Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

V fren mi hd mi?

HD Avantajlar
-Konfor
-Guclu frenleme
-Sessizlik (yag bulasmadigi, kaliper ortali oldugu surece)
-Uzun sure fren bakimina, balata degisimine gerek duyulmamasi

HD Dezavantajlar
-Agirlik
-Kendiniz yapmiyorsaniz heryerde yapacak usta/servis olmamasi
-Arizlandiginda yolda kolayca cozum uretilememesi
-Sistem ve parcalarinin pahali olmasi
-Uzun turlara cikacaksaniz tasinacak yedek parcalarinin bol ve agir olmasi + ozel anahtarlar gerekebilmesi

V Avantajlar
-Hafif
-Yaygin servis ve parca
-Uygun ve ekonomik fiyat

V Dezavantajlar
-HD ye gore tel geriliminden dolayi guc kaybi
-Jant akortu ve balata ayarlarinin duzenli olarak kontrolu ve yapilmasi
-Islak ve camurlu jantlarda fren performansinin ciddi dususu

Kabaca ozetlersek bu! Kullanim ve butcenize, teknik bilgi ve cevrenizdeki servis kalitesine gore secin gitsin ;)
 
Scudo
V fren arızası durumunda o fren iptal edilip devam edilebilir. Peki hd için böyle bir imkan var mı? Bir de bir frenin hd mi md mi olduğu nasıl ayırt edilir? Toplama ise katalog yoksa bilen yoksa. Bir görüşte anlaşılır mı?
 
ben hd frene bir türlü alışamadım, kullanılmadığında merkezinden yağ akıtır, durduk yere sıkılı kalır havasının alınması gerekir, şehir dışı turlarımdan birinde başıma gelse ne yapacağım? v fren iyidir.
 
Hd fren şehir içinde gayet güzel v frene göre daha konforlu bence, fakat v fren genelde daha ekonomik, pratik ve hafif olmasıyla tercih sebebi oluyor.
 
İki fren türünü de aktif olarak kullanıyorum. Yalnız hd fren kullanımını sadece arazide tavsiye eden arkadaşlara diyeceğim şu ki, hidrolik frenin farkını ani frenleme yaptığında anlıyorsun. Önünde araç aniden fren yaptığında v fren yeterli fren gücü oluşturamıyor. Hidrolik frenle her zaman lastiği kilitleyecek fren gücün elinin altında oluyor. Turlar için de kaliperi sökmesi zor birşey değil, v frenin ayarlarını yapan, hidroliği de yapar...
 
Ben Mekanik Disk kullanıyorum daha önce v frendi valla disk olduğundan bi farklılık hisettim frenlerde merkezden durdurduğu için şöyle söyliyim hidrolik disk te kullandım şu an 2 sini karışık kullanıyorum mekanik disk de hidrolik disk te hemen hemen aynı frenleme gücü yapıyor yani belirli bir süre sonra zaten tekerlek kitleniyor ancak hidrolik disk te ön freni yapmak daha kolay yani ön fren de kitlenebiliyor o yüzden biraz daha iyi durabilir 2 si aynı anda sıkılırsa.
Hidrolik disk fren güzel bi sey yumuşacık sıkıyorsun güzel fren yapıyor gerçekten benim mekanık disk ler baya ağır eli yoruyor bi süre sonra ancak hidrolik disk bozulursa yapması zor bilir kişi lazım.
 
V freni önermem ama bi yağmur yağsın su birikintisinden geç ve frene bas o iğrenç ses gerçekten çok kötü :)
 
Bazen basit iyidir. V fren kullanin, kullandirin...
 
  • Beğen
Tepkiler: K. G. AKA
V fren hem ucuzdur, tamiri kolaydır, uzun yolculuklarda daha verimlidir. Güzel bir çift papuç alırsınız, 2 dakikada takar yolunuza devam edersiniz. Tam kitleme yerine orantılı ve seviyeli fren yapmak istediğinizde tam elinizle uyguladığınız güce cevap verir. Parçasını hemen hemen her köyde kasabada bulabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihözüdoğru
@suat akman peki v fren kullanan bir bisiklet dusunelim her gun en az iki saat surulen bu bisikletin bakimini hangi siklikla yapmak gerekir? Tabi sadece asfalt yolda surulecek bisiklet, sehir ici vs.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Ben şu mekanik diski yumuşatma konusu açayım da millet mekaniğe geçsin :D v fren kadar bakımsız neredeyse hidrolik kadar güçlü mekanik iyidir ya daha önce çok sövmüştüm ama uğraşınca iyi oluyor :harika:
 
Markaların yüksek modellerinde maalesef artık V-fren görmek çok zorlaşıyor.
 
geçen yıl kullandığımda ambulansın arkasında gelen arabaya çarpıyordum nerdeyse hidrolik fren sayesinde tık diye durdum, eğer v fren olsaydı arabanın kapısına çarpma ihtimalim daha yüksekti, Eğer yaşadığınız yer büyükşehir belediyesi ise ve bisiklet açısından sağlam servis ve bayileri varsa hd fren , ama nevşehir, ardahan, kars gibi küçük yerlerde yaşıyorsanız maalesef hd frenden anlayan usta mumla ararsınız. Bu yüzden tekrar v frene dönmek zorunda kalırsınız.
 
@FReeDoMSpY

Bakımdan kasıt, fren performansinin dustugu veya fren problemi yasadiginiz durumlardir.
Jant akort kacirmalarinda fren pabuclari dengesiz basarak dengesiz asinacak, ses ve fren performansinda dusu yasatabilecektir. Her jant ayar kaymasinda frene degil janta bakım yapmaniz gerekir.
Pabuclar yagmur, camur gibi ortamlarda islanip verim kaybina ugrayacaktir. Tuttugu pisligi/siviyi uzerinden atana kadar tam tutmuyacak, sorun gecmezse temizlemeniz gerekecektir.
Pabuclar asindikca tel veya vidalarla ince ayar yapmaniz gerekebilir. Hatta pabuclarin janta dogru basmasi icin pabuc acilarini ayarlamaniz gerekebilir.
Teller cok sıkıldıysa, ezilip kircillaninca, kopma riski basgosterince degistirmeniz gerekir. Ayni sekilde yeterince sıkılmamis teller baski altinda kayabilir.

HD frende de bir takim bakımlar gerekir ama bunlar duzgun calisan bir HD sistemde V frene gore daha az sıklıkta tekrarlanacaktır.
Belirli bir periyodik bakım aralıgı yoktur frenlerin. Ihtiyaciniz gor bas gosterir. Kullanma seklinize, malzeme kalitesine, yolun gerektirdiklerine gore degisir...
 
  • Beğen
Tepkiler: FReeDoMSpY
Yanlış değilsem yarış bisikletleri V fren kullanıyor belki seçiminizde size faydası olur.
 
Bende hd fren kullaniyorum 2 gun önce siddetli bir yagis vardi ist bisikletimle siril siklam oldum ilk defa yamurlu havada frenleri denedim kuru hava kadar olmasada v frene göre cok sağlam
 
  • Beğen
Tepkiler: FReeDoMSpY
@suat akman cok tesekkur ederim . Brnim kaygim en cok yol ortasinda bozulursa ne yapacagimi bilmedigimden kaynakli yoksa hepsi fren sonucta .
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Geri