Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Van Rysel EDR AF 105 - inceleme

Son zamanlarda yol bisikletinde dediğiniz gibi 28 ve üzeri ebatlı lastikler sıkça kullanılır oldu.

Kumpas frende kullanılamayacak büyüklükte lastiklerin popüler olması daha çok üretici kaynaklı diye düşünüyorum.

Disk fren teknolojisinden daha çok para koparmak isteyen üretici daha ekonomik olan kumpas frende kullanılamayacak ebatta lastikleri popüler yapıp bu nedenle kumpas frenin topuğuna bir kurşun daha sıkıp disk fren pazarını ateşliyor.

Çok da yere basmayan "merak etmeyin, kalın lastik en az ince lastik kadar hızlı" iddiasıyla birlikte.
Not: Kimse bana GCN testleriyle gelmesin :)
 
Scudo
Çok da yere basmayan "merak etmeyin, kalın lastik en az ince lastik kadar hızlı" iddiasıyla birlikte.
Not: Kimse bana GCN testleriyle gelmesin :)
😀Kesinlikle.

İnce tekerin sürtünme katsayı avantajı gibi tüm zamanlarda kabul görmüş bilgiler disk frenle birlikte rafa kaldırıldı.

Piyasayı domine eden bu firmaların arka bahçesidir GCN, bilimsel verilerden ve objektiflikten uzaktır. Paranın geldiği yöne yavşamayı severler.
 
Selamlar herkese,

Tuzla Maltepe arasında kendimce kilo vermek için yüksek nabızla bir yıl antrenman yaptıktan sonra şehir bisikletinden yol bisikletine geçmeye karar vermiştim. Bisikletten buradaki ustalar kadar anlamıyorum kesinlikle. Cep telefonu ya da çamaşır makinesi alır gibi bu özelliklere göre bu fiyat makul mu diyerek ve bir miktar araştırmadan sonra geçtiğimiz haziran ayında EDR AF 105 aldım kendime.

İlk takıldığım nokta boy seçimiydi boyum 180cm M ve L beden arasında kaldım araştırmalarım sonucunda M olanı aldım. Küçük olan bir şekilde ayarlanır da büyük olan küçültülemez argümanından yola çıkarak. Geçenlerde bir yorum görmüştüm hız için küçük olan uzun yolculuklar için büyük olanı tercih edilebilir diye. Açıkçası ben hız tarafındayım. Acaba doğru mu yaptım? L olanı daha mı iyi olurdu? Bunu nasıl bilebilirim? Ya da gerçekten bisiklet nasıl seçilir. Yeni bir bisiklet alacak olsam yine çamaşır makinası alır gibi seçerim. Keşke uzun yol mu, hız mı? Konfor mu, hız mı? düz yol mu, tırmanış mı? gibi bir seçim rehberi olsa. Acaba olabilir mi? Ya da bisiklet almaya bu işin bir ustasıyla mı karar vermek gerekir.

Bir diğer konu mevcut bisikletim. Açıkçası karbon bisikletim olsun diye bir derdim yok. Benim bisiklet alüminyum ve 8.8 kg bana yeterli gibi geliyor. Vücut ve bacak ölçüme uygunsa bu bisikletle devam edebilirim. Fakat upgrade edecek olsam nereden başlamak gerekir. Örneğin Sunrace ruble var onu ne ile değiştirmek makul bir seçenek olur? Lastikler Michelle Lithum 2 olmalı fena değil bence ama daha iyisi ve patlamaya dirençli bir dış lastik geçişi olabilir mi?
 
Selamlar herkese,

Tuzla Maltepe arasında kendimce kilo vermek için yüksek nabızla bir yıl antrenman yaptıktan sonra şehir bisikletinden yol bisikletine geçmeye karar vermiştim. Bisikletten buradaki ustalar kadar anlamıyorum kesinlikle. Cep telefonu ya da çamaşır makinesi alır gibi bu özelliklere göre bu fiyat makul mu diyerek ve bir miktar araştırmadan sonra geçtiğimiz haziran ayında EDR AF 105 aldım kendime.

