Scudo Sports

Trafikte bisiklet kullanmanın güvenli yolları, tavsiye ve tecrübeler.

Bisikletinizin sağlamlığını güveniyorsanız yada fazla umursamıyorsanız üstünüz yürüyen kişiye (hafifse veya kaldırabilecek kadar güçlü iseniz) bisikleti üstüne atın ama attığınız anda siz de üstüne atlayın eğer olay oraya kadar gelirse tabi adam bisikletten kaçsa bile sizden kaçamasın
 
Scudo
Tek şeritten yani sürekli teker hizanızdan sağ sol yapmadan gitmelisiniz ve kask,dizlik,bileklik,dirseklik vb. koruma şeylerini takmalısınız.Ne çok hızlı ne de çok yavaş gitmeyin belirli bir hızda o hızı hiç bozmadan gidin.Tabii bazı zamanlarda hızlanmanız veya yavaşlamanız gerekecek onlara bir şey demiyorum.Ama normal koşullarda bu dediklerimi yaparsanız(şahsen ben yapıyorum) pek sıkıntı çıkacağını sanmıyorum.:)

Ve ayrıca gece sürüyorsanız farkedilmeniz lazım bunu far yakarak reflektör yelek veya ışıklı kask giyerek sağlayabilirsiniz.:)
 
Evet ezik gibi yolun sağ dibinden ilerlemek hem tehlikeli hemde sizi umursanmaz kılıyor , br araç gibi sağ yolun ortasından gidince daha az tehlike oluyo .Tabi şehir içi trafikten bahsediyorum .Otobanda ,şehirler arası yollarda bu tehlikelidir .
 
@Tunakan Önen

Ben 5 yıl kıbrısta okudum. Yolda karşıdan karşıya geçecekken yaya geçidi olmamasına rağmen yavaşlayıp duruyorlardı. Yani o derece saygı var ki İstanbul'dan giden biri olarak bunlar manyak mı acaba diyordum hep. Çok şaşırmıştım ilk başlarda.
 
Arkadaşlar, başlık ne olmuş böyle hep şiddet hep şiddet. Bıraktığımdan beri :)
Şaka tabii hep şiddete uğrayan bizleriz trafikte.

Uzunca süredir bisiklet kullanamıyorum:kötü: ama araç kullanırken her gördüğüm bisikletliye hürmette kusur etmeyerek
elimden geleni yapıyorum.
 
Önümüzdeki araç duruyor veya sağa yanaşıyorsa onu geçerken arkamıza bakmalıyız
 
Ben maalesef okula giderken trafiğe girmek zorunda kalıyorum. bazen bana yol veren araçlar ya da kavşakta yavaşlayan kar oluyor basınla tesekkur anlamında selam veriyorum. İnsan mutlu oluyor

Ancaaak bir motorcu gençlik var ki ağzına ağzına vurasim geliyor . Daha dün yanından geçtim diye ( tek elde telefon yavaş yavaş gidiyordu) az sonra yanıma gelip bagirta bagirta -0- geçti ki çılgına döndüm

Benzer şeyler elektrikli Gerzek bisikletlerde de oluyor adamlar seni kendileriyle yarış halinde saniyorlar ve TEHLİKELİLER ışık yok ses yok çoğu zaman tersten gidiyorlar
Viraja ters giriyorlar

Trafik teki en tehlikeli araç su anda elektrikli bisiklet . adamlarda 5 TL lik fosforlu yelek bile yok . sorsan fakir edebiyatı yapar sana.
Üzgünüm ama ben buna inanmıyorum kaç tane köylü amcanın sütünde mobiletle bu yelek varken yolda gittiğini gördüm ben ama bunlarda maalesef umursamazlık diz boyu.
 
genel olarak yolun sağından gidiliyor Bazen sol taraftan ayrılan bir yola sapmak içap ettiğinde elimle sola dönüş için işaret veriyorum. Birde araçta telefonla konuşan birine rastlarsam mutlaka ondan uzak dururum. çünkü bunlar bisikleti algılamıyorlar.
 
Yeni okuyan arkadaşlar için bir güncelleme yapayım..

1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.

2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.

3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.

4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.

5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar. Eğer yolcusu varsa da aniden en ufak sinyal, uyarı vs. vermeden yolcusunu indirmeye kalkışır.

6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.

7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.

8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketine karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.

9-Yolun üzerinde seyir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu, ani manevra yapabilecek halde olup olmadığınızı her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekliyor olun.

10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.

11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.

12-Geçişine izin vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.

13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.

14-Her gün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.

15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.

16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.

17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.

18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmasaydı sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA!! Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
AAA!!! Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA!! Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..

19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim. Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..

20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)

21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.

22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yayalar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.

23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.

24-Araçların arasından geçerken, kalan aralığı pedal genişliği olarak hesaplamayın (benim gibi), Gidon genişliğine göre hesaplayın yoksa sıkışırsınız.

25-Özellikle trafikte agresif kullanan kişiler;
Bisikletlerimizin %99 unda stop lambası ve sinyal yok. Bu demektir ki, işaret de kullanmıyor iseniz diğer araçlar sizin fren yapıp yavaşladığınızı da, sağa veya sola döneceğinizi de bilemeyecek ve buna göre yön ve hızlarını ayarlama şansları yok. Diğer araç ve yayalarında tahmin edebileceği hareketler yaparak sürmeliyiz.

26-Önünüzde giderken sağa dönen araçların arkasından dönüşünü tamamlamadan geçmeyin, her an geri gelebilir ve sizin geldiğiniz açı ölü noktası olacağından çarpabilir. Mutlaka geçecekseniz arkadan gelen trafik akışının müsaade ettiği kadar açıktan alın.
 
