Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sram sistemler hakkında..

Arkadaşım tamam anlıyorum da, yukarıdaki yazılanlar sramın kendi manuel dosyasından alıntılar. Ve eğer yazıyı dikkatli okursan zaten anlarsın. Eğer aralarında alt bacak yayı ile alakalı bir üstünlük olsa belirtirlerdi herhalde. Sadece XO'nun alt bacak yayı gerginliği 3 kademe olarak ayarlanabilir bir sistem yapmışlar. Belki de fabrika çıkışlı olarak XO arka vitesin alt bacak yayı en gergin konumda montaj edilmiştir. Yani yayın farklı bir metalden oluşturulması yerine sadece daha gergin konumlandırılmasıyla alakalı bir durum.Bakınız adamlar gövdede bulunan yayı X9'a nazaran farklı bir metalden üretmişler (titanyum) ve belirtmişler. Ki bana sorarsanız ne aradaki bir kaç gram için, ne de daha gergin bir yay için XO'ya iki katı para verilmez.

Tamam ağır şartlar için daha gergin yay bir avantaj olabilir, fakat burada Sram hangi patentli teknolojisini konuşturuyorda sizin için ehemmiyeti bu kadar büyük olan daha sert yaylı arka vitesi bu kadar pahallıya satabiliyorlar? Bir yayı daha sert üretmek çokmu zor?

Eğer olaki yukarıdaki yazılanlar dışında gözümüzden kaçan başka bir teknoloji varsa yazın, bizde yanlışımızı düzeltelim bilgilenelim....
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozzgurr
Scudo
bende zaten geren yayın materyalinin farklı olduğunu söylemedim. ayrıca bir kaç gram ve daha sert yay için zaten sramda iki katı fiyat biçmezdi. o resimdeki yayın ordaki 3 tane delik olayı x-0da ne yazıkki yok x-9dada öyle bişey yok. çünki elimde x-0 ve x-9 olduğu için içlerini biliyorum. öncelikle iki aktarıcıda kullanılan makaralar farklı. birinin alt bacakları karbon-6061alüminyum diğerininki ise plastik.(ikisindede karbon-alüminyum kullanılsaydı aradaki ağırlık farkı daha çok artardı). böylelikle x-0ın bacakları x-9a göre çok sağlamdır.
ağırlık bakımından 20gr farkları var. 20gr çok büyük bi fark olmamasına karşın daha sağlam ve seri bi aktarıcıya göre iyi bi ağırlık farkı diyebiliriz.
iki katı para vermem diyenler gidip x-9 alsınlar oda yeterince başarılı bi aktarıcı ancak x-0 la x-9 arasında fark yok denemez ne yazıkki.
 
@ujur

XO ile X9 arasında fark yok diyen de yok zaten :) Ki zaten ''XO'ya iki kat para vermem'' diyenlerdenim ve X9 almıştım. :) Ayrıca iki attırıcıdan da madem elinizde var içlerini bildiğinizi söylüyorsunuz.. Tamam X0'nun içi sökülüyor bakıp görmüş olabilirsiniz. X9'u nasıl söktünüz acaba? Benim bildiğim onun da alt bacağı sökülmüyor.(Alu bacaklı modeli)X9'da bende vardı. Ve alt bacağı sökülemiyordu.Onun dışında zaten sramın manuellerinde de X9'un alt bacağın sökülebilmesine ilişkin bir bilgi mevcut değil. Ayrıca sizin dediğiniz gibi, bende kafamdan bişey sallayıp yazmıyorum. Sramın manuel dosyası diyor işte, XO alt bacakta kademeli yay gerginlik ayarı var diye?

Ve yukarıda belirttiğiniz tüm farklar ve daha fazlası tablo halinde verilmiş. Bir göz atıp ona göre gözden kaçırdıkları eksikler varsa tamamlarsanız sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozzgurr
x-9 un bende shortcage yani en kısa bacaklı olanı var. x-0ıda x-9uda alyan yardımıyla çok kısa sürede açtım. x-0ın yayının orda sertliği ayarlamak için kademeli delikler ne yazıkki yok. dikkatinizi çektiyse sramın manuellerindeki x-0 aktarıcı kaç yıllık aktarıcı. bendeki 08 model ve öyle birşey yok. x-9da 08 model onda delikler var ancak deliklerin çapları ve şekilleri farklı yaya göre 1 tane delik bulunmakta ve bundada yayı ayarlamak için delikler yok. sramın manuelleri çok eski olduğu zaten çok açık. yani o manuellere göre yorum yapmakta çok yanlış olur.
 
