Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tiagra 4700 sağ vites fren kolu

105 5700 STİ KOL TİAGRA 4700 DEN DAHA KİSA BENCE GEREK YOK HOŞ DURMAZ
 
Scudo
Uzun zamandır grup setlerin fiyatlarını araştırıyorum. Tiagra 4700 ile 105 5800 arasında yaklaşık 300 lira kadar fark var. Ancak bu farkın olmasında en büyük etken aynakol. 105 aynakol ile Tiagra arasında yaklaşık 200 tl kadar fark var. Bisiklete aynakol hariç full 105 5800 set alsam, aynakol olarak da Tiagra 4700 aynakol alsam sorun çıkar mı? Uyumlu çalışırlar mı?
 
@lifestyle çalışır çalışmasına sorunsuz ama bisikletin full tiagra aynakol 105 olsa daha performanslı olur inan bana aynakolun işlevi daha onemli

hatta 105 5800 kullanan arkadaşım var ultegra aynakol ile kullanıyor o da arada çok fark olduğunu söyledi

komponentlerde değişiklikte her zaman en iyisi aynakol ve arka aktarıcıdır buda aklinizda bulunsun
 
  • Beğen
Tepkiler: lifestyle
Geçen gün Tiagra 4700 sol kolum bozuldu. Son birkaç haftadır bi anormallik olduğunun farkındaydım sürekli ayarda bozuluyordu. Geçen gün hem iyi germemeye ve tutmamaya başladı. Bisikletçiye incelemesi için verdim ama hallolmaz ise aynısı çok pahalı. Sizce daha alt seviye sora kol olurmu aynakol için yoksa illa Tiagra mı almalıyım ?
 
Geçen gün Tiagra 4700 sol kolum bozuldu. Son birkaç haftadır bi anormallik olduğunun farkındaydım sürekli ayarda bozuluyordu. Geçen gün hem iyi germemeye ve tutmamaya başladı. Bisikletçiye incelemesi için verdim ama hallolmaz ise aynısı çok pahalı. Sizce daha alt seviye sora kol olurmu aynakol için yoksa illa Tiagra mı almalıyım ?

İkili kolların hepsi olur, Tiagra şart değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Bir önceki sayfadaki uyumluluk tablosuna bakıldığında, 4700 kol ve artırıcıların sadece kendi aralarında uyumlu olduğunu görüyoruz malesef. Tel çekme oranları farklı :(

Sadece ön (sol) koldan bahsediyoruz. Arka için zaten her vites sayısı için çekme oranı farklı.
"Bir önceki sayfadaki uyumluluk tablosu" derken bundan bahsediyorsak, (link) (link) ön vites teli çekme oranlarının farklı olduğunun nerede yazdığını bulmama yardımcı olur musunuz ya da iki ön kolun vites teli çekme değerlerini mm olarak yazan bir link ya da ekran görüntüsü verebilir misiniz?
Ben resimde ve verilen linklerdeki tablolarda 2'li yol ön kolları için vites teli çekme değerlerine ya da farklı olduğuna dair bir bilgi göremedim, tıklayınca açılan detaylarda da bu bilgi yok, tablodaki ayrımlar dişli ve min-max diş sayılarına göre verilmiş.

(link) içeriklere göre uyumluluk Shimano'nun bu tablolarında belirtildiği kadar katı değil. Zaten tablo ön kol özelinde değil, tüm sistem genelinde olduğundan diğer bileşenlerdeki çeşit çeşit farklılıktan dolayı seriler birbiriyle fazla uyumsuz görünüyor. Uyumluluk konusunu araştırırken sık sık şu konudaki cevap ve altındaki yorumlardaki mesajlarla karşılaşabiliyor, pratikteki durumun teorik tablolara pek uymadığını ve tartışıldığını görüyoruz: (link)
unknown.png

(Soru soran kişinin Sora aktarma organları ve 105 ön vites değiştiricili bir Trek bisikleti olduğu bir soruyu hatırladım. Açıkçası Trek bunun işe yaradığını düşünüyor ve Shimano'nun teknik özelliklerinde ve uyumluluk önerilerinde muhafazakar olduğu biliniyor.)

