Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Uzun turlarda mtb mi, şehir-tur bisikleti mi?

ademdogan

Daimi Üye
Kayıt
26 Mayıs 2009
Mesaj
233
Tepki
134
Şehir
KONYA
Selam arkadaşlar ben klasik hangi bisikleti alıyım diye bir soru sormak yerine forumda dağınık olarak cevaplanmış sorularıda bir konu etrafında toplamak adına tecrübeli arkadaşlara bazı sorular sormak istiyorum.
Cevaplayan arkadaşlar tecrübeleri ışığında cevaplarlarsa sevinirim.
ilk sorum şu olacak günlük kullanım yani dünlük gezi antreman gibi senede 1 tane 4 -5 günlük tur için türkiyenin yol şartlarına dikkate alarak 26" mtb yok sa 28" tur bisikletinimş tavsiye edersiniz. Forumda yapılan turları okurken tecrübeli kardeşlerimizin genelinin mtb ile tur yapmalrı bu soruyu sırmama neden oldu.
2.olarak ta aldığımız mtb ye kalın dişli lastikler değilde ince silik 26" lastikler kullanarak bir melez elde edebilirmiyiz.Böyle yapan arkadaşlar avantajları ve dez avantajları yazarlarsa çok memnun olurum.
3. olarak uzun turlarda ramplarda 28" turlara nazaran 26" mtb avantajı veya dez avantajı nedir.

son olarakta bu biraz özel olacak
BEN öğretmenim yeni tayin yerim konya çeltik ilçesi burası yollar nisbeten bol tümsekli yakın günü birlik tur yolları asvalt ve düz her 2 amacıma hizmet edecek bir bisiklet yani mtb mi yoksa tur olarak hangisi ni tavsiye edersiniz.
scott modeliydi galiba 26" ince teker tur ve şehir biskleti bir modeli var dı.Yeni bir mtb alıp buna benzer bir melz yapmak mantıklımı.
bu arada wishtle düşünüyorum

eğer mtb derseniz.
(link)

eğer tur derseniz
(link)

yalnız bu 16 kğ bana ilginç geldi

cevaplarsanız benim gibi bu konuya takılanlara çok yardımcı olacaktır.
Şimdiden ilginiz ve cevaplar için teşekür.

Konuyla ilgili forumdan linkler veririseniz okuyabiliriz belki gözümüzden kaçmış olabilir.
 
Scudo
Bence Gezi bisikleti sadece düz yollarda kullanım için çünki kadro yapısı ve oturuş tarzına bakarsanız anlaşılabilir.
Mtb nin kadro yapısı ise tamamen performans için yapılmış.Ve kolaylıkla rampa çıkabiliyoruz.
ince lastik mtbde bende kullanmıştım fakat virajlarda Sorun çıkartıyor dikkatli olunması gerek ama Hız konusunda gerçekden iyi.
26-28 janta şöyle örnek vereyım Bi arabada Çelık jant varsa çok yakar.Eğer normal saç jant varsa yakıtı az yakar.Yani 28 jant Pedala daha fazla kuvvet uygulamanızı sağlıyacaktır Bmx bisikletlerınde dayanıklı olsun diye 38 jant kullanılıyor atıyorum.28 jant Sadece dayanıklık olsun diye bence.

Tavsiyem uzun turlarda Mtb olucak Elbet bir yokuş çıkacaksınız. geniş dişsiz yol lastikleri Gezinizi kolaylaştıracaktır.İnce Biraz dikkat istiyor.

iyi geceler.
 
benim hem tur hem dağ bisikletim var. tur bisikleti öncelikle çok rahat. uzun yollarda ve asfaltta kullanacaksanız tur bisikleti öneririm özellikle sedonanın yeni modelleri çok güzel ve uygun fiyata bulabiliyorsunuz. dağ bisikletini eğer çamuru araziyi seviyorum ve dağlara taşlara vurmadan bisiklet kullanamam diyorsanız alın. Ancak ben kesinlikle turlarda tur bisikletinin ( adı üstünde) kullanılmasını tavsiye ediyorum.
Umarım herşey gönlünüzce olur.
 
