Scudo Sports

Tour de France 2023

6.güne, takip edenler için artık efsane haline gelmiş "Tourmalet" tırmanışı mührü vuracak.
Hemen öncesinde d'Aspin tırmanışı üvertür tadında, bitiminde perde açılacak.
Genel klasmancılar ve tırmanış domestikleri, etap kovalayan kaçışçıları dün olduğu gibi rahatça fark açmalarına izin vermeyecektir.
Jonas sarı mayoyu almak için en uygun olan noktada ( Tourmalet zirvesine gelmeden) atağını yapabilir.
Rakiplerinin nasıl karşılık vereceği merak konusu.
Gall, Powless ve Martinez benekli mayo, Ciccone ve Buchmann da ilk on içinde yükselmek için fırsat kollayacaklar gibi...
Hava yağmur olasılığı gösteriyor.
İnişler tehlikeli olabilir.

profile-tourdefrance2023stage6-64937b0ae34dd.png
6-aspin-64937b0addcb2.png
6-tourmalet-64937b0ad9f75.png
Canlı yayın 14.00-19.00 arası...
 
Scudo
vinegegaard 20 dakikada 6,92 watt/kilo üretmiş ki inanılmaz bir rakam. Ülkemizde 5 üzeri bile neredeyse yok denecek kadar az. bu kadar üst seviye performans da acaba doping var mı diye sordurmuyor da değil.

bu veriye göre 80kg değerinde bir adam 20 dakikada yaklaşık 553w güç üretmesi gerekiyor. ben 320yi geçememiştim :)

1688637414774.png
 
vinegegaard 20 dakikada 6,92 watt/kilo üretmiş ki inanılmaz bir rakam. Ülkemizde 5 üzeri bile neredeyse yok denecek kadar az. bu kadar üst seviye performans da acaba doping var mı diye sordurmuyor da değil.

bu veriye göre 80kg değerinde bir adam 20 dakikada yaklaşık 553w güç üretmesi gerekiyor. ben 320yi geçememiştim :)

306656 dosyayı görüntüle

performanslar çok yüksek, biraz takip edince Strava ve medya sayesinde epey veri oluşuyor.
En tepe grup 20dk için 7-7.5 w/kg üretebiliyor. Eskiden bu daha da yüksekti. Contador'un paylaştığı SRM fotoğrafını hatırlayan vardır (458w, 20dk, 62kg)
Ortalama World Tour yarışçısı için bunlar hayal tabi. 6.5 w/kg civarı daha olası. Ağır bisikletçiler için ölçekleme aynı olmuyor. Üretilen güç genelde 480-500w civarında kalıyor. Uzmanlara göre bu insan vücudunun aerobic olarak üreteceği maksimum güç. Kas kütlesi daha yüksek gücleri üretecek kadar büyük olsa da aerobik sistem yetersiz kalıyor. O yüzden 500w üzeri uzun eforlar fazla görünmüyor. Ama uzmanlara göre kan değerlerini geliştiren doping ile sınır bu aşılabilir. 75-80 kilo falan olup hala 7 w/kg ile dağ çıkmak bu sayede mümkün oluyor.

Neyse, bir liste yaparsak:
20dk için
Top WT: 7-7.5
Ortalama WT: 6.3-7
en alt WT ve en üst Pro Conti: 6.1-6.5
Pro Conti-Top Conti: 5.8-6.3
İyi Continental-Top Amatör: 5.5-6.3
Continental-İyi amatörler: 5-5.5
 
Şimdiye kadar izlediğim büyük turların geneli için konuşuyorum. Ne zaman havai fişeklerin patlayacağı , ortalığın karışacağı, beklentilerin ve olasılıkların çok konuşulduğu etapların hepsi, hemen hemen HİÇBİR ŞEY olmadan sonuçlandı.
 
Tourmale inişinde pogaçar ın max hızı 103,50 kmh olarak ölçülmüş,bir ara forumda böyle bir başlık vardı 80 lere 90 ları deviren prof arkadaşlar vardı,bugünkü inişi izleyip tekniklerini geliştirmeleri lazım ki pagaçarı geçebilsinler:cool:
buda finiş videosu.
 
Tourmale inişinde pogaçar ın max hızı 103,50 kmh olarak ölçülmüş,bir ara forumda böyle bir başlık vardı 80 lere 90 ları deviren prof arkadaşlar vardı,bugünkü inişi izleyip tekniklerini geliştirmeleri lazım ki pagaçarı geçebilsinler:cool:
buda finiş videosu.

Inerken hızlanmak sorun değil ki, pedalı yeterince hızlı çevirince yer çekimi de yardımcı oluyor. O yüzden 80leri 90ları geçtiğini söyleyen arkadaşlarla dalga geçenleri de anlamıyorum, yarış dışı özellikle trafiğe açık ve kontrolsüz bölgelerde bu hızlara çıkmakla övünenleri de.

Herhangi bir yarış tecrübem.yok, ama aktif bir izleyiciyim. Tour de France seviyesindeki bir bisikletçinin iniş tekniğini belirleyen şey hızın miktarı değil de, o hızın arkadan gelenlere göre avantaja ne kadar çevrilebildiği, aero pozisyonun ne kadar korunabildiği, virajlarda en doğru açıların ve çizginin ne kadar kullanılabildiği olsa gerek.
 
