Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tour De France 2011

*Son 3 km . Contador - biraz arkada Sanchez ve Pierre Rolland

*Cunego atağa kalktı . Contador'la aradaki farkı biraz kapatabilirse genel klasmanı 6. kapatacak bugün

*Pierre Rolland ; Contador ve Sanchez'in önüne geçti. 3 kişi ve 2,4km kaldı

*Cadel'de Schlecklere karşı atak kaldırdı.

*Pierre Rolland alacak gibi ama Schlecklerin yarın işi zor , Cadel daha avantajlı
 
Scudo
Etap 19
1 Pierre Rolland (Fra) Team Europcar
2 Samuel Sanchez Gonzalez (Spa) Euskaltel-Euskadi
3 Alberto Contador Velasco (Spa) Saxo Bank Sungard
4 Peter Velits (Svk) HTC-Highroad
5 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team
6 Thomas De Gendt (Bel) Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team
7 Damiano Cunego (Ita) Lampre - ISD
8 Fränk Schleck (Lux) Leopard Trek
9 Andy Schleck (Lux) Leopard Trek
10 Ryder Hesjedal (Can) Team Garmin-Cervelo


Genel Klasman
1 Andy Schleck (Lux) Leopard Trek
2 Fränk Schleck (Lux) Leopard Trek
3 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team
 
@Selcuk ASLAN

İnşallah Cadel kazanır. Bence Alberto C. Sanchez le bir grup kurmalı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Bu aralar eurosport etap tekrarlarını bir gün sonra vermeye mi başladı acaba?
Yada rehberde fransa bisiklet turu diyor geçen günlerde gece fakat başka bir program vardı kanalda?
bu Etap 19 un tekrarı eurosportta bugun akşam geç saatte var mı yoksa yine uarın gece mi izlenime sunarlar . bilgisi olan var mı?
teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Dünkü etap mükemmeldi.Andy harikaydı alberto berbattı Thomas V. 'da iyiydi sarı mayoyu korudu ama bugün bitti işi.

Andy 60 km kala yaptıgı atakla sarı mayonun ensesine geldi.Ve Alpe'dhuezde aldı.
Artık dağlardaki işimiz bitti ve Contadorun kazanması imkansız.
Cadel Evans bildiim kadarıyla TT'ci.
Andy'nin ise TT si kötü.Kendisi TT üzerine eksta çalıştıgını söylüyor ama bakalım ne kadar geliştirdi kendiini.Umarım 50 saniyeyi geçen bir fark yemez.
Yarın cancellara - cadel savaşı görücez eminim tony martin de ön plana geçer.
Podyumda 2 shleck görmememiz için bir neden yok diye düşünüyorum.
Umarım andy fark yemez ve sarı mayoyu götürür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Bugün yine nefis bir yarış izlettirdiler bize. Olayı ateşleyen Contador başta olmak üzere Andy'e, başına gelen ne olduğu belirsiz mekanik arızaya rağmen mental olarak dağılmayan Cadel'e bizleri ekran başına kilitledikleri için teşekkürler.

Voeckler hem sarı mayoyu hem de bir ara seyircilerle girdiği anlamsız küfürleşme serisiyle sevimliliğini de kaybetti bence. Fakat bu adamın yaptığı önümüzdeki turlarda hatırlanacak ve "nasılsa sarıyı tutamaz" diye kimseye dakikalar kaçış grubunda hediye edilmeyecek gibi geliyor bana.

Contador etabı alsaydı bugünkü çabasının tam karşılığını almış olurdu. Yine de çarpışarak bu turu kaybetti. Zaten hiçbir zaman yeteneğinden kuşkumuz yoktu sadece gereksiz işlere girmesini eleştirdik.

Rolland'ın zaferi bence pelotonun temizlenmesi açısından anlamlı. Bundan önceki turlarda son tırmanışta basıp gideni tutamazlardı. 30 dakika süreyle neredeyse 7 watt/kg'a dayanan performanslar görürdük. Bunlar insan fizyolojisiyle bağdaşmayan değerlerdi. Bu turdaki son iki günle birlikte bundan sonraki takım taktiklerinin de iyice değişeceğini düşünüyorum. Çünkü artık üst seviyedekiler birbirine çok yakın ve kazanma şansı olanlar artacak. İş son anlara bırakılmayacak arayış sürekli olacak.

