Scudo Sports

Şu an içinizden ne geçiyorsa yazın

Bu tepkinizi anlamıyorum. Demek ki kurallara aykırı hız yapmışsınız. Buna katlanmak zorundasınız ve bilincinde olmalısınız. Saygılar
Hocam kurallara aykırılıkla alakası yok. 82 km hız sınırının bitiminin dibine radar koyup tuzak kuruyorlar. 82 km hız sınırına EDS calışmamasına rağmen uysanız, bile bu tuzağa düşüyorsunuz. (Antalya Konyaltı çıkış çevre yolu) 1600 TL 82 km hızla gitme cezası.
 
Scudo
Bu tepkinizi anlamıyorum. Demek ki kurallara aykırı hız yapmışsınız. Buna katlanmak zorundasınız ve bilincinde olmalısınız. Saygılar
Diyen birinin çıkacağını biliyordum, ama sizin için tekrar izah edeyim. Zaten bayramda cadı avı gibi bir radar kurulumu vardı ki sayın bakan da bunu öncesinden beyan etti, akabinde benim yakındığım o kadar manasız ve hız limitleri değişken yerlerde radar vardı ki yakalanmamak imkansız hale getirilmişti, isyanım buna beyefendi. Yoksa hız yapmış olsam o yolu yukarıda da belirttiğim zaman aralığında almam matematiğe aykırı.
Saygılar.
Hocam kurallara aykırılıkla alakası yok. 82 km hız sınırının bitiminin dibine radar koyup tuzak kuruyorlar. 82 km hız sınırına EDS calışmamasına rağmen uysanız, bile bu tuzağa düşüyorsunuz. (Antalya Konyaltı çıkış çevre yolu) 1600 TL 82 km hızla gitme cezası.
Aynen öyle üstad
Burada durum tam olarak öyle değil adam şehirlerarası yolda 150yle gidip ceza yese dediğin doğru, yol tasarımından tut, hız limiti belirlenmesine kadar her konuda yanlış tasarlanmış, hız yapmayan biri de ceza yiyor şu cezaların çoğu itiraz etsen iptal oluyor zaten, haksız olsan iptal olmaz.
Demek istediğim tam da bu idi, teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Diyen birinin çıkacağını biliyordum, ama sizin için tekrar izah edeyim. Zaten bayramda cadı avı gibi bir radar kurulumu vardı ki sayın bakan da bunu öncesinden beyan etti, akabinde benim yakındığım o kadar manasız ve hız limitleri değişken yerlerde radar vardı ki yakalanmamak imkansız hale getirilmişti, isyanım buna beyefendi. Yoksa hız yapmış olsam o yolu yukarıda da belirttiğim zaman aralığında almam matematiğe aykırı.
Saygılar.

Bayramda toplamda 1000 km yol yaptım. Bu durumu her zaman zaten yapıyorlar. Radarlardan önce her zaman bir uyarı levha oluyor. Ya fark edemediniz yada dikkate almadınız. Geçmiş olsun diyelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
Balıkesir tarafı biraz değişik bu radar konusunda. Normalde ben de hız sınırlarına uyan biriyim. En son geçen sene Balıkesir'de bir rampa tırmanırken rampanın ucuna koymuşlar radarı en tepeye. Yukarı çıkarken de insan fark etmiyor. Uyarı falan da görmedim açıkçası. 65 beygir araba ile gaza basmazsan motor boğuluyor. Denildiği gibi 150-200 de değildi hani. 82 ise 90'dı diyeyim. Şehirlerarası yol.

Bursa'dan Karacabey'e giderken kullanılan İzmir yolunda zaten ortalama hız denetimi var. Parası bol olan ve selektör manyağı d sınıfı araç sahibi bazı arkadaşlar dışında genelde herkes artık yavaş gidiyor.
 
  • Üzgün
Tepkiler: Ricochet
Bayramda toplamda 1000 km yol yaptım. Bu durumu her zaman zaten yapıyorlar. Radarlardan önce her zaman bir uyarı levha oluyor. Ya fark edemediniz yada dikkate almadınız. Geçmiş olsun diyelim.
Çok teşekkür ederim 🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Kendimi de içine katarak söylüyorum, o yüzden kimse alınmasın :) Bu tür cezalara halk arasında "enayi vergisi" denir.

