Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

V freni disk frene çevirmek

@Serkan YILDIZ

doğru kadrodakini yazmayı unutmuşum.

disk fren bağlantı yerleri yoksa değişmesi gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan yıldız
Scudo
@Goflet

Jantı değiştirmeye gerek var mı? V fren uyumlu jantlar diskte de kullanılabiliyor diye biliyorum ben.
 
Hidrolik değilse geçipte verim alınabilecek Avid BB7 mekanik frenler var ama onlarda disk fiyatına ve göbekler değişecek yani çok masraflı ormanda antrenman yapmadığınız sürece disk gerekli değil bütçe yoksa , baradine 3 renk kartuşlu pabuç alın çifti 15 TL takın fren bacakları alhonga filansa güzelde bir bacak alın , fren tellerini iç dış yenileyin , yayları attıysa fren kollarınıda yenileyin 50 TLye kışa hazır masrafsız taş gibi frenleriniz olur iş pabuçla ilgili shimano pabuçlar eriyor gidiyor su görünce jant simsiyah oluyor baradinede o olmaz
 
barış birlik arkadaşımıza katılıyorum. o bisikletin hidrolik mekanik farketmez herhangi bir disk fren sistemine geçmesi için bisiklet fiyatının çok çok daha üstünde bir miktarda masraf (değişecekler: göbekler maşa ve hatta kadro) etmek gerekir ki bu mantıklı bir hareket değildir bile demeye gerek yok sanırım. sadece papuçları baradine 3renkli ile değiştirseniz bile ne kadar bir performans artışı olduğunu göreceksiniz. kaldı ki daha fren bacakları ve kolları var. bütçenize göre onlara da el atabilirseniz istediğiniz frenleme gücünü yakalayabileceksiniz.

Saygılar
 
@Barış Birlik

Olay budur arkadaşlar.
Hem sorumun cevabını aldım, hem nasıl çözeceğimi öğrendim. Gereksiz yere bir sürü masraftan da kurtulmuş oldum. Fren kollarım gayet sağlam, sonra tellerim de. Bir tek fren pabuçlarını değiştirsem yetecek. İlk işim bisikletçime dalıp aparatları toparlamak olacak. Süpersiniz....
İlgilenen arkadaşlara çok teşekkürler...
 
@Serkan YILDIZ

Disk frenin normal şartlarda jantla birebir bağlantısı yok. V fren jantı da disk fren ile kullanabilirsiniz. Burada bağlayıcı nokta disk frene geçmek istediğizde göbeklerin disk uyumlu olması.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan yıldız
@Serkan YILDIZ

Arkadaşlar olayı çok pratik bir biçimde çözdüm, şöyle.
1-Öncelikle fren pabuçlarını değiştirmek üzere bisikletçinize gidiyorsun
2-Bisikletiçinde en yakın bisikletdaşınla karşılaşıyorsun
3-Derdini tamircine anlatırken asılı duran Whistle Miwok 1052 v'yi görüyorsun
4-Aaa ne kadar da güzelmiş!derken;
5-Anlık bir gazın tesiriyle yepyeni bir Whistle'la evine dönüyorsun ve mutlu, mesut pedallamaya başlıyorsun :)

Not: Aynen yaşanmıştır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış BİRLİK
@Serkan YILDIZ

Hayırlı olsun , önemli olan sonuç sorun çözüldümü evet ozaman sorun yok :D
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan yıldız
@Serkan YILDIZ

V fren uyumlu jantlarda frenin baskısı ve frenin temas edeceği alanın sağlamlığı ve ısınmaması için yapılmış olan özel katman jantta olmadığı zaman jantı hafifletmiş olursunuz ;)

Kadronuz hayırlı olsun
 
Bence hiç gerek yoktu. Sağlam bir pabuç alarak bu işi görebilirdiniz. Eski bir mekanik disk fren ve şimdi baradine pabuç'lu avid single digit 7 v fren kullanıcısı olarak bunu söyleyebilirim. Islak koşullarda bile eski mekanik disk'imden daha iyi bir performans gösteriyor.
 
Merhaba Arkadaşlar.
V fren uyumlu 20 yaşına yakın salcano MTB şasim mevcut.
Yaşı itibari ile şasi disk fren uyumlu değil.
Gerekli modifikasyonları yapmaya başladım.

