@Sadettin Z.
deneyim aynen sadettin sahadadır ,sahada çok çalışan emek sarfeden ne olduğunu bilir ,bilmeyenlerinde bu forumda kullanan arkadaşların mesajlarına bakması yeterlidir. özellikle kullandığım 2008-2016 döneminde karbon scott mtb 'in nasılda sağlam olduğunu gördüm orjinal ağırlığı 10 kilo 700 gram large kadro idi,pul pul döküldü kadro ,bunun nedeni asla bana yolun sertliğini vermedi ,çok sert zeminlerde tepindim durdum onla ,
banamısın demedi ,
şimdi iş yola gelince mevcut çatlamaların ne sebeple olduğunu izah ettim, aynen sürücü hatası ,zati aliminyumda olsa aynen etkilenir, değişen bir şey yok, ister aliminyumun hafifi olsun, isterse karbon ,aynen zarar görür, öyle ben bir deneyeyim 70 ile kasise bir toslayayım diyen aynen zarara toslar ,önemli olan sürücünün yeteneğidir, soğukkanlı olması sele üstünde korkusunu yenmesi ,araba korkusu olmaması ,
bisiklete binecek olan aynen korkusuz bir adet canavar olmalıdır, alttakide canavar ise iki canavar aynen bütünleşir meseleninde özü budur..
@irfanyazicitunc
irfan kaptan benim çatal karbon ama aynen çatlar ,nedenmi hatama bakıyor hata affetmez karbon, çok sert vurur isen aynen çatlar ,froome 'un sıfır bisikletinin çatalı nasıl çatladı ise, süratli bir şekilde inerken mazallah vurduk kasise , gitti güm ,ama ağırlıktan yırtarmıyım bilemem ,ağırlık 65 kilo,şimdi 80 kilo üstü olanlara burdan uyarı yapıyorum, ey karbon kullananlar kilodan verin yoksa aynen durumunuz 2. yıl sonra kim gibi olur, eski kartepe bisiklet takımından korcan gibi olur ,kartepe tırmanışta aynen arka tel kırıldı ,korcan şimdi kilo verdi ,çakı gibi oldu, karbon alacaklar aynen rejime ,kerem groins bu lafım sana aksi takdirde korcanın durumu gibi bir son seni bekler ,kerem kilon 80 ' e düşmeli eğer yoğun biniyor isen durum budur ,2.yıl bilemedin 2.5 yıl sonra arka teller atar, karbon bisiklet aynen şunu der seleye geçecek olan 80 kilodan fazla olmasın durum budur,
edit ,kullandığım mtb karbon kadro ağır sayılır idi yani karbonun ağırı,toplam bisiklet ağırlığı 10 kilo 700 gram idi, şimdi elimizde gıant tcr advenced yol var ,aliminyum kadro pedalsız 7.5 kilo 9 kiloya çıktı ,nedeni değişim oldu ,ağırlık 10 kilonun altına indi ,kilo 65 ,ön çatal karbon bu nedenle dikkatli olma durumu benim namıma ...
@mehmetsunu
dostum mehmet sunu kaç kilosun hanıma söyle karbonhidratlı yemekler fazla yapmasın ayrıca şekeri sıfırla yağ yüklen .....
gördün senin konu nerelere geldi ,gelmesinin nedeni atom bombası nasıl patlar bilirsin zincirleme reaksiyon ,burada durum aynen budur ,her şey birbirine bağlıdır, kilo verecen karbonu rahatlatacan, o karbon senden aynen bunu ister benden söylemesi..
@Ozan k.
ozan selam,
aynı durum çatal içinde geçerlidir tabi ,korkumuz yok vesselam ,ama anlık saniyelik bir çarpma sonucu değiştirebilir ,her an kaza yapacakmışız gibi, hiç bir zaman kaza yapmayacakmışız gibi ,bunu kafada dengeleyen ,kafada başaran işi kotarır..
edit-2
kaçırdığımız bir kasis yüzünden arka jant oldukça sert bir darbe alttan yiyince ne oldu
aynen yazayım jantlar aksium mavictir hafif sayılır,kilo 65 buna rağman jant arkadan zıplamaya başladı allah allah dedik, ne yaptık peki ,bu işi aynen burak mekanikçi dostum anında çözdü ,tam zıplayan yere sert tahta tokmak ile vura vura jantı oturttu ve zıplama yok oldu ,demekki işi bilene götürecen .hata bende idi kasisi kaçırmayacak idim her zaman gittiğim yerden iniyor idim 1 hafta önce orada çukur yok idi ama karayolları açmış idi ,ağaçlar kapatıyor idi ,kör noktadan sağa dönünce çukura 2 metre kala fark ettik, anında seleden ayağa kalksa idim arka şiddetle çarpmayacak idi ,sonuçta hata yapılır dışardan gelen tehditleri her an savunma refleksiniz olmayabilir.oturma şeklinde çukura girince arka janta 65 kilo yukardan bindirdi birde 100 kilo olsa idik ne olur idi ,forum sakinlerine bırakıyorum artık ne olacağını..