Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trafikteki martı scooter terörü

Scudo
Son bir kaç gündür scooterlara birileri saldırıyor sanırım, ne zaman görsem yerlerde sürünüyorlar. 👌
 
Elektrikli scooter'lara son derece uyuz olmakla birlikte, ilerleyen yıllarda kullanım oranı artacak ve otomobile göre daha çevreci ulaşım araçlarını (Elektrikli scooter, elektrikli bisiklet, normal bisiklet vb....) yasaklamak, cezalandırmak yerine bu ulaşım araçlarına da özel bir şerit tanımlansa, gerekirse bir eğitime tabi tutulsa vs... daha iyi olur.
Yasak yasak yasak, her şeye yasak, bakıyorsun yasaklanan şeyler de kapitale karşı olan şeyler oluyor nedense.
 
Anladığım kadarıyla Fransa yapılmak istenen uygulama elektrikli scooter ların kişisel kullanıma ait bir uygulama değil, kiralama yapılan scooter lara karşı bir uygulama. Hem hız sınırı hem de adet sınırı getirilmek isteniyor herhalde. Ben de kesinlikle katılıyorum buna. Hem hız sınırı düşürülmeli hem de adet sınırı konulmalı. Takip edemedim ama İzmir'de galiba adet sınırlamasına gidilmiş olabilir çünkü eskiden her yer scooter dı, şimdi adet olarak daha az görüyorum etrafta.
Şehirin her yerine scooter ve bisikletler için özel yollar yapmak tabii güzel fikir ama uygulamak hiç kolay değil, o günleri görene kadar sınırlama şart.
 
Anladığım kadarıyla Fransa yapılmak istenen uygulama elektrikli scooter ların kişisel kullanıma ait bir uygulama değil, kiralama yapılan scooter lara karşı bir uygulama. Hem hız sınırı hem de adet sınırı getirilmek isteniyor herhalde. Ben de kesinlikle katılıyorum buna. Hem hız sınırı düşürülmeli hem de adet sınırı konulmalı. Takip edemedim ama İzmir'de galiba adet sınırlamasına gidilmiş olabilir çünkü eskiden her yer scooter dı, şimdi adet olarak daha az görüyorum etrafta.
Şehirin her yerine scooter ve bisikletler için özel yollar yapmak tabii güzel fikir ama uygulamak hiç kolay değil, o günleri görene kadar sınırlama şart.
Bana kalırsa kiralık olanlara güvenlik, bakım, kullanıcılara da en azından bir defaya mahsus eğitim gibi bir zorunluluk getirilmeli. Cahilce, kaldırımdan insanların üzerine sürenler, ters yolda arabalara vs sıkıntı çıkaranlar gibi nasıl kullanacağını bilmeyenler çok ciddi sıkıntı.

Ayrıca bireysel kullanılan scooterların daha büyük tehlike oluşturduğunu düşünüyorum, saatte 80 hatta 120km gibi süratlere çıkabilen çok ciddi aletler var. Geçenlerde moda sahilinde yürüyordum eşimle, arkamdan yaklaşan bir vızıltı duyduğumda başımı çevirmeye kalmadan yanımızdan geçiverdi, sanırım 60km/s gibi bir süratle. Tamam kendisi kıyafet kask herşeyi giymiş ama bana arkadan çarptığında ben pekmeze bağlayacağım. Olmaz öyle şey. O kadar hızlı gitmelerini önünü kesmeleri lazım. Kiralık olanlar 24km/s gidiyor en azından.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve ugurus
Tüm elektrikli bisiklet ve scooter ların zaten 25 km hız sınırı olması gerekiyor. Yasal olarak zaten kurallar var ama uygulanmıyor, denetim yok vs.. Muhtemelen yurtdışından bu malzemeler gelirken hız sınırlı olarak geliyor daha sonra yazılımsal olarak hız sınırını kaldırıyorlar, bu işler artık çok kolay zaten. Büyük şehirlerde, milyonlarca birbirinden değişik insanın ortak yaşadığı bir yerde kurallar maalesef gerekiyor.
 
O scooter 🛴 kiralayanlar ne güzel alıp geziyor , gideceği yere gidip faydalanıyor Tamam güzel ama o kullandıkları aletleri düzgün bir yere düzgünce bırakmak çok mu zor ? İlla gazeteyi kıvırıp burunlarına mu vurmak lazım ? Bisiklet yoluna ne zaman girsem kesin şerefsizin biri scooter bağlamış yarısı bisiklet yolunda . Ara sokaklarda da andavallar abuk sabuk yerlere park ediyor.

