Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trafikte bisiklet kullanmanın güvenli yolları, tavsiye ve tecrübeler.

Ulaşım, spor amaçlı bisiklet kullanırken ozellikle sabah erken saatlerde dönüşlerdeki gizli buzlanmalar sıkıntı yaşatıyor. Araçlar cok yakin geçtiği için özellikle dönüşler de çok yavas olmanizi tavsiye ederim. Bir an da arabanin altinda kalma durumu söz konusu olabiliyor.
En onemlisi trafikte, her bisiklete bindiğimizde mutluka mutlaka KASK takmaliyiz.
 
Scudo
@hayalbaz ben de yüksek hızın ölüm oldugunu düşünüyorum (hem de araba için de) şehiriçi 20 km hızın üstüne bence çıkılmamalı nereden yaya gelir,araç gelir belli olmuyor

yol kenarına park edilmiş araçlardan yaklaşık 1,5 metre uzaktan gitmek,yol darsa ve arkadan gelecek aracın seni sıkıştırabileceğini anlarsan yol vermemek,ışıklarda döneceğin yön tarafında beklemek,sürüş esnasında müzik-telefon gibi dikkat bozacak şeylerden uzak durmak,şehiriçi olabildiğince yavaş-temkinli gitmek,toplu turlarda iki bisiklet arası fren mesafesi yetecek kadar mesafe bırakmak, vs vs
 
taksi, dolmuş, otobüs gibi yol esnaflarının sağından geçmeye kalkışmayın! sağ şerit onların tapulu malı, siz de diğer bütün kiracılar gibi soldan geçin.
 
Yolun ortasından gidin sizi görsünler.Sollamak isterlerse şerit değiştirip sollasınlar sakın kenara çekilip yol vermeyin.Özellikle acemi şöförler araçlarının sağ tarafını tam kontrol edemeyip sizi tehlikeye atabilirler. Trafikte bizlerde varız sakın bisikletliyim diye kenardan köşeden sığıntı gibi sürmeyin. Görünürlük çok önemli mutlaka sarı veya turuncu reflektif yelek giyin arka çakarınız çok kaliteli ve güçlü olsun gündüzde mutlaka arka lambanızı yakın
 
bisiklette renklilik de çok önemli. ben özellikle bisikletimi ve kaskımı başta olmak üzere diğer bütün parçaları açık renklerden seçtim. tabiri caiz ise "ciyak,cartlak" renkler. sarı,yeşil,neon turuncu,turkuaz mavi gibi. bu fark edilmeyi çok daha fazla artırır. kaskımın arkasında da ışıklar var bu gece sürüşlerinde iyi rol oynuyor. kaskınız mutlak suretle başınızda olsun. kasklı bir sürücü ile kasksız bir sürücü arasında şoför gözünde çok farklılıklar olacaktır. ben şimdilik küçük bir zil kullanıyorum ama ileri bir zamanda havalı korna da almayı düşünüyorum. bu kornayı tabi ki sadece araçlar için kullanacağım. yayalar için bunu kullanmak çok ayıp olur. bisikletinizde ya da kıyafetlerinizde reflektörler de kullanabilirsiniz
 
Arkadaşların yazdıklarının tamamı çok önemli, bu aralar havalar sebebi ile trafikteki bisikletli sayısı azaldığı için bizi algılamaları daha da zor.
 
Antalya da yaşıyorum , her gün işe gidip geliyorum.
  • Sabahları işe yetişmeye çalışan otomobillerden , akşamları ise stres yüklü otobüs şoförlerinden mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyorum.
  • Giyebileceğim en cırtlak renk yağmurluk ve şortları giyiyorum .
  • UFO gibiyim.Arkada 3 , önümde 1 ışıldağım var .. yeterli gelmediğini hissediyorum, akşamları araçlar çok fazla yaklaşıyor.. Polis çakarı gibi kırmızı-mavi olanlarından arıyorum, 2 tane de onlardan ekleyeceğim. Polis gibi (kırmızı-mavi renkli) Ledler dolaşmak Bisikletlilere yasal mıdır?
  • Kaldırımlar maalesef yoldan tehlikeli .Kaldırımda ilerlerken ; yayalardan ziyade , kaldırımların sürekli sokak yolları ile kesilmesinden ve anayola giren çıkan araçlarların dikkatsizliğinden bıkıyorum ..
Syg
 
  • Beğen
Tepkiler: Çetin ŞAHİNÖZ
Tek şeritli yollarda kenara yapışmayın. Ortadan gidin arkadaki çok sıkıntılı ise karşı şeride geçip sollasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
@Ahmet Ayaz
buradan çıkan sonuç uberin surucusuz araçlarının hala güvenilir bir teknolojiye sahip olmadığıdır.
 
