Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tour de France 2021

Tour de France'da disk frenlerin yaygınlaşmasının en büyük nedeni Formula1' deki mantıkla çok benzer:''Pazar gün yarış, pazartesi sat'' Sonuçta TDF bir vitrin.
Bir diğer neden de şu olabilir:Son yıllarda Tour de France 'da zirve finişlerinin yerine son bölüm olarak heyecan olsun diye illaki çılgın bir iniş ekliyorlar.Bu da frenlere eskisinden daha fazla iş düşmesine neden oluyor.

Bu arada Contador yokuş çıkarken fren pabuçlarını ayırarak yokuş çıkardı.
Aynen katılıyorum. TdF bütün takım, sponsor ve sporcular için bir vitrin. Mesela Cavendish şayet bu sene TdF için seçilirsem bu aldığım maaş ile katılmam demişti. Lefevere'de Bennett yetişemez ise Cavendishe TdF için daha iyi bir sözleşme sunacağız demişti. Kısacası Cavendish belki etap kazanamayacak, belki favori sprintırlar arasında da değil ama sonuçta adamın bir adı var, kameralar üzerinde olacaktır. Buda takım sponsorlarının daha çok reklamını yapması yani vitrinde daha çok öne çıkması anlamına geliyor.
 
Son düzenleme:
Scudo
Disk fren fanları coşmuş yine. 😆
Giro'da disk kullanmayan bir takım vardı, hangisiydi o yahu? 🤣
Biri de çok şık falan yazmış, Allaam ölecem.. 🤣🤣🤣
.
Hah, hatırladım. Team INEOS. 😉
Pembe mayoyu da kazandı terbiyesizler. 😂

Ayynen budur kardeşim. Biz bunları yazıyoruz, çiziyoruz ama gençlere laf anlatmak çok zor.
Bu yaklaşım tamamen doğru olsaydı UCI şu yeni aero gidonu yasaklamazdı. Böylece herkes bu gidonlara yüzlerce euro harcıyor olurdu. Ancak böyle olmadı.

HbjpSQCJnvCdPZwb3UMDYC-970-80.jpg.webp


Benzer şekilde UCI'ın türlü türlü yeni teknoloji ve yaklaşımlara karşı ne kadar sert olduğunu hepimiz biliyoruz. Pazar göster pazartesi sat olayı var diyemeyiz bence yani.


Giro'da takımların %95'i disk fren kullanıyorken, pembe mayoyu disk fren kullanmayan takımın kazanmış olması istatistik bilimi açısından anlamlı bir bilgi değil olsa olsa bir anektod olur ve bisiklet forumlarında tatlı tartışmalarda haksız bir koz olarak kalmanın ötesine geçmez:D
 
Bu yaklaşım tamamen doğru olsaydı UCI şu yeni aero gidonu yasaklamazdı. Böylece herkes bu gidonlara yüzlerce euro harcıyor olurdu. Ancak böyle olmadı.

HbjpSQCJnvCdPZwb3UMDYC-970-80.jpg.webp


Benzer şekilde UCI'ın türlü türlü yeni teknoloji ve yaklaşımlara karşı ne kadar sert olduğunu hepimiz biliyoruz. Pazar göster pazartesi sat olayı var diyemeyiz bence yani.


Giro'da takımların %95'i disk fren kullanıyorken, pembe mayoyu disk fren kullanmayan takımın kazanmış olması istatistik bilimi açısından anlamlı bir bilgi değil olsa olsa bir anektod olur ve bisiklet forumlarında tatlı tartışmalarda haksız bir koz olarak kalmanın ötesine geçmez:D
UCI'nin sektöre hizmet ettiğini nereden çıkardınız? O bir regülasyon kurumu ve sporcuların emniyetini ve adil yarışmalarını düşünmek zorunda. Kaldı ki itirazlara rağmen öyle yapıyor.

İstatistik bilimini de öyle kafanıza göre kullanamazsınız. Son on yıldır bisiklet sporunu domine eden bir takımdan bahsediyoruz. Hem de bir çok yeniliği tüm camiaya kabul ettirmiş bir takımdan. Ağırlığı çok fazla yani. Ben olsam dikkate alırım seçimlerini.

Cık, olmamış. Daha sağlam argumanlarla gelin. 😆
 
  • Beğen
Tepkiler: RoninRider
@Eshquia™ Pinarello'nun disk fren kullanmamasının sebebi kadro ağırlığıyla alakalı sıkıntılarını giderememiş olmasından. Disk fren de V frene göre daha ağır olacağından, disk frenli bisikletlere geçerse ağırlıkta sorun yaşayacaklar çünkü şu an zar zor ağırlık sorunu yaşamayan yarış bisikleti çıkarabiliyorlar.