Yarın ne olur? Cadel en istikrarlı isimdi 3 haftadır. İşin her yönünü yaptı. Herşeyi en iyi yapan o değildi belki ama müthiş bir performans gösterdi. Ancak Andy'nin avantajını silebilir mi emin değilim. Andy dün gücünü gösterdi ve Trek takımının bilgisiyle TT yeteneğini de geliştirmiş olduğunu düşünüyorum. Ya Andy ya da Cadel yine 2. olacak :)
 
Arkadaslar tdf ile direk alakası olmayan ama etapları seyrederken caner eler'den sürekli duydugum bisikletçilerin pedala uyguladığı güç nedir? Nasıl hesaplanır ve kg basına güç neyi ifade eder?
Eminim bu bilgi yarışları daha zevkli seyretmemizi sağlayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
@Niyazi ALTUN

hangi eurosporttan bahsediyorsun bilemiyorum ,ben astradan almanca izliyorum,Türkiyeden olanla farklı yayın yapabiliyor,dediğin doğru,gece geç saatlerde verebiliyor,ancak raısport2 sabah 10-12 arası 2 saatlik özet veriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Contador ve Cadel'e büyük alkış gerek. Tur boyuncu hiç bir şekilde takımlarından yardım almadılar daha dogrusu alamadılar. Contador bildigimiz gibi tek tabanca, Cadelde neredeyse tüm tırmanışlarda tek başına grupları cekti ve bulundugu hiç bir grupta kimse Cadel'den fazla çalışmadı. Andy bu turu kazanırsa Leopard'ın müthiş direktörüne çok şey borclu olacak. Tüm etaplar boyunca sadece takip ettiler ve 1 etapta atak yapıp birincilige geldiler. (Tabi burdan sadece takip ettiler diye yazmak kolay birde sporculara sormak lazım onu :) )Contador veya Cadel kazanırsa Cok cok büyük yarışcılar olduklarını bir kez daha kanıtlayacaklar hemde hiç unutulmayacak şekilde kanıtlıyacaklar. Andy'nin yaşının genç oldugunu ve önünde uzun yıllar oldugunu düşünürsek bu turu Cadel kazansın istiyorum. Cadel'in son şansı ve bu sene bu turu kazanmak için elinden gelen herşeyi yaptı neredeyse ve şahsi düşüncemi söyliyeyim ; Pazar günü Sarı forma Cadel'e cok yakışacak..
 
@Kaan Özçelik

Bisikletçilerde Vücut Ölçüleri ve Hız:
Watt'ın güç birimi olduğunu belirtip güzel bir alıntıyı paylaşalım.Temel Fizik ile aramız iyi değilse örnekleri incelemek yeterli olabilir.

Bir bisikletin ilerlemesine direnç teşkil eden çeşitli etmenler vardır. Lastiklerin yere sürtünmesi, yokuş çıkarken yerçekimi, düz yolda giderken hava direnci bunların başlıcalarıdır. Bu dirençler bisikletçinin vücut ölçülerine göre değişmektedir.

Düz yolda karşı kuvvetin büyük kısmını hava direnci oluşturur. Hava direnci temelde havayı yaran yüzey alanı (lineer boyutun karesi) ile orantılıyken sporcular temelde kas hacimleri (lineer boyutun kübü) ile orantılı güç üretebilmektedir. Bu nedenle iri yapılı sporcular düz yolda ufak yapılı sporculara göre avantajlıdır.

Yokuşta ise karşı kuvvetin büyük bölümü yerçekiminden kaynaklanmaktadır. Bu da sporcunun ağırlığı ile orantılıdır. Sporcuların üretebildikleri güç de vücut ağırlığı ile orantılı olduğundan iri yapılı sporcuların düz yoldaki avantajı yokuşta azalmaktadır. Bu avantaj tamamen ortadan kalkmamaktadır, çünkü yokuşta hava direnci hızın düşmesiyle azalmaktadır ama ihmal edilebilir seviyeye inmemektedir.