''Yoldaki herkes birer katil,beni öldürmeye çalışıyor'' bu şekilde yaklaşıyorum faydasını görüyorum.Merak etmeyin paranoyak olmazsınız:D
 
Şu anda hiçbir sürücüsüz araç, onaylanan güvenilir bir teknolojiye sahip değil.
Trafikte insansız araç seyretmesinin sadece algoritma meselesi olmadığını anlamaları uzun sürecek sanırım.
 
Bence sürücüsüz araçlar insandan daha güvenli. Her yıl binlerce insan trafikte ölüyor ama kimse "araç sürmek insan zekasını aşıyor, bunu tekrar düşünelim" demiyor :confused:

Konuyu da dağıtmamak adına trafikte bisiklet sürmekle ilgili ufak bir yazım; (link)
 
Ben her sürüşe çıktığımda,birkaç kişiye mutlaka küfrediyorum..Olmuyor yani..Kızmayım,ağzımı bozmayayım diyorum ama olmuyor..
En son sövdüğüm kişi şu..Yoldan karşıdan karşıya geçecek..Ben de çok yakınındayım ve tahminen 30'la gidiyorum..Beni gördüğü halde kamyoneti ile karşıya geçti..Bende eşşek gibi frenlerle filan hallettim..Kafamda kask var,üzerimde sarı bir rüzgarlık var..Beni görmemesi mümkün değil..Zaten beni gördüğünü ben farkettim ama beni takmadı işte..
Yani ne yaparsanız yapın,yolda herşey istediğiniz gibi gitmiyor..
Öncelikle arabaların veya yayaların olduğu yerlerde HIZ yapmamalısınız..Biraz hızlı gitmek istiyorsanız boş bir yol bulmalısınız ve bu yolu da bilmelisiniz..

Şunu da sakın yapmayın..Yolda sizi takmayanlarla,asla diyalog kurmaya çalışmayın..Benim gibi çok canınız sıkılırsa,küfredip devam edin yolunuza..
 
@ahlaksız
İşte diyorum bir katil daha çıktı.Nasıl olsa beni görse de geçecek; görmese de geçecek.Hemen güvenli kaçış noktası planlıyorum.Kaçmak; çoğu zaman fren yapmaktan daha güvenli bir yol olabiliyor.
 
Part etmiş araçlarla hareket halindeki araçların arasından ters yönde bir yaya neden koşar(koşuya çıkmış biri değildi) hele de burası viraja benzeyen bir dönüş alan yolsa. Bisikletli için demiyorum da koca şehirde yaşıyorsun motorlar zırt pırt aradan geçiyor . Tam kafa kafaya çarpışacakken son anda bir refleks ile -sanki bisiklet sürenlerde bu tecrübe kazanılıyor- yırttım ve sonra düşündüm . Kafa kafaya bir bisiklet ile bir yaya çarpışırsa nasıl bir kaza olur diye ? Gidonun kırılma yönüne doğru uçacağınız yer değişebilir ama muhtemel yaya hem bisikleti hem sizi kucaklar ve sanırım yaya ciddi darbeler alabilir .
Galiba düşme çalışmak gerekiyor ,tek düşüşümde -ani frenle uçmak şeklinde- ellerimi açıp gayri ihtiyari kafamı geriye atınca çene altından asfalta sürüp açılma oldu . Kask olduğu için kafayı gövdeye eğmek mantıklı gibi duruyor ama bilemiyorum !
 
Gözünüz ne kadar ileriyi tararsa o kadar güvende oluyorsunuz genel anlamda. Bu tabiki yakın mesafeyi boşlamak değil. Ama sürekli görebildiğiniz kadar ileriyi taramak en az freni yapmanızı sağlar. Çoğu zaman 1-2 saniye önceden yavaşlamak, biraz sağa-sola kaymak sizi tehlikelerden uzak tutacaktır. Mümkün olduğunca araçların içine bakın birde sürerken. Sürücünün nereye baktığını görmeniz yakmadığı :acpsnr: sağ-sol sinyallerden daha kıymetlidir. Çoğu zaman göz göze geldiğimde elimle dur veya geç işareti yapıyorum o anki hızıma göre. Yol verenlere her zaman teşekkür ediyorum elimle. Vermeyenlere farklı işaretler yapıyorum yine elimle :islik: Bu tip ufak iletişimler trafikte daha az stresle sürmenizi sağlıyor emin olun :harika:
 
Trafikte çok uzun süre bisiklet kullandım, en fazlası da minibüs caddesindeydi. Mesela sadece tek bir defa araba kapısı açılması ile çarpma tehlikesi yaşadım. Bir daha da yaşamadım. Sebebi Sayın hamlet2006 nın da dediği gibi her araba yanından geçerken o kapının mutlaka açılacağını düşünüyor ve ya yol müsait ise açıktan geçiyor yada yürüme hızında araba içini görerek geçiyorum.
 
Geri