@Mustafa İçdağ
Bu konuya biraz ekleme yapayım: Saate karşı yarışlarda sürati artırmanın temel yolu, bisiklet ve bisikletçinin aerodinamisini artırmak. Bunu yapmak için kullanılan ana metod; bisikletçiye sağdan baktığımız zaman, bisikletçiyi bisiklet üzerinde saat yönünde dairesel olarak öne döndürmek. Bisikletle bisikletçinin üç temas noktasından biri olan pedalların (yani pedal aksının) yerini degiştiremeyeceğimiz için geriye kalan olanaklar kullanılır. Diğer iki temas noktası, seleyi yükseltip öne almak ve gidonu indirmek . Bunların da sınırları yukarıda belirtilmiş zaten. Tabii ki kadro imal edilirken, bu bisikletçiyi öne döndürmeyi kolaylaştırmak için biraz farklı bir geometri kullanılır. Sele borusu şaküle daha yakın veya ön teker daha küçük ... gibi.
Ama mali sınırlama dolayısıyla normal bir yol bisikletini saate karşı yarışta kullanmak gerekirse, belirttiğim gibi büyük bir avantaj sağlanır.
Bu UCİ sınırlamasının sebeplerini merak edenler Google dan Graeme Obree üzerine resim ve yazılara bakarlarsa, daha fazla ve görsel bilgi sahibi olabilirler.