Bizler devletümüzün gözünde her daim enayiyiz; kümesteki kazlarız. O yüzden bizi yolabildiği kadar yolmak ister devletümüz. Kendi vatandaşına tuzak kuran, kendi vatandaşına karşı psikolojik harp yürüten bir devlet mekanizmasının içinde yaşıyoruz ne yazık ki. Ve kadim geleneğimizin kodlarında devleti kutsamak işli olduğu için, "bu ceberrut devleti reforme edelim, ıslah edelim" dediğinizde derhal bölücü-yıkıcı-hain damgasını yersiniz.
 
Hız sınırlamayı başaramıyorlar ki bununla amaca ulaşılmadıktan sonra neden radar var? Ben Antalyaya giderken yorgundum hiç hız yapmadım 100-110 gittim 67 ile sanırım 4500tl ceza yedim. Dönüşte google radarı açtım bazı yerlerde 150-160 otobanda 180-220 yaptım ve hiç ceza yemedim
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Hız sınırlamayı başaramıyorlar ki bununla amaca ulaşılmadıktan sonra neden radar var? Ben Antalyaya giderken yorgundum hiç hız yapmadım 100-110 gittim 67 ile sanırım 4500tl ceza yedim. Dönüşte google radarı açtım bazı yerlerde 150-160 otobanda 180-220 yaptım ve hiç ceza yemedim
Hız sınırı radarla saglayamazsınız. Antalya'da yüzlerce km yola EDS sistemi yapıldı yıllardır faal değil. Tam bir rezalet
(link)
 
Kendimi de içine katarak söylüyorum, o yüzden kimse alınmasın :) Bu tür cezalara halk arasında "enayi vergisi" denir.

Bizler devletümüzün gözünde her daim enayiyiz; kümesteki kazlarız. O yüzden bizi yolabildiği kadar yolmak ister devletümüz. Kendi vatandaşına tuzak kuran, kendi vatandaşına karşı psikolojik harp yürüten bir devlet mekanizmasının içinde yaşıyoruz ne yazık ki. Ve kadim geleneğimizin kodlarında devleti kutsamak işli olduğu için, "bu ceberrut devleti reforme edelim, ıslah edelim" dediğinizde derhal bölücü-yıkıcı-hain damgasını yersiniz.
Kendimi en enayi, hatta kerizin önde gideni, bayrak tutanı olarak hissettiğim zamanlar TRT payı ödediğim durumlar oluyor. Son yirmi yılda 10.8 milyar dolar "katkı payı" toplamış TRT hazretleri. Benim paramla bana küfreden bademleri desteklememek için mümkün olan her elektronik cihazı yurtdışından getirmeye çalışıyorum.

Bu arada Hindistan'ın başarılı bir şekilde Ay'a indirdiği uzay aracının toplam maliyetinin 125 milyon dolar, ajansın toplam bütçesinin 850 milyon dolar olduğu bilgisini de paylaşayım. Yani TRT'ye12.7 adet uzay ajansı bütçesi verip karşılığında üçün birini almışız.
 
18 Ağustos günü ehliyetimi almıştım, 19 Ağustos günü kullandığım aracın kamyonet sınıfında olduğunu düşünemediğim için aslında hız yapmıyorken radara girdim.

Hız sınırı 82 olan yerde 92'yle radara girdim.

Hız sınırı 82 olan yerde 95'le radara girdim.

Hız sınırı 50 olan yerde 90'la radara girdim.


Yukarıda kronolojik sırayla yazdığım ve tamamen dikkatsizliğimden dolayı yediğim cezaların en sonuncusunu 2018'de yedikten sonra oğlumun da doğumu hemen bu tarihe yakın bi tarihte gerçekleşince bana bi hal geldi, daha da hız cezası yemedim. Şu an devlet otobanında 132'yi, özel otobanlarda 141', şehir içinde 50 olan yerde 45'i, 82 olan yerde 85'i, 90 olan yerde 90'ı asla geçmiyorum. Otobanlarda tünellerin girişinde dijital 90 hız sınırı tabelaları oluyor ya oralarda bile 90'a düşer öyle giderim.

