Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Titanyum hakkında

Sevencyles kisiye ozel titanyum bisiklet uretiyor
Bide litespeed var bu da guzel bi firma
 
Scudo
Svaş uçakları Titanyum dan yapılıyor diye biliyorum.... :cool::)
 
@Zekeriya Çab ek olarak yarışlarda karbon malzeme tercih edilmesinin nedeni sadece hafiflik değildir. Titanyum özelliklerine ek olarak daha rijit (esnemez) dir. Ayrıca karbon yerden gelen küçük titreşimleri emer, metaller ise (alu, çelik, titanyum) iletir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kleinstadtsich
@Osman D. Yerden gelen küçük titreşimleri emen en güzel kadrolar Çelik(Cro-moly) kadrolardır, lakin karbona kıyasla ağır olduklarından dolayı yarışlarda falan artık kullanılmıyor. Bide Çelik Kadrolar Karbon gibi Stiff deyildir lakin bunuda amatör olarak kullannalar çok hiss etmeye bilir. Şimdi bu forumda Çelik kadrolardan genelde çok kalitesiz veya ucuz bir şeymiş gibi bahsediliyor amma iyi bir çelik kadro 1500 2000 $ civaridir.

Iyi bir çelik kadro( Reynold 931)- 1600 qr
İyi bir Titanium kadro-1500 qr
İyi bir Al kadro- 1000-1100qr
İyi bir karbonsa- 800 900 civaridir( gerçi daha az olanlarida var

Çelik kadronun yol hissi çok yumuşakdır ve yoldan gelen titreşimleri hiss etmezsiniz bile. Titanium Çeliye göre daha çok hissetdirir. Alminium kadrodaysa baya bir titrersiniz. Karbon kadrolar ise karbon liflerinin kadroda kullanımına göre hem stiffnes deyerleri, hem titreşimi emme deyerleri firmadan firmaya farklilik gösterir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alâiye
@ilkin zaten üst Düzey Alu kadrolara karbon Çatal hafifletmek için değil esnemeye katkı için konur. Her zaman üst Düzey aluyü ortalama bir karbon kadroya tercih ederim. Titanyum bence önde tekerlek göbeğine yerleştirilen amortisör sistemleri ile tur bisikleti olabilir. Turcunun günlük mesafesini arttırır.
 
Titanyum grupsetler var ayrica titanyum groupsette nasil bi avantaj saglar merak ediyorum

Campagnolo nun super record seti de titanyumdur
 
@Nomad Asıl işleri mobilyaymış, para kazandıktan sonra bir mühendiz bulup teknolojik işler yapakta pirestic olsun demişler gibi geldi bana. Oturma grubu nedir ya.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Ben arayıp ortalama bir fiyat bilgisi aldım. Titanyum kadrolar boy, ağırlık ve işçiliklerine göre 500-600$'dan başlayan fiyatlara sahipmiş. Ellerinde kesin bir fiyat listesi şu an için yok.
Fakat yarın fiyat bilgisi ellerinde olacakmış. FXR3 yol modelini gözüme kestirdim şimdilik. :)
 
500-600 dolar titanyum kadro için iyi fiyat. Tabiki bir geometri tabloları varsa yada verdiğiniz ölçüde yaparlarsa. Kafalarına göre yapıyorlarsa beş para etmez.

Titanyum tanl üretimi gibi sağlamlığın önemli olduğu bir alanda da kullanılıyor. Benim saatimde titanyum, oldukça hafif çelik saatlere göre. Terle aşındırmak maalesef mümkün değil. Yani platin kadar olmasada dış etkenlerden etkilenmiyor. Gözlük çerçevesi yapıyorlar avucunda ezebiliyorsun ama formunu asla bozamıyorsun vb.
Karbon daha hafiftir ama darbe dayanımı olan bir bisiklet üretemiyorlar. Tura çıkan adam bu kadar hassas davranamayacağı için karbon onun için kağıttan farksızdır. Dağ bisikletlerinde kullanılmasınıda anlamış değilim. Düşmeden nasıl sürebiliyorlar.
 
