Scudo Sports

Spd ayakkabı ve pedalların birbirine uyumu

Neden sidi ? Sidi Genius 7, 10. Shot ve Wire modellerini kullandım ama bir türlü ısınamadım bu ayakkabıya, hemde ağırlar.. Mesela Wire modeli yaklaşık 300 euro ama ağırlığı 900 gram.. Sidi'ye kadar daha makul ücreti olan ve daha hafif çok güzel ayakkabılar mevcut.. Mesele 2025 model Shimano RC7 almanızı tavsiye ederim.. Bu yeni modelin s-phyre 903 modelinden nerede ise farkı yok gibi.. s-phyre 903 kullanmadım ama 902 modelini yaklaşık 2 sezon kullandım ve RC7'nin yeni modeli ile pek fark yok taban index'i dışında. Bunun dışında Nortwave öneririm. Hangi modelini alırsanız alın Sidi den çok daha kaliteli olacaktır..

Kal konusuna gelince evet bütün SPD SL ayakkabılara bahsettiğiniz kaller yada farklı markalar takılabilmekte.
Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Shimano RC7 bu modeli hemen mercek altına alıyorum. Sormadan almamak lazım. Sağolun:harika:
 
Scudo
Rc7 kullanıyorum tam bir fp ürünü, renk farklı olsun diye rc903 de aldım ama henüz kullanmadım.

Ama rc7 den çok memnunum, birde normal spor ayakkabıdan bir numara büyük alıyorum ben tam sarıyor
Bunu hatırlatmak isterim
 
Shimano grubunda uzun sürüşler yapacaksanız RC5, antrenman performans için RC7, yarışlar için RC9 tavsiyemdir. RC7 ve RC9 uzun sürüşlerde taban sertliğinden dolayı ağrıya sebebiyet verebiliyor. RC9 gerçekten parasını hak eden bir ayakkabı olsa da kozmetik olarak narin. Ülkemiz şartlarında yarıştan yarışa giymek daha uygun. Özetle tek ayakkabı için, daha soft ve uzun sürüş amaçlayanlara RC5, daha agresif ve performansa yönelik sürüşleri amaçlayanlara RC7 tavsiye ederim. RC3 ve altını tavsiye etmem.
 
rc7 ile çakıllı bir yol kenarında durup resim çekildiğinizde ayakkabının tabanı sanki 10 yıldır kullanıyormuş gibi çizik içinde oluyor. taban için koruma vs için birşey düşünülmemiş , hafiflik bu yüzden var evet sidi ağırdır ancak 1 sidi ile 3 tane rc7 eskitirsiniz.
 
rc7 ile çakıllı bir yol kenarında durup resim çekildiğinizde ayakkabının tabanı sanki 10 yıldır kullanıyormuş gibi çizik içinde oluyor. taban için koruma vs için birşey düşünülmemiş , hafiflik bu yüzden var evet sidi ağırdır ancak 1 sidi ile 3 tane rc7 eskitirsiniz.
Tabanın çizilmesi karbonun sertliğinden , ayrıca taban çizildi diye ayakkabı çöp olmuyor. Tabana bakacak isek Sidininde topuk kısmında kısmındaki plastik çabuk eriyor, değişen bir parça ama zamanında farkedilmez ise ayakkabının arka yüzeyine zarar veriyor o çakıl vb taşlar. Ayrıca kaç kişi resim çekmek için çakıl taşlarının içine giriyor ki?
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuq81
sidi bitmeyen bir ayakkabı. 40k kullandım , karda kışta yagmurda ayakkabı hala aynıydı . sağlamlık konusunda sididen önde ayakkabı yoktur. Rc9 da kullandım (evde duruyor) en sert taban olmasında rağmen ultra sürüşlerimde bile sorun yaşamadım. sidiye göre daha hafif daha sert bir ayakkabı ama daha da narin.
dmt kr0 en rahat ayakkabılardan biri ama çok narin ve ince. kışın giyemezsiniz ama hissiyatı mükemmel. benim ayagım taraklı oldugu için başta agrı yaptı ama sonradan alıştım. shimanoda da wide kullanıyordum bu arada.

bunun dışında sürekli kullandıgım suplest ayakkabım var çok memnunum rahat , hafif bir ayakakbı. italyadan çok uygun fiyata q36,5 aldı arkadaşlar. onlar da çok memnunlar.

işin sonunda biraz beğeniye bakıyor iş.
 