Bende MTB olarak Trek 3700 ve CB olarak Trek fx 7.2 var. Gerek uzun turlarda, gerek şehir içinde stablize ve yokuşlu yollar dahil fx 7.2 CB kullanıyorum. Şehir içinde ve uzun turlarda kullanacaksanız kesinlikle CB derim. Düz yolda da yokuştada MTB ye fark atarsınız. MTB ile uzun tura çıkanları anlayamıyorum. Çamurlu bir parkura gireceksem sadece o zaman MTB yi kullanıyorum.
CB ta aynaların dişli sayıları fazla olduğu için her bir turda arka tekerlek MTB ye göre daha fazla tur atıyor. Buna 28" tekerleğin 26 " göre çevresi daha fazla olduğundan her bir turda MTB ye göre daha fazla yol alacağını göz önüne alırsanız MTB kullananın CB kullanana yetişmek için daha fazla efor sarfetmesi gerekecektir.
Aynanın dişlilerinin çapı büyüdüğü için çevirmek için daha fazla kuvvet uygulamak gerekeceği akla gelebilir ama bunu da ayna kolun uzunluğu 5 mm daha fazla olduğundan uyguladığınız kuvvet ile daha fazla döndürme momenti elde edeceğinizden bu durum ortadan kalkmış olur.
 
hepinize verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekür ediyorum arkadaşlar
Tecrübeleriniz bize yol gösteriyor.
donanımlı tur bisikletlerini (çamurluk bagaj vb) bütün marklarda 16 kğ civarında olması sizce normal mi

çamurluk arka sele olmayan çıplak cb(city bike)ları tur için o ekipmanları takınca aynı kiloya ulaşır heralde değil mi
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa akman
Bence sehir bisikleti uygun olacaktir. Whistle Yuma'nin yaninda 12kg'lik Guipago'yu da dusunebilirsiniz. Ozellikle siyah-gri-kirmizi kadrosu cok guzel.
 
  • Beğen
Tepkiler: ademdogan
@ademdogan

Ağırlığa fazla takılmayın. bisiklete yükleyeceğiniz yükün yanında o kilo farklarının lafı bile olmaz. Şimdiye kadar hiç bir turcunun yükü ağır diye yolda kaldığını veya geri döndüğünü görmedim. Bir şekilde mesafeler katediliyor, yokuşlar çıkılıyor.
 
Orhan bey ilginiz için teşekür edeim
size zahmet olmaz ise linkte verdiğim bisikleti bu bilgileiniz ışığında değerlendirimisiniz.
trekking amaçlı kullanacağımgünlük 20-30 km hem gezi hemde antraman amaçlı kullanacağım
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa akman
teşekür ederim yunus bey
kullandığınız bisiklet tur (cb) bisiklet mi acaba
 
Bencede city bike mtb uzun turlar için sıkıntılı.Bazı mtblerde çamurluk vs bağlayacak yer olmuyo.Ayırca ciyt bike lar daha ucuz bende salcano almayı düşünüyorum mtb var ama city sport un şehir içinde ve uzun yolda daha iyi olacağından eminim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ademdogan
öncelikle 16 kg tur bisikleti için normal.
Benimkinde dinamo falan var o civarda.
MTB ve Tur kullanmış bir kişi olarak kesinlikle tur almanızı tavsiye ederim.
Şu ana kadar uzun tura çıkamadım ama bazen işten kaytarıp akşam üstü 40 km civarı yol yapıyorum. Tur bisikleti aldığım için kendimle gurur duyuyorum:)
Tur için tur, dağ için dağ, yol için yol.
Bu da son sözüm:)
 
1.(link) 12,5 kğ

2.(link) 16 kğ Tam ekipman ile(çamurluk sele dinamo)
bu iki bisikleti karşılaştırımısınız.
zahmet olmaz ise
 
@ademdogan

Linkteki bisiklet hybrid tabir edilen şehir tur bisikleti karışımı. Yani çamurluk, portbagaj, ayna çapı, jant çapı ve lastik inceliği olarak şehir bisikleti özellikleri taşımakla birlikte kısa stroklu kilitlemeli amortisörü ile şehir bisikleti bozuk yollarda rahatsız eder mi endişesi taşıyanları karar verme yönünde teşvik eden bir bisiklet.
Benim tercihimi sorarsanız 590 € ya Trek 7200 veya trek fx 7.2 alırdım. 7200 bu bisikletin muadilidir.
Treklerde çamurluk ve port bagaj yok ama bunlarda fazla pahalı değil. Ben bisikletimin çamurluklarını 25 TL ye, Trek portbagajı ise 75 TL ye almıştım.
Kararınız ne olursa olsun güle güle kullanım. Bir gün bir yerde karşılaşmak ümidi ile.
 