çok güzel uygulama acayip güzel fikir ( ben daha hiç kullanmadım gerçi ).

ama niye bunun da bokunu çıkarıp arkandan küfrettiriyorsun?
 
Arada yolda kafasina gore beni sollayan oluyor cok bilincsiz kullaniyorlar. S
 
  • Beğen
Tepkiler: efe.drngl
Bursa da sıkıntı yok fakat 2 ay önce bisikletim ile İstanbul da bulundum ciddi şekilde sıkıntı her yerdeler di :D
 
  • Beğen
Tepkiler: efe.drngl
Martı:

"İstanbul'da ulaşımın vazgeçilmez unsuru haline gelmiş olan ve trafik başta olmak üzere pek çok soruna çözüm üreten Martıların kent hayatına adaptasyonu, Karayolları Trafik Kanunu ve Belediye Gelirleri Kanunu'nun ilgili maddeleri tarafından Türkiye'nin tamamı için belirlenmiştir. Scooter'lar doğası gereği ve kanunlara göre, işgaliyesini belediyeye ödemek kaydıyla serbest dolaşım hakkına sahiptir ve belediyeler tarafından resmi olarak kapatılmamış tüm alanlara özgürce park edebilir.

Görüşmelerimiz sonucunda Martı; yüksek kullanım kaynaklı Martı birikmesi olan, öncelikle 100, ardından da 500 adet İBB'nin belirleyeceği noktada ‘Scooter ve Bisiklet Park Yeri’ inşa edip İBB'ye hibe edecek, İBB'nin ‘Scooter ve Bisiklet Park Yeri’ projesine destek vermek için bu alanlara park edilen Martı yolculuklarında yüzde 20 indirim uygulayacak, 1,5 metreden dar kaldırımların haritasının çıkartılıp parklamanın bu bölgelerde kapatılması için ilgili belediyelere destek vermeye devam edecek, Martıların daha rahat kullanılabilmesi için belediyelerin, bisiklet ve yaya yollarının arttırılması ve kaldırımların genişletilmesi adına atacağı tüm adımları destekleyecektir. Şehirlerimizin sessiz, kaldırımlarımızın geniş, araçlarımızın paylaşımlı olacağı ulaşım devrimini tamamlayana kadar Martı, mücadelesine tüm kamu kurumları ile iş birliği halinde devam edecektir."


BinBin:

"Elektrikli scooter’lar İstanbul gibi büyük ve trafik sorunu yaşanan şehirlerde ulaşıma çevreci ve pratik bir alternatif olarak tüm dünyada hızlı bir şekilde yaygınlaşıyor. BinBin olarak, trafikteki bu yeni araçların şehir yaşamını destekleyecek bir şekilde var olması için yapılan tüm düzenlemeleri içtenlikle destekliyoruz.

Bunun, uzun vadede başta scooter’lar olmak üzere giderek yaygınlaşan tüm mikromobilite ve paylaşımlı ulaşım çözümlerinin sürdürülebilirliği açısından önemli olduğuna inanıyoruz.


Bu kapsamda konuyla ilgili çıkarılan düzenlemelere hızla uyum sağladığımız gibi yerel yönetimlerle yakın bir çalışma ve iş birliği içerisinde olmaya özen gösteriyoruz. Park edilen scooter’ların yayaların geçişine engel olmasının önüne geçmek için park alanlarının önemine inanıyoruz.

Bu yüzden İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Daire Başkanlığı ile gerekli verileri paylaşarak, scooter yoğunluğunu tespit etmelerine ve ortaya çıkan ısı haritasına göre oluşturacakları park alanlarını daha etkin bir şekilde tespit etmelerine katkıda bulunuyoruz.

Ayrıca BinBin olarak herkesin örnek alacağı scooter park istasyonu çalışmamızı sektöre girdiğimiz günden bu yana geliştirerek hayata geçiriyoruz. Bugün itibarıyla 8 şehirde toplu taşıma durakları ve AVM önlerinde toplam 58 scooter park istasyonu oluşturduk.

Yeni istasyonlar oluşturmak için çalışmalarımız kesintisiz olarak sürdürüyor, 2023 sonuna kadar park istasyonu sayımızı 5 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Saha ekiplerimiz yanlış park edilmiş araçları en kısa sürede toplamak için azami çabayı gösteriyor.