Ayrıca şunu eklemek isterim; karayolu trafik işaret ve işaretçilerine dair ve hız kontrolü uygulamalarına dair kanunlar ve yönetmelikler var. Çok nadiren de olsa bazı işgüzar memurların radar konumlamalarında problem olabiliyor evet ama ben şahsen öyle ondan bundan duyduğumla konuşmayı sevmem, bizzat kendi tecrübeme dayanarak İstanbul, Trakya geneli, Çanakkale - İzmir hattı, İstanbul - Bursa - İzmir otoyol ve dolayları, İstanbul - Eskişehir hattı, nadiren de olsa İstanbul - Ankara - Kayseri hattı gibi güzergahlarda çok rahat milyon kilometre üzerinde yol yapmışımdır, 'şurdaki tabela çok ters', 'şurda radara girmeme şansın yok', 'şurdaki tabela pek fark edilmiyor' gibi bi yorum yapabileceğim durumda kalmadım. O yüzden hız sınırı tabelasını önden görüp hızınızı tabelayla birlikte başlayan hız sınırı alanına girdiğiniz anda düşürmüş olmanız gerektiği için tabeladan hemen sonra radar kurmuşlarsa alana girdiğiniz andan itibaren pratikte aşırı hız yapıyor olursunuz ve ceza yemeniz gayet normal olur.

Bu konuyla ilgili olarak yaptığım yoruma istinaden demagoji yapıyorum gibi görünmek istemem ama bu problemin genel olarak bizim insanımızdaki kurallara karşı duruşla alakalı oluştuğunu düşünüyorum. Çok klişe olacak ama Avrupa'daki insanlar bizden daha gerizekalı olduğu için (ki OECD tam aksini ortaya koyuyor :)) trafikte kurallara bu kadar sıkı sıkıya uymuyor, sadece trafikte de değil tabi genel olarak kurallara uygun yaşıyor insanlar. 'Bizde kurallar bazen o kadar saçma ki uyulacak gibi değil', evet çünkü kural koyucular da bizden :) Romanya gibi bi ülkede sabahın saat 5'inde trene yetişmek taksiciye bomboş kavşağa yaklaşırken yavaşlayıp durdu diye laf etmiştim, adam bi dünya laf söyledi bana "aklını mı kaçırdın öyle paldır küldür girilir mi kavşağa" diye. Yine bomboş geniş bir dağ yolunda arkasını da ayan beyan görmemize rağmen virajı kestim diye Rumen birisi "sen çok kötü araba kullanıyorsun, sinyal vermeden şerit değiştiriyorsun" falan demişti.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Özcan
Yolda giderken kaldırımda bir 200 lira gördüm. Elime alır almaz bir de ne olsun 200 lira; 1 yüzlük, 1 ellilik bir de 10 liralığa dönüşmesin mi? :krktm: Subhanallah diyebildim, sonra yere koydum yine 200 liralık oldu. Sonra bir daha elime alınca yine 160 liraya düştü. Noluyo lan dedim.
Ama sonra keskin kedi zekamla durumu çözdüm tabi. Mehmet Şimşek yerden para bulma vergisi çıkarmış ellaham dedim. Hemi de yüzde 20.:ssrtcbya:
Parayı almadan uzaklaştım. Niye almadın diye soracak olursanız Mercedes Ali'ye Audi alasım gelmedi.:tskler:
 
18 Ağustos günü ehliyetimi almıştım, 19 Ağustos günü kullandığım aracın kamyonet sınıfında olduğunu düşünemediğim için aslında hız yapmıyorken radara girdim.

Hız sınırı 82 olan yerde 92'yle radara girdim.

Hız sınırı 82 olan yerde 95'le radara girdim.

Hız sınırı 50 olan yerde 90'la radara girdim.


Yukarıda kronolojik sırayla yazdığım ve tamamen dikkatsizliğimden dolayı yediğim cezaların en sonuncusunu 2018'de yedikten sonra oğlumun da doğumu hemen bu tarihe yakın bi tarihte gerçekleşince bana bi hal geldi, daha da hız cezası yemedim. Şu an devlet otobanında 132'yi, özel otobanlarda 141', şehir içinde 50 olan yerde 45'i, 82 olan yerde 85'i, 90 olan yerde 90'ı asla geçmiyorum. Otobanlarda tünellerin girişinde dijital 90 hız sınırı tabelaları oluyor ya oralarda bile 90'a düşer öyle giderim.

