Martı:
"İstanbul'da ulaşımın vazgeçilmez unsuru haline gelmiş olan ve trafik başta olmak üzere pek çok soruna çözüm üreten Martıların kent hayatına adaptasyonu, Karayolları Trafik Kanunu ve Belediye Gelirleri Kanunu'nun ilgili maddeleri tarafından Türkiye'nin tamamı için belirlenmiştir. Scooter'lar doğası gereği ve kanunlara göre, işgaliyesini belediyeye ödemek kaydıyla serbest dolaşım hakkına sahiptir ve belediyeler tarafından resmi olarak kapatılmamış tüm alanlara özgürce park edebilir.
Görüşmelerimiz sonucunda Martı; yüksek kullanım kaynaklı Martı birikmesi olan, öncelikle 100, ardından da 500 adet İBB'nin belirleyeceği noktada ‘Scooter ve Bisiklet Park Yeri’ inşa edip İBB'ye hibe edecek, İBB'nin ‘Scooter ve Bisiklet Park Yeri’ projesine destek vermek için bu alanlara park edilen Martı yolculuklarında yüzde 20 indirim uygulayacak, 1,5 metreden dar kaldırımların haritasının çıkartılıp parklamanın bu bölgelerde kapatılması için ilgili belediyelere destek vermeye devam edecek, Martıların daha rahat kullanılabilmesi için belediyelerin, bisiklet ve yaya yollarının arttırılması ve kaldırımların genişletilmesi adına atacağı tüm adımları destekleyecektir. Şehirlerimizin sessiz, kaldırımlarımızın geniş, araçlarımızın paylaşımlı olacağı ulaşım devrimini tamamlayana kadar Martı, mücadelesine tüm kamu kurumları ile iş birliği halinde devam edecektir."
BinBin:
"Elektrikli scooter’lar İstanbul gibi büyük ve trafik sorunu yaşanan şehirlerde ulaşıma çevreci ve pratik bir alternatif olarak tüm dünyada hızlı bir şekilde yaygınlaşıyor. BinBin olarak, trafikteki bu yeni araçların şehir yaşamını destekleyecek bir şekilde var olması için yapılan tüm düzenlemeleri içtenlikle destekliyoruz.
Bunun, uzun vadede başta scooter’lar olmak üzere giderek yaygınlaşan tüm mikromobilite ve paylaşımlı ulaşım çözümlerinin sürdürülebilirliği açısından önemli olduğuna inanıyoruz.
Bu kapsamda konuyla ilgili çıkarılan düzenlemelere hızla uyum sağladığımız gibi yerel yönetimlerle yakın bir çalışma ve iş birliği içerisinde olmaya özen gösteriyoruz. Park edilen scooter’ların yayaların geçişine engel olmasının önüne geçmek için park alanlarının önemine inanıyoruz.
Bu yüzden İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Daire Başkanlığı ile gerekli verileri paylaşarak, scooter yoğunluğunu tespit etmelerine ve ortaya çıkan ısı haritasına göre oluşturacakları park alanlarını daha etkin bir şekilde tespit etmelerine katkıda bulunuyoruz.
Ayrıca BinBin olarak herkesin örnek alacağı scooter park istasyonu çalışmamızı sektöre girdiğimiz günden bu yana geliştirerek hayata geçiriyoruz. Bugün itibarıyla 8 şehirde toplu taşıma durakları ve AVM önlerinde toplam 58 scooter park istasyonu oluşturduk.
Yeni istasyonlar oluşturmak için çalışmalarımız kesintisiz olarak sürdürüyor, 2023 sonuna kadar park istasyonu sayımızı 5 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Saha ekiplerimiz yanlış park edilmiş araçları en kısa sürede toplamak için azami çabayı gösteriyor.
Kullanıcılarımızın araçları yol kenarları yerine BinBin’e ya da belediyeye ait park alanlarına bırakmalarını teşvik edecek uygulamaları da hayata geçirdik. Kullanıcılarımıza belirlenen bölgelere cihazlarımızı park etmeleri halinde indirimler tanımlayarak, scooter’larımızın şehir hayatını kolaylaştıracak şekilde konumlanmasında kullanıcılarımızın da aktif rol oynamasını sağlıyoruz.
Son olarak, scooter sayılarının belirlenen sınırların çok üzerinde olması nedeniyle gündeme gelen Kadıköy Bölgesi’nde, yasal olarak belirlenen toplam scooter sayısından şirketimize düşen kontenjana uygun olarak faaliyetlerimizi sürdürdüğümüzü, komşu ilçelerden kullanıcılarımızın sürüşleri sonucunda bölgeye gelen scooter’larımızın da dengelemesi için kendi operasyon ekibimizle en hızlı şekilde aksiyon aldığımızı kamuoyunun bilgisine sunarız.
Önümüzdeki dönemde de bulunduğumuz tüm şehirlerde günlük yaşamı aksatmayacak, aksine kolaylaştıracak bir şekilde operasyonlarımızı yürütmek üzere tüm yetkililerle iş birliği içinde çalışmaya devam edeceğiz."