RC7 ve RC9 un handikabı tasarımından kaynaklı alt yüzeyinin de tasarımda bütünleşik malzemeden olması ve üst yüzey malzemesinin narin olması. Sidi dış yüzey konusunda oldukça dayanıklı. Ayaklarım ince olduğu için Sidi bana iyi gelmiyor, Shimano kalıp olarak tam benlik. RC902 kullanıcılarına tavsiyem topuklarını yedeklemesi. Benim RC901'lerin topukları artık yok kendim yapmak zorunda kaldım :komik:
 
Her markadan ayakkabı kullandım neredeyse, kösele tabandan tutun kompozite, karbona vs. bağcıklıdan velcroya BOA'ya

DMT markası fiyat açısından sevimsiz ama ayağımı çorap gibi sardı ve doğrudan pedala kemiklerim bağlı gibi hissettim
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Shimano ayakkabı kullananlara yürümek zorunda kaldıkları anlar için kal kapaklarından taşımalarını öneririm, kalin de ayakkabının da ömrü uzuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
4-5 bin liraya taksit ile alabileceğim yol bisikleti ayakkabısı önerir misiniz lütfen ? Çok fazla performans aramıyorum yalnızca uzun endurance sürüşlerde(5+ saat) konforsuz olmasın. Yukarıda bir arkadaş rc3 ve altını tavsiye etmem demiş ama rc3 ve rc5 arasında taban harici ne fark var ?


Ek olarak normalde 42 giyiyorum ayagım 27cm civarı, Fizik 43.5 28 cm ayakkabı bana olur mu ?
 
4-5 bin liraya taksit ile alabileceğim yol bisikleti ayakkabısı önerir misiniz lütfen ? Çok fazla performans aramıyorum yalnızca uzun endurance sürüşlerde(5+ saat) konforsuz olmasın. Yukarıda bir arkadaş rc3 ve altını tavsiye etmem demiş ama rc3 ve rc5 arasında taban harici ne fark var ?


Ek olarak normalde 42 giyiyorum ayagım 27cm civarı, Fizik 43.5 28 cm ayakkabı bana olur mu ?
Şu videoyu izle.. Shimano alacaksan normal ayak numaranın 1 numara üstünü alman gerekir. Bazı markalar ise normal ayak numarası ile aynı oluyor.. Almaya karar verdiğinde ölçü tablosunu incelemeden alım işlemini yapma sakın.

 
  • Beğen
Tepkiler: MnrEmre47
4-5 bin liraya taksit ile alabileceğim yol bisikleti ayakkabısı önerir misiniz lütfen ? Çok fazla performans aramıyorum yalnızca uzun endurance sürüşlerde(5+ saat) konforsuz olmasın. Yukarıda bir arkadaş rc3 ve altını tavsiye etmem demiş ama rc3 ve rc5 arasında taban harici ne fark var ?


Ek olarak normalde 42 giyiyorum ayagım 27cm civarı, Fizik 43.5 28 cm ayakkabı bana olur mu ?
Fizik alacaksanız cm baz alarak alın,ben normal spor ayakkabı 43 giyiyorum rc5 alırken 43,5 aldım tam oldu,kışın kalın çoraplada giyebiliyorum.
 
4-5 bin liraya taksit ile alabileceğim yol bisikleti ayakkabısı önerir misiniz lütfen ? Çok fazla performans aramıyorum yalnızca uzun endurance sürüşlerde(5+ saat) konforsuz olmasın. Yukarıda bir arkadaş rc3 ve altını tavsiye etmem demiş ama rc3 ve rc5 arasında taban harici ne fark var ?


Ek olarak normalde 42 giyiyorum ayagım 27cm civarı, Fizik 43.5 28 cm ayakkabı bana olur mu ?
(link)
(link)
 
Tabanları karbon değil sanırım, uzun yolda karbon veya plastik taban nasıl etkiler hocam sizce ? @srdrmrs
Fizik alacaksanız cm baz alarak alın,ben normal spor ayakkabı 43 giyiyorum rc5 alırken 43,5 aldım tam oldu,kışın kalın çoraplada giyebiliyorum.
27 cm ayagım, fizik r5 te 43.5 numara yani 28 cm kalmış. O zaman olmaz gibi.
 
  • Üzgün
Tepkiler: seko35.50
Tabanları karbon değil sanırım, uzun yolda karbon veya plastik taban nasıl etkiler hocam sizce ? @srdrmrs

27 cm ayagım, fizik r5 te 43.5 numara yani 28 cm kalmış. O zaman olmaz gibi.

hocam uzun yoldan kastınız nedir? kaç saat yani? benim 1 gün içinde en uzun sürüşüm 22.5 saat onu da en basit bağcıklı dhb ayakkabımla yapmıştım.

(link)

carbon tabanların sert versiyonları hiç esnemiyor , performans için iyi ama konfor için herkese uymaz.
 
