Scudo Sports

Şu an içinizden ne geçiyorsa yazın

Çevremdeki bazı insanlar çok kambur duruyorsun diyor ama bazıları da yoo gayet normal diyor. Ben de çok dik duruyormuş gibi hissetmiyorum ama doktora da gittim, o da eğrilik açısının çok fazla olmadığını söyledi. Kafam karıştı😃
Anormallik olmaması ile ideal olmaması arasında fark var, doktorlar patolojik durumları tedavi eder, postur düzeltmek için sırt ve bel kaslarını güçlendirmen lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Scudo
Çalışmayan kadın yoktur, ki adını anmadıklarımız kendini fenomen ilan eden inorganik yaşam formlarıdır...
 
Çalışmayan ev hanımları ocak dışı mı oluyor bu durumda? :)
1 yıla yakın bi süredir aktif bi çalışma hayatı içinde değilim. Çok net söylüyorum ki yoruldum, evin işleri ve çocuk bakımındansa it gibi köpek gibi gidip bi yerlerde çalışmak istiyorum acilen :)
 
No Chama. Ankalaev time.
 
Bir zamanlar bir üye vardı. Tam hatırlamıyorum ama bana yalancı çamuru atmış, ne kadar cevap hakkımı kullansam da karşı cevap vermemiş, susmuştu. 29er dağ bisikletiyle pedal çevirse de çıktığım hızlara çıkamadığını, benim yalan söylediğimi yazmıştı.
Meyse ya, nereden geldiyse aklıma. 😌 Gördüğünüz 54.1 km/sa en fazla hız verisi dün çocuklarımla görüşmeye giderken bir yokuş inişinde sancak rüzgarı eşliğinde pedal çevirmeden Maxxis 20X2.20 telerlerle yapılmış hızdır.
Screenshot_20250308_121212_Strava.jpg
 
Merhaba arkadaşlar Carraro Force 970 27v HD 2023 bisiklet kullanıcısıyım.
Bisikletimi sıfır almıştım yaklaşık 2 yıl öncesinde.Günden güne bazı sıkıntılar çıkarmaya başlamıştı ve ben birşeylerle uğraşmayı değiştirmeyi , tamir etmeyi seven birisiyim.Bisiklet sürmek çocukluğumdan itibaren benim için çok güzel bir tutku.Parçaların kalitesi hakkında pek fikrim yoktu açıkçası.Tek bildiğim shimanonun iyi olduğuydu çocukluk yıllarımdan itibaren.Bisikletin üzerinde gelen vites fren gibi aktarma organlarının en azından altus olması beni sevindiriyordu (O zaman maddiyatım bu bisiklete el vermişti)

Ancak gelin görünki görünmeyen parçalarımızdan olan ve sitesinde de açık bir şekilde belirtilmeyen aynakol göbeği ilk arzamızı vermişti.Ayağımın altında bozulcak hissini almıştım ve daha 3. Ayında birazda hava koşulları sebebiyle içerisinden pas akıntısı gelmeye başlamıştı.Neyse vardır bir hayır biraz idare etsin gösteririz bisikletçimize dedim.Vakit geldi takur tukur bilyesini dağıttı.Bisikletçimize gittik ve göbeği açtırdım.Bir baktık ki göbek shimano değil.Bisikletçimin tavsiyesi üzerine shimano bir göbek taktık.İyi güzel hoş kullandık yine 3 4 ay sonra yine göbek dağıttı ve yolun ortasında kilitlendik kaldık emektarla.Şimdi diyeceksiniz 3 4 ayda bir göbek mi dağıtılır kardeşim napıyorsun sen diye.Yaşadığım yerin iklimi sürekli yağmurlu olduğu için yerlerimizde sağolsun çamurlu cıvık bende pis görmek istemediğim için yıkıyordum.Bilinçsizce göbeğe su gitmesine sebep oluyordum.Bunun üzerine günde en az 25 30 km bisiklet sürdüğüm için bütün derdi tasayı aynakol göbeği çekiyordu.Ama bukadar da olmaz dedim.Başka bir şehirde bulunmam gerekliydi üniversite sebebiyle.Yazları memlekette biniyorum kışları ünide.Ünideyken bir bisikletçi abimizi buldum sağolsun.Oda göbeğe baktı ve sana eski seri bir göbek takacağım bu senin ilacın olacak dedi.Gerçektende ilaç gibi geldi 1 yıldır tık etmeden saat gibi kullanıyorum o göbeği.