Bencede 500-600$ civarı titanyum için çok iyi bende takipte kalıcam. Ama dediğiniz gibi açıları çok önemli yoksa para çöp olur , sürmek eziyet olur.
 
Bende takibe alayım konuyu Salcano XRS030 kullanıcısıyım yakın zamanda kadro değişimine gidicem Mtb bisikletimde olduğu gibi Scott kadro arayışına girecem ama fiyat bilgisi ve detaylı ürün görseli elde edebilirsem sunacakları garanti hakkında bilgilendirilirsem ben şansımı denemek istiyorum.
 
Çok ilginç bir firma. Ülkede bir ilkler ama modellerin büyük fotolarına ulaşamıyorsun. Fotolar kendi evlerinde çekilmiş. Sanırım bu arkadaşlar titanyum işleyecek ekipman ve nitelikli çalışan bulmuşlar, fotolardaki modeller ise hazır alınmış örnekler. Daha üretim gerçekleştirmedikleri için de fiyatta kesinlik yok. Sadece çıkarımda bulunuyorum. Fiyatlar böyleyse gerçekten iyi. Umarım bir ilerleme kaydederler. Gönül vererek yaparlarsa ne iyi, prestij için yapcaklarsa bıraksınlar yol yakınken.
 
Sele kelepçelerini "oturma grubu" diye çevirmişler sanırım yanlışlıkla, bisiklet dünyasına daldıkça terimler yerine oturacaktır. :)
 
Merhabalar,

Benim tam olarak uzmanlık alanım değil, ancak şu ana kadar edindiğim bilgiler ve fuarlarda vs birebir konuştuğum kadro ustalarından aldığım bilgilerden bir derlemeyle katkıda bulunayım..

Konunun başlarındaki videoda görünen Nevi'nin kullandığı "vakum odası" yöntemi hakkında: bu senenin başında katılımcı olarak yeraldığım Bespoked Bristol elyapımı bisiklet fuarında Mathias Scherer ((link)) ile bu konuyu konuşmuştuk. Kendisi çok iyi ve oldukça yaratıcı bir Ti ustası, tavsiye ederim. Bayadır tanışıyoruz, samimiyiz, dolayısıyla işin arka planından uzun uzadıya bahsetti. Bu yöntemin sektörde sadece Nevi tarafından kullanıldığını, artık eskide kaldığını söyledi. Şu anda standart yöntem "purging"; Yani kaynak esnasında arkada kalan havanın yerine Argon gibi asal bir gaz doldurulması ve böylece kaynak bölgesinin hava ile temasının kesilmesi. Mathias, vakum odası içinde kaynak yapmanın çok zor olduğunu, Nevi'nin de bu yüzden kaynaklarının düzgün çıkmadığını ve taşladıklarını söyledi. Benim fikrimi sorarsanız taşlanmış veya taşlanmamış Nevi'ninkiler de güzel görünüyorlardı. Şöyle; :)(link)
Ancak Mathias'ın sonra söylediği ilginçti; vakum odasından mı nedir ama Nevi'nin kadroları çok fazla kırılıyormuş, tamir için kendisine veya diğer kadro ustalarına çok fazla gelen olmuş.

Yani anlayacağınız üzere Titanyum'da kaynak olayı çok hassas! Aşırı derecede temizlik ve ustalık istiyor. En prestijli markalarda bile kırılma problemlerinin olduğunu duyuyorum. Bu açıdan Titanyum, kadro yapımının son noktası denilebilir. Benim tahminim yarın öbürgün ülkemizde de yeterli alt yapı ve birikim olmadan bu işe girenler olacak; siz siz olun vatan millet duygularını bir tarafa bırakın, yeri geldiğinde hayatınızı emanet ettiğiniz bu metal parçasının yetkin ellerden çıktığından emin olun. Bu işi yapacak kişinin daha önceki işlerinden fotoğraf değil "gerçek" örnekler görün ve daha önemlisi dünyanın belli başlı kadro yapımı kurslarından birinde eğitim almış olduğundan emin olun.

