Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Toplumun neredeyse tamamının inandığı değerlere saygı gösterememe durumu

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@MossoM

TDK sözlüğünü baz alırsak bu tanım baya ironik oluyor. :)
Şaka bir yana nereden geldiğinizi anlıyorum ve size katılıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Scudo
Burada sorun bazi etnik, dini, siyasi goruslere musamaha gosterilebilirken bazilarini tecrit edici davranislarla engellemek.
“Ya hep ya hic” olmali bu durumda tepki veya hosgoru uygulanacaksa.
Eger ki bir konu acilirsa ve bu bisikletten cok etnik, dini, siyasi icerikli ise; bunun altina herkes rencide edip etmedigini dusunmeden veya ozellikle bunu isteyerek yorum yazacak ve sonuc durdurulamaz bir ciga donuserek egri veya dogru her iki tarafa zarar verecektir.
Ulkenin ozellikle icinde bulundugu ekonomik, siyasi ve ideolojik sorunlar nedeniyle yasadigi kutuplasma ve yaklasan secim doneminde bu tip konularda catismalar artacaktir.
Bende bundan sonra Hiristiyan, Yahudi, Hindu, Sinto bayramlari ve dini gunlerinde ritueller ve kutlamalar icin konular acmayi planliyorum. Bakalim bunlarda hosgoru, koruyuculuk, saygi ve medenilik ornekleri nasil kardesce yasanacak?
Eger tahtaya civiyi cakmak icin tutturursaniz uzerine cekici indiren cok olur. Herkes duzgunce vurmaz! Bikip usanip sokseniz bile yara izi kalir.
Kisacasi boylesi bir konu acilirsa kimse toplumun azinligi/cogunlugu demez!
Bilgi gibi cehalette, klavye delikanliligi ile internet savasciligi da bedava nasilsa...
 
Bir konuyu iyi niyetle açmak tek başına birşey ifade etmez.Hangi konu olursa olsun özellikle de dine ,siyasete kayması muhtemel hassas konularda konuyu açacak olan arkadaş;konunun nereye gidebileceğini,çekilebileceğini,suistimal edilip edilemeyeceğini önceden öngörebilmeli.Konuyu yönlendirebilecek,çekip çevirebilecek bilgi birikimine sahip olmalı,aynı zamanda karşıt görüş geldiğinde yeterince hoşgörülü ve soğukkanlı kalabilmeyi başarabilmeli.Eğer tek başına konu açılıp bir kenara çekilinirse provatörler ,troller artık ne dersiniz o konuda cirit atar.Eğer işlerin sarpa sarabileceğini düşünüyorsak o konuyu açmamak daha iyi olabilir.
 
Toplumun yuzde 3u 5i inaniyorsa istedigimizi soyleyebiliriz anlami da cikiyor basliktan.
Cogunlukcu demokrasi kulturunun bizi getirdigi nokta maalasef bu. Baskasina saygi gostermeyen bence saygiyi haketmiyor.

Bu arada mevzu bahis baslikta soyle bir ifade var sanirim bahsettigim cogunluk fikri oldugu icin es gecilmis.
"ben KURAN ve SÜNNETÇİYİMELHAMDULİLLAH bazıları gibi sadece KURAN yeter kafasındaki yobazlardan değilim çok şükür"

Bu ifadeye cifte standart uygulanarak goz yumuldugu muddetce bir arpa boyu yol gidebilecegimizi dusunmuyorum..
 
Konu ne olursa olsun karşımızdaki insana düşüncelerine saygımız olmadığı sürece tartışma kaçınılmaz .saygı ve sevgi ücretli değil kullanın onları hepinize iyi bayramlar
 
@Türka¥



Bence diyerek ülkenin müslüman nüfus sayımını nasıl yaptınız? Yani bence şu kadar diyerek kendi kafana göre bir rakam vermek doğru mu?
(link)
Ülkenin %99.2'si müslüman. Ve bu bence değil. Araştırma sonucu böyle.
Bence kelimesi sayılabilir şeyler için kullanılmamalı. bak saymış adamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Love The Wind
isterse türkiyenin %0.000000001 i musluman olsun.gercekten bır budıstı gorup 'hehe olm napıonuz lan' fln demek gıbı bır yorumdu tartısmayı baslatan.cok manasız.
 