Ayrıca şunu eklemek isterim; karayolu trafik işaret ve işaretçilerine dair ve hız kontrolü uygulamalarına dair kanunlar ve yönetmelikler var. Çok nadiren de olsa bazı işgüzar memurların radar konumlamalarında problem olabiliyor evet ama ben şahsen öyle ondan bundan duyduğumla konuşmayı sevmem, bizzat kendi tecrübeme dayanarak İstanbul, Trakya geneli, Çanakkale - İzmir hattı, İstanbul - Bursa - İzmir otoyol ve dolayları, İstanbul - Eskişehir hattı, nadiren de olsa İstanbul - Ankara - Kayseri hattı gibi güzergahlarda çok rahat milyon kilometre üzerinde yol yapmışımdır, 'şurdaki tabela çok ters', 'şurda radara girmeme şansın yok', 'şurdaki tabela pek fark edilmiyor' gibi bi yorum yapabileceğim durumda kalmadım. O yüzden hız sınırı tabelasını önden görüp hızınızı tabelayla birlikte başlayan hız sınırı alanına girdiğiniz anda düşürmüş olmanız gerektiği için tabeladan hemen sonra radar kurmuşlarsa alana girdiğiniz andan itibaren pratikte aşırı hız yapıyor olursunuz ve ceza yemeniz gayet normal olur.

Bu konuyla ilgili olarak yaptığım yoruma istinaden demagoji yapıyorum gibi görünmek istemem ama bu problemin genel olarak bizim insanımızdaki kurallara karşı duruşla alakalı oluştuğunu düşünüyorum. Çok klişe olacak ama Avrupa'daki insanlar bizden daha gerizekalı olduğu için (ki OECD tam aksini ortaya koyuyor :)) trafikte kurallara bu kadar sıkı sıkıya uymuyor, sadece trafikte de değil tabi genel olarak kurallara uygun yaşıyor insanlar. 'Bizde kurallar bazen o kadar saçma ki uyulacak gibi değil', evet çünkü kural koyucular da bizden :) Romanya gibi bi ülkede sabahın saat 5'inde trene yetişmek taksiciye bomboş kavşağa yaklaşırken yavaşlayıp durdu diye laf etmiştim, adam bi dünya laf söyledi bana "aklını mı kaçırdın öyle paldır küldür girilir mi kavşağa" diye. Yine bomboş geniş bir dağ yolunda arkasını da ayan beyan görmemize rağmen virajı kestim diye Rumen birisi "sen çok kötü araba kullanıyorsun, sinyal vermeden şerit değiştiriyorsun" falan demişti.
Bence alakası yok ben 25 yıldır araç kullanıyorum aktif son düzenlemelerin olduğu 7-8 yıl öncesine kadar hiç hız cezası yemedim ki o zaman daha gençtim daha agresiftim. Şu an da sadece otobanda hız sınırını aşıyorum ki benzer otobanda almanyada da hız sınırı yok, bizzat kullandım. Orta ve kuzey avrupayı boydan boya pek çok kez geçtim ki italyan alplerine kadar araçla çıkmışlığım da var ama hiç ceza yemedim, aman avrupada ceza yemeyeyim diye de aşırı bir dikkat göstermedim. İstanbulda bile yasak yere engelli yerine parketmeyecek, yaya yolunda yol verecek kadar kurallara uyarım. Sırf bu yüzden Isparka aboneyim ayda 3000tl ödüyorum, sokağa da koyabilirim. Sorun tespitinde hata var, muhtemelen nadir şehir dışına çıkıyorsun ve belli bölgelere seyahat ediyorsun. @Ricochet mesela 100km ortalamanın altında seyretmiş avrupada olsa ceza yemeyecekken birden fazla yemiş. Avrupanın heryerinde sürmüş birisi olarak bizde radarla hız tespiti değil devletin kurduğu tuzaklar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
Bu tepkinizi anlamıyorum. Demek ki kurallara aykırı hız yapmışsınız. Buna katlanmak zorundasınız ve bilincinde olmalısınız. Saygılar
Eski İstanbul-İzmir yolunda 200'le gidiliyodu kimse de ceza almıyodu. Yeni yol yapıldığından beri eski yolda 150 algılandığı anda yapıştırıyolar. 150 sınırını bildiğimden mesken yerde 90, mesken dışı yerde 145 ile gittim ama yine de ceza yedim geçen yaz, itiraz ettim ama bi sonuç çıkmadı, seve seve ödedim.