Eğer ön kolun kablo çekme değerleri farklıysa, net olarak bir yerde değerler ya da farklı olduğu yazılmışsa ve tabii bir de denenmişse uyumsuzluğundan emin olabiliriz ama ben buna dair bir bilgi bulamadım, kaynak olarak gösterilen ilk sayfadaki tabloda da farklı kollar için çekme değerlerinin ya da fark olduğunun yazdığını göremedim. Değerleri içeren ya da bu farklardan bahseden bir kaynak paylaşabilirseniz çok makbule geçer. Mesela bu içeriğin ön vites kolları için olanı gibi: (link)
 
Son düzenleme:
Sadece ön (sol) koldan bahsediyoruz. Arka için zaten her vites sayısı için çekme oranı farklı.
"Bir önceki sayfadaki uyumluluk tablosu" derken bundan bahsediyorsak, (link) (link) ön vites teli çekme oranlarının farklı olduğunun nerede yazdığını bulmama yardımcı olur musunuz ya da iki ön kolun vites teli çekme değerlerini mm olarak yazan bir link ya da ekran görüntüsü verebilir misiniz?
Ben resimde ve verilen linklerdeki tablolarda 2'li yol ön kolları için vites teli çekme değerlerine ya da farklı olduğuna dair bir bilgi göremedim, tıklayınca açılan detaylarda da bu bilgi yok, tablodaki ayrımlar dişli ve min-max diş sayılarına göre verilmiş.

(link) içeriklere göre uyumluluk Shimano'nun bu tablolarında belirtildiği kadar katı değil. Zaten tablo ön kol özelinde değil, tüm sistem genelinde olduğundan diğer bileşenlerdeki çeşit çeşit farklılıktan dolayı seriler birbiriyle fazla uyumsuz görünüyor. Uyumluluk konusunu araştırırken sık sık şu konudaki cevap ve altındaki yorumlardaki mesajlarla karşılaşabiliyor, pratikteki durumun teorik tablolara pek uymadığını ve tartışıldığını görüyoruz: (link)
unknown.png

(Soru soran kişinin Sora aktarma organları ve 105 ön vites değiştiricili bir Trek bisikleti olduğu bir soruyu hatırladım. Açıkçası Trek bunun işe yaradığını düşünüyor ve Shimano'nun teknik özelliklerinde ve uyumluluk önerilerinde muhafazakar olduğu biliniyor.)

Eğer ön kolun kablo çekme değerleri farklıysa, net olarak bir yerde değerler ya da farklı olduğu yazılmışsa ve tabii bir de denenmişse uyumsuzluğundan emin olabiliriz ama ben buna dair bir bilgi bulamadım, kaynak olarak gösterilen ilk sayfadaki tabloda da farklı kollar için çekme değerlerinin ya da fark olduğunun yazdığını göremedim. Değerleri içeren ya da bu farklardan bahseden bir kaynak paylaşabilirseniz çok makbule geçer. Mesela bu içeriğin ön vites kolları için olanı gibi: (link)
Arka aktarıcı için verilen çekme miktarlarının ve aktarma oranlarının ön aktarıcılar için de geçerli olup olmadığı konusunda ben de ısrarla bilgi aradım ama bulamadım maalesef. Tek çözüm hassas olarak sol kolun ne kadar mm çektiğini ölçüp görmek. Ben her iki yol bisikletimde de Tiagra 4600 kollar(10v) ile Sora 3500 ve 3300 ön aktarıcıları (9V-8V) kullanıyorum. Vites geçişlerim çok rahat. Ama burada kollar ve aktarıcılar farklı viteslere rağmen aktarma oranları hepsinde 1.7 olduğu için hiç bir sorun yaşamıyorum.
Bunlara rağmen 4600 yerine aktarma oranı farklı olan 4700'ün ön aktarıcısını kullanma riskini yine de göze almazdım boş yere para vermemek için. Çünkü 4700 ün 1,4 olan aktarma oranı 4600 un 1,7'sine göre yakl. % 17 daha küçük. Eğer bu fark ön aktarıcılar için de geçerliyse, aktarıcı - aynakol uyumunda sorun yaratabilir. Ama bütün farklı vitesler için ön aktarıcıların aktarma oranı sabittir bilgisine ulaşırsak, sorunsuzca her türlü kombinasyonu yapabiliriz.
Ben sadece 4600 sol kolunun çekme miktarını hassas olarak ölçmeye çalışacağım. Bakalım sağ sol farkediyor mu?
Sonucu yazacağım.

Ölçüm sonuçlarım şöyle: Sol kol çekme miktarı = 6,21 mm
Aynakol dişli uzaklığı = 8,12 mm dolayısıyla Aktarma Oranı = 1,31
Bu durumda ön ve arka viteslerin aktarma oranları arasında bir bağlanti yok.
Tiagra 4600 için sol kol 6,21 mm çekiyor, sağ kol ise 2,3 mm.
Yeni Sora'lardan kullanan bir arkadaşımız da kendi sol kolunun çekme miktarını ölçerse daha kesin bir sonuca ulaşabiliriz herhalde.
 
