Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Triban RC500 - Adventure/Gravel bisiklet üzerine bir inceleme

Bugün sonunda bisikletimi servisten alabildim. Biraz geç oldu ama söz verdiğim gibi bu konuyu anlatayım. Lastikleri az önce değiştirdim.
Lastikler: Chaoyang Gravel GP 700 x 38 mm
- Bisikleti almadan önce lastik değişiminin aşırı zor olduğunu okumuştum hep. Benim tek zorladığım üzerindeki orijinal lastikleri çıkarmak oldu. Lastiklerin iç çemberleri (tyre bead), jant içindeki yerlerine (seat) çok sıkı oturuyor (Türkçe terimleri hatırlayamadım). Lastiğin havasını boşaltınca bile ayrılmıyor. Elle zorlayıp ayırınca lastik herhangi damak telli lastik gibi janttan ayrıldı. Jantların böyle olmasının nedeni tubeless ready olmasıdır diye tahmin ediyorum. Tubeless kullanmadım hiç, kullanan arkadaşlar fikir verebilir.
Yeni lastikler de yerine levyesiz geçti. Burada hiç sorun yaşamadım.
- Chaoyang Gravel GP 700 x 38 mm lastiğin 4 bar basınçta gerçek genişliği 39.80 mm. Kumpasla ölçüldü.
- 4 bar'da şişirilmiş lastikler için; ön lastikle kadro arasından 5 mm allen anahtarı geçirilebiliyor. Ama arka lastikle kadro arasından ancak 3 mm allen anahtarı geçebiliyor. Kullanımda problem olur mu bilmiyorum. Tecrübeli arkadaşlarımız fikir belirtirse sevinirim.
- Fotoğraflar aşağıda. Dar yerleri çekmekte zorlandım biraz, umarım açıklayıcı olur.
282386 dosyayı görüntüle
282387 dosyayı görüntüle
282388 dosyayı görüntüle
282390 dosyayı görüntüle


Lastikler ilginc ve güzel durmuş. Kullandıktan sonra yorum paylaşırsanız memnun olurum.
 
Scudo
Dechatlon'a (link) gelmiş. Fiyatlar pahalı ama yurtdışı fiyatlarından daha uyguna geliyor. Triban serilerine tam uyan başka çamurluk çeşidi benim bildiğim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
0cak ayında decothlandan satın almıştım, 2 aydır aktif kullanıyorum, bisikletten çok memnunum.
 

Dosyalar

  • 20220226_133325 benim 2.jpg
    20220226_133325 benim 2.jpg
    360 KB · Okunma: 149
Selamün Aleyküm arkadaşlar, bu bisiklet yol bisikletine mi daha yakın yoksa gravel bisiklete mi?

Jantlar 2200+ küsür gram olarak görünüyor, 1800 gram jantlarla bisikleti 10 kiloya düşürmek mümkün galiba. Ortalama bir jant setiyle bisiklete bir şeyler katılabilir mi?
 
Selamün Aleyküm arkadaşlar, bu bisiklet yol bisikletine mi daha yakın yoksa gravel bisiklete mi?

Jantlar 2200+ küsür gram olarak görünüyor, 1800 gram jantlarla bisikleti 10 kiloya düşürmek mümkün galiba. Ortalama bir jant setiyle bisiklete bir şeyler katılabilir mi?

Aleykümselam. Bu bisikleti bende bir ara arastiriyordum. Bu bisiklet bildiğim ve izlediğim kadarıyla yurt dışında gravel veya endurance olarak gözüküyor. Ancak ülkemizde satışı yol bisikleti diye satılıyor.
Ortalama bi jant seti yerine güzel bir dış lastik almak bence daha iyi olur.
 
Aleykümselam. Bu bisikleti bende bir ara arastiriyordum. Bu bisiklet bildiğim ve izlediğim kadarıyla yurt dışında gravel veya endurance olarak gözüküyor. Ancak ülkemizde satışı yol bisikleti diye satılıyor.
Ortalama bi jant seti yerine güzel bir dış lastik almak bence daha iyi olur.
Bilgiler için sağolun. 2 sene önce falan buna bakmıştım ama sonra gidip dağ bisikleti almıştım. Şimdi yine dikkatimi çekti, bisikletin türünü bulmaya çalışıyorum. İnternet sitesinde 27.5 jantlarla da uyumlu diye yazıyor diye hatırlıyorum, yol bisikleti desem kim ne diye yol bisikletine 27.5 taksın? Zaten lastik aralığı da güncel gravel bisikletler gibi çok geniş değil, anlam veremedim.