Mayis ayinda SRAM XX cikiyor,2 X 10 vitesli. Fiati ne bilmiyorum ama teknolojisi bayaa ustun olmali. Linkte resimleri var;

(link)
 
@ujur

İmkanınız varsa açılmış olarak resimlerini eklerseniz anlamadığım şu delik olayını x9 da görebilirim....

yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
 
@ujur

arkadaşlar şurda yanlış bir bilgi vermişim kusura bakmayın ikinci defa açmamda fark ettim oda göz yanılmasından dolayı. x-9 da yay için sertlik kademeleri mevcut. alt bacak siyah plastik olunca ve kullanılmayan delikler siyah gres yağıyla dolduğundan sadace 1 kare delik olarak görmüştüm. silincede yağlar deliklere dolarak iyice belirginliğini kaybetmişler. benzinle silince fark ettim 3 tane yay için delik var. aslında hala emin değilim ayar içinmi başka bişey içinmi çünki bir sürü çapı boyutu şekli ve derinliği farklı delikler var. ama x-0 da böyle birşey söz konusu değildir 2 tane delik bulunmakta bunlardan birisine yay girmiyor. yani x-0da böyle bir ayar yoktur.
 
@mustiki212

x-9da o delikler varmış yağ dolmasından dolayı fark etmemişim ancak x-0 ın fotoğrafını isterseniz çekebilirim. yanlız x-0da o delikler bulunmamakta.
 
X9'u sökmeyi nasıl başardınız? Bende de vardı bu attırıcıdan(Medium alu bacak) O kadar baktım sökebilerceğim bi vida bulamadım. Şökmek için gerekli vidanın olduğu yerinde fotoğrafını koyarsanız sevinirim....
 
@bisikletcanavari


x-9 u sökmekle x-0ı sökmek arasında hiç bi fark yok. manuellerde gördüğüm şekilde söktüm. yanlız bendeki alü değil short cage yani alt bacak plastik.
ben x-9 un hemde x-0 ın içlerinin resimlerini çektim o yay sertlik muhabbeti daha iyi anlaşılsın diye.
(link)


aktarıcıyı temizlerken üstündeki yazı silinmişti. bundan önceki aktarıcım x-5 inde yazısı silinmişti bu yüzden x-0 ı kimyasallarla silmiyorum:D:D

(link)


buda x-0

(link)
(link)
(link)


x-0 ın bacaklarında 2 tane delik var manuellerdeki bilgiyle uyuyor diye düşünmeyin. o delikler aynı gibi gözüksede yay oraya diğer delik kadar rahat girmiyor. belki bendekinde bi sorun vardır ama çok fazla zorlayınca giriyo bende eski halinde kalmasını tercih ettim ve o deliklerden yay takılı olan ortadaki milin merkez noktasına doğru bakıyor. diğeri ise biraz yamuk duruyo belkide ondandır zor girmesi ama ben pek güvenilir bulmadım açıkçası.

belki sizin aktarıcınız sökülemiyordur ama aynı olduğundan dolayı büyük ihtimalle sökülüyordur. en alttaki resimde (x0 ın bacağı) orda makaranın kenarında parlak bi vida yeri var. orda acayip bi vida takılı. manuallerdede bu yer alıyor.o vidalı söküyorsunuz ilk önce. ama aktarıcı yinede açılmıycaktır.sonra alt bacağı çevirin sağa veya sola bacak tam olarak kulağa takıldığı vidanın üstüne geldiğinde 2 parçaya ayrılıyo yani tutan bi vida yok. dönerek açılıyo bu aktarıcı, dönmesinide o ufak acayip dediğim vida engelliyor.
 
Bu sram s80 jantın türkiyede satışı varmı
 

Dosyalar

  • IMG_20181116_115611.jpg
    IMG_20181116_115611.jpg
    1,8 MB · Okunma: 23
@Faruk tur

Sram jantların artık üretimi yok ki, satışı olsun...

Sram, Zipp'i yaklaşık 10 sene önce satın aldı; Zipp'i satın aldıktan bir süre sonra da kendi markası ile jant üretmeyi durdurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
takmışınız 2:1 e ben tur bisikleti kullanıcısıyım, benim için 1:1, 2:1, 1:2 oranlarının hiç bir ehemmiyeti yok. Siz bana diyin hele, bu X7 ön aktarıcıya 10 la başlayan bir aynakol takabiliyormuyuz?
 
Geri