Scudo Sports

Uygun bütçeyle teker örme ve akort ayarı

@Pisiklet Süren Adam
Tekrar merhabalar.Selamünaleyküm.Yeni aldığım ve eski göbeğin çaplarını ölçmüştüm,aynıydı ama yine çaptan şüphelenip yeniyi söküp tekrar eski göbeği taktım ve şükür sonuç aynı.Şükür diyorum çünkü birde yeni jant teli almaktan kurtuldu böylece.Sonuç;teller gevşek ve sıkma sonucu vidalardan fazlasıyla çıkan jant teli uçları...Evet yine olmadı.Gönderdiğiniz ve eklediğiniz taktikleri de denedim ama maalesef.Bu olay baya baya kaosa sürükliyor beni.Acil cevap ve çözümlerinizi bekliyor ve resimleri ekliyorum...

@Mehmet Bozdağ
Çizdiğiniz resim için ayrıca teşekkür ederim ama...İçten Örerken iki üst bir alt yaptım acaba orda mı bir sıkıntı var?

196584

196585
 
Son düzenleme:
Scudo
36 delik 26 jant tekerimin göbeğini değiştirdim ama maalesef 7 veya 8 denememde sonuca ulaşamadım.Yardımcı olursanız sevinirim...

196602

Eski göbek çapı yenisiyle aynı,jant telleri aynı ama vidaları sonuna kadar sıkmama rağmen teller hala gevşek...

196603

Ve maalesef jant teli uçları resimdeki gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Hocam teller aşırı derecede yukarı çıkmış bence bi yerde yanlışlık var. Göbek aynı ise eskiden ve şimdiden tel örümleri aynımı 2 li cros 3 lü cros gibi. Çünkü örgüye göre tel boyları değişiyor. Program gösteriyor gerçi bu durumu.
 
daha kısa bir jant teli alıp denemenizi tavsiye ederim banada yanlış tel verdikleri oluyo
 
Yaklaşık 9-10 ay öncesinde, bende bu konuya merak salmıştım. Araştırdım, izledim sonunda jant örmeyi, imkanlar doğrultusunda akort yapmayı kapmıştım. Şimdi tekrar kendimi yokladımda, akort neysede bu jantı nasıl örüyorduk hacı? :koptum:
 
Bak bu benim yeni jant 1-1-2-3-4- lü örümler için farklı teller kullandığını gösteren tablo. 3 lü çapraz kullandığım için kırmızı renkte olanları aldım ve sıkıntısız ördüm. gayet güzel kullanıyorum. bence sen jantın ERD sini ölç ve göbek değerlerinin hesaplayıp formüle at yüksek ihtimal farklı tel boyları çıkacaktır.
 

Dosyalar

  • örmeye göre tel boy farkı.jpg
    örmeye göre tel boy farkı.jpg
    102,5 KB · Okunma: 51
@Pisiklet Süren Adam
Sizi çok iyi anlıyorum lakin düşüne düşüne sorunun tellerde veya göbek çapında karar kıldım ve üşenmeden eski göbeği yeni deki gibi ördüm ve sonuç aynı.Son resimlerde de ekledim.Belki 15 video izledim,makale okudum ama maalesef.Bazen götüreyim bisikletçi örsün diyorum ama o zaman da bisi kendim topladım diyemeyeceğim kendimce...

@Pisiklet Süren Adam
3 lü cros diyerek aratıyorum YouTube de ve dikkatle örüyorum ama...
 
öncelikle selamün aleyküm belki bir umut geçenlerde kron xc 300 bisikletimle kaza yaptım ve yeni sedona marka jant aldım ve zar zor ördüm ama tam eski jantım gibi olmadı geldi bana fotoğraflarını atsam acaba bir sonuca vardıra bilir misiniz şimdiden teşekkürler
 
Jant akorumu kendim yapmaya çalışıcam teşekkürler
 
mükemmel bir anlatım.Elinize sağlık.
 
@Pisiklet Süren Adam
Tekrar merhabalar.Selamünaleyküm.Yeni aldığım ve eski göbeğin çaplarını ölçmüştüm,aynıydı ama yine çaptan şüphelenip yeniyi söküp tekrar eski göbeği taktım ve şükür sonuç aynı.Şükür diyorum çünkü birde yeni jant teli almaktan kurtuldu böylece.Sonuç;teller gevşek ve sıkma sonucu vidalardan fazlasıyla çıkan jant teli uçları...Evet yine olmadı.Gönderdiğiniz ve eklediğiniz taktikleri de denedim ama maalesef.Bu olay baya baya kaosa sürükliyor beni.Acil cevap ve çözümlerinizi bekliyor ve resimleri ekliyorum...