Sonra bu böyle olmaz benim bunun konforunu artırmam lazım dedim.Üzerindeki sele borusunu zoom'un amortisörlü sele borusuyla değiştirdim.Ardından koltuğu selle royal lookin ile değiştim.Sonrasında maşayı değiştirmeye karar verdim.Üzerindeki 100 mm lik düz bir maşayı sr suntour xcr air ile değiştirdim.

Söylemeyi unuttum ilk lastikleri mitaş ocelottu hayatımda bukadar kötü lastik görmedim.Onlarıda önce maxxis crossmark ile daha sonrada yakın zamanda schwalbe smart sam plus ile değiştirdim.(maxxis aşırı patlıyordu zırhlıya geçtim ağırlaştırdı ama yapcak bişey yok)

Şimdi arkadaşlar ben buraya kadar vites ruble ve ön arka göbek gibi aktarma organlarına hiç karışmadım.Çünkü yeterince teknik bilgim yok.

Gelgelelim bizim arka shimano tx505 arka göbek sallantı yapıyor şu sıralar.Hub seside istemiyor değilim.32 delik aliexpressten baktığım hublarda 6 vida diskler var ancak tx505 centerlock disk frene sahip.Yani adaptörü sanırım var ama benim diskide değişmem gerekiyor.Disklerin üzeri artık balata izi olmuş iyice.Balatalar bir yol yapmış onu izliyor eski fren performansı yokmuş gibi hissediyorum.(5 çift balata değişti diye hatırlıyorum yine değişmesi gerekiyor.Genellikle profesyoneller kadar hızlı kullanmasamda normal bir kullanıcıya göre hızlı kullanıyorum.Balata spreyi ile temizledim zımpara attım.Diskleri iyice temizledim dostlar) Ufak bir düşündüğümde madem göbek takılacak disk değişecek diskin çapını büyültsek mi gibi bir soru aklıma geldi.Ancak arka freni kullanmayı pek tercih etmiyorum etsemde ani olarak kullanmıyorum.Çünkü lastiğin ömrünü azaltıyor.(Yani önü büyültebilirim ama arka sabit çapta kalsa da olur)

Zincirimi aynakol ile ölçmeye çalıştım youtubede öğrendiğim kadar.Aldığım günkü zincir hala üzerinde.Zincir bakımını aksatmadan yaptım.Zinciri ne çok yağlı bıraktım ne yağsız.Aynakol zincir arasına dişlide takılıyken 4 alyan giriyorsa değişmesi gerekiyor denmiş bende denedim 3 alyan giriyor.Neden ölçme gereği duydum onada değineyim.Yük altındayken vites ayarları yapılı olmasına rağmen çat edip dişli atlıyor arkadaş.Her zaman yapmıyor ama yakın zamanda vites değiştirmediğim halde yapıyor bunu.Rubleden ve vites aktarıcımdan şüpheleniyorum aynı zamanda.Çünkü özellikle engebeli bir arazide aktarıcının sallanması zincirin kararlılığını bozuyor.Ruble dişlileride her atlamadan sonra aşınıyor aşınan dişli zinciri adam gibi tutmuyor.Tabi bunlar benim düşüncelerim.

1.Sorum
Göbeği değiştirmek istiyorum cafcaflı birşey istemiyorum sadece en azından bisiklet yolunda yürüyen yayaların beni uzaktan farketmesini istiyorum ve ona göre dikkatli olmalarını istiyorum.Bir üniversite öğrencisinin orta halli alabileceği birşey bakıyorum.Akıcılığının yüksek olması pedalda kadroda herhangi bir tıkırtı hissetmek ve aksaklık istemiyorum.

2.Sorum
Disk çapları hatırladığım kadarıyla 160 mm.Göbeği yurtdışından söyleyeceğim gibi duruyor.Çift olarak takmak istiyorum.Ön freni çoğunlukla kullandığım için giriş seviyesi olan shimano mt200 setinin kaliperlerininde uyumlu olacak mı bilmediğim 180 mm gibi bir çap rotora geçmeyi düşünüyorum sizin düşüncelerinizi merak ediyorum bu konuda.Adaptörü hakkında bilgim var ancak frenleme tutuşunu ne kadar etkileyecek bu büyütme tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum.(Ön fren benim için aşırı önemli şehir içi kullanımım da yüksek arazide de)

3.Sorum
Bisikletin üzerindeki parçalar:
Rublem 9'lu 11-32T shimano hg200.Arka aktarıcım shimano altus m2000 9v .Zincir kmc quick link bağlantılı.