Bu bisikleti kar-yağmur-çamur-sahil kenarı-dağ inişleri-Düz yol gibi bir çok fonksiyonda kullandım kullanmayada devam edicem inş.
V frende sıkıntılarım
Papuçların jantın görselini bozması
Toz ve yağıştan çok etkilenmesi(Fren mesafeleri uzuyor)
En büyük sorun 60-100 arası km sonrası sıcak havalarda ya çok pis naylon kokusu yapıyor(Çok marka papuç denedim) yada Bisikletçinin azizliğine uğruyorsunuz genleçmeden paçuş dönüp dış lastiği zedeliyebiliyor.

Mekanik Disk frenden beklentilerim.
Fren mesafelerinin kısalması.(Doğa olaylarından etkilenmemesi)
Fren kolunun sertliğinden bahsedilmiş V fren kolu kadar sert olmaması.
Dağ inişlerinde fazla fren kullanıyorum balata sorunu yaşamak istemiyorum.



Bursa içi 40$ a göbek rotor disk seti buldum ucuz bi marka sistemi tanımak ve gerekli şasi kaynağını yaparken kaliteli marka alıp fazla üzülmemek için tercih ediyorum.(Disk frene geçiş için)


Sormak istediklerim.
- Disk tek tarafta olduğu için ani frenlerde şaside herhangi bir esneme kasmaya neden oluyormu ?
-Yolda giderken balta ile disk arasına pislik kaçma gibi sıkıntılar yaşanıyormu(Brake cleaner bulundurmak şartmı) ?
-Yük durumunda jant esnemesinden etkileniyormu ?
-Bursa içi yedek parça temin edebileceğim uygun fiatlı bir yer varmı ?



Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Makinayı kesip kaynatirken macun çekerken fotoğraf çekmeyi ihmal etmiyorum nasipse sizinle paylaşıcam.
 
Merhaba öncelikle Bence geçmemelisiniz.daha öncelerde Mekaniik disk fren kullanmış biri olarak uludağdan inişten sonra bir daha o balataları kullanamazsınız. Sürtme sorunu çok olur.

-Fren sırasında kadroyu çok yormaz(el yapımı nasıl olur onu bilemem)
-Bir çok disk fren kullanan arkadaşım var Fakat şuanana kadar böyle bir şeye raslamadık.(ama olabilir)
-Yük durumunda jantı esnetir ve yorar.Özellikle göbekleri ve telleri.
-Ben Mudanyada güven bisikletten parçalarımı temin ediyorum Beni Tunahan beyhan gönderdi derseniz Gerekli özeni gösterir.(hesaplı ve kaliteli bir yer)
 
v frenden mekanik diske tırmanış değil büyük ihtimalle iniş olur. Performans en fazla kanımca v fren kadar olur ağırlığıda cabası
 
Arkadaşlar başlıktan da anlaşılacağı üzere Salcano Ng650 26V bisikletim var. Ve bunda V-fren var. Ben bunu mekanik veya hidrolik frene çevirmek istiyorum. Yapacağım işlemleri ve ortalama bütçeyi söyleyebilir misiniz ?
 
öncelikle kadro ve maşa disk fren uyumlu mu? Değilse yeni kadro ve maşa alman lazım. Yine aynı şekilde jant göbeklerinin de disk uyumlu olması gerekiyor.
Sadece hidrolik disk fren seti ortalama 200 liradan başlıyor. Buna göbek fiyatı dahil değil. Göbekler değişince jantların yeniden örülmesi gerekecek. Bu da ek maliyet demektir.

Açıkçası NG650'yi disk frene çevirmektense disk frenli bisiklet almak daha iyidir.
 
Kadronun ve Masanin HD-Fren baglanti yerleri varmi? Göbeklere de disk baglanti yeri varmi? Varsa 200TL'den baslar...

Edit: Fatih arkadasimiz benden önce davranmis...:)
 
Aynen öyle dostum maşanın ve kadronun hidrolik yada mekanik disk fren sistemi kaliperi için bağlantı yerleri olmalı,jant göbeklerinin de rotor için uyumlu olması gerekiyor. Eğer hepsi varsa hidrolik fren seti (sıfırı 200 e yakın) rotorlar ve adaptörlerle tahmini olarak 250 ye kapatabilirsin. Yalnız uyumlu değilse bisikleti satıp yeni bisiklet alman daha avantajlı olacaktır :)
 
Fotograf yükleye bilirmisin bisikletinden, gerci online'sin ama 1 saat'tir konuya cevap vermiyorsun.
 
Hocam kusura bakmayın online değildim. Benim bilgisayar hep açık olduğu için online gösteriyor. Deseniz ya o zaman sıfır almak daha mantıklı. Sanırım uyumlu değil

En iyisi bisikleti satıp yeni bir bisiklet almak
 
Geri