İlk takıldığım nokta boy seçimiydi boyum 180cm M ve L beden arasında kaldım araştırmalarım sonucunda M olanı aldım. Küçük olan bir şekilde ayarlanır da büyük olan küçültülemez argümanından yola çıkarak. Geçenlerde bir yorum görmüştüm hız için küçük olan uzun yolculuklar için büyük olanı tercih edilebilir diye. Açıkçası ben hız tarafındayım. Acaba doğru mu yaptım? L olanı daha mı iyi olurdu? Bunu nasıl bilebilirim? Ya da gerçekten bisiklet nasıl seçilir. Yeni bir bisiklet alacak olsam yine çamaşır makinası alır gibi seçerim. Keşke uzun yol mu, hız mı? Konfor mu, hız mı? düz yol mu, tırmanış mı? gibi bir seçim rehberi olsa. Acaba olabilir mi? Ya da bisiklet almaya bu işin bir ustasıyla mı karar vermek gerekir.

Bir diğer konu mevcut bisikletim. Açıkçası karbon bisikletim olsun diye bir derdim yok. Benim bisiklet alüminyum ve 8.8 kg bana yeterli gibi geliyor. Vücut ve bacak ölçüme uygunsa bu bisikletle devam edebilirim. Fakat upgrade edecek olsam nereden başlamak gerekir. Örneğin Sunrace ruble var onu ne ile değiştirmek makul bir seçenek olur? Lastikler Michelle Lithum 2 olmalı fena değil bence ama daha iyisi ve patlamaya dirençli bir dış lastik geçişi olabilir mi?
Bence doğru karar vermişsiniz. Boyum 1.79 iç bacağım 80-81cm. Bu bisikleti birkaç farklı Decathlon’da denedim. Hem satıcıların söylediği hem benim de gördüğüm bana uygun olan kesinlikle M kadroydu. İç bacak boyunuz benimkinden 3-4 cm büyük değilse bence doğru seçim.
 
Selamlar herkese,

Tuzla Maltepe arasında kendimce kilo vermek için yüksek nabızla bir yıl antrenman yaptıktan sonra şehir bisikletinden yol bisikletine geçmeye karar vermiştim. Bisikletten buradaki ustalar kadar anlamıyorum kesinlikle. Cep telefonu ya da çamaşır makinesi alır gibi bu özelliklere göre bu fiyat makul mu diyerek ve bir miktar araştırmadan sonra geçtiğimiz haziran ayında EDR AF 105 aldım kendime.

İlk takıldığım nokta boy seçimiydi boyum 180cm M ve L beden arasında kaldım araştırmalarım sonucunda M olanı aldım. Küçük olan bir şekilde ayarlanır da büyük olan küçültülemez argümanından yola çıkarak. Geçenlerde bir yorum görmüştüm hız için küçük olan uzun yolculuklar için büyük olanı tercih edilebilir diye. Açıkçası ben hız tarafındayım. Acaba doğru mu yaptım? L olanı daha mı iyi olurdu? Bunu nasıl bilebilirim? Ya da gerçekten bisiklet nasıl seçilir. Yeni bir bisiklet alacak olsam yine çamaşır makinası alır gibi seçerim. Keşke uzun yol mu, hız mı? Konfor mu, hız mı? düz yol mu, tırmanış mı? gibi bir seçim rehberi olsa. Acaba olabilir mi? Ya da bisiklet almaya bu işin bir ustasıyla mı karar vermek gerekir.

Bir diğer konu mevcut bisikletim. Açıkçası karbon bisikletim olsun diye bir derdim yok. Benim bisiklet alüminyum ve 8.8 kg bana yeterli gibi geliyor. Vücut ve bacak ölçüme uygunsa bu bisikletle devam edebilirim. Fakat upgrade edecek olsam nereden başlamak gerekir. Örneğin Sunrace ruble var onu ne ile değiştirmek makul bir seçenek olur? Lastikler Michelle Lithum 2 olmalı fena değil bence ama daha iyisi ve patlamaya dirençli bir dış lastik geçişi olabilir mi?
Öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun, güzel bir tercih yapmışsınız bence. Ayrıca denemiş biri olarak söyleyebilirim ki kadro boyu da size gayet uygun.
Gerek parça gerekse aksesuar anlamında yükseltme, ucu bucağı olmayan bir alan. Özellikle yol bisikletinde masraf bitti denebilecek bir nokta yok gibi malesef :)
Kişisel düşüncelerimden oluşan bir tavsiye verecek olursam eğer; kask ve ışıklandırma gibi temel güvenlik elemanlarını söylemeye bile gerek yok, bisiklet giyimi, ayakkabı ve kilitli pedal noktasında kendi bütçenize göre bir set yapabilirsiniz.
Bir yol bilgisayarını da tavsiye ederim. Telefonlar da belirli ölçüde ihtiyacı karşılıyor ama gps temelli bir yol bilgisayarı daha ileriye dönük bir yatırım olacaktır.
 
Öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun, güzel bir tercih yapmışsınız bence. Ayrıca denemiş biri olarak söyleyebilirim ki kadro boyu da size gayet uygun.
Gerek parça gerekse aksesuar anlamında yükseltme, ucu bucağı olmayan bir alan. Özellikle yol bisikletinde masraf bitti denebilecek bir nokta yok gibi malesef :)
Kişisel düşüncelerimden oluşan bir tavsiye verecek olursam eğer; kask ve ışıklandırma gibi temel güvenlik elemanlarını söylemeye bile gerek yok, bisiklet giyimi, ayakkabı ve kilitli pedal noktasında kendi bütçenize göre bir set yapabilirsiniz.
Bir yol bilgisayarını da tavsiye ederim. Telefonlar da belirli ölçüde ihtiyacı karşılıyor ama gps temelli bir yol bilgisayarı daha ileriye dönük bir yatırım olacaktır.
Cevabınız için teşekkürler. Tavsiye istediğim nokta biraz daha bisikletin elemanlarına dönük idi. Güvenlik, aydınlatma, giyim ve yol bilgisayarı gibi donanımlar edindim. Yaklaşık 3000km oldu. Aynı zincir aynı dış teker aynı ruble ile devam ediyorum. Vites ve fren tellerim değişmedi. Acaba bunların doğru değişim zamanı nedir? Değişecek ise zincir, dış teker ve daha iyi bir ruble olarak ne tercih edilebilir?
 
Çok genel sorunca dönüş olmadı sanırım. Bugün elimden geldiğince araştırdım. 105 set için hg 601 zincir ve kmc marka zincir var. Aralarında ciddi fiyat farkı yok gibi. İki zincir arasında hangisine yönelmek gerekir. Microshift yerine shimano cs r7000 rubleye 2000 TL verip geçmek anlamlı olur mu
 
Çok genel sorunca dönüş olmadı sanırım. Bugün elimden geldiğince araştırdım. 105 set için hg 601 zincir ve kmc marka zincir var. Aralarında ciddi fiyat farkı yok gibi. İki zincir arasında hangisine yönelmek gerekir. Microshift yerine shimano cs r7000 rubleye 2000 TL verip geçmek anlamlı olur mu
Olmaz. Zinciri kontrol ettirin uzama varsa degisme zamani gelmistir. Ruble degisimi icin daha vakit var 3bin kmde ruble degistirilmez. Lastikleride muhtemel daha kullanabilirsiniz. Bisiklette performansi en fazla etkileyen komponentler. 1.Jant 2. Kadro 3.Lastik bu benim siralamam. Upgrade yapacaksaniz buralardan baslayin.
 
Çok genel sorunca dönüş olmadı sanırım. Bugün elimden geldiğince araştırdım. 105 set için hg 601 zincir ve kmc marka zincir var. Aralarında ciddi fiyat farkı yok gibi. İki zincir arasında hangisine yönelmek gerekir. Microshift yerine shimano cs r7000 rubleye 2000 TL verip geçmek anlamlı olur mu

Oranları yeterliyse gerek yok hocam.
Benim mesela performansım çok iyi sayılmaz, o nedende aldığım bisiklette hemen bi rubleyi yükseltiyorum. Atıyorum yokuş çıkamıyorsanız o ruble büyümeli, o yüzden elinizdekinin dişli sayısıyla alacağınızın dişli sayısını belirtip aradaki fiyat farkına değer mi hesaplaması yapabilirsiniz.

siz de şahsi görüşüm, eğer maliyet gibi bir durumunuz varsa, komponentleri ömrü bitene kadar kullanın şayet oranlarda değişiklik yapmayacaksanız. Ama maliyet sorun değil derseniz ucu açık, seçenek çok :)

Performans için döner aksamda yükseltme, konfor için sele gidon vs yüksetme gerekir diye genel bir bilgim var ama üstadlar daha net bilgi verir şayet net ihtiyacınız da belli ise.
 
Geri