Benim aklımdaki parçalar şunlar:
Shimano Deore rd-m592 9v Arka Aktarıcı
Shimano Deore XT cs-m770 Ruble
Shimano Deore CN-HG53 Zincir Ampul tipi bağlantılı (Ampul tipi normal pin ile geçme mi yani kullandığım tipten farklı mı merak ediyorum)

Aktarıcının seri olmasını istiyorum yavaş kalıyor bana göre o yüzden altusu değişmek istiyorum aynı zamanda yukarda belirttiğim gibi de zincirin gerginliğinin bir engebeden geçerken aşağı yukarı gezelemesini istemiyorum.(Rublenin en küçük yani en ağır dişlisinde 9.viteste ve aynakol 3.yani en ağır en büyük dişlisindeyken zincir kadroya vuruyor)

Rubleye şuanlık gerek pek yok diyorum.Ancak birbirleriyle ne kadar uyumlu onu öğrenmek istiyorum.Çünkü rubleyi sonra değiştirebilirim.Bukadar masraf yapacaksın madem neden bisikleti satıp üstüne ekleyip almıyorsun diyebilirsiniz.Ancak ben bisikletimi seviyorum ve sadece parçalarını değiştirebilirim.

Bu zamana kadar en azından 7 8 bin km yapmışımdır.(Her zaman ölçüm yapmadığım için 3 4 ay öncesinin google haritalar bilgisidir kendisi fazlada olabilir az da ama tepesinden inmiyorum bilginiz olsun.)

Şimdiden değerli tecrübeleriniz ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim iyi forumlar dilerim.
(Konu açma yetkim yok yanlış yer ise kusuruma bakmayın.Karmaşık bir konu olduğu için ve kendi anılarımı da anlattığım için paylaşmaya uygun gördüm)
 

Dosyalar

  • 20250220_193341.jpg
    20250220_193341.jpg
    57,4 KB · Okunma: 21
1.Sorum
Göbeği değiştirmek istiyorum cafcaflı birşey istemiyorum sadece en azından bisiklet yolunda yürüyen yayaların beni uzaktan farketmesini istiyorum ve ona göre dikkatli olmalarını istiyorum.
Göbek, ve yayalar tarafından farkedilme derecesi? Ne diyosun kardeş?
 
Anormallik olmaması ile ideal olmaması arasında fark var, doktorlar patolojik durumları tedavi eder, postur düzeltmek için sırt ve bel kaslarını güçlendirmen lazım
Aynen öyleymiş. Önerdiğiniz bir egzersiz veya ağırlık hareketi falan varsa alabilirim🙏
 
Göbek, ve yayalar tarafından farkedilme derecesi? Ne diyosun kardeş?
Göbek denince aklına hareketli bir parça ardından bilye ve rulmanlar gelebilir ardından bu rulman veya bilyelerin hareket sırasında ses çıkarabileceği de aklına gelebilir.Bu sesin insanların bir taşıtın geldiğini haber ettiği aklına gelebilir.Sonuç olarak özel mesajda da belirttiğim gibi jant merkezinde bulunan bilye veya rulmanlardan oluşan hareketli parça hakkında insanların taşıtın geldiği hakkında fikir verebileceği hub sesine sahip bir parça istediğimi anlayabilirdin.Ancak egonuzun tavan olması sizin algılarınızı kapatmış.Değersiz yorumlarınız için tekrardan teşekkürler ilgili kişiler.
 
1.Sorum
Göbeği değiştirmek istiyorum cafcaflı birşey istemiyorum sadece en azından bisiklet yolunda yürüyen yayaların beni uzaktan farketmesini istiyorum ve ona göre dikkatli olmalarını istiyorum.
Cırcır sesini "sesli uyarıcı" olarak kullanmayı düşünebilmeye doğal olarak ihtimal vermediğim için, "Ne diyo la bu?" dedim haliyle.

Bisiklet yolunda pompalı korna ve çınçın zil birlikteliğine rağmen (özel mesajda belirtti) duymayan sağırlar varsa bence en temizi kurusıkı al bi tane. Sıka sıka yararsın kalabalığı.
 
Cırcır sesini "sesli uyarıcı" olarak kullanmayı düşünebilmeye doğal olarak ihtimal vermediğim için, "Ne diyo la bu?" dedim haliyle.