Malzeme olarak Titanyum'a gelirsek..
Kadro tasarımında bizi ilk olarak ilgilendiren malzeme özelliği Young's Modulus'tür (E). Bu çok temel anlamda malzemenin "esnekliğini" belirtir. İşin içine boru çapları ve et kalınlıklarını da katınca da kadronun esnekliğini öngörebiliriz. Titanyum'un E'si çeliğin yarısı kadardır. Yani aynı çap ve kalınlıktaki borulardan yapılmış bir Ti kadro, çelik kadronun iki katı esnek olacaktır. Bu kadar esnek kadrolar istenmez; dolayısı ile Titanyum kadrolarda boruların et kalınlığı (ve bazen de çapı) daha büyük kullanılır; ancak çeliği yakalayacak kadar değil; o zaman ağırlık avantajı ortadan kalkar. Bu yüzden genel olarak konuşursak, ortaya çıkan Ti kadrolar çelik kadrolardan daha esnektir; daha yumuşak bir sürüşü vardır. Bunların ikisi de genel olarak karbon kadrolardan daha esnektir.

(Bu arada ara not olarak kadroda belli bir oranda esneklik istenen birşeydir; bu kadronun "canlı" hissiyatını veren şeydir. İdeal esneklik miktarı sürücünün boyuna, ağırlığına ve performansına göre belirlenir.)

Yukarıda bir ağırlık tablosu verilmişti ancak o tablo çok güncel değil. 1600gr gayet ortalama bir çelik kadro ağırlığı. Hafif borular kullanarak ve Fillet Brazing veya TIG yöntemleriyle yapılmış "modern" bir çelik kadro 1200-1300gr'ları zorlar tahminimce. Titanyum'da alt sınır 1000gr mertebelerinde (fuarda Reynolds borular ve 3D printed Ti lug'lar ile yapılmış bir kadro prototipi vardı; ağırlığı 999gr'dı)
(link)
Karbon ve Aluminyum'da son durum nedir bilemiyorum, onları da siz ekleyin ;) Benim bildiğim kadarıyla Alu ile Ti arasında pek bir ağırlık farkı yok.

@gmfaruk

Geçenlerde Seven'ın ilanı vardı; günde 6 kadro çıkaracak framebuilder arıyorlardı! Sözümona custom :D
 
Titanyumun en büyük espirisi, ömrünün sonu yoktur. Yani kendi kendiliğinden bir şey olmaz. Nemli ve sıcak hava şartlarında bile 100 sene sonra formundan bir şey kaybetmez. En iyi karbonun bile lifleri ve reçinesi itibariyle formunu bir gün kaybetmesi kaçınılmaz. Çelik ve aluminyum ise uzun ömürlü olsa da yine bir titanyum değildir. Ben titanyumla çakı koleksiyonerliğinde tanıştım. Avuç içi kadar 2 parça titanyum plaka kullanılmış bir çakının fiyatını 2-3000tl gibi fiyatlara çıkarıyor. Evet sadece bir çakıdan bahsediyorum. Üzerinde ki m390, s35vn gibi teknoloji harikası çeliklerin fiyatı bile gölgede kalıyor. 80'lerde üretilmiş ve bugün hala kullanılmakta olup formundan hiç bir şey kaybetmeyen titanyum kabzalı çakılar var. Dünyanın en hızlı uçağı diye bahsedilen, newyork-londra arasını 2 saatte gitmiş olan meşhur uçaktada bu malzeme kullanıldı.

Bisiklete çok para verecek olsam kişiye özel yapılan bir titanyum kadro edinirdim. Bir daha ölene kadar büyük bir bisiklet alışverişine ihtiyacım kalmazdı. Sayısız grupset ve jant çürütür sapa sağlam kalır ortada.
 
@Burçak Erbil o halde no titanyum , yes steel diyebiliriz sevgili Burçak hocam.
Cromoly bence her bakimdan rakipsizdir kadro hammadesinde
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Hortlatalim konuyu. İlgisi ve bilgisi olan varsa eğer titanyum zincirler hakkında ne düşünüyorsunuz?. Kendi kendini yağlaması ne demektir?. Kullanan veya bilgisi olan bilgi verebilirmi?

(link)
 
Geri