Clal
MADADOST Anka Bike
- Kayıt
- 19 Nisan 2019
- Mesaj
- 336
- Tepki
- 849
- Yaş
- 42
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Celal
- Başlangıç
- 2018—19
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Bisikletimin lastiğini TBL çevirdim bu değişikliği yaptığımdan beri olan farklılıkları olumlu yada olumsuz yanlarını yazmak istedim.
Yaklaşık 3 - 4 ay önce değişikliği yaptım.
Hissettiğim iyi yönleri. Lastiğin bir miktar hafiflemesi ilk hızda olumlu bir etki yaptı kalkış sırasında daha çabuk hızlanıyor bisiklet.
İç lastik ortadan kalkınca lastikte bir yumuşama hissi oldu yolun gidona verdiği titreşimden bunu hissettim ufak engebelerde de hissettiriyor ve benim gördüğüm en büyük fark bence bu (105PSI hava basıncı )
Diken raptiye ataç patlakları artık sorun teşkil etmiyor. ( iç lastik maliyeti düşüyor)
Lastikte tamir edilemeyecek bir durum oluşursa sibobu söküp iç lastik takıp devam edebilirsiniz. (Tubeless e çevirmek zor tubeless den dönmek kolay)
Olumsuz yanları
Dış lastikte meydana gelen ve tamir sütünün tamir edemeyeceği kesikler lastik değiştirmenizi gerektiriyor. Bu dış lastiği bir iç lastikle kullanabilirsiniz.
Lastik havası çok daha çabuk iniyor (Eskiden 15 20 günde bir 20 25 PSI inerken şimdi 5 6 günde aynı miktarda iniyor.)
Lastik sabit kalırsa tamamen sönebiliyor. (Sabit kalacaksa 2 3 günde bir hareket ettirmeniz gerekli.
İlk kurulum maliyeti yüksek (Tubeless uyumlu bir lastik ve jantınız varsa bu maliyet bu tarih itibariyle 2500 TL kadar. (Sibop Süt Bant)
Dikkat edilecek kısımlar.
İşi bilen tecrübeli bir serviste yapılmalı.
Janta yapıştıralacak bant sıkı ve dikkatli yapıştırmalı (Jant kaçaklarını önlemesi için)
Tamir sütü asla az konulmamalı (burası ekonomi yapılacak kısım değil )
İyi marka ürün kullanılmalı
Yazacaklarım bu kadar ekleme yapacaklar olursa tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
Bir çıkarım yapmak gerekirse her şey yolunda gidiyorsa para harcamaya gerek yok gibi geliyor ama yenilik yapma zamanı gelmiş se ve hazır lastik değitiriyorum yada yani jant aldım diyorsanız yada yarışlara katılma durumuzu varsa olabilir. Bir mühedislik sözü vardır çalışıyorsa DOKANMA
Yaklaşık 3 - 4 ay önce değişikliği yaptım.
Hissettiğim iyi yönleri. Lastiğin bir miktar hafiflemesi ilk hızda olumlu bir etki yaptı kalkış sırasında daha çabuk hızlanıyor bisiklet.
İç lastik ortadan kalkınca lastikte bir yumuşama hissi oldu yolun gidona verdiği titreşimden bunu hissettim ufak engebelerde de hissettiriyor ve benim gördüğüm en büyük fark bence bu (105PSI hava basıncı )
Diken raptiye ataç patlakları artık sorun teşkil etmiyor. ( iç lastik maliyeti düşüyor)
Lastikte tamir edilemeyecek bir durum oluşursa sibobu söküp iç lastik takıp devam edebilirsiniz. (Tubeless e çevirmek zor tubeless den dönmek kolay)
Olumsuz yanları
Dış lastikte meydana gelen ve tamir sütünün tamir edemeyeceği kesikler lastik değiştirmenizi gerektiriyor. Bu dış lastiği bir iç lastikle kullanabilirsiniz.
Lastik havası çok daha çabuk iniyor (Eskiden 15 20 günde bir 20 25 PSI inerken şimdi 5 6 günde aynı miktarda iniyor.)
Lastik sabit kalırsa tamamen sönebiliyor. (Sabit kalacaksa 2 3 günde bir hareket ettirmeniz gerekli.
İlk kurulum maliyeti yüksek (Tubeless uyumlu bir lastik ve jantınız varsa bu maliyet bu tarih itibariyle 2500 TL kadar. (Sibop Süt Bant)
Dikkat edilecek kısımlar.
İşi bilen tecrübeli bir serviste yapılmalı.
Janta yapıştıralacak bant sıkı ve dikkatli yapıştırmalı (Jant kaçaklarını önlemesi için)
Tamir sütü asla az konulmamalı (burası ekonomi yapılacak kısım değil )
İyi marka ürün kullanılmalı
Yazacaklarım bu kadar ekleme yapacaklar olursa tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
Bir çıkarım yapmak gerekirse her şey yolunda gidiyorsa para harcamaya gerek yok gibi geliyor ama yenilik yapma zamanı gelmiş se ve hazır lastik değitiriyorum yada yani jant aldım diyorsanız yada yarışlara katılma durumuzu varsa olabilir. Bir mühedislik sözü vardır çalışıyorsa DOKANMA