Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Türk Bisiklet Endüstrisinin Ulusal Kurtuluş Savaşı

Bisiklet sektorunde calismak icin almanyaya yerlesmek konusunda son bir aydir almanyanin sehirlerindeki bisiklet magaza ve dukkanlarini google'dan ciddi manada inceliyorum.
Magaza yorumlarina, magazalarin acilis kapanis saatleri ile calisma gunlerine, magaza fotograflarina kadar detay detay gozden geciriyorum.
Diyecegim odur ki, bu is, almanyada cok buyuk bir sektor. Gordugum kadariyla bizim o seviyeye gelebilmemiz icin birkac yuz yila ihtiyacimiz var.
 
Scudo
AA'dan güncel haber: 2021 yılı iki tekerlekli ihracatı 2020'e göre %52 artışla 130 milyon dolara çıkmış. (11 ay bazında, ocak-kasım)
 
O değil de market poşetleri hala 25krş. Bu laylom torba satışıyla bisiklet yolu yapılacaktı hani???
 
Bisiklet sektorunde calismak icin almanyaya yerlesmek konusunda son bir aydir almanyanin sehirlerindeki bisiklet magaza ve dukkanlarini google'dan ciddi manada inceliyorum.
Magaza yorumlarina, magazalarin acilis kapanis saatleri ile calisma gunlerine, magaza fotograflarina kadar detay detay gozden geciriyorum.
Diyecegim odur ki, bu is, almanyada cok buyuk bir sektor. Gordugum kadariyla bizim o seviyeye gelebilmemiz icin birkac yuz yila ihtiyacimiz var.
Yapabiliyorsan Taiwan'ın Taichung şehrindeki iş imkanlarını da araştır. Gerçekten de "bisiklet şehri" tanımının cuk oturduğu bir şehir. Giant, Merida vb. büyük üreticiler orada, maxxis ve kenda lastik fabrikası ve genel merkezi orada, akla hayale gelmeyecek bir sürü yedek parçanın ve aksesuarın üretimi orada yapılıyor. Bisikletin Detroit'i diyebiliriz.
 
AA'dan güncel haber: 2021 yılı iki tekerlekli ihracatı 2020'e göre %52 artışla 130 milyon dolara çıkmış. (11 ay bazında, ocak-kasım)

İç piyasaya bisiklet vermeyip paso ihracata çalışıyorlar. İhraç ettikleri ürünün sadece %27'si Türk katma değeri... Onu söylemeye yürekleri yetmiyor. Japon yedek parça endüstrisini ihya ediyorlar. Bize kazandırdıkları hiçbir şey yok. Bir dolarlık ihracat yapmak için 73 centlik ithalat yapmak zorunda olan bir bisiklet endüstrisi var önümüzde. Utanmadan Türk firmasıyız diyorlar bir de. Evet, yüzde 27 oranında yerli ve millî bir bisiklet endüstrimiz var!!!! Bu orana ne kadar millî denilirse işte o kadar millî sanayicisiniz, deyince de zorlarına gidiyor.
 
İç piyasaya bisiklet vermeyip paso ihracata çalışıyorlar. İhraç ettikleri ürünün sadece %27'si Türk katma değeri... Onu söylemeye yürekleri yetmiyor. Japon yedek parça endüstrisini ihya ediyorlar. Bize kazandırdıkları hiçbir şey yok. Bir dolarlık ihracat yapmak için 73 centlik ithalat yapmak zorunda olan bir bisiklet endüstrisi var önümüzde. Utanmadan Türk firmasıyız diyorlar bir de. Evet, yüzde 27 oranında yerli ve millî bir bisiklet endüstrimiz var!!!! Bu orana ne kadar millî denilirse işte o kadar millî sanayicisiniz, deyince de zorlarına gidiyor.
Hocam anlamadığım tek nokta burda nasıl kötü bi nokta görüyosunuz? Yani tamamen kapatsalar daha mı iyi? Amerikalısı da fransızı da japondan yedek parça alıyor. Napalım yani. Üstüne kar koyup ihraç edilen bi ürünün imalatını türkiyeden çıkartalım mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Hocam anlamadığım tek nokta burda nasıl kötü bi nokta görüyosunuz? Yani tamamen kapatsalar daha mı iyi? Amerikalısı da fransızı da japondan yedek parça alıyor. Napalım yani. Üstüne kar koyup ihraç edilen bi ürünün imalatını türkiyeden çıkartalım mı?

Çözümü yukarıdaki upuzun yazıda anlattım. Bakınız lütfen.
 
İç piyasaya bisiklet vermeyip paso ihracata çalışıyorlar. İhraç ettikleri ürünün sadece %27'si Türk katma değeri... Onu söylemeye yürekleri yetmiyor. Japon yedek parça endüstrisini ihya ediyorlar. Bize kazandırdıkları hiçbir şey yok. Bir dolarlık ihracat yapmak için 73 centlik ithalat yapmak zorunda olan bir bisiklet endüstrisi var önümüzde. Utanmadan Türk firmasıyız diyorlar bir de. Evet, yüzde 27 oranında yerli ve millî bir bisiklet endüstrimiz var!!!! Bu orana ne kadar millî denilirse işte o kadar millî sanayicisiniz, deyince de zorlarına gidiyor.
Bize kazandırdıkları tek şey istihdam olabilir, tabi onun da detayı tartışılır.
Dediğiniz gibi ülkenin toplam ihracatının %80'i ithalata dayalı, sıfırdan birşey üretip %100 katma değer sağlamak şu an çok zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Bize kazandırdıkları tek şey istihdam olabilir, tabi onun da detayı tartışılır.
Dediğiniz gibi ülkenin toplam ihracatının %80'i ithalata dayalı, sıfırdan birşey üretip %100 katma değer sağlamak şu an çok zor.
Eskiden tarım vardi.
Ama simdi resmen bitirdiler. Hadi su anda "yeniden tarıma agirlik veriyoruz" deseler, tohumuydu, gübresiydi, makinesiydi herseyi ithal. Bir tek toprak var elimizde. (Yol veya otel yapilmayan araziler) Herseyi göze alıp yeniden tarım yapicaz diyerek yola çıksak en az 5 yil gerek.
 
Eskiden tarım vardi.
Ama simdi resmen bitirdiler. Hadi su anda "yeniden tarıma agirlik veriyoruz" deseler, tohumuydu, gübresiydi, makinesiydi herseyi ithal. Bir tek toprak var elimizde. (Yol veya otel yapilmayan araziler) Herseyi göze alıp yeniden tarım yapicaz diyerek yola çıksak en az 5 yil gerek.
Başlamak gerek . Beş yıl sonra iyi olmak için başlamak gerek . Sistemli gitmek gerek.

Shimano'yu üretmek gerek.
 
Geri