Bu arada bir süredir forumdan uzak kalmıştım. Az önce diğer konuyu okudum. kilitlenmiş olduğu için oraya yazamadım.
Bakın sevgili arkadaşlar, yarım doktor candan, yarım hoca dinden eder diye harika bir söz vardır.
Lütfen, kendi fikirlerinizi beyan ederken, şu şöyledir diye kanunmuş gibi insanlara dikte etmeyin. Bu yalan yanlış bilgiler yüzünden pek çok kişi doğru bilgiye ulaşamıyor, bununla beraber hem yanlış öğreniyor, hem dinini doğru tanımıyor, hem de çelişkiye düşüp dini sorgulamaya başlıyor.

Bakınız, bir arkadaşımız şunu demiş :
@mümtaz öztürk

...zaten islamda mezar ziyareti yoktur. . Bununla ilgili Allah Kur'an da " sen kabirdekilere işittiremezsin " buyuruyor. Kabristanı ziyaret sadece ölümü hatırlamak adına nadiren yapılmalı. Yoksa oraya giderek kaybettiğimiz sevdiklerimize hiç bir şekilde bir katkımız olmuyor. Zaten onlar orada değiller. Onlar başka bir alemdeler ve arada berzah yani engel vardır buyuruyor yüce Allah...

Sevgili arkadaşlar, bu yazılan bilgiye göre mezar ziyareti yoktur, oradakiler ölüdür, zaten Allah da demiş ya onlara işittiremezsin iddiası hakim.

Fakat biz biliyoruz ki Peygamberimiz bazı mezarları ziyaret ederek, umduğunuzu buldunuz mu diye sormuş. o sırada yanında olan büyük sahabiler de ölüler duyar mı diye sorunca, onlar da senin benim kadar iyi duyarlar cevabı vermiş.

Ben konuyu fazla uzatmayacağım. o yüzden benzer pek çok örneği buraya yazmıyorum.

Şimdi Kuranda işittiremezsin yazıyor, arkadaşımız da bunu savunuyor. Fakat peygamberimiz mezara gidip onlarla konuşuyor. O halde peygamberimiz yanlış yapıyor ve bu arkadaşımız doğru söylüyor. Bu mu? Yani bu mu elimizdeki sonuç?

Tefsir diye bir şey var. Bu tefsir, senin benim gibi normal insanların kafasına göre Kur'an'ı yorumlamaması için, bizim anlayamayacağımız kadar bilgili kimseler tarafından yazılmış Kur'an açıklamalarıdır. Yani bir ayet için der ki, şu olay yüzünden, şu tarihte şöyle şöyle olmuştur, şu kişiler yaşamıştır. Öncesi şudur, sonrası budur. Devamında ilgili hadisler gelir. Peşinden diğer ayetlerle ilgisi bağlantısı açıklanır, işaretler verilir. 1 Tane ayetin açıklaması bazen 25 sayfa sürer.

Bu Tefsirler, sıradan insanların yapabileceği şeyler değildir. Çok fazla sayıda ilim dalı ve pek çok bilgi gerekir, kuvvetli de hafıza gerekir. Biz dah adün ne yediğimizi hatırlamıyoruz.

Şimdi konuya gelelim.

Bence, ölüler işitmez. çünkü onlar ölü nasıl duyacak? Zaten Allah da kitabında öyle demiş. Buradan yola çıkarak kabir azabını da iptal etmiş olursunuz. Ölü eğer işitmiyorsa, canı yoktur, duyuları hisleri yoktur. E madem hiç bir şey yok, taş gibi odun gibi, demir gibi bir şey, bu şey azabı nasıl çekecek? Adamda can yok ki, canı olmayan şeyin canı yanar mı? Bak ölülerin işitmemesi nerelere varıyor. Eğer işitmiyorlarsa, kabirde onlara melek de gelmez. Nasıl cevap verecek ki ölü? İşitmiyor, görmüyor, söyleyemiyor. E hani şehitler kabirlerinde nimetleniyorlardı?