80leri 90ları geçtiğini söyleyen arkadaşlarla dalga geçenleri de anlamıyorum
Aaaaa niye dalga geçeyim ya sadece pogaçarı geçmeleri için tekniklerini geliştirmeleri adına ufak bir tüyo verdim,belki inişlerde lazım olur diye:booo:
Inerken hızlanmak sorun değil ki, pedalı yeterince hızlı çevirince yer çekimi de yardımcı oluyor.
Siz belliki konuyu tam takip edememişsiniz,çift amartisörlü bim bisikletleriyle ne 80 ler 90 lar havalarda uçuşuyordu bir aralar buralarda,tavsiyemiz onlara daha aero olup 100leri geçsinler diye,aman üst boruya yatmasınlar uci yasakladı zira!
 
Tahmin ettiğimiz planı uygulayan Jumbo Visma, takım olarak çok iyi iş çıkardı. Tourmalet çıkışında kaçıştakilerden kopup liderlerini seri bir şekilde zirveye taşıyorlardı. İki gündür kendini heder eden Van Aert, finişe 4.5k kala tükendi ve Jonas ve Pogi'nin düellosu başladı.Tempoları başabaş iken "acaba kim ve ne zaman son barutunu kullanacak ?" diyorduk ki bitime 2.7 k. kala Pogi turboları devreye soktu ve o hışımla etabı aldı.Uzun süre domestiği olmadan lider grubun en sonunda enerjisini ekonomik kullandı ve düne göre bambaşka bir form sergiledi.
Jonas ve takımı büyük olasılıkla zor günü daha da zorlaştırmak istemedi, etabı Pogi'ye hediye edip "kârdan zarar" hesabı yaptı. Jonas sarı mayo hedefine ilk hafta bitmeden ulaştı.
"Güçsüz Kızılderili" yeniden benekli' de.
 
7. etap sıcak ve rüzgârlı bir günde toplu sprint finişi olarak bitecek.
Hızlı ama son sprint finişi gününde yaşanan talihsizlklerin olmamasını umuyoruz...
profile-tourdefrance2023stage7-64937b1a18eb3.png
Yayın 14.00-18.45 arası olacak...
 
yarışı izleyemiyorum ama (link) 'dan verilere bakıyorum ara sıra. Gördüğüm kadarıyla, bu kadar düz bir etap için, şuan hızları biraz yavaş değil mi?

bugünkü değer : "39.3km in the first hour"

6. etap : 44.2km in the first hour (Mountain)
5. etap : 49 km in the first hour (Mountain)
4. etap : 37.1 km/h (Flat)
3. etap : 37.2km in the first hour (Flat)
2. etap : 46.1km in the first hour (hilly)
1. etap : 42.2km in the first hour (hilly)

Tüm etaplara bakınca gördüm ki, dağlık veya tepe in-çık etaplar çok hızlı başlıyor, düz etapların ilk saati ise görece daha yavaş oluyor. İlginç geldi bana...
 
yarışı izleyemiyorum ama (link) 'dan verilere bakıyorum ara sıra. Gördüğüm kadarıyla, bu kadar düz bir etap için, şuan hızları biraz yavaş değil mi?

bugünkü değer : "39.3km in the first hour"

6. etap : 44.2km in the first hour (Mountain)
5. etap : 49 km in the first hour (Mountain)
4. etap : 37.1 km/h (Flat)
3. etap : 37.2km in the first hour (Flat)
2. etap : 46.1km in the first hour (hilly)
1. etap : 42.2km in the first hour (hilly)

Tüm etaplara bakınca gördüm ki, dağlık veya tepe in-çık etaplar çok hızlı başlıyor, düz etapların ilk saati ise görece daha yavaş oluyor. İlginç geldi bana...
Rüzgarlı bi gün dolayısıyla kaçış temposuna ayak uyduruyorlar gibi. Rüzgar kaçışçıları daha fazla etkilediği için, peloton da pek kasmıyor. Son 2 gündür etaplar zorluydu. Yine bitişe kadar dinlenme günü temposuyla gidecekler muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
Ah be Jasper, hevesler kursakta kaldı, bir an için oluyordu :( Cav
 
  • Beğen
Tepkiler: Homer ve Umur Bora
Cavendish her sprintte bi başına, başka takımların arkasında kendine yer bulmaya çalışıp duruyor. Yav bu nasıl bir takımdır ne genel klasman derdi var ne Cavendish gibi bi sprinteri bitişe taşımak var, n'aparsınız a Astana'lılar?
 
Cavendish her sprintte bi başına, başka takımların arkasında kendine yer bulmaya çalışıp duruyor. Yav bu nasıl bir takımdır ne genel klasman derdi var ne Cavendish gibi bi sprinteri bitişe taşımak var, n'aparsınız a Astana'lılar?
Cavendish iyi kötü ilk 15 te oluyor. Astana resmen UCI puanı toplatmak için Cavendish'i almış gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Umur Bora
7.etap "Sprint Canavarı" olma yolunda olan Philipsen'in tur'da üçüncü zaferi ile noktalandı.
Cav, sprinti 50m.sonra açaydı belki beklediğimiz rekora ulaşa bilirdi.
Ama Jasper hayaleti gene baskın gelecekti sanki ...
Kaza/bela olmadan günün bitmesi iyi haber.

 
8.etap uzun, genellikle düz, son 50k minik tepelerle in/çık şeklinde geçip son inişle düz bir sprint finali ile bitecek.
Sıcak ve rüzgâr gene gündemde.
Van Aert ve Van der Poel için biçilmiş kaftan...
profile-tourdefrance2023stage8-64937b28ae96c.png
Canlı yayın 13.15-19.00 arası...
 
Nasıl büyük bir hayal kırıklığı.. İnanılır gibi değil ya, böyle bir kariyer nasıl bu kadar basit bi kazayla sona erer ya..
 
Cavendish düştü içim yandı anasını satayım adama acıdım ya :/
 
Geri