Kafa açısı da performanstan çok konfor odaklı gibi duruyor. Büyük ihtimalle araya karışık ve genel kullanıcıya hitap eden bir ürün, günlük sürüşler için oldukça ideal bir bisiklet gibi duruyor. Yol bisikleti tarafına yakınsa kesinlikle bir tane satın almak isterim, fiyatıyla da oldukça uygun bir seçenek benim için. Birkaç defa decathlon'da inceledim ve hoşuma da gitmişti, yol bisikleti karakteri var mı acaba?
 
Bilgiler için sağolun. 2 sene önce falan buna bakmıştım ama sonra gidip dağ bisikleti almıştım. Şimdi yine dikkatimi çekti, bisikletin türünü bulmaya çalışıyorum. İnternet sitesinde 27.5 jantlarla da uyumlu diye yazıyor diye hatırlıyorum, yol bisikleti desem kim ne diye yol bisikletine 27.5 taksın? Zaten lastik aralığı da güncel gravel bisikletler gibi çok geniş değil, anlam veremedim.

Kafa açısı da performanstan çok konfor odaklı gibi duruyor. Büyük ihtimalle araya karışık ve genel kullanıcıya hitap eden bir ürün, günlük sürüşler için oldukça ideal bir bisiklet gibi duruyor. Yol bisikleti tarafına yakınsa kesinlikle bir tane satın almak isterim, fiyatıyla da oldukça uygun bir seçenek benim için. Birkaç defa decathlon'da inceledim ve hoşuma da gitmişti, yol bisikleti karakteri var mı acaba?

Rica ederim. Lastik konusunda bende öyle düşünüyorum tuhaf biraz.
Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Videoyu çeken abi yeterince iyi anlatıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Rica ederim. Lastik konusunda bende öyle düşünüyorum tuhaf biraz.
Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Videoyu çeken abi yeterince iyi anlatıyor.
Kendisi forum yöneticilerinden @sccetin oluyor. Hali hazırda yazdığımız konu başlığını açan da kendisi.


Bilgiler için sağolun. 2 sene önce falan buna bakmıştım ama sonra gidip dağ bisikleti almıştım. Şimdi yine dikkatimi çekti, bisikletin türünü bulmaya çalışıyorum. İnternet sitesinde 27.5 jantlarla da uyumlu diye yazıyor diye hatırlıyorum, yol bisikleti desem kim ne diye yol bisikletine 27.5 taksın? Zaten lastik aralığı da güncel gravel bisikletler gibi çok geniş değil, anlam veremedim.

Bir dönem forumda carraro g2 gravel bisikletine 27.5" jant ile bir tık daha geniş lastik takan bir üye vardı. Şuan üye adını hatırlayamıyorum. Ama dediğiniz gibi bu bisiklet tam anlamı ile gravel modelinden ziyade biraz daha endurance ve günlük sürüş tipinde. Keza aynı rc serisinde Türkiye'ye gelmeyen limited edition gravel modelleri olmuştu.
RC 520 Gravel (link)
Karbon modeli (link)
Yine rc500 serisinde 1x setli metalik yeşil bir model vardı onu bulamadım.
Benim favorim olan graveldan daha öte adventure kategorisinde bulunan rivirside touring 920 (link) Adamlar o kadar inançlarını kaybettiler ki modeli 1 yıl üretip bitirdiler. Aynı kadroya sahip tur bisikletleri devam ediyor.
Ülkemize gelen modeli bir var gravel anlamında (link)
 
Kendisi forum yöneticilerinden @sccetin oluyor. Hali hazırda yazdığımız konu başlığını açan da kendisi.




