Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

V freni disk frene çevirmek

Arkadaşlar daha alalı bir ay olan salcano astro 29 V 19 bisikletimi hidrolik disk frene geçirmek istiyorum bisikleti alırken adam hd frenli model için 300 tl fark istemişti almadığıma pişman oldum bisikletim hd fren uyumlu mu deyil mi nasıl anlarım ? bunun hakkında bana bilgi verebilecek olan varmı ? eğer uyumlu ise ne kadar bir bütçe ayırmalıyım ? cevap verenlere şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Alacağım ürün aliexpresden arka veön olmak üzere bisikletim police marka her bisiklete olur mu disk fren arkada delikli yer var galiba disk fren için
 
Merhaba arkadaşlar, Kron XC100'ün kadrosunu çok beğendiğim için v frenlisini satın aldım. Ancak hidrolik disk fren takmak istiyorum. İnternette biraz araştırma yaptım, göbek ve jantların değişmesi gerekiyormuş. Yine de resimleri aşağıya ekliyorum.

Resimler: (link)

Merak ettiğim birkaç soru var, tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum.

Rotor, jant ve göbek haricinde disk fren setlerini de alacağım. Bunlar dışında bir şeye ihtiyacım olacak mı?

Dağlık taşlık yollarda uzun yokuş inişleri falan yapmayacağım. Çok nadir yokuş inişleri yapabilirim. Nasıl bir fren seti tavsiye edersiniz? Giriş seviye bir set aldıktan sonra pişmanlık yaşamak istemiyorum açıkçası.

Yardım eden arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
@Fatih AKAN Merhaba. Genel de nerelerde süreceksiniz? Eğer dağda taşta sürmeyecekseniz disk fren çokta gerekli değil. Yok ben dağda taşta süreceğim derseniz o zaman gereklidir tabii ki. Ne yazık ki Frenlerin kalitesi hakkında çok bilgi sahibi olmadığım için tavsiye veremiyorum.
 
@Fatih AKAN öncelikle alacağın parçaları sayalım
Alınacaklar Fiyat aralığı (muhtemel)
1- Ön ve arka göbek 30tl ve yukarısı
2- Fren seti 100tl ve yukarısı
3- 2 adet rotor 40tl ve yukarısı
4- Ön ve arka kadro kulağı 20tl ve yukarısı
5- Kaset dişli ruble 40tl civarı
Bunları aldığında olası işçilik
Göbek sökme akort 30tl ve yukarısı
Fren setlerini takma 30tl yukarısı
Rotordan 1 şey istemeyebilirler :d merkezi kilitli göbek alman gerçekten senin çok faydana dokunacaktır :)
kulaklardan isterlerse soyguncuların tekidir :D
Arka göbekten dolayı bu soruyu sormak mecburiyetindeyim bilgili olanlara
Bilgili arkadaşlardan ruble hakkında bilgi istiyorum. Bildiğiniz üzere arkadaşın bisikletinde vidalı tip ruble var kaset dişli alırsak kaset yapılısına uyar mı? Malum disk takmak için henüz piyasada arka göbek mevcut değil bu yüzden 8-9uyumlular şart bunlara bu ruble uyar mı? sıkıntı yaşar mı :S
 
@Mustafa Zeybek Doğru söylüyorsunuz, o kısmı yanlış yazmışım.

İnternette şöyle birşey gördüm, ne kadar sağlıklı ve güvenilirdir ? Zaskar Brake Mod 2.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Naci Erdem
@kerem E
Gönül rahatlığı ile sıfır diyebilirim. O kelepçeler çok daha düşük güçlerle dağılıyor. Hele fren gibi aniden şoklarla karşılaşacak durumlarda sonu felaket olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe ve kerem E
@BerkEvren İşin sonu kadro kırılmasına kadar gidebilir yani. Bir de aklıma takılan bir soru var; Disk fren yağmurda ve çamurda v frene göre nasıl daha iyi oluyor. Yani hani yağmurda felan v frende fren mesafesi uzuyor ya, disk frende nasıl oluyor da fren mesafesi daha kısa oluyor? Umarım sorumu anlatabilmişdir.
 
@Kıvanç Pürtelaş

Sırrın büyük kısmı, Disk frenin balata baskı (frenleme) yüzeyi yani Rotor'da..

Önce V-Fren'i değerlendirelim..

