz yaşayarak tecrübe ediyoruz hatta şöyle söyleyeyim yol bisikletim de mtb spd sini ve ayakkabı sını kullanıyordum 8.sene de ayakkabı hafif yırtılmaya başladı direk yol spd ve karbon tabanlı bir ayakkabı ya geçtim onların arasında bile fark var hissedilir
 
Kilitli pedalı sadece güç artışı olarak değerlendirirseniz, gayet tabi faydanın marjinal seviyede kaldığı sonucunu bulursunuz. Çünkü güç pedallarda değil bacaklarda. Peki kilitli pedal tam olarak neyi sağlıyor ? Efektif pedallama hareketi. Yani tam olarak pedal çevirme verimi. Düz pedal ile de 1 saat 200w çevirebilirsiniz, aynı şekilde kilitli pedalda da. Emin olun iki sürüş arasında 5-10 nabız ortalaması oynar.

Kilitli pedal ile kas gruplarınızı çok daha verimli kullanırsınız. Düzgün yapılmış bir kal ayarı ile yorgunluğu azaltırsınız. Aynı wattı basarak daha uzağa gidersiniz, daha az yorularak gidersiniz, virajlara çok daha güvenli yatarsınız. Kilitli pedal ile kullanılan en giriş seviyesi trekking ayakkabısının bile tabanı, herhangi günlük ayakkabıdan çok daha rijittir. Dolayısıyla taban esneme-bükülme kayıplarını çok daha az yaşarsınız.

Kilitli pedalı sadece basma ve çekmenin beraber yapıldığı bir sistem olarak düşünmek hata olur. Pedal üst ölü noktada iken pedalı ileri itebilirsiniz. Pedal alt ölü noktada iken, pedalı geriye doğru süpürme hareketi ile çekebilirsiniz. Bunların hepsi size bir alternatif yaratır. Basmaktan yorulduğunuzda kas grubununuz değiştirip çekmeye başlayabilir, o da yorulunca çevirme ağırlığını itmeye odaklayanilirsiniz. Düz pedalda sadece basarsınız başka yolunuz yok. Bu ufak kas grubu değişimleri yokuş çıkarken büyük rahatlık sağlar.

Bakın bisiklet hayatım boyunca çok iyi kadrolar kullandım. Çok egzotik jant setleri aldım, satım ve kullandım. Elektroniğinden tutun mekaniğine kadar en iyi grupsetler arasında geçiş yaptım. Marjinal kazanım nedir çok iyi bilirim. Yapmış olduğum onlarca değişikliğin arasında, sadece iki tanesinde tecrübe ettiğim fark ağzımı açıkta bırakmıştı. Bunlardan birincisi, sabit maşalı şehir bisikletime aldığım giriş seviyesi mtb pedalı ve decathlon marka halı saha ayakkabısından bozma mtb ayakkabısıydı. Nasıl bir fark olacağını öyle merak etmiştim ki gecenin bir saati yollara vurdum kendimi. İlk izlenimim “ben bisiklet sürmüyormuşum, şu anda uçuyorum” oldu. Bahsettiğim hissi, kilitli pedala geçen arkadaşlar mutlaka hatırlamıştır. İkinci beni şok eden değişim de, yaklaşık 12.000 km kullandığım fizik r5b yol ayakkabısını, s-phyre rc902 ile değiştirdiğim gün oldu. Yine o gün de aradaki farka inanamamış, aslında takunya ile pedal çekmeye çalıştığımı düşünmüştüm. Ayağı tam kavraması, tabanının inanılmaz rijit oluşu, topuğu sabit tutan heel cup kısmı, ayak tarağı ve bilek için ayrı boa sistemi bulunması işte bunlar ilk yokuşta bana çok farklı şeyler yaşattı.

Özet olarak ne kadar şaşırdığım değişiklik varsa kilitli pedal veya ayakkabı ile ilgili oldu. Tutup buna marjinal kazanım dersem kendimi kandırmış olurum.

Sizinkisi biraz, kilitli pedal almamak için kendinizi ikna etme çabası olmuş. Sanki kendinizi bile %100 ikna etmiş değilsiniz. Marjinal fayda ceramicspeed ürünleridir, oval aynakoldur, aero gidonlardır. Marjinal faydada oldukları için kullananlar da çok azdır. 10 yol bisikletçisinin 8inin kullandığı bir sisteme marjinal demeyelim bence. Yoksa biz mi marjinaliz yolsa kilitli pedallar mı ? Bence bir deneyin sonra tekrar konuşalım. @Erhan.Ö
 
MTB pedalı bir gün kullanabildim. Sanki poşet lastiği tutuyor hissi veriyor
Mtb pedalı derken neyi kastettiğinizi anlamıyorum. Foto var mı ?

- geniş platform pedal mı?
Screenshot_20221222_220319_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
- calepied pedal mı ?
Screenshot_20221222_220342_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
- spd mtb pedal mı ?
Screenshot_20221222_220403_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
 
Bence bu konu çok uzadı ve abuk sabuk bir yöne doğru gitmeye başladı. Bırakın isteyen istediğini kullansın.
 
😁 Müdür bildiğin MTB ayakkabısı işte.en altta gözükenler.
Dediğiniz pedalı iki yıla yakın kullandım ama sıradışı bir sorun yaşamadım. Hatta amacınız spor değilse kullanımı daha konforlu geldi.
Bence aşırı sempatizanlık yapıyorsunuz.😌
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Geri