Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Türkiye'de bisikletin yeri

Motorcular gibi bisikletvlog yapsak? İmkanı olsan alsın goproyu yapsın. Adamlar nasıl kabullendirdi kendini sayısı birden bire nasıl arttı? Belki bizde de öyle olur birileri bir şeylerin farkına varır. Bir de çakar lamba öneririm bugün çıktım denedim sivil olduğumu anlayana kadar arkamdan daha insancıl ve daha uzaktan geçiyorlardı. Fakat izmirinde bunda etkisi var çünkü burada bazı yerlerde bisikletli polislerde mevcut :) Ceza yer miyim diye merak ettim polisin önüne geçtim 5dk önünde gittim bir şey demedi.

Bu arada bigalı 2 arkadaş gördüm hala buradalar mı? Özellikle izmirde yaşayan? Başına iş açanıda merak ettim 20 sene orada yaşadım başıma bi olay gelmedi :D
Not: gece geç saatte bulaşmasınlar başıma iş açılmasın diye elimde bira şişesi ile geziyordum itiraf ediyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes.d
Scudo
Hiç bisiklete gerek duymadan şu sosyal deneyi yapmanızı istiyorum. İki kişinin sığacağı genişlikte bir kaldırımda doğal olarak bir şeridi kaplayarak gidiyorsunuz. Karşıdan da yanyana iki ya da üç kişi geliyor. Hiç toparlanma, sizin şeridinizden çekilme gibi bir dertleri yok. Üstünüze doğru saf halinde tam gaz geliyorlar (bunu kadınlar çok daha fazla yapıyor, gözlemlerime göre).

Ne yapardınız? Yani yoldaki araçlar hayvan da yayalar çok mu insan? Hep karşımızdakinin bertaraf olmasını istiyoruz. Karşımızdakini yok etme isteği doğamızda var.

Erkek hemcinslerim, peki siz... Topluluk içinde saygı içinde, edep içinde oturmayı becerebiliyor musunuz? Otobüste, metroda o kırılasıca bacaklarınızı pergel gibi açmadan, yanınızdaki adamın/kadının bacağına yaslamadan insan gibi oturmayı öğrenme niyetiniz var mı? Ne gezer? Edepli oturursak erkekliğimiz eksilir çünkü.

Çocuklarınıza kesinlikle entrikalarla, vurdu kırdılarla dolu dizileri seyrettirmeyin.

İşte bisikletin yeri de yukarıda yazılı günlük hayata ait cümlelerin içinde gizlidir.
 
@Murat B.

Atış sırasındaki geri tepme ortalamamı çok düşürüyor aslında bakarsınız :( Şu geri tepme olmasa :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Serkan Mıstınoğlu

Hocam, atalarımızın at üstünde dört nala giderken geriye doğru ok atma tekniğini (bkz. resim) bisiklete uyarlasanız? Geri tepme kuvveti ileri doğru olacağı için ortalama hıza olumlu etkisi olacaktır.
Atli%20Okculuk.png
 
@BerkEvren wakizashi (tanto) daha uygun olur sanırım :)
 
13tl.jpg Bu var bende yetermi acaba ?

Not : Kendisi evde olduğu icin internetten foto koydum
 
  • Beğen
Tepkiler: Ronin45
mariokaldato ağabeyimizin youtube kanalından alıntıdır.
Kimse böyle şeyler yapmasın:)
''itle dalaşmaktan çalıyı dolaşmak yeğdir''
 
Ülkede arabaya binmek alfa erkek olma yolunda büyük bir adım sayıldığından bisiklet önemsenmez tabi çevrenizde illaki görmüşsünüzdür 18 yaşina varinca dershaneye gitmeyip sürücü kursuna yazilanlar, kimlik yerine ehliyeti göstermeye çalişanlar şimdi bu adama istanbul trafiğinde arabanın mantıksız olduğunu anlatsan bile verdiği emeğin boşa gittiğini görmemek için kabullenmeyecektir.Defans challenge;
1.Bizde çoluk çoçuk var
2.Evlenince napcan
3.Degeri patlar
4.Araba çarpar
5.Yokuşu nasıl çikacan...
 