Kullanıcılarımızın araçları yol kenarları yerine BinBin’e ya da belediyeye ait park alanlarına bırakmalarını teşvik edecek uygulamaları da hayata geçirdik. Kullanıcılarımıza belirlenen bölgelere cihazlarımızı park etmeleri halinde indirimler tanımlayarak, scooter’larımızın şehir hayatını kolaylaştıracak şekilde konumlanmasında kullanıcılarımızın da aktif rol oynamasını sağlıyoruz.

Son olarak, scooter sayılarının belirlenen sınırların çok üzerinde olması nedeniyle gündeme gelen Kadıköy Bölgesi’nde, yasal olarak belirlenen toplam scooter sayısından şirketimize düşen kontenjana uygun olarak faaliyetlerimizi sürdürdüğümüzü, komşu ilçelerden kullanıcılarımızın sürüşleri sonucunda bölgeye gelen scooter’larımızın da dengelemesi için kendi operasyon ekibimizle en hızlı şekilde aksiyon aldığımızı kamuoyunun bilgisine sunarız.

Önümüzdeki dönemde de bulunduğumuz tüm şehirlerde günlük yaşamı aksatmayacak, aksine kolaylaştıracak bir şekilde operasyonlarımızı yürütmek üzere tüm yetkililerle iş birliği içinde çalışmaya devam edeceğiz."
 
Son düzenleme:
Laylom torbalardan alınan 25krş lar ile martılara altyapı yapsınlar. Bisiklet yolu için toplanıyor denmişti ama malum kaç yıl geçti yol mol hak getire
 
Paris, scooterlar için referanduma gidiyor
Düşünün büyük şehirler için scooterlar o kadar büyük problem halini almaya başladı ki,zaten araç ve yaya trafiği yoğun işin içine birde bu zamazingo girince keşmekeş kaçınılmaz oluyor.
(link)
 
Martı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Anlaştı: Park Alanları İnşa Edilecek, İBB'ye Hibe Edilecek

(link)
 
Yayalar için fazla hızlı. Arabalar için fazla yavaş. Ben hiç sevmiyorum..
 
Scooter'lara iki yeni yasak geliyor
Çalışma kapsamında scooter’lara sensör takılması ve uydudan müdahale gibi önlemler öngörülüyor

(link)
 
Bizim altyapı yayalara bile uygun değilken martılara nasıl uygun olsun?

Zaten çok iyi bir şehir planlamamız yok, bence de yasaklama vesaire bir çözüm bulunmalı artık. Güvenlik önlemi alan zaten fazla kimse yok, en ufak bir aydınlatma yokken gece araç yolunda gezenler var.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman ve enzo
8 binden fazla scooter'ı olan 3 firma piyasadan çekildi
İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezi toplantısında, 8 bin 234 scooter'ı bulunan 3 firmanın kendi isteğiyle piyasadan çekilmesine dair karar onaylandı.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve ugurus
Şu scooter firmaları puan sistemi geliştirebilir mi acaba ?
Düzgün park eden +1 puan versin. Kötü yere park edene -1 puan versin 10 puan ile 1 dk kullanabilsin falan.
Nasıl yapabilirler bilmiyorum.
Kötü park edilen scooterları ihbar etme vs . Özellikle bisiklet yolunun dibine park edildi mi farkedebilecek bi sistem yapabilirler mi acaba ?
Park ediyorlar scooter yarısı bisiklet yolunda , yada kaldırımdan yarısı yola çıkıyor .

yada kaldırımı komple işgal ediyor yürünmüyor .
Çok güzel sistem aslında ama bazı gerizekalılar yüzünden antipatik olmaya başladı Scooter ve scooter firmaları .
 
8 binden fazla scooter'ı olan 3 firma piyasadan çekildi
İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezi toplantısında, 8 bin 234 scooter'ı bulunan 3 firmanın kendi isteğiyle piyasadan çekilmesine dair karar onaylandı.

(link)
Tam tersi bir şekilde bugün sabah işe giderken (Beylikdüzü) her köşe başında 3'er 5'er scooterler motorlar bitmiş gibi geldi. Enteresan yanı hepsi bir örnek yan yana park edili halde bekliyordu, bir şeyler değişti galiba diye düşündüm garip geldi.
 
Geri