Scudo Sports

Uygun bütçeyle teker örme ve akort ayarı

Jant örme işini halleden bisiklet tamirinde usta olmuştur bence. Yapabilenleri tebrik ediyorum.
 
Scudo
Yanal sapmayı kesiyorum zıplama devam ediyor,zıplamaya müdehale ediyorum yanal sapma artıyor. Çıkamadım işin içinden :D akort olayı örmesinden zormuş :)

Göbekten ötürü merkezi biraz daha sağ tarafa kaydırmak zorunda kaldım. (Çemberi göbeğin ortasına ortalayınca,sol tarafta fren papucuna manevra yeri kalmıyordu) Bu şekilde kullanmamım bir sakıncası olur mu?Birde videodakinden daha fazla ileri gidemedim,nasıl sizce?Bir bisikletçi eli öpmesine gerek var mı?

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bisiklete jant örme ve akord hariç her türlü müdehale edip gerekli düzeltmeleri yapabiliyorum.Kullandığım mavic jantların tel sayısı, yapısı ve dizilişleri farklı. Mavic Crossmax Enduro ve Mavic Crossmax SLR için de paylaşımlar olsa fena olmazdı.
 
@Raptor8
Bu işi bisiklet yerine sehpada yaparsanız daha basarili olursunuz
 
@Raptor8 bisikletçinin elini öpmeli bence . Frene sürtme yapma ihtimali var . Ördüğüm jantın akordunu bir türlü yapamadım deli oldum bırakıverdim . İhtiyaç olursa bisikletçinin elini öptürmeye götüreceğim .
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@MAERKEK
Tekeri elime alıp çevirdiğimde yap gibi akıyor,hiç sapma yapmıyor.Kadroya taktığımda ise hafif baş atıyor. :D
Baş atışı engellemeye çalışırken,sağ sol yapıyor. :D Belki akort sehbası olsa işimiz daha kolay olacak ama ...
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
bu işteki en büyük sır;telleri örmeye iç kısımdan başlamak ve iyi bir burgu vermektir.burgusuz yapılırsa teller dışarı çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@soner kalaycıoğlu
Burgudan kastın,alttan atılan telleri çembere takarken diğer telin altından geçirerek atmak mı? O durumu denedimde tellerin altından geçirmek zor oluyor,teli bildiğin eğmen gerekiyor.Oda kalıcı eğrilik yapabilir,en azından sert tellerde.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Raptor8 bir iki tane eğdim . Sonra değiştir fazladan vardı iyi ki
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@MAERKEK
Ben alttan geçirmeden,üsten ördüm. Sıkıntı çıkarsa tekrar öreriz,tekniğini kaptıktan sonra. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Raptor8 36 telde;ilk olarak içten 9+9 örüldüğünde,teller bol olarak sallanır.3.dokuzluğa geçerken işte bu bol sallanan orta göbeği bir tarafa (saat yönü veya tersi) döndürerek,yani telleri olabildiğince sonuna kadar sarmal hale getirmek lazımdır.bu sarmal hali bırakmadan 3.4 dokuz telleri örmek gerekir.bu işin püf noktası budur.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@soner kalaycıoğlu
Sağa kavis verdikten sonra ilk teli atıp, normal örmeye devam ediyorum.Zaten o kavisli yapısını bir yandan tutup, bir yandanda örmeye devam etmek imkansız gibi.Ama ilk telden sonra zaten ilk tel belli oranda o kavisi tutuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu
@Kuzey Ege
Hocam merhaba! Ben öğrenmek istiyorum mümküne tabii:kötü:
 
@Rıza_908
Akort anahtarı aldın mı ? Tek ihtiyacın bu işte sehpa yerine bisikleti ters çevirip frenlere göre ayar yaparsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rıza_908
@MAERKEK

Aynen öyle tatmin edici incelikte ayar yapılabiliyor. Yalnız dishing e dikkat etmek gerekiyor sürekli tek taraftan yapmamakta fayda var.

Ufak bir tüyo da ben vereyim: yukarı aşağı akord ayarını yapmak için kurşun kalem kullanabilirsiniz. Jant fren yüzeyine bakın eğer düzgün seyir ediyorsa oynama yoksa lastik güzel oturmamıştır, lastiği düzetin; fren yüzeyi lastik ile uyumlu sapıyorsa akord lastiğe dokunmadan yapılabiliyor; fren yüzeyi ile lastik uyumsuz seyrediyorsa lastiğin havasını indirin, uyum olursa o şekilde yapılabilir, yine uyum yoksa lastiği sökü o şekilde akord yapın. Bu arada bu yazdığım dişsiz lastikler için geçerli, büyük dişli dağ bisikleti lastiklerini söküp yaparsınız.

Kafayı çizenler için şöyle bir video var

Şu kanalın pratik uygulaması çok iyi, teoriği herkes anlatıyor zaten
(link)
 
@Kook kendim jantı ördüm (3 sefer denedim) ama yukarı aşağı sallanmasını diğer bir deyişle zıplamasını ayarlayamamıştım. Teller gerginliğini sağlasın diye zıplaması olduğu halde bindim sağ sol akordunu yapmıştım . Halen zıpladığı halde biniyorum .

Kalem koydum yine ayarlayamadım.
 
@MAERKEK

İkisinin en baştan bir arada yapılması gerekir, önce sağ sol u tam oturtayım sonra aşağı yukarı yı yapmak olmaz. Tüm telleri 1-2 tur gevşetip bir daha deneyin isterseniz.

Bu arada kalemi tekerleği döndürdükten sonra teker göbeğine paralel olarak elle tutuyoruz değip depmedine bakıyoruz, kalemi mümkün olduğunca sabit tutmak için elimizle maşadan ya da seat stay borusundan destek alabilirsiniz.

Sağ sol ayarı için plastik klips konuluyor ama yukarı aşağı için bir şey göremedim, başka yapan var mı bilmiyorum ben böyle yapıyorum. Başka bir yöntem bilen varsa yukarı aşağı ayarı için yazarsa iyi olur.
 
@Kook bahara yaparım artık. Sağ sol ayarında fren pabuçlarını referans alıyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rıza_908
@ErdincAydin78
Merhabalar.Sitede yeniyim.36 tel 26 jant tekerimin göbeğini değiştirdin ve YouTube den ne kadar jant örme videosu varsa hepsine baktım tek tek yaptım ama maalesef olmadı.4veya 5 kere taktım söktüm.en son teller sanki uzun geldi gibi oldu ama göbeklerin delik haznelerinin çapları aynı idi.Kafam iyice karıştı.Yardımcı olursanız sevinirim.Video harici çizimli anlatım aradım oda yok...

@Mehmet Bozdağ
Merhabalar.Sitede yeniyim.36 tel 26 jant tekerimin göbeğini değiştirdin ve YouTube den ne kadar jant örme videosu varsa hepsine baktım tek tek yaptım ama maalesef olmadı.4veya 5 kere taktım söktüm.en son teller sanki uzun geldi gibi oldu ama göbeklerin delik haznelerinin çapları aynı idi.Kafam iyice karıştı.Yardımcı olursanız sevinirim.Video harici çizimli anlatım aradım oda yok...
 
Geri