Konfor ariyorsaniz taban malzemesinden ziyade tabanlik ve kal ayarlariniz daha önemli. Bulabiliyorsaniz veya yurtdisindan alma sansiniz varsa vanrysel rcr900 serisi ayakkabilari siddetle tavsiye ederim. Çok rahat ve dayanikli bir ayakkabi. Ben bu ayakkabi ve footbalance tabanlik ile agri yasadigimi hatirlamiyorum. Temizligi vsde çok kolay
 
Uzun yoldan kastım max 8-10 saatlik sürüşler.
Konfor ariyorsaniz taban malzemesinden ziyade tabanlik ve kal ayarlariniz daha önemli. Bulabiliyorsaniz veya yurtdisindan alma sansiniz varsa vanrysel rcr900 serisi ayakkabilari siddetle tavsiye ederim. Çok rahat ve dayanikli bir ayakkabi. Ben bu ayakkabi ve footbalance tabanlik ile agri yasadigimi hatirlamiyorum. Temizligi vsde çok kolay
Aslında sahsi düsüncem konfor sadece ayakkabının rahat olması degil. Mesela bu alacagim ayakkabi benim ikinci ayakkabim olacak ve ilk ayakkabımın içinde ayagım rahat geziyordu. Bu durum çok konforsuzluk yaratıyor 3+ saat sürüşlerde. Öneri için teşekkürler bakayım.
 
Ayakkabı da bana göre gidon ve sele kadar önemli bir nokta... Sonuçta bisiklet ile 3 temas noktasından biri..Kesinlikle taviz vermeyin derim ve burada yazılan tecrübeleri mutlaka hesaba katarak tercihlerinizi yönlendirin. Bazı markalarda ayak genetiğine göre modeller sunuluyorken ya da standart olarak geniş / taraklı ayak tipine göre ayakkabılar varken , bazı markalarda bu hesaba katılmıyor ve ayak ergonomisini, özellikle uzun sürüşler ya da haftanın her günü yapılapn suruslerde rahatsız edebiliyor ama elbette yarışlarda örneğin , sizin maksimum verimliliğinizi destekliyor.. Mesela sidi versiyonlarında geniş ayağa uygun model ben pek görmedim ama diğer markalarda bu tercihe göre ayakkabılar mevcut.. Bunun yanında yazın ve kışın sürüşleriniz aktif devam edecekse, önerim, 2 adet ayakkabı tercih etmeniz.. Çünkü kışın, ayakkabınızı kilifli ve daha kalın çorapla kullanmanız durumunda, ayak ergonomisi degiseceginden ve belki alacağınız kilolar ile pedala basma hareketiniz acı farkı kazanacağından farklı bir numara ya da ayakkabı talebiniz doğabilir. Yazları ise bu söylediklerimin tersi durumlar yaşanacaktir potansiyel olarak.. bir de ben de dahil pek çok kullanıcınin atladığı şey, kışın ıslanmaya ve kurumaya çok maruz bıraktığımız ayakkabıların ömrü hızlı şekilde azaliyor. Bu yüzden de yazın faydalanamadan belki çok iyi bir ayakkabıyi kaybediyoruz..Sonuç olarak yol bisikleti ve dağ bisikletinde, kendisini ispatlamış ve en az 2 noktadan varsa 3 noktadan ayağınızı saran modeller bakın...BOA sistemi ornegin..
 
Ayakkabı da bana göre gidon ve sele kadar önemli bir nokta... Sonuçta bisiklet ile 3 temas noktasından biri..Kesinlikle taviz vermeyin derim ve burada yazılan tecrübeleri mutlaka hesaba katarak tercihlerinizi yönlendirin. Bazı markalarda ayak genetiğine göre modeller sunuluyorken ya da standart olarak geniş / taraklı ayak tipine göre ayakkabılar varken , bazı markalarda bu hesaba katılmıyor ve ayak ergonomisini, özellikle uzun sürüşler ya da haftanın her günü yapılapn suruslerde rahatsız edebiliyor ama elbette yarışlarda örneğin , sizin maksimum verimliliğinizi destekliyor.. Mesela sidi versiyonlarında geniş ayağa uygun model ben pek görmedim ama diğer markalarda bu tercihe göre ayakkabılar mevcut.. Bunun yanında yazın ve kışın sürüşleriniz aktif devam edecekse, önerim, 2 adet ayakkabı tercih etmeniz.. Çünkü kışın, ayakkabınızı kilifli ve daha kalın çorapla kullanmanız durumunda, ayak ergonomisi degiseceginden ve belki alacağınız kilolar ile pedala basma hareketiniz acı farkı kazanacağından farklı bir numara ya da ayakkabı talebiniz doğabilir. Yazları ise bu söylediklerimin tersi durumlar yaşanacaktir potansiyel olarak.. bir de ben de dahil pek çok kullanıcınin atladığı şey, kışın ıslanmaya ve kurumaya çok maruz bıraktığımız ayakkabıların ömrü hızlı şekilde azaliyor. Bu yüzden de yazın faydalanamadan belki çok iyi bir ayakkabıyi kaybediyoruz..Sonuç olarak yol bisikleti ve dağ bisikletinde, kendisini ispatlamış ve en az 2 noktadan varsa 3 noktadan ayağınızı saran modeller bakın...BOA sistemi ornegin..
Shimano Rc702 karar verdim sanırım. Rc9 serisi daha yarıştan yarışa giyilecek seri deniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Geri