Bilimsel araştırmalar sonucunda vücut ağırlığı, bisiklet üzerindeki pozisyon, kullanılan lastik türü, yolun eğimi gibi faktörler de dikkate alınarak, üretilen güce göre elde edilen hızın tahmin edilmesine imkan sağlayan matematik modeller geliştirilmiştir. Buna göre 80 kg’lık bir bisikletçi ile 60 kg’lık bir bisikletçinin vücut ağırlıkları başına eşit (6 watt/kg) güç ürettikleri durumda düz yolda ve %10 eğimli yokuşta elde ettikleri hızlar aşağıdadır:
Düz yolda aerobar ile bisikletçinin ağırlığı (kg)

80 60

tahmini hız (km/h) 50,7 46,2
Yokuşta (%10) bisikletçinin ağırlığı (kg)
80 60
tahmini hız (km/h) 16,8 -16
Buna karşılık, ufak yapılı sporcuların kas kütlesi başına düşen damar miktarının daha fazla olabildiği, bu nedenle vücut ağırlıklarına göre daha fazla güç üretebildikleri düşünülmektedir.

Lance Armstrong, Miguel Indurain gibi Fransa Turu’nu defalarca kazanmış sporcuların 1 saat boyunca vücut ağırlıkları başına üretebildikleri güç 6,5 watt/kg’dır. Marco Pantani’nin Alpe d’Huez’e çıkış rekoru kırdığında 7 watt/kg güç ürettiği hesaplanmıştır. Ancak, genel olarak en iyi yokuşçular olarak bilinen Pantani, Richard Virenque gibi 60 kg’ın altındaki sporcuların 75 - 80 kg’lık Armstrong ve Indurain’i yokuşta geçmeleri çok enderdir.

Bu verilerden yola çıkarak ufak yapılı sporcuların yokuşta avantajlı olmadıkları, ancak düz yolda dezavantajlı olmaları nedeniyle, taktik olarak yalnızca yokuşlarda tüm güçleri ile mücadele etmelerinden ötürü yokuşlarda başarılı oldukları düşünülebilir.
 
@Derya Keçeci Can Şakarcan
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
forumlar bilginin paylaşımını sağlayan platformlardır.....bu sebeble hiç bir kardeşimizin bir diğerinin fikrinden ötürü yargılama yada....hakaret ima eden yazılarla insanları rencide etme hakkı yoktur......50 yıldır bisiklete binen ve bugün hala 365 gün bisiklete binen 10 tane bisikleti olacak kadar bisiklete aşık bir abiniz olarak...........hepimizin.. hepinize saygı duymasını.....dahası... bir avuç insan olduğumuzu unutmamanızı rica ediyorum............
 
Bu sene yine o kadar elektrik oluşmadı gördüğüm kadarıyla, yanlışlıkla lance tura katılsa asıl o zaman şenlenirdi karışırdı bu başlık :) Turu zaten dört gözle bekliyoruz ama ben bir yandan da bu başlığı özlüyorum bekliyorum:D
Sırası değil belki ama fırsat bulmuşken aktardığınız bilgiler , yorumlar hatta taşlar için bile başlığa katılan herkese teşekkür ederim. işler yüzünden bu seneki turu yan gözle bile zor izleyebildim, atladığım bir çok detaydan sayenizde haberimiz oldu, harikasınız , sağolun varolun
 
forumda bi yerlere yazmıştım ben andy'i favori göruyorum dıye.çünkü 2010 tdf de ınanılmaz formdaydı ve sinyali vermişti aslında.zamana karşıyıda hallederse sarı formayla pariste arz-ı endam edicek gibi.ıkı dileğimden biri gercekleşti gibi.bide taylar farrar parisi alırsa heralde temmuzu en karlı ben kapatıcam
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Pierre Rolland dün yaklaşık 14 km’lik Alpe d’Huez tırmanışını yaklaşık 42 dakikada tamamlamış.

Kendisi 71 kg ağırlığında, ekipmanı ile birlikte 78 kg ağırlığı var.

%8 ortalama eğim olduğunu ve hesaplama kolaylığı açısından sabit hızla çıktığını düşünürsek bu süreçte gereken ortalama güç üretimi yaklaşık 400 Watt olmalı. Ataklarda bu değer yükselir, dinlenirken azalır.

Watt/kg oranı bu tırmanış için 5.1 olur. Yani 42 dakikalık tırmanış boyunca ortalama 5.1 W/kg güç üretmiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Pierre Rolland,dünkü etapa mental olarak mükemmel hazırlanmış,son metrelerde güç olarak bitmiş durumda olmasına rağmen bunu kameralara ve rakiplerine hissettirmedi condator ve sanchez'e önce psikolojik sonrada fiziksel üstünlüğünü kabul ettirdi finish çizgisinde 0'ı tükettiği anlaşıldı ama amacına ulaşmıştı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Geri