Bisiklet yolunda pompalı korna ve çınçın zil birlikteliğine rağmen (özel mesajda belirtti) duymayan sağırlar varsa bence en temizi kurusıkı al bi tane. Sıka sıka yararsın kalabalığı.
Can bey öyleyse hafife alır şekilde bir tavır ile anlamadığınız sorunun anlamını sormayınız.Siz forum kullanıcalarını benden daha tecrübeli daha profesyonel sporcular olarak değerlendirdiğim için size yakışır tavırlarla bana yaklaşmanızı beklemiştim.

Ses konusuna gelince insanlar burada trafikte korna sesi duymaya alışkınlar.Trafikte zaten sürekli bir bisiklet zil sesi bir taşıt korna sesi duyuyorlar.Ve bu onların artık dikkatini çekmez olmuş.Kendi memleketimde zil yetiyor burada yetmiyor.Ancak şunu farkettim buradaki bisiklet kullanıcıları cırcır sesi ile dikkat çekiyorlar.Çünkü testere gibi değişik bir ses geldiğinde dönüp bakıyorlar.Benim yanımdan geçen insanların cırcır sesleride gerçekten farkedilir seviyede.Ve onlara dikkat edilerek yol verildiğini gözlemledim.

Dediğim gibi bu durum buraya has gerçekten.Ancak ben göbeği tek ses içinde istemiyorum.Bunu okadar belirtmiş olmasamda tx 505 göbeğinin akıcılığı beni tatmin etmiyor rulmanlı göbeklere göre daha fazla bakım gerektiriyor.Daha kaliteli ama aynı zamanda şu cırcır sesinin daha dikkat çekici olduğu orta kaliteli bir parça arıyorum.

Ben showmen dikkat çekmeye çalışan bir bisiklet kullanıcısı değilim.Ben konfor arayan sağlıklı kalmaya çalışan bir bisiklet kullanıcısıyım.Sevdiğim ile bisiklet sürüyorum ve ona trafikte yardımcı olmaya çalışıyorum.Trafik tecrübesinin az olmasından kaynaklı benim ondan önce gidip dikkat çekerek yolu boşaltmam veya insanları uyarmam gerekebiliyor.Bunu formula yarışlarındaki safe car gibi düşünebilirsiniz.

Yanlış tabirlerim için özür dilerim ancak siz tecrübeli abilerimiz ve kardeşlerimiz lütfen sebebini bilmeden bazı konuları yargılamasınlar.Sizi profesyoneller olarak düşünüyorum ve size yakıştıramadığım davranışlarda şaşırıyorum.İyi niyetli olduğunuzu varsayaraktan yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirlerinize açığım.
Can bey öyleyse hafife alır şekilde bir tavır ile anlamadığınız sorunun anlamını sormayınız.Siz forum kullanıcalarını benden daha tecrübeli daha profesyonel sporcular olarak değerlendirdiğim için size yakışır tavırlarla bana yaklaşmanızı beklemiştim.

Ses konusuna gelince insanlar burada trafikte korna sesi duymaya alışkınlar.Trafikte zaten sürekli bir bisiklet zil sesi bir taşıt korna sesi duyuyorlar.Ve bu onların artık dikkatini çekmez olmuş.Kendi memleketimde zil yetiyor burada yetmiyor.Ancak şunu farkettim buradaki bisiklet kullanıcıları cırcır sesi ile dikkat çekiyorlar.Çünkü testere gibi değişik bir ses geldiğinde dönüp bakıyorlar.Benim yanımdan geçen insanların cırcır sesleride gerçekten farkedilir seviyede.Ve onlara dikkat edilerek yol verildiğini gözlemledim.

Dediğim gibi bu durum buraya has gerçekten.Ancak ben göbeği tek ses içinde istemiyorum.Bunu okadar belirtmiş olmasamda tx 505 göbeğinin akıcılığı beni tatmin etmiyor rulmanlı göbeklere göre daha fazla bakım gerektiriyor.Daha kaliteli ama aynı zamanda şu cırcır sesinin daha dikkat çekici olduğu orta kaliteli bir parça arıyorum.

Ben showmen dikkat çekmeye çalışan bir bisiklet kullanıcısı değilim.Ben konfor arayan sağlıklı kalmaya çalışan bir bisiklet kullanıcısıyım.Sevdiğim ile bisiklet sürüyorum ve ona trafikte yardımcı olmaya çalışıyorum.Trafik tecrübesinin az olmasından kaynaklı benim ondan önce gidip dikkat çekerek yolu boşaltmam veya insanları uyarmam gerekebiliyor.Bunu formula yarışlarındaki safe car gibi düşünebilirsiniz.