şimdi gelelim hadislere ve tefsirlere. Bakalım bu konu hakkında ne demişler.

Hadis:
Peygamber Efendimiz bir kabrin yanından geçerken yanındakilere, "Selam size ey mü'minler yurdunun sakinleri!.." diyerek selam vermelerini emir buyurmuşlardır. (Müslim, Cenaiz, 102; Ebu Davud, Cenaiz, 79; Nesâî, Taharet, 109; İbn Mace, Cenaiz, 36, Zühd,36; Muvatta', Taharet, 28)

Ayet:
"Kör ile gören, karanlıklar ile ışık ve gölgelikle sıcaklık bir değildir. Dirilerle ölüler de bir değildir. Doğrusu Allah, dilediği kimseye işittirir. Sen, kabirlerde olanlara işittiremezsin." (Fatır, 35/19-22)

Tefsir:
...Rasülullah (a.s.m)'in Bedir'deki Ehl-i Kalîb'e hitabını da ölülerin Allah dilediği zaman, dirileri duyabileceklerine delil olarak zikretmişlerdir(2).
(Allah dilerse ölüye işittirir)

Kabirdekilerin işitmeyeceği ile ilgili Fatır Suresindeki ayeti kerime de önceki ayetlerle birlikte değerlendirildiğinde burada kafirlerin ölülere benzetilmiş olduğu şeklinde yorumlanmıştır. "Kör ile gören, karanlıklar ile ışık ve gölgelikle sıcaklık bir değildir. Dirilerle ölüler de bir değildir. Doğrusu Allah, dilediği kimseye işittirir. Sen, kabirlerde olanlara işittiremezsin." (Fatır, 35/19-22)
Bu ayeti evvelindeki ayetlerle değerlendirildiğinde müfessirlerin genel kanaatine göre bu karşılaştırmalı örneklerin olumlu olanları hakkı, imanı, iman sahiplerini ve kavuşacakları güzellikleri; olumsuz olanları da bâtılı, inkarcılığı, inkarcıları ve kötü akıbetlerini temsil etmektedir. Bu konudaki yorumlan şöyle özetlemek mümkündür:
Müminin tuttuğu yol sağlam, ufku ve basireti açık, niyet ve iradesi zinde, yaptıkları kalıcı ve yarayışlıdır; kâfir ise ölüden farksızdır, basireti kapalı, kalbi kararmış, yaptıklan anlam kazanamamış ve boşa gitmiştir.(8)
Râzî bu örneklere şöyle bir izah getirir: "Gören" kelimesi mümini, "kör"kelimesi kâfiri, "aydınlık" imanı, "karanlıklar" küfrü, "gölge" rahatlığı ve huzuru, "sıcak" sıkıntıyı ve yakıcı ateşi, "diriler" müminleri, "ölüler"kâfirleri anlatmak için kullanılmıştır(9). Yani onlar işittiklerinden faydalanamamak ve onu kabul etmemek bakımından kabirdekiler ayarındadırlar.
Burada kafirlerin hali ruhsuz ceset gibi hiç bir şeyi hissedip işitmeyeceği ve kabirdeki cesetlerin nasıl insanı işitmesi mümkün değilse kafirler içindeki küfür karanlığından dolayı ey Peygamber senin hitabını işitmezler şeklinde anlaşılabilir.
Berzah aleminde bulunan ruhların kabirleriyle alakası hasebiyle verilen selam ve hitabın cesede değil ruha yapıldığı anlaşılmaktadır.


(Sen ölülere işittiremezsin) demek, (Sen kâfirleri imana kavuşturamazsın) demektir. Bunun gibi, kinaye, mecaz ifade eden birçok âyet vardır.
Bu bildiğimiz işitmek manasında değildir.