Jantların yan yüzeyini hatırlayın..Düz ve kesintisizdir (Bazı jantlarda olan frenleme yüzeyindeki su kanallarını saymıyorum elbette)

Bu düz zemin nemlendiğinde veya ıslandığında, fren pabucu frenleme baskısını gerçek baskı kurması gereken noktaya değil suya kurar ve su, alttan kesintisiz zemin üstten pabucun neredeyse düz yüzeyinden aldığı baskıyla mukavemet (karşı koyma, dayanım) tepkisi göstererek
-ki bu tepkinin aynısını havuza atlarken oluşacak dayanımı delmek için vücudunuzu yeterince dik pozisyona getiremediğinizde görürsünüz..Hani yanma veya suyun betonlaşması dedikleri olgu- sürtünme ısısıyla suyun yüzeylerden uzaklaşmasına dek tekerin dönmeye devam etmesine dolayısıyla da uzun durma mesafesine neden olur.

Çamurda da benzer şekilde pabucun gerçek fren yüzeyine dokunması için sürtünme ısısı ile pabuç ve jantın üzerine bulaşmış çamuru kurutup kuruyan çamuru parçalayarak dökmesi gerekir. Ancak çamuru kurutup döktükten sonra gerçek anlamda frenlemeye başlar.

Disk frenlerde ise Rotorlar bu bilgiden yola çıkılarak -hatırlayın şeklini- elek gibi delik deşik tasarlanmıştır.

Rotordaki bu delikler suya veya çamura mukavemet imkanı tanımaz..
Delik olmayan noktalarda rotor yüzeye tutunmuş su, delikler yüzünden frenlemede gösterdiği mukavemetle rotorun yüzeyinde v fren pabucunun bastığı kesintisiz jant yan yüzeyinde yapabildiği gibi uzun süreli -belki 8/10 tur- kaydırma yapamadan birkaç milimetre içindeki ilk delikten frenleme yüzeyinden atılmış ve 1 tam teker dönüş turu sonunda rotor yüzeyi kurutulmuş, gerçek frenlemeye başlanmış olur.

Böylece disk fren, daha kısa mesafede durma performansı sergiler.

Umarım bu basit fizik etkileşimini düzgün ifade edebilmişimdir.
 
Tüm BF okurlarımıza merhabalar, sorum basit: v-frenden hd ye geçemeyeceğim, md ye geçmeye değer mi?
 
@Aruera
Dağ bayır mı süreceksin artık . Yapacağın masrafı şimdiki bisikletin ederinin üstüne koy . Yeni bir bisiklet almaya yeterse yeni bir bisiklet al .
 
@Aruera
Kadro hem v-fren hemde disk fren uyumluysa mekanik diske geçebilirsin. maşa disk fren uyumlu değilse maşayı da değiştirmen gerekir.
Jantları da değiştirmek gerekecek. disk fren uyumlu jant takmak gerekecek.
Mekanik disk frenler de gayet güzel durduruyor. Bence değer.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Aruera ve MAERKEK
@gezgin gezer
Bu kadar masraf uğraş yapana kadar elimdeki bisikleti satıp üstüne masrafa verceğim parayı koyup yeni md frenli bisiklet alırım
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
illa hidrolik disk mi olacak ?
ben v fren kullaınıcısıyım gittim deore lx v fren seti topladım gayet de iyi bir şekilde duruyorum,fren kolunu sadece 2 parmakla kontrol ediyorum
yagmurlu havalar dışında bence hidrolik disklerin pek espirisi yok
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@gezgin gezer
Bisikletin hd versiyonu da var sanıyorum disk frene geçmeye uyumludur, iki ayrı maşa kullanmamışlardır herhalde. Nasıl emin olabilirim?
Fazlaca masrafa girişmeden sadece zozo disk kaliperi alıp, bisikletçiden bir müddet idare etmesi için de ikinci el temiz disk bakmayi düşünüyorum. Normal fren koluma bağlayabilirsem fren telimi çok hoş olur, md yi bu yüzden düşündüm çünkü vites kollarımla fren kollarım tümleşik hd çok fazla masraf çıkartır.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Aruera
Üst seviye bir sisteme geçmiyorsanız mekanik disk fren iyi bir v frenden daha fazla memnun etmeyecek sizi emin olun. Yani attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmeyecek yüksek ihtimalle. Yeni fren telleri, iyi bir fren pabucu ve güzelce yapılmış ayarlardan fazlasına girişmeyin derim.
 
Geri