Bir dönem forumda carraro g2 gravel bisikletine 27.5" jant ile bir tık daha geniş lastik takan bir üye vardı. Şuan üye adını hatırlayamıyorum. Ama dediğiniz gibi bu bisiklet tam anlamı ile gravel modelinden ziyade biraz daha endurance ve günlük sürüş tipinde. Keza aynı rc serisinde Türkiye'ye gelmeyen limited edition gravel modelleri olmuştu.
RC 520 Gravel (link)
Karbon modeli (link)
Yine rc500 serisinde 1x setli metalik yeşil bir model vardı onu bulamadım.
Benim favorim olan graveldan daha öte adventure kategorisinde bulunan rivirside touring 920 (link) Adamlar o kadar inançlarını kaybettiler ki modeli 1 yıl üretip bitirdiler. Aynı kadroya sahip tur bisikletleri devam ediyor.
Ülkemize gelen modeli bir var gravel anlamında (link)
İnanır mısın bilmem ama aynı kadro maşayı sipariş etmekten son anda vazgeçtim, 920 modelinden bahsediyorum. Bahsettiğiniz bir diğer model olan metalik yeşil bisikleti de birkaç gün önce yakından inceledim, gerçekten güzel bisiklet. Son anda farkettim, linkini attığınız bisikletti benim incelediğim model. 920 modelinin güncel kadrosu ilk nesil kadrosuna göre bayağı bir tipsiz, maşayı da siyah yapmışlar. Denge sorunu olmasa idi kargom birkaç gün önce elimde idi, son anda vazgeçtim. O bisiklet tutmadı, zaten fazla da üstelemeden üretimi sonlandırdılar. Şu an ki alternatiflerine göre pahalı bir bisiklet idi, bir de tekli vites sistemi haricinde bir sistem takamıyordunuz. Yarış için tasarlanmış karbon kadro dağ bisikletleri de vardı, onlar da tutmadı ki normal bisikletlerin aksine donanım olarak oldukça yetersiz bisikletlerdi. Donsnım yerine kadro satmayı denediler ama o da olmadı, bahsettiğim dağ bisikletlerine bir bakmanızı öneririm.
Rica ederim. Lastik konusunda bende öyle düşünüyorum tuhaf biraz.
Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Videoyu çeken abi yeterince iyi anlatıyor.
Bu videoyu daha önce izlemiştim galiba, iyi bisiklet gibi duruyor. Sadece ağırlığından dolayı biraz eleştirilen bisiklet ama bu konu beni pek endişelendirmiyor.
Kendisi forum yöneticilerinden @sccetin oluyor. Hali hazırda yazdığımız konu başlığını açan da kendisi.




Bir dönem forumda carraro g2 gravel bisikletine 27.5" jant ile bir tık daha geniş lastik takan bir üye vardı. Şuan üye adını hatırlayamıyorum. Ama dediğiniz gibi bu bisiklet tam anlamı ile gravel modelinden ziyade biraz daha endurance ve günlük sürüş tipinde. Keza aynı rc serisinde Türkiye'ye gelmeyen limited edition gravel modelleri olmuştu.
RC 520 Gravel (link)
Karbon modeli (link)
Yine rc500 serisinde 1x setli metalik yeşil bir model vardı onu bulamadım.
Benim favorim olan graveldan daha öte adventure kategorisinde bulunan rivirside touring 920 (link) Adamlar o kadar inançlarını kaybettiler ki modeli 1 yıl üretip bitirdiler. Aynı kadroya sahip tur bisikletleri devam ediyor.
Ülkemize gelen modeli bir var gravel anlamında (link)
Aynı kadronun 520 ve 900 tur bisikleti modeli de var, kadrolar aynı ama maşalar biraz farklı. 920 modelini alacak olsaydım mecburen maşasını da almak zorunda kalacaktım çünkü lastik genişliği olarak bir alternatifini bulmak zor. Hadi buldun diyelim bu sefer de maşa uzunluğu konusunda garip sıkıntılar vardı. Hadi yine alayım desen bu sefer de sokma mil ile ilgili kronik sıkıntılar karşına çıkıyor, yoksa ciddi anlamda bu kadroyu satın almayı düşünmüştüm.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: can^ ve MakRo
rc500' ü tavsiye ederim. çok yönlü bir bisiklet. ister 25 lastik takıp performans, isterseniz de 32-35 lastik takıp gravel yapabiliyorsunuz. dağ bayır toz toprak çamur çimen seven biriyseniz yol bisikletinin yanında dağ bisikleti alma ihtiyacınız olmaz. ayrıca bisikletin sürüş açıları çok rahat. fakat bir tık ağır (10,5 kg) tek eksisi bu bence. o da çok mühim değil bana kalırsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
rc500' ü tavsiye ederim. çok yönlü bir bisiklet. ister 25 lastik takıp performans, isterseniz de 32-35 lastik takıp gravel yapabiliyorsunuz. dağ bayır toz toprak çamur çimen seven biriyseniz yol bisikletinin yanında dağ bisikleti alma ihtiyacınız olmaz. ayrıca bisikletin sürüş açıları çok rahat. fakat bir tık ağır (10,5 kg) tek eksisi bu bence. o da çok mühim değil bana kalırsa.
Jantlar 2400 grama yakın, ufak bir jant değişikliği bisiklete ciddi katkı yapabilir. Keşke bir de sokma mil koysalardı.
 