Ben daha çooook şey yazarım ama şu bilinsin ki, hiç birinizin zamanını çalmak, konuyu baltalamak, dini bir konuyu bisiklet forumunda tartışmak istemiyorum. Hatta şu da var ki, hiç bir dini konuyu tartışacak biri değilim.

Sizlerden tek ricam, inanan da olur inanmayan da olur herkesin hesabı kendinedir. Fakat sizlerden tek ricam, lütfen bilmediğiniz şeyi illa ki tefsirlerdemn okuyun. al işte google orada, tefsir içinde. Bilmediğin veya "bence dediğin ne varsa" hepsini tefsirden oku.

Böylece ne olur biliyor musun? Başkasını yoldan çıkarmamış olursun.
Selam ile...

(link)
 
@Serkan Mıstınoğlu hocam mezar ziyareti konusunda yazdigim gibi ortama huzursuzluk vermek comaklamak insanlarin inanclarina saygisizlik yapmak iclerindeki fasikligi disa vurmak sanaldan tabiki ve de isin ilginc tarafi kafir olupta bir ortama girerken selamin aleykum gencler diyerek girenlerde mevcut arkadaslarimdan biliyorum haha bu tarz konular dinsiz fasiklari rahatsiz eder dinsizleri degil bir insan saygilir olur inanmayabilir inanmak zorunda da degil cehennem cennet nasil dolacak inananda olacak inanmayanda dolasiyla asiri cahil bir toplum oldugumuz icin ve her turlu teknolojiyi de basta internet olmak uzere kotuye kullandigimiz icin durumumuz budur malesef
 
@Şeffaf
+1500
 
  • Beğen
Tepkiler: makifir
Bundan 10 yıl önce bu forum ne kadar samimi, katma değerli ve gerçekti lan...

Şimdi her şey nefret, laf sokma ve dalga geçme formatında.

Bisiklete yeni başlayacak biri buraya üye olup aşağı doğru akan konulara bir baksa "hasktr lan bisikletçi takımı bu kalitede ise tüküreyim böyle işin içine" der şerefsizim.

Emeği geçen herkesin eline sağlık...
 
Sn @Serkan Mıstınoğlu, ültimaton niteliği taşıyan cümleleriniz kabul edilemez. Biz, bisikletforum'a teoloji dersleri akmak için üye olmadık (ki hayatımın çok uzun bir zamanı Nakşi tarikinde hadis ve tasavvuf eğitimi alarak geçti. İslami noktada kaleme aldığım 2 kaynak kitabım var)

Biz, bu siteye bisiklet sporu ile ilişkili soru ve sorunlara ilişkin bilgi paylaşımı için üye olduk. Ancak en ufak bir sosyo/teolojik sorunda non-teist düşünceye sahip bireyler açıkça ültimatom altına alınacak ise, biz bu ültimatomu reddedip burayı sessizce terk edebilecek kadar da olgun insanlarız.

Sizin yönetimdeki başarınızı ve hassasiyetinizi her zaman taktir ettim. Ancak evrensel insan yolunda yoğun emek veren bir birey olarak yukarıdaki cümlelerinizi kabul ve hazım etmem mümkün değil.

Umarım bir başka konunun üzerinizde yarattığı psikolojik baskı ile kaleme aldığınız cümlelerinizi tek bir pencereden bakarak değil, evrensel düşünce dünyasının yarattığı pencereden, teolojik olarak değil, "insan" odaklı bakarak tekrar yorumlarsınız.

Esen kalın.
 
@mtsemiz :)

Senin lafından sonra dikkat ettim de, bugün benim forumda bu akşam tam 8. yılım dolmuş. (17 Haziran 2010)

İlk kayıt olduğum zamanı hatırlıyorum da, herkes de olduğu gibi yeni bir bisiklet alıp, aynı kafa yapısına sahip başkaları ile tanışmak, bir şeyler paylaşmak, bilmediklerimi sorup öğrenmek için, vs. için kayıt olmuştum...

