Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ülkemizde bisiklet yolları nasıl olmalıdır?

Bisiklet yollarımız nasıl olmalı ?


  • Toplam katılım
    219
Bisiklet için ayrı yol yapılmamalı. Bisiklet yolu, otoyola entegre olmalı. Örnek:


green-bike-paths.jpg

rickenbacker-causeway-3.jpg
 
Scudo
grevıl
çok güzel bir örnek ama bence bizim ülkemiz için değil.bizim araç sürüş kültürümüze ters,emniyet şeridinin bile rahatlıkla yüzsüzce işgal edildiği,yaya geçitlerinde yayaların ezildiği ülkemizde bizi bu yolda maalesef dümdüz ederler,bisiklet yolları mutlaka anayoldan ayrı olmalı,belki bi kaldırım yüksekliğinde belki arada demir sağlam dubalarla set çekilmiş olabilir.ama ana caddelerle aynı seviyede olması kesinlikle sakıncalı.en yakın örneği şehrimizde geçen yıl maaalesef yaşandı biliyorsunuz,narlıdere istihkamın önünde genç bir bisikletli arkadaşımız hayatını kaybetmişti.
 
@seko35.50

Karayolundan ayrı bisiklet yolu yapılınca o yol yayaların gezinti yolu, çocukların oyun yolu oluyor. İzmir'de var o yollardan, ben o yollara koşu yolu diyorum ve kullanmıyorum. O yolda bisikletle gitmek çok tehlikeli. Önünüze çoluk çocuk fırlıyor. Fakat ben bu insanlara/çocuklara kızamıyorum, tam tersine hak veriyorum. Ben de bisiklet üstünde değilsem bir yayayım. Bu ülkede yaya olmak, gariban evsiz olmakla eşdeğer. Yürüyecek kaldırım bile yokken ne yapsın bu insanlar. 50 cm'lik kaldırım yapmış, ip üstünde yürür gibi gidiyorsun, bi de onun orta yerine ağaç dikmiş. Hadi yola çıkmadan yürü yürüyebilirsen. Avrupa'nın yüzölçümü en büyük ülkelerinden biriyken, ülkede boş araziden daha bol bişey yokken böyle tıklım tıkış şehirlere hapsettiler bizi. Başka sözüm yok sayın yargıç.
 
Benim bu paylaşımımın bu konu ile uzaktan yakından bir ilgisi yok.Konuyu neden bu konu ile birleştirdiler anlayamadım .Benim konum sanatsal özelliği olan bir konu.Bu konu başlığı ise şehir içinde olması gereken yollar hakkında.Sayın yönetici konuyu bir daha incelemenizi ve konunun bu platformdan ayrılmasını talep ediyorum.Saygılar...
E0D8BDF0-D7FF-482E-AB55-C1D9C5B576FD.jpeg
 
Kayseri düz ve geniş yolları olan müsait bir şehir. Ancak burda araç trafiğine entegre bisiklet yolu, çizgiler ve görsellerle ayrıldığı halde, bisiklet yolu üzerinde bekleyen ve park eden otomobiller, sohbet eden yayalar bisikletlinin bu yolları kullanmasına engel teşkil etmekte. Bazı noktalarda bu yolların çizgileri eskimiş silinmeye yüz tutmuş o ayrı konu. Ayrı yapılan bir bisiklet yolu daha var ki, yayalar ikili üçlü yanyana yürüyerek bisikletlinin geçmesini bilmeden de olsa engelliyor. Bilmeden diyorum çünkü bisiklet yolu olduğunun farkında değil çoğu, koşu ve yürüyüş yapanlar kullanıyor genellikle. Vel hasılı bisiklet kültürümüz yok maalesef.

Bisiklet yolları bana göre tramvay yolu gibi bölünmüş yolların ortasında olmalı.
 
Bizim ülkede insanlar bisiklet ve bisiklet yolları hakkında eğitilmediği sürece ancak metrobüs hattı gibi bisiklet yolları iş görür. Yolların ortasından geçireceksin ne araba girebilecek ne yaya yürüyebilecek. ?
 
Gönül ister ki bisikletlere özel yol yapılmayacak kadar medeni sürücü ortalamasına sahip olalım...
Şimdiki koşullarda ülkede öncelikle var olmalılar, sonra nasıl olmaları gerektiğini konuşuruz.
 
Her yerde olmasa da en azından bazı yerlerde bu şekilde düzenlenebilir.

France/Maing

196011
 
Bizim araç sürücüleri:

"Oo çok güzel araç park yeri, bir şekilde o alana geçip arabamı park etmeliyim."
 
Şu mavi renktense, bildiğimiz asfalt yol şeklinde olsa, yayalar girmeye korkar diye düşünüyorum ama, bu sefer de oto sürücüleri aaa asfalt yol deyip girerler.
 
Motorlu ve elektrikli araçlar - yayaların girmediği bir yol olsun yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Dünyanın hiçbir yerindeki örnekleri kopyalamamak lazım, bizim ülkemiz için tamamen kendine has önlemleri olan bisiklet yolları şart. Motorlu taşıt ile bisiklet yolunu ayıran çizgi üzerine kavşak noktaları hariç boylu boyunca kapan döşenmesi bisiklet yoluna girecek otomobillere karşı olmazsa olmaz bir önlem benim nazarımda. Yayalar için de civardaki kargalar "mavi renkli yolun üzerinde giden iki tekerlekli cisimlere bulaşmayacak ama iki ayağıyla yürüyen canlılara saldıracak" şekilde eğitilebilirse Türkiye şartlarına leblebi çekirdek gibi uyum sağlayacak bisiklet yolları yapılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: BloodBela
Ne yazık ki güvenlik kültürü olmayan insanlarız , üstüne birbirine saygısı kalmamış insanlarız. Elektrikli çit ile çevrilmiş bisiklet yolu yaosalar yine bize birakmazlar. Piknik yaparlar, masa sandalye atarlar , kamyondan mal indirirler.filan falan. Bir ıhtimal bizler biraz gayrer gosterirsek çocuklarımıza böyle bir dünya bırakabiliriz. Şimdilik bisikletle karşıdan karsiya gecmek için beklerken 100 arabadan birinin dörtlülerini yakıp yol vermesi ile mutlu oluyorum. Bu şoför de bisiklet kültüründen gelme olmasa o da yol vermez ya neyse!
Ya anlamiyorum eşek kadar 50 metrede bir bisiklet işareti olan topu topu 4 km bisiklet yolumuz var bisiklet hariç her şey üstünde.
 
Bisiklet yolundan gitmenin bisiklet yolundan gitmemekten daha tehlikeli oldugunu dusunuyorum. Ben bisiklet yollarini kullanmiyorum. Kendimi daha guvende hissediyorum. Kaza yapma ihtimali daha yüksek , birde çogu yerde kenarlari da kapali kacış imkani da yok.
 
Geri