Gençlere laf anlatamıyoruz demek de biraz ayıp, gençler bir şeyin anlatılmasına gerek kalmadan baya şeyi anlıyor siz merak etmeyin. Dinozorlar olarak "makarnayı bile yarış muhabbetine çeviririm, bilen bilir" şeklindeki atarlı konuşmalara da artık bir son verirseniz, yarıştan konuşulsun biraz da olur mu?
 
@Eshquia™ Pinarello'nun disk fren kullanmamasının sebebi kadro ağırlığıyla alakalı sıkıntılarını giderememiş olmasından. Disk fren de V frene göre daha ağır olacağından, disk frenli bisikletlere geçerse ağırlıkta sorun yaşayacaklar çünkü şu an zar zor ağırlık sorunu yaşamayan yarış bisikleti çıkarabiliyorlar.

Gençlere laf anlatamıyoruz demek de biraz ayıp, gençler bir şeyin anlatılmasına gerek kalmadan baya şeyi anlıyor siz merak etmeyin. Dinozorlar olarak "makarnayı bile yarış muhabbetine çeviririm, bilen bilir" şeklindeki atarlı konuşmalara da artık bir son verirseniz, yarıştan konuşulsun biraz da olur mu?
Sayın @hamlet2006 makarna derken şakayla karışık ironi yapıyordu, zira şu forumda yarışlar, takımlar ve sporcular hakkında geniş bilgisi olan onun gibi kişi sayısı bir elin parmak sayısını geçmez.
 
O değilde benim jellerin kullanım süresi geçmiş.Bu durumda kullansam yan etki yapar mı, yoksa doping mi olur? :koptum:
 
Tour de France'da disk frenlerin yaygınlaşmasının en büyük nedeni Formula1' deki mantıkla çok benzer:''Pazar gün yarış, pazartesi sat'' Sonuçta TDF bir vitrin.
Bir diğer neden de şu olabilir:Son yıllarda Tour de France 'da zirve finişlerinin yerine son bölüm olarak heyecan olsun diye illaki çılgın bir iniş ekliyorlar.Bu da frenlere eskisinden daha fazla iş düşmesine neden oluyor.
Etabı, tırmanışın zirvesi yerine 5-10 kilometrelik bir inişten sonra bitirmeleri yeni bir şey değil. İki sebebi var:
Dar dağ geçitlerinde etabı bitirmek lojistik olarak zor. Ödül töreninin yapılacağı, onlarca takım otobüsünün ve caravan denilen sponsor kortejinin park edeceği alan lazım. O yüzden kayak merkezleri dışında zirve finişi pek mümkün değil.
Her dağlık etabın genel klasman için çok önemli olmasını istemiyorlar. Peş peşe 3-4 tane zirvede biten etap olsa, genel klasman iddialıları ve takımları çok zorlanır, ayrıca takım kadrosu güçlü olan (= Ineos) daha büyük avantaj elde eder.
 
Dinozorlar olarak "makarnayı bile yarış muhabbetine çeviririm, bilen bilir" şeklindeki atarlı konuşmalara da artık bir son verirseniz, yarıştan konuşulsun biraz da olur mu?

Evet,o dinozor bendim.Monte Zoncolan'daki Froomey'in yanında koşan. :cool:

186590dacc3d571b751a6efcbf6f2081.jpg

Bence farkına varamadığınız şeyler de var.
Bu tarz yarış konularında ne kadar çok çağrışım yaparsanız konu o kadar çok dallanır, budaklanır ve keyiflenir.Konuya katılım artar, insanlar yeni yeni şeyler öğrenir.
Disk fren üzerinden bile konu büyümeye başlamış,birçok forumdaş fikir beyan edip katkı sağlamış.Ben de birkaç şey yazıp çizmişim, hatta demişim ki son zamanlarda zirve finişlerinin yerine 5-10 km lik çılgın inişlerin olduğu etap finishleri konuluyor demişim. Bunun üzerine @Murat B. üstadım da değerli bilgiler vermiş.Bakın konu nasıl büyüyor.
Eğer ki birkaç etap profiline burada toplu sprint olur , bilmem neredeki etapta puncherlar sahne alır, burası rouleurların mekanı dersek, konu kısır kalır, konu ancak 7,8 sayfa ilerler maksimum 20 forumdaş fikir beyan eder,tatsız tutsuz bir hal alır, sıkışır kalır.
Makarnayı bile yarışa bağlarım demenin atar gider ile kesinlikle alakası yok.Kimseye atar yapmak gibi derdim olmaz.Zaten alıntı yaptığım değerli hemşehrim @Tutmosis89 ve değerli moderatörüm @cazci da eminim ki negatif bir şey düşünmemiştir.Ayrıca mesajımın altına da konu insicamı bütünlüğü hakkındaki kaygılarınızı anlıyorum da dedim.
 