1 aydır forumu takip ediyorum çok şey öğrendim fakat çevremi bisikletin tehlikeli bir ulaşım aracı olmadığına ikna edemiyorum. Ne yapabilirim.
 
Bugün mahallemizden tanıdığım bir arkadaş da bisikletliler kervanına katılmış.Böyle böyle bir yer edineceğiz inşallah.
 
Yola çıkmak başlı başına bir risk zaten..Hele Türkiye'de..!
Yalnız hoş şeylerle de karşılaşabilirsiniz..Bir örnek vereyim..İki gün önce trafikte biraz dalgınlığımdan dolayı vitesleri çapraz kullanmışım ve zincir bir anda kilitlendi..Söylenerek kenara çektim,zinciri düzeltmeye çalışıyorum..5 metre ileride bir çocuk bana sesleniyor..Baktım,bana eliyle kalp işareti yapıyor:hhhhhh:
 
Türkiyede bisikletin yeri nerededir net bir şey söylemem ama nerede olacağına SOSYAL MEDYA karar verecektir. Geçen yıla kadar yazdan yaza belirli sayıda sürdüğüm bisikleti, youtubedeki bisiklet kanalları olsun, facebooktaki bisiklet grupları olsun, çevremde eskiye göre daha sık rastladığım bisikletliler olsun... bendeki bisiklet merakını tekrardan canlandırdı.Sonrası zaten ip söküğü gibi geldi, bisikletin eksiklerinin giderilmesi, ekipman eksiklerinin giderilmesi; yine sosyal medyada destekleyici yayınların takibiyle gelen motivasyonlar sayesinde gayet iyi yol aldım ve gidiyorum diyebilirim.
Bisikletin geniş kitlelere yayılması ve ihtiyaçlarının giderilmesinde temel unsulardan en önemlileri gene bizleriz, birlik ve beraberlik sayıca artmakla bisikletin Türkiyedeki geleceğine yön vereceğiz. Ben idmanımı yapar, bisikletime bakarım.Gerisi beni ilgilendirmez zihniyeti, kişiyi kendi dar görüşünde hapis etmekten başka bir şey yapmaz. O yüzden SOSYAL MEDYAda her daim bisiklet sevdasının geniş kitlelere yayılmasında, yayında ve yapımda bir tuzumuzun olmasını sağlamamız lazım.
 
Türkiyedeki bisikletin yeri : İzmit belediyesi sağlık bakanlığı destekli orta 1 yada 2 olması lazım ücretsiz bisiklet dağıtıyor. Niye okula bisiklet ile git diye "slogan"

Ama tramvay yapmak için bisiklet yolunu infaz ettiğini slogan olarak kullanmıyor.

Parklardaki veya sahillerdeki bisiklet yolu bir işe yaramaz sadece hiç yoktan iyidir deriz.

Ana ulaşım yollarına devletin yol yapması gerekir ki, nasıl derseniz eurosport kanalındaki avrupanın çeşitli yerlerinde düzenlenen bisiklet yarışlarını izlenemiz yeter.

Kısaca belediyenin bisiklet dağıtması bisiklete halen oyuncak gözü ile bakılmasıdır. Çünkü yol yokken çocuk nerede sürecek 100m lik sokakta mı?

Denize kıyısı olmayan bir yerde öğrencilere kano dağıtmak gibi bir şey.