Açık söyleyeyim artık konularda bisiklet dışında her şey var, her türlü ağız dalaşı, laf sokmalar, ayrımcılık, tahammülsüzlük, saygısızlık vs.vs.

Hayaller bisikletforum, gerçekler ???
 
@Taner James
Ya aslinda bence biz burada yeri geldimi makarada yapabilmeliyiz, siyasette tartisabilmeliyiz, bisikletimize hangi aktariciyi almamiz gerektiginide danisabilmeliyiz fakat son yillarda insanlarda bir ego ve ustunluk kurma hastaligi baş gosterdi. Burada yeri gelnce benimde uslubumu sertlestirdigim anlar oldu ama asla ben baslatmadim bunu.
Benim inandigim bir Din var , Allaha , Resulune ve Kuranina iman etmisim adam gelmis bunlardan dolayi bana yobaz yaftasi vuruyor, asagiliyor, alay ediyor. Kimse kusura bakmasinda hakedene yanit itina ile verilir. Onun disinda saygili sekilde fikir tartismalari olabilir
 
İlgili konuyu okudum. Konu sahibi önüne gelene atar gider yapıyor. Sonra iki kişi gerçek müslümanlık hakkında birbirine giriyor. Biri çıkıp hiç kimseyi ilgilendirmediği halde ben inançsızım diyor. Forumun moderatörü de olayı hiç anlamayarak bu ülkenin %99'u müslüman, akıllı olun yoksa kovarım diyerek konu açıyor. Havalar güzel daha fazla bisiklete binin beyler. Ortada tartışmaya değer bişey yok.
 
İnançsızlık da bir tür inançtır. Bu kapsamda da her türlü/yollu inançlara saygı gösterilmesi gerekir. Burada esas olan inanç değil saygıdır. Saygı meselesi çözülürse dindar/dinsiz/yaradana inanan/inanmayan meseleleri sorun olmaktan çıkar. Bu tip bir uyarının toplumun %99 müslüman şeklinde tanımlanmasını doğru bulmuyorum. Toplumun %1'i müslüman olsa da saygısızlık yapılmamalı, aynı şekilde inanmıyorum diyen birine de saygı gösterilmeli. Kısaca birbirimize tahammül değil saygı göstermeliyiz. Bir müslümanın/hristiyanın inancına duyduğum saygı ile bir hindunun ineğe tapmasına gösterdiğim saygı arasında gram fark yoktur. Bunu diğer bir örnekle açıklarsam çalıştığım iş yerinde temizlik görevlisine merhaba derken ki samimiyetim ile patrona merhaba demem arasında bir fark yoktur. Temelde ikisi de insandır.
 
Yaz yaz bitmez bosa elinizi agritmayin.
Bizi bu hale düşürenler utansin.
 
Onca şey yazdım, sadece 99'a takılanlara hayret ediyorum :)

Benim derdim forumda sataşma ve seviyesiz tartışma yaşanmaması. Bunu engellemenin en iyi yolu hızlı müdahale. Mezar ziyareti başlığında şikayet butonu kullanılarak bana şikayet geldiğinde, şikayet edilen o yoruma 15 adet cevap yazılmıştı bile. Çok geç şikayet edilmişti yani. Ve kan gövdeyi götürmüştü. O yorumu en başta görsem, hemen silerdim ve başlık savaş alanına dönmezdi. Sadece 1 kişinin yorumu buna sebep olabiliyor. %99'u daha iyi anlamanız açısından yazıyorum: O tahrik edici ve kışkırtıcı yorumu yazan kişi zaten %99 diye bahsettiğim kitleyi hedef alıyor ve kendisini güçlü hissetmek için yapıyor bunu. Amacı zaten dikkat çekmek (iyi yada kötü), amacı zaten tartışmak.
Sonuç olarak bayram sebebiyle açılan saygıdeğer bir aktiviteyi ifade eden başlık, içler acısı bir hale gelmişti.

Hala 99'a takılıp cevap yazacaklar, zaman harcayıp yazmasın çünkü anlatmak istediklerimi malesef anlayamamışlar :)
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri