Scudo Sports

Şu an içinizden ne geçiyorsa yazın

Bence Kuran ayetinin Türkçe çevirisini söylüyor orda. Tabi kadının konuşmasının öncesini kesip sadece bu kısmı paylaştıklarından biraz komik kalmış.
 
Scudo
Bu sene hiç seçim olmadı henüz ve planlanan bir seçim de gözükmüyor ufukta, içim daraldı yahu.

Yerel seçimde sadece altın, petrol, gaz bulunuyor ama genel seçim öyle mi Sarayburnu açıklarına savaş gemisi demirliyor, her meydanda bakmalık Togg vardı, hey gidi hey.
 
  • Hahaha
Tepkiler: suyunsesi
Geçen paylaştığım kanalın sahibi 2024 yılında 20 bin km yaptığını söylüyor, yarışçılar, profesyoneller yapıyordur elbette ama ne bileyim 20 bin km bisiklete yılda ne diye binersin ki biraz eziyet gibi bir şey.

Bu şeye benziyor biri "ben kırlarda, dağlarda, tepelerde gezmeyi severim" derken yanı başında birinin "ben bu sene 10 kez Himalaya'ya tırmandım demesi gibi.


Tatlı ve inceden tek çınlama mı? Şaka yapmıyorum ben 3 kere pardon, geçebilir miyim diyorum bisiklet yolunun üstünden bir adım kenara geçmiyorlar.

Bizim milleti ancak bu iflah eder.


20bin km forumda da yapan var diye biliyorum belki size bana çok geliyor ama takip ettiğim bisikletçiler içinde yapan bir kaç kişi daha var. Örneğin şu mesajda bir forum üyemiz 24bin yapmış, ki geçen yıla göre %3 düşükmüş.
Strava günlüğünüz...
Mesela favori bisikletçilerimden olan Lael Wilcox kadın evrim geçirmiş resmen, normal bir bisikletçi değil. Yine 2024 yılında yaptığı km yanda görünüyor. Aslında bir yanında benimde 2024 verim çıkıyor da utandım onu görsele almadım.
(link)

Sana da hak veriyorum çünkü "insan" sesini, insanın ne olduğunu falan bilmedikleri için tepki vermiyorlar.
Bu arada taktığım zilin sesinin videosunu çekip paylaşmak istemiştim ama sonra aklıma buraya video yükleyemeyeceğim geldi. :tskler:
Abi benzerlerinde bir arkadaşımda var bisiklet yolunda yürüyen insanlar için az bile kalıyor. Video işine gelirsek 1 dakikadan kısa aldığın herhangi bir videoyu shorts olarak youtube'a yüklersen görebiliriz.
 

Dosyalar

  • lael.JPG
    lael.JPG
    51,6 KB · Okunma: 5
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geçen paylaştığım kanalın sahibi 2024 yılında 20 bin km yaptığını söylüyor, yarışçılar, profesyoneller yapıyordur elbette ama ne bileyim 20 bin km bisiklete yılda ne diye binersin ki biraz eziyet gibi bir şey.

Bu şeye benziyor biri "ben kırlarda, dağlarda, tepelerde gezmeyi severim" derken yanı başında birinin "ben bu sene 10 kez Himalaya'ya tırmandım demesi gibi.


Tatlı ve inceden tek çınlama mı? Şaka yapmıyorum ben 3 kere pardon, geçebilir miyim diyorum bisiklet yolunun üstünden bir adım kenara geçmiyorlar.

Bizim milleti ancak bu iflah eder.

Sıradan bir bisiklet sürmeyi sever bi arkadaşımız standart olarak haftanın 2 gününde 50’şer, haftasonunda 1 gün de 100 km gibi bi yol yaptığında haftada 200’den yılda kabaca 10.000 km yapıyor, hadi bu kadar standart şekilde takılamadığını düşününüz %20 gibi bi verim kaybı olsa 8.000 km yapar. Bu profesyonel bi sporcunun antrenman programı falan değil, sen ben gibi sürmeyi seven bi adam için gerçekçi sayılabilecek bi hedef. Bu noktadan sonrası artık aile hayatı, iş hayatı gibi kısımlardan çalmaya başlıyor ki öyle bi durumda bu tempoyu sürdürülebilir kılmak çok kolay değil. Ha ama diyorsan ki ben bu işten para da kazanıyorum, yani bu artık benim için spordan bi tık (veya bi kaç tık) daha öteye geçiyor artık profesyonel bi hale geliyor, o zaman en basitinden 1,5 kat daha sıkı bi tempoyla 12.000 km yapabiliyorsun. 2 kat sıkısı 16.000 km yapıyor, vb.

Ben 2024’te toplam 3 ay bisiklete hiç binemedim. Günde 3-4 saat yolda, 9-10 saat işte, 5-6 saat uykuda geçiriyordum. Kalan 4-5 saatlik süreyi de bi zahmet tuvalettir beslenmedir gibi ihtiyaçlara ve ailemle bisiklete ayırıyordum. Haftasonlarım da çoğunlukla yine dinlenme ve ailece aktivitelere gidiyordu. Buna rağmen işten ayrılmayıp o tempoyla devam etseydim 4.500-5.000 kilometreyle tamamlayabilirdim seneyi. Yolda geçirdiğim süre bile yarı yarıya düşmüş olsa günde 20’den haftada 80-100 km’den yılda 5.000 kilometreye kadar uzatabilirdim toplam mesafeyi.

Yani uzun lafın kısası; kendine eziyet olmayacak şekilde keyif alarak ve işi ‘hobi’ seviyesinde tutarak bile rahatça 10 bin/yıl seviyelerine ulaşmak mümkün. Yegane ihtiyaç o kararlılığı gösterebilmek, yerinden kalkıp bisikletin üstüne çıkabilmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
Sıradan bir bisiklet sürmeyi sever bi arkadaşımız standart olarak haftanın 2 gününde 50’şer, haftasonunda 1 gün de 100 km gibi bi yol yaptığında haftada 200’den yılda kabaca 10.000 km yapıyor, hadi bu kadar standart şekilde takılamadığını düşününüz %20 gibi bi verim kaybı olsa 8.000 km yapar. Bu profesyonel bi sporcunun antrenman programı falan değil, sen ben gibi sürmeyi seven bi adam için gerçekçi sayılabilecek bi hedef. Bu noktadan sonrası artık aile hayatı, iş hayatı gibi kısımlardan çalmaya başlıyor ki öyle bi durumda bu tempoyu sürdürülebilir kılmak çok kolay değil. Ha ama diyorsan ki ben bu işten para da kazanıyorum, yani bu artık benim için spordan bi tık (veya bi kaç tık) daha öteye geçiyor artık profesyonel bi hale geliyor, o zaman en basitinden 1,5 kat daha sıkı bi tempoyla 12.000 km yapabiliyorsun. 2 kat sıkısı 16.000 km yapıyor, vb.

Ben 2024’te toplam 3 ay bisiklete hiç binemedim. Günde 3-4 saat yolda, 9-10 saat işte, 5-6 saat uykuda geçiriyordum. Kalan 4-5 saatlik süreyi de bi zahmet tuvalettir beslenmedir gibi ihtiyaçlara ve ailemle bisiklete ayırıyordum. Haftasonlarım da çoğunlukla yine dinlenme ve ailece aktivitelere gidiyordu. Buna rağmen işten ayrılmayıp o tempoyla devam etseydim 4.500-5.000 kilometreyle tamamlayabilirdim seneyi. Yolda geçirdiğim süre bile yarı yarıya düşmüş olsa günde 20’den haftada 80-100 km’den yılda 5.000 kilometreye kadar uzatabilirdim toplam mesafeyi.

Yani uzun lafın kısası; kendine eziyet olmayacak şekilde keyif alarak ve işi ‘hobi’ seviyesinde tutarak bile rahatça 10 bin/yıl seviyelerine ulaşmak mümkün. Yegane ihtiyaç o kararlılığı gösterebilmek, yerinden kalkıp bisikletin üstüne çıkabilmek.
2 gün 50 km veya 1 gün 100 km gibi rakamlar tamamen bu işe spor gibi bakanların, saatler ayıranların işi. Ben de çok sık biniyorum ama tüm sene bindiğim yılda 1000 km'den biraz fazla.

100 km uzaklığa gideceksem arabaya binerim, bisiklete hayatımda en uzun mesafe 30 km bindim.
 
2 gün 50 km veya 1 gün 100 km gibi rakamlar tamamen bu işe spor gibi bakanların, saatler ayıranların işi. Ben de çok sık biniyorum ama tüm sene bindiğim yılda 1000 km'den biraz fazla.

100 km uzaklığa gideceksem arabaya binerim, bisiklete hayatımda en uzun mesafe 30 km bindim.
Doğru, spor olarak bakan biri için normal. İş görmek için bi ulaşım aracı olarak görüyorsanız zaten yılda 1.000 çok da olabilir o amaçla ilgili çok ciddi bi tecrübem yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
İş arıyorum ve bunun bisiklet ile ilgili olmasını çok isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Bisiklet tamirciliği fazla getirisi olmadığı için birçok kişinin yanaşmadığı bir alan eğer yetkili servis değilse veya çok pahalı bisikletlerle haşır neşir değilse ama sanırım e-bikeların yaygınlaşması bu durumu değiştirecek.

Biraz elektrik bilgisi ve pilleri tamir edenler 4-5 yıl sonra bu sektörde iyi para kazanabilir. Mekanik bisikletini eğer çok pahalı bir marka değilse birçok kişi gözden çıkarır ama e-bike kolay kolay gözden çıkarılamaz, tamir ettirecektir çoğunluk.
 