Son düzenleme:
Arka aktarıcı için verilen çekme miktarlarının ve aktarma oranlarının ön aktarıcılar için de geçerli olup olmadığı konusunda ben de ısrarla bilgi aradım ama bulamadım maalesef. Tek çözüm hassas olarak sol kolun ne kadar mm çektiğini ölçüp görmek. Ben her iki yol bisikletimde de Tiagra 4600 kollar(10v) ile Sora 3500 ve 3300 ön aktarıcıları (9V-8V) kullanıyorum. Vites geçişlerim çok rahat. Ama burada kollar ve aktarıcılar farklı viteslere rağmen aktarma oranları hepsinde 1.7 olduğu için hiç bir sorun yaşamıyorum.
Bunlara rağmen 4600 yerine aktarma oranı farklı olan 4700'ün ön aktarıcısını kullanma riskini yine de göze almazdım boş yere para vermemek için. Çünkü 4700 ün 1,4 olan aktarma oranı 4600 un 1,7'sine göre yakl. % 17 daha küçük. Eğer bu fark ön aktarıcılar için de geçerliyse, aktarıcı - aynakol uyumunda sorun yaratabilir. Ama bütün farklı vitesler için ön aktarıcıların aktarma oranı sabittir bilgisine ulaşırsak, sorunsuzca her türlü kombinasyonu yapabiliriz.
Ben sadece 4600 sol kolunun çekme miktarını hassas olarak ölçmeye çalışacağım. Bakalım sağ sol farkediyor mu?
Sonucu yazacağım.

Teşekkürler.
Bulduğum Shimano içi ya da Shimano-Sram-Campagnolo arasındaki tüm karşılaştırmalar sadece arkayla ilgili olduğu, önden kimse bahsetmediği için önün her zaman aynı olduğunu düşünmeye başladım. MTB grubunda ön viteste tüm serilerden kolları karışık kullanabildiğimden uyumdan eminim ama yol grubunda deneyebilecek/ölçebilecek ortamım yok, sadece 6800 kollar ve 7000 ön/8000 arka attırıcım var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Güncel bir Dura ace (mekanik) sisteme sahip ancak kadroya kelepçeli (nispeten eski nesil kadrolarda) şekilde ön Aktarıcı takılan vites sistemlerinde, doğal olarak kadroya vidalanamayan ön Aktarıcılarda, 2x... claris, sora, tiagra, 105, ultegra kullanıldığına göre, kol için de bu gayet mümkün. Nitekim youtube da, kilitli pedalda, bir bisiklet inceleme videosunda ultegra sistemde dura ace ön Aktarıcı kullanılmış ve buradan tatmin edici aktarma süresi alındığı söylenmiş 😅 bu hız farklarını yakalayabilecek iyi bir sinir sistemine sahip değilim ancak bu örneği verirken söylemek istediğim şey, nasıl ki süre/netlik gibi vites oranlarını iyileştirmek için marka içi melezleştirmeler kullanılıyorsa, düşüş için de (maddiyat, geçici çözüm, parça tedariği sıkıntısı vb nedenlerden) söz konusu kolda üst / alt versiyonlar kullanılabilir.. Neticede bir zincirin bir tık üste ya da alta alınması.. Arka aktarıcı y da sağ kol kadar komplike bir iş yok.. Ancak ön krank / ayna kol dişli oranları grup setler arasında limitliyse, vites halatlarının gerginlik standartları farklı olma ihtimali de var.. Fakat az önceki verdiğim örnek gibi bu bizim sinir sistemimizce algılanabilir bir değer değildir diye düşünüyorum 😕
 
Teşekkürler.
Bulduğum Shimano içi ya da Shimano-Sram-Campagnolo arasındaki tüm karşılaştırmalar sadece arkayla ilgili olduğu, önden kimse bahsetmediği için önün her zaman aynı olduğunu düşünmeye başladım. MTB grubunda ön viteste tüm serilerden kolları karışık kullanabildiğimden uyumdan eminim ama yol grubunda deneyebilecek/ölçebilecek ortamım yok, sadece 6800 kollar ve 7000 ön/8000 arka attırıcım var.
Elinizde bir kumpas varsa ve 6800'de vites telleri kadro içinden geçmiyorsa, çekme uzunluğunu ölçebilirsiniz. 4600 ile karşılaştırabiliriz böylece.
 
Elinizde bir kumpas varsa ve 6800'de vites telleri kadro içinden geçmiyorsa, çekme uzunluğunu ölçebilirsiniz. 4600 ile karşılaştırabiliriz böylece.