Tur da ülkenin şarapları gibidir, yıllarını verenler kıymetini daha iyi bilir...
Hiç bir forumdaşı gücendirmeden, mizahi paylaşımları da gözardı etmeden konumuz zenginleşsin..
@hamlet2006 Süleyman kardeşim, gençler de aramıza katıldıkça ortak bir kültür gelişecektir. Senin üslubun bazen tam anlaşılmaya bilir ama biz seni seviyoruz..
@necmeddin pirimiz oldu artık:)...
 
Tur da ülkenin şarapları gibidir, yıllarını verenler kıymetini daha iyi bilir...
Hiç bir forumdaşı gücendirmeden, mizahi paylaşımları da gözardı etmeden konumuz zenginleşsin..
@hamlet2006 Süleyman kardeşim, gençler de aramıza katıldıkça ortak bir kültür gelişecektir. Senin üslubun bazen tam anlaşılmaya bilir ama biz seni seviyoruz..
@necmeddin pirimiz oldu artık:)...
Yok abi estağfurullah pire bile olamayız. Pir olmak büyük bir makam.Yol bisikleti yarışları hakkında teknik terimler dahil bir çoğunu forumda öğrendim. Domestic teriminin yardımcı (ben yancı desem yanlış olmaz) olduğunu forumdan @hamlet2006 'nın TDF ile ilgili başlığını okuyunca öğrenmiştim. Süleymanın bilgileri bende hayranlık bırakmıştı. Forumda yarışı hakkıyla yorumluyabilen kıymetli arkadaşlar var.
Down hill , BMX ve dağ yarışlarını yıllardır takip ederim. İzlemesini de severim. Yol yarışlarını çok az takip ediyorum. Denk gelirse izliyorum. TCR dikkatimi çekmeyi her zaman başaran bir yarış. Onun dışında yol yarışlarından hiç anlamıyorum. Son bir yıldır yol yarışı başlıklarını takip ediyorum. Başlığa katkı sunan arkadaşları tebrik edip ,teşekkürümü sunuyorum.
Şimdi bana sorsanız artistik paten yarışı mı, bisiklet yarışı mı diye şüphesiz paten yarışı derim. :) Bisiklet üzerinde karda kaymak ve düşüş esnasında 3-5 salto yapmak daha çok bildiğim teknik terimler.
O yüzden işi üstadlara bırakıp okuyarak başlığı takip etmeyi düşünüyorum.
Forumda iş bilen ve yarıştan anlayan arkadaşlar emeklerini esirgemezlerse daha iyi olur tabi. Kan olmayan, terin ve sevinç gözyaşlarının olduğu bir yarış dilemek isterdim. Fakat söz konusu Tour de France olunca ; kan,ter ve göz yaşının olduğu bir sezonu daha göreceğiz. Hayırlı yarışlar olsun diyelim.:harika:
 
O değilde benim jellerin kullanım süresi geçmiş.Bu durumda kullansam yan etki yapar mı, yoksa doping mi olur? :koptum:
Valla doping etkisi yaparmı bilemem ama, tuvalete doğru iyi sprint attıracağı kesin :koptum: :p
 
@hamlet2006 , İşte bu tür olasılıkları göze alıp antrenmanlarda muz yemeye özen gösteriniz, peklik tavsiyesidir...:)
Proların yediği o pirinç patlağı gibi içerikler ne gudubet şeylerdir..
Takım arabalarında benim tarifim olan "Keçiboynuz unu-kuru meyve ve kuru yemiş karışımlı" barlar olmalı, bak o zaman nasıl pik yapıyor metabolizma...:koptum:
 
Takımlarınızı kursanız da şurada kapışsak ya :) (link)
Hatta bisikletforum ligi de kurdum; takımı kurduktan sonra geliniz: (link)

Ne zaman olur bilmiyorum ama :) etapları daha sonra sürmek isterseniz tüm rotalar da var indirmeye hazır: (link)

Şahane teaser video ise burada:
 
Bisiklet sporunu ve Bisikletteki gelişmeleri Türkiyeden takip etmek çok zor ,
Bizler burada bildiklerimizi ortaya koyup paylaşım yapmaz isek , maalesef satıcı ve tamircilerin elinde oyuncak oluyoruz.
Ne kadar çok bilgi o kadar çok paylaşım bizi Bisiklet konusunda ileri götürecektir.
 
Geri