Sonunda arka tekerlek bitti. Oh bee... Artık yatabilirim 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Şile'de tamirhane aç, bisikletçi kitlenin buna çok ihtiyacı var :D
Bence Şile'de alabalık restaurantı açsın. Bisiklet grupları ne anlıyorlar bilmiyorum ama kaşarlı alabalığa bayılıyor :ssrtcbya:
Ya da gözlemeci açabilirsin. Bu bisikletçilere bi anlatamadım gitti:"Gözleme susatır." Yapacak bir şey yok, o bisiklete binilecek ve buz gibi kaşarlı alabalık ya da gözleme yenilecek.
@BloodBela
 
Şile uzak yaav. Aslında tamirci olmak isterim ancak hala bilmediğim şeyler var, yeni ve pahalı sistemleri bilmiyorum onun dışında zaten kendi topladığım bisikletlere biniyorum şuanlık.
Yaklaşık 10 aydır benzer durumdayım. Saçma sapan sebeplerden reddedilip duruyorum. Sonunda bisikletli kuryelik yapacağım galiba :)
Yemeksepeti ve trendyol bisiklet kurye alabiliyor ancak son zamanlarda giren çok olduğu için şuan alım çok nadir oluyor galiba. Bir de pako var benim de dahil olduğum, önceden patronsuz kurye diye biliniyordu. Yardımcı olabilirim.
 
Son düzenleme:
Öyle kafanıza göre bisiklet tamircisi açamazsınız yalnız. En azından elinizde ustalık belgesi olması lazım, veya ustalık belgesi olan birini tam gün SGK'lı olarak çalıştırmanız gerek. Ustalık belgesi almak da öyle bugünden yarına olacak bir şey değil. En az 1 yıl kursa gidip sınava girmeniz gerekiyor.
 
Öyle kafanıza göre bisiklet tamircisi açamazsınız yalnız. En azından elinizde ustalık belgesi olması lazım, veya ustalık belgesi olan birini tam gün SGK'lı olarak çalıştırmanız gerek. Ustalık belgesi almak da öyle bugünden yarına olacak bir şey değil. En az 1 yıl kursa gidip sınava girmeniz gerekiyor.
Zannedersem şu an mesleki yeterlilik belgeleriyle iş görülebiliyor. Çok daha basit ve hızlı bi yöntem :(
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Yaklaşık 10 aydır benzer durumdayım. Saçma sapan sebeplerden reddedilip duruyorum. Sonunda bisikletli kuryelik yapacağım galiba :)

Bisiklet kuryeyi mevcut işime ek olarak düşünmüştüm. Burada yapan bir kaç arkadaş var. Benden çok fazla kazanıyorlar. Eğimi olan ve uzak mesafelere gitmediğini, 10 km içinde paket verdiklerini iletti bana. SGK'lı bir işte çalıştığım için vergi mükellefi olmadığım için başvurumu kabul etmediler. Mesai sonrası ek gelir olur diyordum ama nasip.
 
-Var mısın?
-Varım.

Türkücü kendini anayasa sanıyor ellaham.

Ülke çok garip bir yer oldu. Benim başım kel mi ben de kendimi Sultan Miyaveddin ibni Mırmır Hamlet ilan ediyorum.
abdullaheksi_trkish_cat_-v_6_8dff3d68-adbc-44c9-97b5-4664f418e1dc.jpg
 
Bisiklet tamirciliği fazla getirisi olmadığı için birçok kişinin yanaşmadığı bir alan eğer yetkili servis değilse veya çok pahalı bisikletlerle haşır neşir değilse ama sanırım e-bikeların yaygınlaşması bu durumu değiştirecek.

İç Anadoluda bisiklet tamircileri gerçekten de 5 kuruşa çalışıyor. Tek avantajı sayıları az ve müşteri bir şekilde var. Nadiren de olsa gittiğim 2-3 tamirci var, aralarından biri biraz uyanık, malzeme parasından götürüyor.

Biraz elektrik bilgisi ve pilleri tamir edenler 4-5 yıl sonra bu sektörde iyi para kazanabilir. Mekanik bisikletini eğer çok pahalı bir marka değilse birçok kişi gözden çıkarır ama e-bike kolay kolay gözden çıkarılamaz, tamir ettirecektir çoğunluk.

Şu an pil paketleri yapan ve tamir eden yerler var. Tamir deyince, ne kadar tamir ediyorlar bilmiyorum, muhtemelen eski batarya bloğunun BMS'sini çıkarıyorlar ve yeni pillere bağlıyorlar. Temelde basit bir iş, bisiklet tamiri daha zor gibi.

Bir ara evdeki eski pillerin kalan kapasitelerini ölçmek için basit bir deşarj ölçme devresi kurmuştum ama sonradan zaman ayıramadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
Geri