Kablo içeriden geçiyor. Tel çekiliyken bu kılıfa girdiği yeri işaretleyip serbest bırakınca ne kadar çıktığını ölçsem çok mu kaba bir ölçüm olur?

unknown.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@Spartiat Olur, tabi mümkün oldukça ince bir iz bırakmak lazım. İnce uçlu cd kalemiyle bir nokta sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Kablo içeriden geçiyor. Tel çekiliyken bu kılıfa girdiği yeri işaretleyip serbest bırakınca ne kadar çıktığını ölçsem çok mu kaba bir ölçüm olur?

unknown.png
Tersini yapın daha iyi olur. Telin o kılıfa girişine gelecek şekilde elektrik bandı yapıştırın, sonra tel dışarı doğru hareket edecek şekilde vites değiştirin ve bant ile kılıf giriş noktası arasını ölçün, daha kolay olur. Ama ara trim noktasında kalmasın vites kolu dikkat edin.
 
@Spartiat Olur, tabi mümkün oldukça ince bir iz bırakmak lazım. İnce uçlu cd kalemiyle bir nokta sadece.

Kalemle olmadı, etiket yapıştırdım.

Elinizde bir kumpas varsa ve 6800'de vites telleri kadro içinden geçmiyorsa, çekme uzunluğunu ölçebilirsiniz. 4600 ile karşılaştırabiliriz böylece.

Her seferinde yeniden vites atarak 4.8, 4.9, 4.8, 4.7, 4.8 ölçtüm. (link) süper değil ama.

Vites yükseltirkenki trim aşamasını hissetmiyorum, tek seferde üst vitese geçiyor, düşürürken ilk tıkta hiç hareket olmuyor, devam edip zincir alt dişliye geçtiğinde 4.8, bırakıp tekrar düşürmek için basınca 6.1 küsür oluyor. Vites değişiminde 4.8, en gergin haliyle en gevşek hali arasında 6.1 mm. Bu ayarlarla sağlıklı olmadı, baştan ayarlayıp deneyeceğim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Kalemle olmadı, etiket yapıştırdım.



Her seferinde yeniden vites atarak 4.8, 4.9, 4.8, 4.7, 4.8 ölçtüm. (link) süper değil ama.
Bu durumda 1,3 mm gibi bir fark gözüküyor. Acaba 6800 aynakolun dişliler arası uzaklığı daha dar olduğu için daha kısa bir çekiş mi yapıyor vites kolu ve ön aktarıcının aktarma oranı sabit kalıyor. Yani 4600 ve 6800 ön aktarıcılar aslında aynı aktarma oranına sahip, 6800 de dişliler yakın olduğu için kol daha az çekerek durumu kompanse ediyor belki de. Ayrıca ölçüm hatalarımızı da düşünmeliyiz.
Daha kesin sonuca varmak için farklı modellerde daha fazla ölçüm yapmak gerekir diye düşünüyorum şu anda.
Bir de Sora için aynı ölçümü yapmak çok iyi olurdu mutlaka.
 
Bu durumda 1,3 mm gibi bir fark gözüküyor. Acaba 6800 aynakolun dişliler arası uzaklığı daha dar olduğu için daha kısa bir çekiş mi yapıyor vites kolu ve ön aktarıcının aktarma oranı sabit kalıyor. Yani 4600 ve 6800 ön aktarıcılar aslında aynı aktarma oranına sahip, 6800 de dişliler yakın olduğu için kol daha az çekerek durumu kompanse ediyor belki de.
Daha kesin sonuca varmak için farklı modellerde daha fazla ölçüm yapmak gerekir diye düşünüyorum şu anda.
Bir de Sora için aynı ölçümü yapmak çok iyi olurdu mutlaka.

Yukarıdaki mesaja da ekledim, şu anda benim vitesin atışı sağlıklı görünmüyor, vites 4.8'de atıyor ama tam gergin-tam gevşek arasında 6.1 mm var. Sabah yeniden ayarlayıp tekrar deneyeceğim.
 
Yukarıdaki mesaja da ekledim, şu anda benim vitesin atışı sağlıklı görünmüyor, vites 4.8'de atıyor ama tam gergin-tam gevşek arasında 6.1 mm var. Sabah yeniden ayarlayıp tekrar deneyeceğim.
Biliyorsunuz 2li vites kollarında bir ara kademe var, çaprazlığı önlemek için. O nedenle kolu aynı yöne 2 defa tetiklemeniz lazım iki uç noktaya gelmesi için.
Ayrıca 6,1 mm bana da uyar :krnz:
 
Geri