ASUS_Z00ED cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Esenlik
Kendi çevremde de beni ikna etmeye çalışan bir dolu arkadaşa sahip olan biri olarak daha fazla uğraşmamanızı tavsiye edebilirim size :) İkna etmeye uğraşmanın pekte bir manası yok. Bu iş risk+bilinç+zeka+kıvraklık+birazda şans işi. Uç noktalardaki örnekler dışında (ağır kazalar, istisnai durumlar) yapılan çoğu kazaların sebebinin bisikletçilerin (çoğu desemde yine yarısından fazlasının bilinçsiz şoför+dikkatsiz insanlar+yaşlı insanlar+hayat meşgalesiyle uğraşırken perti çıkmış ezilmiş insanlar vb.) olduğunu düşünüyorum bir bisikletçi olarak. Bisikletle girilmeyecek yerlere girmeyen bisikletçi pek göremiyorum etrafımda. Ya hiçbir yere girmiyor ya heryere giriyorlar. Birde İstanbul trafiği gibi biryerde saniye şüpheye düşmeden son derece kıvraklıkla sürmeniz lazımki sürenlerin çoğu bu konuda çok amatör + amatörlerden oluşuyor. Burada değinmek istediğim şey stres kapasitesi+kıvraklık+zeka gibi faktörler. Ben bunu söylediğimde genelde turlardan turlara koşan, kilometreleri devirmiş bir çok kişi alınıyor ve ters tepki veriyor, halbuki kıvraklık, çeviklik, atak farklı; uzun turlar düz yolda kilometrelerce sürmek apayrı şeyler. Örnek vermem gerekirse şahsen 18-19 yaşıma kadar başımdan geçen kazaların en azından çevremdeki neredeyse geçmediğini düşünüyorum. Bu kazalar arasında yüksek hızda köşeyi dönerken kayıp dizi, dirseği, ayağı sonuna kadar asfaltta yüzüp yandan gelen arabanın altına girip tekerin suratımda duracağı sınırda kalmak bile var. Bir seferinde de kendimi aşmak için bacak kaslarımı mantıksızca zorlamıştım, bisikletten indiğim an yere kapaklandım çünkü bacaklarımı hissetmiyordum. Örnekler böyle uzar gider. Ben kendimi bildim bileli hız+performans+aşırı kondisyon gibi şeylerden çok akrobatik sürüş ve hardcore stil şeylere yoğunlaştım. Bunların her ikisini yapanlarda var, sadece düz yolda uzun yollar yaparak büyüyen insanlarda var. Önemli olan -heleki İstanbul gibi trafiği ve tehlikesi bol bir yerde- çok iyi bir kıvraklığa sahip olmak, çünkü onca trafikte kimse 40-50km'leri zorlamaya çalışmıyordur veya istese bile yapamıyordur. Mecbur kalınan şey en ufak tereddüte mahal vermeden, son derece kıvrak şekilde araçların arasından geçmek ve geçilmeyecek yerlerin riskini hesaplamak oluyor. Bu konuda benden çok çok daha profesyonel insanlar var tahmin ediyorumki onlarda bu söylediğime katılıyorlardır.

Özet: Tüm şartları bilip, hesaplayıp, dengeleyip, riski en aza indirip bisikleti ona göre süren insanlar var. Bu insanlara "Trafikte bisiklet tehlikeli olabilir." gibi şeyler söyleyip uyarabilirsiniz ama "Bisiklet tehlikeli ulaşım aracıdır." ve benzeri cümleler gerçeklikle bağdaştırılınca pek bir mânâ içermez. Şahsi görüşlerim bunlar umarım açıkça belirtebilmişimdir.
 
Bisiklet kadınlar arasinda yaygınlaşmadikca toplumda yayginlaşmaz.
Eşimle bisiklete binmeye başladiktan sonra eşimin arkadasları da bisiklet sahibi olmaya çocuklarini bisikletle gezdirmeye başladilar.
Kadinlar hemcinslerinden çabuk etkileniyor. Kadin bisiklet deyince eşi de mecbur bisiklete biniyor.
Bulunduğum ilçede gerek coğrafya gerek iklim bakımından bisiklet için çok müsait olmasina rağmen kullanım orani çok düşükdü.
Bisiklet satcısı arkadaşim son 1 yıldır satışlar çok arttı dedi.
Ilçede bisiklete binen kadin erkek sayısida gözle görünen bir artış var iyiye doğru gidiyor bakalım.
 
Geri