orhan abi çok iyi güzel bilgiler vermiş bana da böyle bilgiler lazımdı kudret abiden iyi fikirler aldığım için ona da buradan teşekkürlerimi sunarım
uzun tur düşünüyorsunuz benim gibi ve imkanınız var eğer imkanız el veriyorsa bana göre tabi ustalarımın dediklerinden yola çıkarak alacağın tur bisikleti
asla amortisötlü olmamalı araziye girilmeyecek olsa bir iki kasis onda da biraz havaya kalkın
disk fren bulundurmamalı sökmesi takması bakımı büyük masraf
alındığı zaman üzerinde bir şey bulunmasın bagaj çamurluk akla ne geliyorsa bunları siz seçin üzerinde gelenler pek sağlam olamıyabiliyorlar
fiyatı çok tuzlu olmamalı fakat ucuzda kaçmamalı pahalı bir şb nin arızası pahalı olur
oturuş pozisyonu konforlu seçilmeli üst düzey şb ler genelde sportif oluyor bu uzun yolda kişiden kişiye değişir ama konfor sportif sürüşde konfor aranmamalı
yapısı ve parça sayısı az bakımı kolay bir bisiklet olması gerektiği zaten aşikar
peki ya mtb
mtb ile çok uzun yol yapılmaz bana göre
anca inilir çıkılır zıplanır hoplanır uzun yolda da bayar insanı
ve alacağın bisiklet ne kadar hafif olursa üstüne yük koyma olasılığın azalır hafif parça dayanıklı olmayabilir
bir şehir bisikleti melezleştirilip yol bisikleti olabilir ama mtb her zaman mtb olur jant çapı değişmez en kısasından bir şehir bisikleti biraz mtb olur biraz yol olur ama mtb yol bisikleti havası veremez

bu güne kadar maddi problemler çeken bir bisiklet çılgınıyım bir daha alacağım bisiklet ne olursa olsun mtb olmayacak o ikinci planda zaten elimde ki süpermarket bisikletiyle süper adam olacak değilim kolay gelsin
 
size tavsiyem kesinlikle city bike hem rahat hem konforlu.ayrıca ağırlık konusunu kafanıza takmayın.25 kg oğlumla ve heybe 10 km yol yaptım deneme amaçlı gayet süper.model mi carraro shako fiyata dikkat lütfen.ha ön amörsitörlü bir şeyler bulursan datından yinmez.selamlar.
 
yine merhaba:)
amortisör tur bisikletinde mutlaka olmalı. Amortisöre rağmen bazen yol sıkıntı veriyor.
Bu sadece kasisler için değil, bozuk ve aşırı tırtırlı asvaltta çok işe yarıyor.
Kadro ve maşanın sarsıntıyı absorbe etmesi mümkün değil.
Benim bisikletimin sele borusu içinde de amartisör var.
kilo 15 kg civarı. Ortalama 40 km lik antrenmanlara çıkıyorum. Aynı yoldan gidip geliyorum.
Ortalama hızım 20 KM civarında kalıyor.
Bu gün nedeyse 40 km aralıksız pedal bastım. Hiç bir şekilde yorgunluk hissetmedim.
 
bi de hepsinden önemlisi
disk firen olmayacak,
heryerde parçası bulunabilin, tamiri değiştirmesi rahat, hafif arıza çıkarma ihtimali olmayan
emektar firen olacak (uzun yollar için)
 
konyadayım. çeltik ilçesinde amortisörsüz bisiklete binilmemeli bence. tur bisikletlerinin en önemli farklarından birisi genelde amörtisörlü maşalarının olmaması. bu tur bisikletini hafifletirken portbagaj, çamurluk, lamba vs gibi aksesuarlarla agırlık farkını kapatıyorlar. bence bisikleti hoyratça kullanmaktan çekinmemek için mtb daha akıllıca. temiz parkurlu turlarda biraz zorlanırsınız o kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: ademdogan
hepiniz eteşekür ederim arkadaşlar verdiğiniz bilgiler çok yarralı oldu
city bike almaya karar verdim.
yaklaşık 1000 1200 tl arası (taksitle alacağım)
tavsiyeleriniz olursa değerlendirebilrim
wishtle marka olarak nasıl kalitelimi nasıl
italyan galiba
amerika da doğdu geri dönüyor gibi bir sloganları var
internet sitesi göz dolduruyordu.
ama açı ve donanım olarak bilgisahibi olmadığım için kararsızım
 
Geri