@Mehmet Bozdağ
Çizdiğiniz resim için ayrıca teşekkür ederim ama...İçten Örerken iki üst bir alt yaptım acaba orda mı bir sıkıntı var?

196584 dosyayı görüntüle

196585 dosyayı görüntüle
Sorunun çözülür çözülmesine de, nasıl yapılacağını anlatmaya ne kelimeler, ne de mesajlar yeter. Sen en iyisi onu bir bisikletçiye götür, halletsin.
 
Merhabalar arkadaşlar. Jantlarımı 2000k boyunca kullandıktan sonra yarın akorda götürmeyi düşünüyorum.
Bu jant akord ayarını ne sıklıkla yaptırmalıyız? Yollarımız zaten köstebek yuvaları gibi. Akordumuz sürekli bozuluyor ve
fren yapıldıgında gidonda titreme gibi veya sekme gibi sorunlarla geri dönüyor.
Bundan sonra hangi sıklıkla jant akorduna gitmeliyim?
Sizler hangi sıklıkla jant akorduna gidiyorsunuz ve bir sorum daha var.
Jant başına ne kadar fiyat alıyor bisikletçilerimiz?
215810 dosyayı görüntüle
 
Bende bisikletim de bir akorsuzluk seziyorum, çukurlara falan fark etmeden giriyor insan. Cevabını merak ediyorum bende.
 
rahmetli token ec22w jantlarıma hiç akor yaptırmadım. 2. el almıştım bisikletle beraber. üstüne 1200 km bindim hiç ayarı bozulmadı. her türlü çukur, tümsek, taş üzerinden geçtim yine de bozulmadı. sanırım jant kalitesi ve akord un iyi yapılışı ile alakalı. yeni jantlar ile bakalım nasıl olacak. umarım yine sorunsuz kullanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Ben 2015 yılında salcano igman deore aldım dağ taş binlerce km yol yaptım 115 kiloyum ve bir kez bile akort yaptırmadım
 
Yılda bir komple bakım yaptırıyorum. O bakım içinde jantlar akord da yapılıyor. ( 6 ayda bir bakım öneriliyor ama ben yılda bir ile gayet mutluyum )
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
akord kaçması için çukura girmeye gerek yok, zamanla kaçıyor gerçekten, 3 milimlik tel başları, üzerinde onlarca kilo taşıyor, normaldir akord kaçması.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Teker örümü için en son bir kaç fiyat aldım, genelde akordu dahil 70 tl civarında. O fiyata da yaptırdım. Jant teli gibi ek malzeme de gerekirse üstüne ekleniyor. Sadece akort ettirmek tabi ki daha da ucuz olmalı. Yine de eğer ilave ürünler veya hizmetler almıyorsanız çok ucuz fiyat da beklememek lazım. Sonuçta emek ve tecrübe isteyen bir iş.
 
Son sürüşte arka janttan garip çıtırtı takırtı sesleri gelmeye başladı. Kontrol ettiğimde sol taraf tellerin fazla gevşemiş olduğunu gördüm. Bisikletçiye akort için bıraktım. Tellerin eskimiş olmasından dolayı akort esnasında kırılmaya başladığını söyledi. Tamam dedim yenileyelim. Toplamda yeni teller ve örüme 80 TL verdim.
 
@specific bu bisikletçilerin hepsi böyle... tel akort yaparken kırılıyosa, daha önce akort yapıldığında tel başları yağlanmamıştır, bu sebepten dolayı hem telin hem de tel başlarının vida dişlerinin birbirine doğru pastan şişmesinden dolayı teli gererken aslında tel burulmuş olur ve bu sebepten kırılır. yeni tel başı kullansaydı kırılmazdı muhtemelen, o da yetmezse tellerin vidalı uçlarını 5 dk kadar porçöz içinde bekletseydi rahat rahat akort yapılırdı yine o tellerle.

aslında çalışan/çalışabilecek parçaları, iş yapmazmış gibi gösterip masraf yaptırmakta üstlerine yok...
 
Geri