"Hızlı mı gitmek istiyorsun? Paralı yola bekleriz" durumu var yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aesert ve Ricochet
...

"Hızlı mı gitmek istiyorsun? Paralı yola bekleriz" durumu var yani.

Bu kesinlikle var.
Bu kadar fazla cezanın (adet olarak) sorgulanması da lazım. Keyfi ceza yalan çok insan tanıyorum.
Çürümüşlüğün içindeyiz ne yazık..
Bu sebeple 100 ile giderim. 1 saat geç giderim. Sisteme gram güvenim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Bayrama gidip dönme yakıt maliyetim 6000
Yediğim ceza 8500 🤬🤬🤬

Adana dan Balıkesire kadar her noktaya özenle radar yerleştiren devletime sesleniyorum ; ardı ardına iki saat içinde 3 ceza yazarak niyetinizi ortaya koydunuz,

Anladım ihtiyaç sahibisiniz, açıkça da defaatle beyan ettiniz. Fitre ve zekatımı size verdim sayarım bende bunu ordan düşerim.

Not: 1000 km yi 12 saatte gittim totalde 1 saat mola vererek, ne kadar limiti aştığımı takdir edersiniz 😔
işim gereği son 15 yıldır, yıllık ortalama 60-70 bin km yol yapıyorum. ufak tefek hatalar sebebi ile toplamda 4 yada 5 kez ceza yemiştim. ancak son 6-7 aydır inanılmaz bir radar artışı var. son 3 ayda 3 tane ceza yedim. en son eskişehir-bursa seyehatinde ekip otosu olarak 4 tane radar vardı. sabitleri ve ortalamaları saymıyorum. belki caydırıcıdır ama ülkemizde ne yazık ki gelir kapısı olarak değerlendirilmeye başladı. sürekli yollarda olan biri olarak bence daha fazla olmalı. şerit ihlalleri-makas atmalar ve diğer suçlarda dahil edilmeli sisteme. ne yazık ki bizim milletimize başka bir çözüm yaramıyor.
 
mesken dışı yerde 145 ile gittim ama yine de ceza yedim geçen yaz, itiraz ettim ama bi sonuç çıkmadı, seve seve ödedim.
Vay Speedy Gonzalez, hız mız ne iş?
Benim yediğim tek ceza "döner" kavşak cezası
ee81637a1d7eb40bdcb39f3cd1a24c2f.jpg
 
  • Hahaha
Tepkiler: Alazarhus
Yaya geçitlerinden dönüş alan motorcuları tespit edecek bir kamera koysalar ülkenin ekonomik sıkıntısı kalmaz. Ne zaman yayayken ışıkta beklesem arkadan bir moto kurye aragaz veriyor kaldırımda.
 
Her araba kiraladigimda (ki ortalama 2 ayda 1 kiraliyorum) ceza yiyorum, ve hic akillanmiyorum :/ Ama sistem de kesinlikle tuzaklarla dolu, vatandasini opmeye calisan bir sistem.

Gecen Fethiye'deki yaristan once Eskisehir'e dogru donerken Izmir uzeri mi gitsem yoksa Burdur falan uzerinden mi gitsem diye dusundum. Aradaki 1-2 saatlik farktan dolayi Burdur uzerinden olan yolu sectim. Secmez olaydim :) Ayni yolda Burdur, Afyon ve Kutahya'da 3 ayri ceza!

Hee simdi de Akra'ya gidecegim. Insallah tez canliligimi yenerim de dikkat ederim artik :)
 
Yaya geçitlerinden dönüş alan motorcuları tespit edecek bir kamera koysalar ülkenin ekonomik sıkıntısı kalmaz. Ne zaman yayayken ışıkta beklesem arkadan bir moto kurye aragaz veriyor kaldırımda.
ben öyle geçen bir motorlu kuryeye çarptım izmirde
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Alazarhus
Geri