@PuncherZ Fixie'ye uygun bir geometriye sahip bir kadroda slick diye tabir edilen frenleme olayını yapmak çok kolay, kilitli pedallar ile arkayı hafif hoplatıp (hafifletmek de denebilir) krankı sabitliyorsunuz.
Cebini düşünenler patinaj (ing. skid) yapmıyor zaten. Slick ingilizce'de kaygan anlamına gelip, dişsiz ve parlak yüzeyli, yeri tutmayan dış lastiklere deniyor.
Ağır, çeki borusu uzun kadroyu hoplatmak zordur.
Ağır kısmı doğru, ama çeki borusunun uzun olması tam tersine pati yapmayı kolaylaştırıyor. Ne kadar uzunsa arka tekere o kadar az yük düşüyor çünkü.
Bir çoğu zaten fixie'ye fren takıyor, o zaman ne gerek var sabit dişliye, görüntü single ile aynı oluyor. Eğer gerçekten tutkunu değilseniz yapmayın bunu kendinize.
Ne kadar pati ustası olursan ol, ani durman gerekebilecek yollarda sürülüyorsa frensiz olmuyor. Patinajlı veya patinajsız, frensiz fixie ile zınk diye durmak mümkün değil.