Yanlış tabirlerim için özür dilerim ancak siz tecrübeli abilerimiz ve kardeşlerimiz lütfen sebebini bilmeden bazı konuları yargılamasınlar.Sizi profesyoneller olarak düşünüyorum ve size yakıştıramadığım davranışlarda şaşırıyorum.İyi niyetli olduğunuzu varsayaraktan yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirlerinize açığım.
Sırf gözünüzle görün diye kalitesizde olsa bugün veya yarın bir video kaydı çekeceğim.Kayıt için gerekli ekipmanlarım yok telefon ile kaydedeceğim sürüş sırasında.Pompalı kornayı sinirlenip söküp attım.Çın çın zil ile deneme yapacağım. Kamera kaydında bakalım insanlar ne kadar duyuyor dikkatini çekiyor.Hem sizin içinde insanların duyarlılığı konusunda yorumlayacağınız bir kayıt olur diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Forum içerisinde serbest kürsünün bu başlık olmasının verdiği cesaret ile aklımdaki bir kaç soruyu sizlere danışmak istiyorum.

Öncelikle herkese merhaba bugün itibariyle foruma üye oldum. Yakın bir zaman önce bir bisiklet sahibi oldum. Kron TX 150 Shimano Tourney vites aksamı, Mitos lastkler, V fren sistemi, alüminyum kadro. Gayet düz ve başlangıç için, bir arkadaşımın kullanmadığı için bana verdiği bir bisiklet. Bir süredir bende. Geçtiğimiz iki hafta içinde bir iki kere tur attım. Bunlardan biri 27 km, Biri de dün 53 km. Bugün ağrıyan lokasyonlarıma bakarak ve ilk akla gelen yöntem olarak bir yapay zekaya danışarak ilk etapta yaptığım temel teknik hataları saptadım. Sele ayarı ile ilgili bir kaç video izleyerek ölçülerimi alıp elimden geldiğince bunu düzenledim. Tekerlek lastik ayarını kabaca öğrenip bugün onu da düzenledim (25 -30 psi ile yapmışım tüm bu yolları ) ve tahmin edeceğiniz üzere ismi lazım olmayan organlarım sele yüzünden ağrıyor. Bunun içinde bir sele minderi almayı düşündüm.

Aslında temel olarak sormak istediğim şudur ki, kolay - orta zorluk rotalarda max 50 km - 60 km yapacağım turlarda kendimi geliştirmek konfor alanımı geliştirmek, sağlıklı sürüşler yapıp sonraki günlerde de çektiğim eziyeti minimumda tutmak istiyorum. araştırmalara devam ediyorum ancak bazı noktlarda dikkatim dağılıyor ve neyi nerede bulacağımı bilmiyorum. Örneğin; tavsiye edilen kadans 80-100 rpm /dk nasıl hesaplayabilirim. Neler kullanmalıyım. İlk etapta alacağım önlemler neler olmalı. Bütçeyi sarsmadan adım adım nasıl ilerlemeliyim. Bir yol yordam gösterirseniz çok sevinirim. İstanbul Büyükçekmece de ikamet ediyorum.

Anlayışınız ve desteğiniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Sele ayarı ile ilgili bir kaç video izleyerek ölçülerimi alıp elimden geldiğince bunu düzenledim. Tekerlek lastik ayarını kabaca öğrenip bugün onu da düzenledim (25 -30 psi ile yapmışım tüm bu yolları ) ve tahmin edeceğiniz üzere ismi lazım olmayan organlarım sele yüzünden ağrıyor. Bunun içinde bir sele minderi almayı düşündüm.
Sele yüzünden çektiğiniz ağrı için bence ucuz yollu, idarelik iki seçenek var. Birisi sele kılıfı, yeni bir sele almaya göre gayet ucuz yollu bir şey. İkincisi pedli tayt/boxer. Bu biraz daha pahalı ama kısa turlar harici bence herkese lazım olan bir şey.
Kadans için kadans metreler var ama hiç kullanmadım, bilmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Octobear
Bizim bisiklet firmaları bisikleti satmayı ve müşteriye bilgi vermeyi gram sevmiyor sanırım. Cannondale'in 25 senelik kadrosu hakkında internette bilgi bulabiliyorum Mosso'nun bulamıyorum
 
Geri