Duran trafiğin arasından ilerlerken minibüs, kamyonet vs. üstünden ön tarafını göremediğiniz büyük araçların yanından geçerken eliniz frende olsun ve çok dikkatli geçin. Yoksa bu araçların önünden karşıdan karşıya geçmekte olan ve sizin göremediğiniz yaya ile kucaklaşmanız büyük ihtimaldir.
 
Trafik anayollardan çok daha az olduğu için arka sokaklardır çözüm bana göre...
 
@DurgunDeniz Kesinlikle haklısın, sadece başka alternatif olmayan yada direk ulaşım gereken durumlar için trafikte sürmeye mecburuz
 
Arkadaşlar izninizle konuyu hortlatıyorum. Bu forumda görmeyi en istemediğimiz başlık kaza başlıkları tabii ki. Bu yüzden, okulların da açılması ile beraber azımsanmayacak kadar çok sayıda kardeşimiz okuluna ve işine bisiklet ile gidiyor artık. Bundan dolayı büyük mutluluk duyuyorum.

Eğer bu başlık sadece tek bir arkadaşımızın bile zor bir durumda kalmasını önleyebilirse, hepimiz boşuna yazmamışız demektir.
Hepimizden gelecek yapıcı,bilgilendirici ve tecrübeye dayalı katkılar için şimdiden teşekkürler.

İyi ki varız biz bisiklet severler..:)
 
Az önce başıma gelen olayı aktarayım. Konya zafer çarşısı taraflarında gidiyorum . Anayoldayım yol üstünde 10-20 tane ara yol var . Hızlı değilim . Aranın birinden elektriklinin biri çıktı yolun yarısına kadar . Hemen ani refleksle kurtardım . Arkama baktım bana dikkat et diyor . Asıl sen dikkat et anayola çıkıyorsun bana akıl verme dedim . Koydu gitti. Biri (elektrikli , yaya , bisiklet ) arayoldan önüme çıkarsa her zaman şunu derim ; benim yerime araba çıksa ne yapacaktın . Altında kalacaktın bire akıllsız
 
  • Beğen
Tepkiler: Çetin ŞAHİNÖZ
@Oktay Erkan Ankara gibi trafiğin yoğun olduğu yerlerde sağ şeridi kapatmayı güvenli bulmuyorum, ya siz çok sanslisiniz, yada ben şanssızim, eryamandan gençlik parkına kadar sürekli tur yaparım, edindiğim tecrübeler şunlar
Anayola saginizdan yol baglaniyorsa veya saginizdan anayol çıkışı varsa yolun başladığı en sağ yere gecip mutlaka durun bisikletten inin ve her iki yolu kontrol ederek anayola tekrar girin, sonrasında bisiklete binip devam edin.
Guzergahinizda kırmızı koşu yolları varsa kesinlikle kullanın, anayoldan gitmeyin.
Kaskinizi kesinlikle takın mesafe az diye takmamazlik yapmayın sizin güvenliğiniz için önemli.
 
Çok güvenli yada çok tedirgin olmayın. Bisikletinize, firenlerinize, kendinize fazla güvenmeyin. Her an herşeyin olabileceğini unutmayın. Olabildiğince görünür olmak lazım. Şerit değiştirirken arkanızı kontrol edin ve bisikletçi ikaz işaretlerini unutmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çetin ŞAHİNÖZ
Gördüğüm bisiklet sürücülerinin yarısından fazlası sol tarafına bakmadan dikkat etmeden içgüdüsüne güvenerek sola çıkıyor zigzag yapıyor aralardan geçiyor . Tamamen arkadan gelen aracın dikkatine kalıyor kaza olmaması . Sonra aynı sürücülere bize denk gelince yol vermiyor dikkat etmiyor sıkıştırıyor moduna giriyoruz. Bu toplumun araç sürücüleri kötüyse aynı oranda bisiklet sürücüleri motorsiklet sürücüleride kötü . Hepimiz aynı hamurdan geliyoruz kimi az pişmiş kimi iyi ama hamur aynı!

-Şeridi/çizgini koru
-Rehavete kapılma
-Sandığın her durumu yapmaktan vazgeç (Geçerim ,sıyırırım ,yetişirim ,kurtarırım vs )
-Zor geliyor sıkılıyorsan ,bunalıyorsan , keyif alamıyorsan ,sinirleneceksen , kasma hayatından değerli değil .
 
Bir hort yaparak herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum :)

Konuda pek çok tavsiye ve tecrübe var. Hepsine de gerek var tabii ki.. Ben, özellikle 30km ve üzeri süratlerde yapılan ani frenlemelerin ciddi risk oluşturduğunu bir kez daha hatırlatmak istiyorum.

Yüksek hızlarda önünüze fırlayan bir yaya, pizza motoru, araba vs. var ise mutlaka ön freni hafif pompalayarak arka fren ağırlıklı durmaya çalışın. Aksi takdirde refleks olarak ön frene de asılırsanız bisikletin üstünden uçabilirsiniz...

Hız yapmak istediğinizde mutlaka öndeki araç ile ciddi bir takip mesafesini koruyun. Benim bisikletim mtb, frenlerim XTR disk falan demeyin. Öndeki araç ani duruş yaptığında takip mesafesi kısa ise dişli lastikler disk frenler falan da sizi kurtaramayacaktır. Bu esnada gerçekleşen kızaklama hadisesi sadece yol değil, mtb bisikletler ile de yaşayabileceğiniz klasik bir durumdur.. :krktm: Tecrübe ile sabittir :)
 
Trafikte güvenli bisiklet kullanmanın tek yolu bisikleti elinizde götürmektir.
 
Geri