Bu bisikletle ilgili frenler bana baya bi yumuşak geldi siz ne dersiniz
 
RC500'e elimde bulunan bisiklet ile seti değiştirip tiagra sete yükselttim. Hidrolik kol ve kaliper bulursam hidroliğe çevirme planım var. 10k triban 520 kullanmış biri olarak f/p ve kullanım amacıma decahtlon ürünleri fazlası ile yetiyorsizce
Triban RC 520 veya rc 500 almayı düşünüyorum. Siz hangisini tavsiye edersiniz arada bariz bir fiyat farkı var aradaki farklar 105 vites seti ve hidrolik disk fren rc500 deki mekanik disk fren sürtme vs konusunda problem çıkarır mı veya sürekli ayar yapmak gerekebilir mi hidrolikte böyle bir durum söz kpnusu olmuyor ayrıca yabancı sitelerde jant kalitesi iyi değil tel kırma gibi durumlardan bahsedilmiş siz böyle bir durumla karşılaştınız mı? Bir de 178 boy 80 bacak iç boyu için L kadro mu ideal olur yoksa M kadro mu? Görenler cevaplarsa sevinirim
 
Triban RC 520 veya rc 500 almayı düşünüyorum. Siz hangisini tavsiye edersiniz arada bariz bir fiyat farkı var aradaki farklar 105 vites seti ve hidrolik disk fren rc500 deki mekanik disk fren sürtme vs konusunda problem çıkarır mı veya sürekli ayar yapmak gerekebilir mi hidrolikte böyle bir durum söz kpnusu olmuyor ayrıca yabancı sitelerde jant kalitesi iyi değil tel kırma gibi durumlardan bahsedilmiş siz böyle bir durumla karşılaştınız mı? Bir de 178 boy 80 bacak iç boyu için L kadro mu ideal olur yoksa M kadro mu? Görenler cevaplarsa sevinirim

bütceniz yeterliyse rc520 alın, rc500'e gelecek olursak yaklaşık 5k oldu mekanik fren balata sürtmesi illaki oluyor ii ayar yapmak lazım bu zamana kadar ne teker patlattım nede jantla ilgili bi sorunum oldu şehir içinde ana yolda kullandım jantların akorlarını yaptırıp devam ettim ancak üzerinde gelen lastikleri çok kötü almayı düşünüyorsanız ii bir lastik şart ben değiştirince baya fark ettim. Ayrıca jantlar tubless ready olarak geliyor tubless kullanmayı düşünürseniz ama bence gerek yok clincher continental grand prix 5000 taktım akıcılık baya bi değişti. Kadro olarak bi yorum yapamıycam 168cm için S aldım bence deneyip alın. 36ya kadar lastik takılabiliyor gravel de yaparım bozuk köy yollarınada da girerim derseniz bakabilirsiniz.
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️,
Rc500 un gidon, boğaz ve sele borusu çap ölçüleri konusunda bilgi sahibi olan var mı?
 
Geri